Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jalapeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:43

Herkenbaar topic en heel mooi dat iedereen zo ontzettend open is.
Zelf wel veel contact met familie, hele leuke collega's en een beste vriendin die ik elke dag zie omdat we een appartement delen. Dus aan de ene kant weinig te klagen, maar toch mer ik dat ik mij regelmatig eenzaam voel. En als ik nadenk over de toekomst maak ik mij toch wat zorgen. Ik ben zeker wel sociaal, maar vind het inderdaad ook heerlijk om alleen te zijn en even bij te laden. En voor uitgaan of festivals moet je ook echt niet bij mij zijn, dus dat helpt denk ik niet mee haha :')

ouzzie

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:18

Heel herkenbaar allemaal. Door ziekte (Lyme) thuis komen te zitten en beperkt geworden. Echt eenzaam voel ik mijn eigen niet maar het wereldje wordt wel erg klein zeker ook omdat ik qua vervoer beperkt ben. Ik kom uit het westen maar woon al jaren met veel plezier in het Land van Maas en Waal. Vind het erg leuk om een terrasje te pikken, lunchen ed . *\o/* *\o/*

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:22

Heel herkenbaar dit. Sinds verhuizing eindelijk niemand meer om even koffie te drinken of praten en spelletje doen.

Heb wel licht contact met een paar buren maar thats it. Familie wonen al minimaal 2 uur met ov.

Kom hier ook nauwelijks mensen tegen die in noordoostpolder wonen.

Heb op dit moment dan ook 0 sociaal leven en mis het wel heel erg eigenlijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:33

Detroit schreef:
Daarnaast is er een verhuizing van Utrecht naar Drenthe ook nog een ding. Ik heb geen paard meer en rij er ook geen momenteel. Dus daar sociale contanten opbouwen zal ook wel anders zijn. :o

Drenthe is best leuk hoor :j

Hier wel een paar vriendinnen met wie ik close ben, maar zo nu en dan toch het gevoel 'ik mis mensen om een terrasje mee te pakken'. Ik wil eropuit, dingen doen, ondernemen. En dat eigenlijk niet meer alleen. Partner zoeken staat momenteel op interesse -100 zeg maar :+

Ik ben, zoals sommige mensen zeggen, een kameleon. Mix me gemakkelijk in groepjes, maak een praatje maar laat vervolgens niet snel mensen dichtbij komen. Dat babbelen kan ik wel, maar ik zou het fijn vinden als er weer eens diepgang in zit ipv dat oppervlakkige. Doordat het zo op de vlakte blijft word ik ook wat eenzaam... Stom he :+

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 10:10

ouzzie schreef:
Heel herkenbaar allemaal. Door ziekte (Lyme) thuis komen te zitten en beperkt geworden. Echt eenzaam voel ik mijn eigen niet maar het wereldje wordt wel erg klein zeker ook omdat ik qua vervoer beperkt ben. Ik kom uit het westen maar woon al jaren met veel plezier in het Land van Maas en Waal. Vind het erg leuk om een terrasje te pikken, lunchen ed . *\o/* *\o/*

Hier ook een Lymie :+ Al gaat het inmiddels wel beter :)

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:23

Hier ook een Lymie :+ Al gaat het inmiddels wel beter :)[/quote]

bij mij ook hoor.... gelukkig, maar ik hou wel mij beperkingen (helaas)

Inmiddels is het een "vorm"van leven en kun je, je valkuilen. (veel geleerd van de ergotherapie).

Op zijn tijd leuke dingen doen,goed plannen en rust pakken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:17

Eigenlijk best een eyeopener hoeveel mensen er eenzaamheid ervaren.
Ik heb een hele leuke vriendengroep, maar die wonen allemaal een stukje verderop. Dat maakt dat er letterlijk wel wat afstand ontstaat. Gelukkig ondernemen we nog genoeg samen, maar soms baal ik ook wel verder weg te wonen. Ik woon nu 6 jaar ergens anders, waarvan 3 in dit dorp, maar echt nieuwe vriendschappen maken is best ingewikkeld. Ik zou wel wat mensen in mijn nabije omgeving willen waar ik iets spontaner wat mee af kan spreken, maar dat is best lastig te vinden. Wellicht volgend jaar als onze zoon naar school gaat, dat t dan wat makkelijker wordt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:21

Detroit, Winged en miccamaaike, wij kunnen best eens gezamenlijk een terrasje pakken :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:25

Daar sta ik zeker voor open! Waar in t mooie Drenthe woon jij?
en Detroit ook naar Drenthe, welke regio?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:35

Bambelien schreef:
Sabri en Kimsel94, ik kom uit Den Haag, misschien kunnen wij eens meeten?
Lifaya kwam geloof ik ook uit deze omgeving?

