Wonen in een volkswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:17

Tiggs valt nog best mee hoor, er wonen nog veel oude bewoners.
Hier in de wijk, Zuilen, komen ook steeds meer yuppen.
Huizen zijn hier belachelijk duur geworden, zomaar tegen de 3 ton voor een huis van 100 jaar oud die totaal niet gemoderniseerd of geïsoleerd is en ze worden gewoon verkocht!

xxCYNNxx

Re: Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:30

Huurprijs is toch ook gebaseerd op de gemiddelde waarde van de huizen in desbetreffende buurt toch? Dus als er dan voormalige sociale huurwoningen ineens de hoogte in worden gespeculeerd door particuliere verkoop, dan is dat best wel nadelig voor de mensen die moeten huren, want de huurprijs stijgt dan met een hoger bedrag.

Of wordt dat niet meer zo berekend?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:06

Nee, de huren stijgen naar inkomen dus bij laag inkomen is de verhoging ook laag.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:49

Ja dat weet ik. Maar meende dat de verhoging gebaseerd is op 2 dingen; je inkomen idd, maar ook de waarde van de huurwoning. En die wordt geschat, die waarde, waarbij de waarde van de omliggende woningen daarop van invloed zijn. En hoe hoger de waarde, hoe hoger een deel van je huurverhoging.

Althans; meen me dat te herinneren dat gelezen te hebben in de brief die altijd je huurverhoging aankondigt. Daar staat nog een uitleg in hoe de huurverhoging van de huurwoning berekend wordt.
Tegenwoordig kijk ik alleen nog maar naar het bedrag wat erbij komt en lees niet meer de hele uitleg door, dus kan uiteraard veranderd zijn en dat nu alleen inkomen van toepassing is bij huurverhoging.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:16

Nou ik kijk dus ook niet verder :')
Weet wel dat de WOZ waarde hier veel minder dan de verkoopwaarde is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:19

Woz is volgens mij altijd minder :j

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:11

Ik woon nu zo'n 3 jaar in de Bennekel in Eindhoven (gestel)
Geen voortuinen dus op een paar auto's in brand, vuurwerk het hele jaar door, gezellig schreeuwen door de straat en wat feesten hier en daar altijd wel graag gewoond.

Laatst wel drama, iemand in de straat zelfmoord gepleegd. Lag al 1, 5 dag dood in de tuin met een gasfles en masker op zich. Heel de buurt op straat en tot diep in de nacht feestvieren omdat die man dus dood was. Schijnbaar zou het een pedofiel zijn maja dat geloof ik allemaal niet eigenlijk. Kon ook heel die man niet. Maar om dan om 03.00 snachts k*nkerpedo nog te staan schreeuwen echt come one... Ga binnenkort weer verhuizen naar een dorp! Lekker chill en rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:28

O ja vuurwerk, hier is het ook het hele jaar door oud en nieuw..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 04:30

Hier ook idd. Heel fijn met een hond die panisch is en alleen nog maar naar huis wil als ze het hoort.

Wel heftig zeg als je je buurt ziet feesten om een ander zijn dood

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 06:21

Ik heb nooit in een volkswijk gewoond (ben een durpse :P ) maar een paar jaar geleden wel ingetrokken bij mijn toen-nog-vriend-nu-echtgenoot die in de buurt van een volkswijk woonde.
Nooit problemen mee gehad, tot ik op 31 december nog even de laatste boodschapjes ging halen voor oudjaar.
En de supermarkt bevond zich in de volkswijk wat op dat moment beter omschreven kon worden als oorlogsgebied :+
Tijdens mijn 5 minuten loopje naar de winkel klonk er om de twee seconden een gigaknal inclusief trillende grond. Het leek wel of er dynamiet werd gebruikt := De illegale zooi vloog je om de oren.
Eenmaal de winkel bereikt zag ik er met grote ogen en rechtopstaand haar lichtelijk verwilderd uit volgens de cassiëre :') en toen moest het survivallen naar huis nog beginnen :')
Ik was wel in een recordtijd thuis. Wist niet dat ik zo snel kon lopen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:15

Oh geniaal! Ik woon in Australië, en de meeste woonwijken zijn vrij divers om het zo maar te zeggen :')
Het maakt niet uit of je koopt of huurt. Ik zit in een koophuis, maar de hele buurt is koop of huur en je vind hier echt ALLES! Van rijk tot tokkie, al noemen we dat hier bogan. Nu valt mijn wijk nog mee en is het heel stil.
Dit filmpje is gewoon perfect hoe sommige eruit zien en praten :)) Het mooiste is nog dat ik met mijn Nederlands nu echt een perfect bogan accent na kan doen tot hilariteit van andere.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:24

Hahaha die vent is briljant :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:01

‘Me mates mum ‘ad dis shop fa like 40 odd yeahs’

_O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:07

Waikiki schreef:
Oh geniaal! Ik woon in Australië, en de meeste woonwijken zijn vrij divers om het zo maar te zeggen :')
Het maakt niet uit of je koopt of huurt. Ik zit in een koophuis, maar de hele buurt is koop of huur en je vind hier echt ALLES! Van rijk tot tokkie, al noemen we dat hier bogan. Nu valt mijn wijk nog mee en is het heel stil.
Dit filmpje is gewoon perfect hoe sommige eruit zien en praten :)) Het mooiste is nog dat ik met mijn Nederlands nu echt een perfect bogan accent na kan doen tot hilariteit van andere.

