Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IHN schreef:ik snap 1 ding niet zo goed...
ts je vraagt dus aan je zus wat ze ervoor wil hebben
je zus geeft antwoord
en dan ga je hier vragen of je gierig bent?
ik vind je niet gierig, maar ik vind wel dat je onvolwassen communiceert....
je kunt 2 dingen doen imo:
1. je laat het voor wat het is..
2. je geeft aan je zus aan dat je je teleurgesteld voelt, dat de vraag eigenlijk uit beleefdheid was, en je niet verwacht had dat ze zou ingaan op de vraag wat ze ervoor wilde hebben....
ik geloof ook niet dat het je om het geld te doen is, maar meer de teleurstelling....volgens mij blijft die ook hangen, ook als je het gewoon laat en haar minder gaat geven ofzo...wat is er verkeerd met gewoon uitspreken dat het voor jou voelt of ze niet waardeert wat je allemaal voor haar doet?
Hou het bij jezelf en je eigen gevoel...denk dat je daar mee aan hebt, als aan meningen of je al dan niet gierig bent....
wat heb je eraan dat heel of half bokt je zus afkraakt en zegt dat jij gelijk hebt??? Jij moet de rest van je leven met haar verder.....wil je dat doen met in het achterhoofd dat jij niet gierig bent en het aan haar ligt, want bokt zegt het, of wil je dat jullie elkaar begrijpen? Zonder perse gelijk te willen hebben?
Blue_Monday schreef:Ze vroeg met materiaal erbij toch wel minder dan de knuffel in de winkel?
meggiemeg schreef:Wat ik me afvraag is of de zus van TS ook de vraag terug stelt als zij en haar man met materialen voor hun te bouwen huis aan komen zetten: is het dan van goh zus wat fijn, bedankt voor de materialen wat krijg je van me of is het een beetje vanzelfsprekend geworden?
verootjoo schreef:meggiemeg schreef:Wat ik me afvraag is of de zus van TS ook de vraag terug stelt als zij en haar man met materialen voor hun te bouwen huis aan komen zetten: is het dan van goh zus wat fijn, bedankt voor de materialen wat krijg je van me of is het een beetje vanzelfsprekend geworden?
Maakt dat wat uit? Moet je dan alles afwegen wat je voor een ander doet en kijken of je er wel precies hetzelfde voor terugkrijgt
Tenzij je veel moest betalen dan zou ik het er nog even over hebben.. Gini schreef:Daarom moet je dingen alleen doen als je ze echt meent. Als je tassen met kleding weggeeft, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets wilt krijgen van haar. Als je haar matst met spullen voor de verbouwing, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets terug wilt krijgen van haar.
Fake liefdadigheid heeft niemand wat aan. Jij niet, want jij gebruikt het nu als argument om af te schilden hoe onvriendelijk je zus wel niet is. En je zus heeft er niets aan omdat die weggegeven tassen kleding en spullen blijkbaar toch met een prijs kwamen. Als je iets wilt doen voor een ander, doe het dan met volle liefde en met je volle hart, zonder er iets voor terug te verwachten. Anders moet je het niet doen.
En stel ook geen fake vragen. Waarom de vraag stellen als je ervan uitging niets te moeten betalen?
Maw, kies vanaf nu voor oprecht en echt boven fake en geveinsde beleefdheid.
Gini schreef:Daarom moet je dingen alleen doen als je ze echt meent. Als je tassen met kleding weggeeft, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets wilt krijgen van haar. Als je haar matst met spullen voor de verbouwing, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets terug wilt krijgen van haar.
Fake liefdadigheid heeft niemand wat aan. Jij niet, want jij gebruikt het nu als argument om af te schilden hoe onvriendelijk je zus wel niet is. En je zus heeft er niets aan omdat die weggegeven tassen kleding en spullen blijkbaar toch met een prijs kwamen. Als je iets wilt doen voor een ander, doe het dan met volle liefde en met je volle hart, zonder er iets voor terug te verwachten. Anders moet je het niet doen.
En stel ook geen fake vragen. Waarom de vraag stellen als je ervan uitging niets te moeten betalen?
Drogon schreef:Gini schreef:Daarom moet je dingen alleen doen als je ze echt meent. Als je tassen met kleding weggeeft, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets wilt krijgen van haar. Als je haar matst met spullen voor de verbouwing, moet je dat doen omdat je je zus wilt helpen. Niet omdat je later ook iets terug wilt krijgen van haar.
Precies dit
Zou het eerder poedersuiker vinden als ze die niet aanneemt zit ik er weer mee opgescheept