Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) maar een paar jaar geleden wel ingetrokken bij mijn toen-nog-vriend-nu-echtgenoot die in de buurt van een volkswijk woonde.
De illegale zooi vloog je om de oren.
en toen moest het survivallen naar huis nog beginnen 
Het mooiste is nog dat ik met mijn Nederlands nu echt een perfect bogan accent na kan doen tot hilariteit van andere.
Waikiki schreef:Oh geniaal! Ik woon in Australië, en de meeste woonwijken zijn vrij divers om het zo maar te zeggen![]()
Het maakt niet uit of je koopt of huurt. Ik zit in een koophuis, maar de hele buurt is koop of huur en je vind hier echt ALLES! Van rijk tot tokkie, al noemen we dat hier bogan. Nu valt mijn wijk nog mee en is het heel stil.
Dit filmpje is gewoon perfect hoe sommige eruit zien en pratenHet mooiste is nog dat ik met mijn Nederlands nu echt een perfect bogan accent na kan doen tot hilariteit van andere.
[ Video ]
Ailill schreef:Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.
Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij
Wij zaten in Broadstone, dat is een beetje in het midden volgens mij. Shaggy09 schreef:Klopt, in het midden vlak naast het centrum. Tussen Stoneybatter en Drumcondra, wat beide juist enorm toffe wijken zijn. Broadstone ken ik niet, maar gezien de ligging zou ik het niet verwachten.Ailill schreef:Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.
Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij
Ik was er laatst en vond het echt niet prettig om snachts nog even naar de winkel te gaan.Wij zaten in Broadstone, dat is een beetje in het midden volgens mij.
Veel travellers ook, die even midden op straat hun Tinker gingen inrijden (en vervolgens achterlieten. Hoe vaak ik wel niet een loslopend paard in het plantsoentje tegenover mijn kamer heb zien staan
)
Ailill schreef:Shaggy09 schreef:Klopt, in het midden vlak naast het centrum. Tussen Stoneybatter en Drumcondra, wat beide juist enorm toffe wijken zijn. Broadstone ken ik niet, maar gezien de ligging zou ik het niet verwachten.Ik was er laatst en vond het echt niet prettig om snachts nog even naar de winkel te gaan.Wij zaten in Broadstone, dat is een beetje in het midden volgens mij.
Als je echt naar het noorden gaat, dan verbaas je je steeds meer.
Foaly schreef:Finglas is leuk, goede vriend woont daar (was nog even optie dat ik daar ook heen zou gaan, maar qua werk geen optie. Ikea en vliegveld om de hoek.Ik heb een tijdje in Dublin gewoond, in Finglas. Dat was inderdaad een eh... bijzondere wijkVeel travellers ook, die even midden op straat hun Tinker gingen inrijden (en vervolgens achterlieten. Hoe vaak ik wel niet een loslopend paard in het plantsoentje tegenover mijn kamer heb zien staan
)
Nu woon ik in Den Haag, Statenkwartier. Da's dan weer het andere uiterste, want je breekt er je nek over de yuppen
Shaggy09 schreef:Je hebt hier inderdaad enorm veel daklozen, of althans ze zijn erg zichtbaar. Systeem/zorg/opvang werkt hier toch lang zo goed niet als in Nederland en dat zie je.Ailill schreef:Klopt, in het midden vlak naast het centrum. Tussen Stoneybatter en Drumcondra, wat beide juist enorm toffe wijken zijn. Broadstone ken ik niet, maar gezien de ligging zou ik het niet verwachten.
Als je echt naar het noorden gaat, dan verbaas je je steeds meer.
Hihi, ik denk niet dat ik daar wil komen![]()
Ik vond het overigens wel gezellig in Broadstone, en wij waren met een groepje. Maar er liepen naar mijn idee enorm veel zwervers rond. Ook paar keer een tentje onder een portiek gezien. Zou me daar alleen als 19 jarige niet zo chill voelen.