[ Video ]

_/-\o_ :')

All are mates there _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:27

_O-
Ik hou van Australië :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:31

Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.

Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:56

Ailill schreef:
Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.

Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij :')

Ik was er laatst en vond het echt niet prettig om snachts nog even naar de winkel te gaan. :o Wij zaten in Broadstone, dat is een beetje in het midden volgens mij.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:01

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:

Ik was er laatst en vond het echt niet prettig om snachts nog even naar de winkel te gaan. :o Wij zaten in Broadstone, dat is een beetje in het midden volgens mij.
Klopt, in het midden vlak naast het centrum. Tussen Stoneybatter en Drumcondra, wat beide juist enorm toffe wijken zijn. Broadstone ken ik niet, maar gezien de ligging zou ik het niet verwachten.

Als je echt naar het noorden gaat, dan verbaas je je steeds meer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:06

Ik heb een tijdje in Dublin gewoond, in Finglas. Dat was inderdaad een eh... bijzondere wijk _O- Veel travellers ook, die even midden op straat hun Tinker gingen inrijden (en vervolgens achterlieten. Hoe vaak ik wel niet een loslopend paard in het plantsoentje tegenover mijn kamer heb zien staan := )

Nu woon ik in Den Haag, Statenkwartier. Da's dan weer het andere uiterste, want je breekt er je nek over de yuppen _O-

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:08

Ik heb serieus yuppen moeten Googelen :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:17

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:
Klopt, in het midden vlak naast het centrum. Tussen Stoneybatter en Drumcondra, wat beide juist enorm toffe wijken zijn. Broadstone ken ik niet, maar gezien de ligging zou ik het niet verwachten.

Hihi, ik denk niet dat ik daar wil komen :=
Ik vond het overigens wel gezellig in Broadstone, en wij waren met een groepje. Maar er liepen naar mijn idee enorm veel zwervers rond. Ook paar keer een tentje onder een portiek gezien. Zou me daar alleen als 19 jarige niet zo chill voelen. :Y)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:19

Ik heb het ook maar eens opgezocht, ik dacht dat jullie daar hippe, bakfietsende hippiemoeders mee bedoelden :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:32

Foaly schreef:
Ik heb een tijdje in Dublin gewoond, in Finglas. Dat was inderdaad een eh... bijzondere wijk _O- Veel travellers ook, die even midden op straat hun Tinker gingen inrijden (en vervolgens achterlieten. Hoe vaak ik wel niet een loslopend paard in het plantsoentje tegenover mijn kamer heb zien staan := )

Nu woon ik in Den Haag, Statenkwartier. Da's dan weer het andere uiterste, want je breekt er je nek over de yuppen _O-
Finglas is leuk, goede vriend woont daar (was nog even optie dat ik daar ook heen zou gaan, maar qua werk geen optie. Ikea en vliegveld om de hoek.

Ken je Coolock ook? Je moet daar voor de grap eens naar de Tesco gaan, de meeste komen inderdaad te paard :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:35

Waikiki schreef:
Ik heb serieus yuppen moeten Googelen :+

_O-
Zijn erg gevaarlijk voor een volkswijk hoor :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:38

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:

Hihi, ik denk niet dat ik daar wil komen :=
Ik vond het overigens wel gezellig in Broadstone, en wij waren met een groepje. Maar er liepen naar mijn idee enorm veel zwervers rond. Ook paar keer een tentje onder een portiek gezien. Zou me daar alleen als 19 jarige niet zo chill voelen. :Y)
Je hebt hier inderdaad enorm veel daklozen, of althans ze zijn erg zichtbaar. Systeem/zorg/opvang werkt hier toch lang zo goed niet als in Nederland en dat zie je.

In het begin gaf ik ze vaak geld/koffie/broodje maar ik zie diezelfde mensen steeds vaker later op de dag volledig van de wap en dan denk ik toch weer van why? Aan de andere kant, als ik diezelfde mensen dan in de regen onder een slaapzak op Ha’penny Bridge zie zitten denk ik bij mezelf: Wat zou ik doen? Waarschijnlijk die brug afduiken met een blok beton om m'n nek.

Ik vind het i.i.g. een erg moeilijk onderwerp.