Ben ik nu gierig? Of...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Monday

Re: Ben ik nu gierig? Of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:45

Ze vroeg met materiaal erbij toch wel minder dan de knuffel in de winkel?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:39

IHN schreef:
ik snap 1 ding niet zo goed...

ts je vraagt dus aan je zus wat ze ervoor wil hebben
je zus geeft antwoord

en dan ga je hier vragen of je gierig bent?

ik vind je niet gierig, maar ik vind wel dat je onvolwassen communiceert....

je kunt 2 dingen doen imo:
1. je laat het voor wat het is..

2. je geeft aan je zus aan dat je je teleurgesteld voelt, dat de vraag eigenlijk uit beleefdheid was, en je niet verwacht had dat ze zou ingaan op de vraag wat ze ervoor wilde hebben....

ik geloof ook niet dat het je om het geld te doen is, maar meer de teleurstelling....volgens mij blijft die ook hangen, ook als je het gewoon laat en haar minder gaat geven ofzo...wat is er verkeerd met gewoon uitspreken dat het voor jou voelt of ze niet waardeert wat je allemaal voor haar doet?

Hou het bij jezelf en je eigen gevoel...denk dat je daar mee aan hebt, als aan meningen of je al dan niet gierig bent....

wat heb je eraan dat heel of half bokt je zus afkraakt en zegt dat jij gelijk hebt??? Jij moet de rest van je leven met haar verder.....wil je dat doen met in het achterhoofd dat jij niet gierig bent en het aan haar ligt, want bokt zegt het, of wil je dat jullie elkaar begrijpen? Zonder perse gelijk te willen hebben?

Dit dus. Scheelt me weer een hoop getyp ;-)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:57

Blue_Monday schreef:
Ze vroeg met materiaal erbij toch wel minder dan de knuffel in de winkel?

Voor onder een tientje heb je al mooie zachte pluche knuffels, daar kun je volgens mij nooit tegenop met een haakwerkje.

Communicatie is wat ze moet verbeteren. TS kan een dienst van haar zus vragen in ruil voor haar gift. Gewoon duidelijk afspreken en niet naderhand die zus in verwarring brengen door trick questions.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:59

Wat ik me afvraag is of de zus van TS ook de vraag terug stelt als zij en haar man met materialen voor hun te bouwen huis aan komen zetten: is het dan van goh zus wat fijn, bedankt voor de materialen wat krijg je van me of is het een beetje vanzelfsprekend geworden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:01

meggiemeg schreef:
Wat ik me afvraag is of de zus van TS ook de vraag terug stelt als zij en haar man met materialen voor hun te bouwen huis aan komen zetten: is het dan van goh zus wat fijn, bedankt voor de materialen wat krijg je van me of is het een beetje vanzelfsprekend geworden?

Maakt dat wat uit? Moet je dan alles afwegen wat je voor een ander doet en kijken of je er wel precies hetzelfde voor terugkrijgt :?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:13

verootjoo schreef:
meggiemeg schreef:

Maakt dat wat uit? Moet je dan alles afwegen wat je voor een ander doet en kijken of je er wel precies hetzelfde voor terugkrijgt :?

Ik vroeg het me gewoon af, voor TS is het heel gewoon om klaar te staan voor een ander en om spullen te geven, het is haar zus en ik weet dat ondanks een zelfde opvoeding hoeft die er niet net zo over te denken. Maar gewoon of de zus het waardeert wat er allemaal hun kant op komt of dat het maar vanzelfsprekend is.
Ik zit niet zo in elkaar maar ben wel zo dat als iemand alleen maar profiteert en ik merk niet dat er echt waardering is voor wat je doet ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee. Eénrichtingsverkeer houdt nooit lang stand, dat gaat ergens een keer jeuken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 01:11

Als je iemand iets gunt dan gun je het omdat jij het wilt geven en niet als je er iets voor terug verwacht. Ik vind nog steeds dat je je zus voordoet alsof ze je niet waardeert om wat je der geeft, maar ik heb in de laatste jaren geleerd dat wat je geeft is jouw keuze en daar mag je niks voor terug verwachten. Het is leuk als je de knuffel krijgt, maar hier is een andere bepalende situatie aan vooraf gegaan. Haar reactie is logisch en maakt haar niet ondankbaar, maar jij had wat anders verwacht

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 03:37

Je had niet moeten zeggen "wat krijg je voor het maken?" maar iets als "wil je er nog wat voor hebben?" Je was zelf ook niet duidelijk in de communicatie. Je zus heeft een knuffel voor je gemaakt, dat is toch best aardig. Het kostte je meer geld dan je dacht, maar er is meer tijd aan besteed dan aan een knuffel van bolpuntcom :7 Tenzij je veel moest betalen dan zou ik het er nog even over hebben..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:16

Daarom moet je dingen alleen doen als je ze echt meent. Als je tassen met kleding weggeeft, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets wilt krijgen van haar. Als je haar matst met spullen voor de verbouwing, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets terug wilt krijgen van haar.
Fake liefdadigheid heeft niemand wat aan. Jij niet, want jij gebruikt het nu als argument om af te schilden hoe onvriendelijk je zus wel niet is. En je zus heeft er niets aan omdat die weggegeven tassen kleding en spullen blijkbaar toch met een prijs kwamen. Als je iets wilt doen voor een ander, doe het dan met volle liefde en met je volle hart, zonder er iets voor terug te verwachten. Anders moet je het niet doen.
En stel ook geen fake vragen. Waarom de vraag stellen als je ervan uitging niets te moeten betalen?

Maw, kies vanaf nu voor oprecht en echt boven fake en geveinsde beleefdheid.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:40

Gini schreef:
Daarom moet je dingen alleen doen als je ze echt meent. Als je tassen met kleding weggeeft, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets wilt krijgen van haar. Als je haar matst met spullen voor de verbouwing, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets terug wilt krijgen van haar.
Fake liefdadigheid heeft niemand wat aan. Jij niet, want jij gebruikt het nu als argument om af te schilden hoe onvriendelijk je zus wel niet is. En je zus heeft er niets aan omdat die weggegeven tassen kleding en spullen blijkbaar toch met een prijs kwamen. Als je iets wilt doen voor een ander, doe het dan met volle liefde en met je volle hart, zonder er iets voor terug te verwachten. Anders moet je het niet doen.
En stel ook geen fake vragen. Waarom de vraag stellen als je ervan uitging niets te moeten betalen?

Precies dit _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:47

Gini schreef:

Maar je geeft dingen toch weg omdat je ze zelf niet meer gebruikt, en liever aan iemand geeft die het goed kan gebruiken dan dat je ze verkoopt? Je geeft iets niet weg met die intentie, dat vind ik een hele vreemde interpretatie van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:17

Drogon schreef:
Gini schreef:

Precies dit _/-\o_

Exact! Dit probeerde ik ook te zeggen in een eerdere post. Geven zonder verwachtingen, en gewoon omdat je wilt geven/helpen. Niks meer, niks minder.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:11

Ik vind het fijn als m'n vriendin weer een tas met kleding die ik niet meer draag aanneemt. :D Zou het eerder poedersuiker vinden als ze die niet aanneemt zit ik er weer mee opgescheept :Y)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:44

Misschien klink ik hiermee hard. Maar je moet geen dingen vragen die je niet meent. Wat krijg je van me? Vragen uit fatsoen maar het niet Willen geven, vind ik persoonlijk zelf niet oké.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:18

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:53

TS, hoe is het nu afgelopen?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:00

Tieneke schreef:
TS, hoe is het nu afgelopen?