Lijkt me leuk idee! *\o/*

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:55

Mijn deur staat ook open voor nieuwe contanten. Ik woon zelf in de kop van noord Holland.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:07

Mochten de "kop van noordhollanders" het leuk vinden om een keer mee te gaan naar Landgoed hoenderdeall :D
Kom daar met enige regelmaat.
Wel met 1 of 2 kinderen vaak, dus alleen als je dat niet erg vind :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:39

Dani schreef:
MarcoBorsato schreef:
Je begint gewoon met 'hey!'.

Ik spendeer nu veel tijd in ziekenhuizen en dat kan ook verdomd eenzaam zijn maar ik maak gewoon een stom praatje met andere moeders en als het klikt dan merk je dat gauw genoeg en dan hoef je ook niet zo te zoeken naar een onderwerp.

Oh dat kan ik wel, het wordt alleen nooit meer dan dat. :+ Ik snap niet hoe je van praatje naar vriendschap gaat. Misschien kom ik niet de goede mensen tegen.

Maar dat is ook niet iets wat van de ene op de andere dag gebeurt en het zal ook niet met iedereen gebeuren.

Ik ben juist introvert (even als reactie op wat andere berichten), maar heb toch best wat goede vrienden. Dat zijn echter vrijwel allemaal mensen die ik al ruim 10 jaar en sommigen zelfs al ruim 20 jaar ken. Bij mij kost het dus echt wel even tijd voor 'een leuk praatje' ook daadwerkelijk een echte vriendschap wordt.
Het is een beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel, maar ik probeer te zeggen dat het geen kwestie is van bedenken dat je vrienden met persoon X wil worden, maar dat het iets is dat moet groeien.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:42

Ik denk dat mensen vaak ook wel te afwachtend zijn en hopen dat de ander de eerste stap neemt. Soms moet je gewoon de 1e stap zetten en iemand uitnodigen op de koffie / thee of om iets te ondernemen oid.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:04

miccamaaike schreef:
Daar sta ik zeker voor open! Waar in t mooie Drenthe woon jij?
en Detroit ook naar Drenthe, welke regio?

Ik weet toevalig (door eerdere berichten) dat jij in Z'wolde woont en daar woon ik ook :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:06

Haha sorry, soms heb ik het geheugen van een zeef.. had jij toen niet die foto's bij de stuw?

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:54

Heel mijn leven heb ik in het noorden van het land gewoond. Eerst Groningen en later Assen. Nu woon ik sinds kort vanwege de baan van mijn man aan de andere kant van het land in Alkmaar. Ik ken hier niemand en vind het best pittig om voor mijn gevoel weer helemaal opnieuw te beginnen. Moet echt een drempel over. Heb me lid gemaakt van een manege hier om verder te gaan leren paardrijden en hopelijk ook wat nieuwe mensen te leren kennen want vanzelf komt dat natuurlijk niet. Hopelijk ga ik mij hier een beetje thuis voelen want nu voel ik me best wel een beetje piep. Waarschijnlijk moet het z'n tijd hebben.....

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:57

Martine_R schreef:
Detroit, Winged en miccamaaike, wij kunnen best eens gezamenlijk een terrasje pakken :P

Mag ik dan ook aansluiten? :D
Woon ook in jullie buurt zo te lezen!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:36

Keet schreef:
Mochten de "kop van noordhollanders" het leuk vinden om een keer mee te gaan naar Landgoed hoenderdeall :D

Lijkt me wel leuk een keer.
Ik heb niet perse iets met hoenderdeall.
Maar wie weet maakt jouw gezelschap alles goed

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:04

XxLMMxX schreef:
Keet schreef:

Lijkt me wel leuk een keer.
Ik heb niet perse iets met hoenderdeall.
Maar wie weet maakt jouw gezelschap alles goed

Kom zelf uit de buurt van Amsterdam. Maar hebben een jaar abonnement bij het park. Komen er graag als het mooi weer is :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:26

xChanelx schreef:
Martine_R schreef:

Mag ik dan ook aansluiten? :D
Woon ook in jullie buurt zo te lezen!

Ja leuk!
Haha klopt Miccamaaike!

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:32

Keet schreef:

Ja leuk of straks als de markt in schagen weer begint is ook gezellig .

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:56

Wat jammer dat dit topic zo actief is, dat betekent dat er zoveel mensen eenzaam zijn. maar wat fijn dat hij er is.

Ik had hier al eerder gereageerd, maar mijn aanbod staat nog steeds. Bij mij kan er een spelletjes avond georganiseerd worden, ik woon in Zeist.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:00

Je hebt ook sites als vriendinnenonline en nieuwemensenlerenkennen, wellicht is dat nog iets voor iemand?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:57

Tanya schreef:
Je hebt ook sites als vriendinnenonline en nieuwemensenlerenkennen, wellicht is dat nog iets voor iemand?

Oh echt? Wat leuk! Het is nog nooit in me opgekomen om zoiets te googlen :o

Wat leuk dat hier zoveel mensen zijn die op deze manier met elkaar in contact komen!
Is internet toch nog ergens goed voor :D