Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jildau schreef:Heel goed dat je het gemeld hebt TS.
Ik heb dan weer niet zoveel met privacy gebeuren maar vind het echt niet kunnen dat je de klanten van je baas (die jou betaald) afneemt. Snap niet dat een aantal hier medelijden mee hebben. Je gaat toch niet de diensten die het bedrijf aanbiedt waar je voor werkt, stiekem goedkoper aanbieden op eigen houtje. Echt niet okee.. Klanten blijven weg omdat ze het niet prettig vinden, klanten blijven weg bij het bedrijf omdat ze het aanbod van deze meneer aannemen en het bedrijf krijgt een slechte naam als dit op een verjaardag vertelt wordt. En jullie vinden dat niet zo erg? Als het je niet bevalt bij een bedrijf dan zoek je maar wat anders en zolang je er werkt is een beetje respect wel op zijn plaats.
Paardenfann4 schreef:Ik zou dat niet doorgegeven hebben aan zijn baas. Maar ik ben sowieso geen type die andere mensen verlinkt of er bij wil lappen. Ik had hem gewoon geblokkeerd en klaar. Zou mij er echt niet druk om gemaakt hebben. Dan moet die baas zelf maar beter kijken wie hij aanneemt, hij zal het vast niet voor de eerste keer zo gedaan hebben.
Tigra_ schreef:Paardenfann4 schreef:Ik zou dat niet doorgegeven hebben aan zijn baas. Maar ik ben sowieso geen type die andere mensen verlinkt of er bij wil lappen. Ik had hem gewoon geblokkeerd en klaar. Zou mij er echt niet druk om gemaakt hebben. Dan moet die baas zelf maar beter kijken wie hij aanneemt, hij zal het vast niet voor de eerste keer zo gedaan hebben.
Maar als iedereen z'n mond houdt kan je toch niet weten wie je precies in dienst hebt? Gaan ze je vast niet vertellen tijdens de sollicitatie.
Vindt dat je het netjes gedaan hebt en als hij geluk heeft is het gewoon een algemene waarschuwing.
Anoniem schreef:En als hij een gezin met kinderen heeft, hierdoor zijn baan kwijt raakt, misschien wel probeerde bij te beunen om hypotheek, schulden of hoge kosten van een baby te kunnen betalen, lijdt zijn hele gezin hieronder mee.
Wij kennen zijn situatie helemaal niet, dus de gevolgen kunnen voor zijn hele gezin misschien wel desastreus zijn.
Maar dat zal jou worst zijn, toch Avalanche?
Hangen zal hij, eigen schuld!
In plaats van hem te vragen wat hem ertoe beweegt dat hij dit aanbod deed en hij daarmee zoveel risico nam wat zijn baan betreft, gewoon meteen afslachten die vent.
Misschien zit bij hem thuis wel een heel gezin in financiële nood.
Misschien dat hij daarom zo bleef aandringen?
Misschien deed hij dit wel voor zijn kinderen, uit nood. Het aantal mensen met financiële problemen in Nederland is hoog.
Anoniem schreef:En als hij een gezin met kinderen heeft, hierdoor zijn baan kwijt raakt, misschien wel probeerde bij te beunen om hypotheek, schulden of hoge kosten van een baby te kunnen betalen, lijdt zijn hele gezin hieronder mee.
Wij kennen zijn situatie helemaal niet, dus de gevolgen kunnen voor zijn hele gezin misschien wel desastreus zijn.
Maar dat zal jou worst zijn, toch Avalanche?
Hangen zal hij, eigen schuld!
In plaats van hem te vragen wat hem ertoe beweegt dat hij dit aanbod deed en hij daarmee zoveel risico nam wat zijn baan betreft, gewoon meteen afslachten die vent.
Misschien zit bij hem thuis wel een heel gezin in financiële nood.
Misschien dat hij daarom zo bleef aandringen?
Misschien deed hij dit wel voor zijn kinderen, uit nood. Het aantal mensen met financiële problemen in Nederland is hoog.
Risico van het vak. Hij kiest er toch zelf voor?
rayoow schreef:In principe kan dat, alleen kom je er vele tegen met dezelfde naam en staat mijn woonplaats er niet en het werk wat ik jaren geleden deed er nog op. Dus dan moet je al profielen stalken naar fotos
ik persoonlijk vind het melden bij de baas echt triest , wat heeft die jongen nou gedaan ? Ik lees , over de grens van ts heen gegaan ?? Hij heeft gebeld en geapt en ? Is dat al over een grens van iemand heen gaan ? Hij heeft toch niet aan je gezeten of je bedreigd ? Sorry , ik vind het erg overtrokken allemaal . R_oo_s schreef:Jee, kunnen we dan helemaal niks meer hebben tegenwoordigik persoonlijk vind het melden bij de baas echt triest , wat heeft die jongen nou gedaan ? Ik lees , over de grens van ts heen gegaan ?? Hij heeft gebeld en geapt en ? Is dat al over een grens van iemand heen gaan ? Hij heeft toch niet aan je gezeten of je bedreigd ? Sorry , ik vind het erg overtrokken allemaal .
Kinke schreef:Er zijn ook een aantal in dit topic die graag gebruik maken van beunhazen. Die dan wel/niet op een vergelijkbare manier aan klanten komen. Maar ook als je zelf een beunhaas vindt, dan betekent dit uiteindelijk ook dat die persoon 'steelt' van de baas.
belle_boef schreef:Kinke schreef:Er zijn ook een aantal in dit topic die graag gebruik maken van beunhazen. Die dan wel/niet op een vergelijkbare manier aan klanten komen. Maar ook als je zelf een beunhaas vindt, dan betekent dit uiteindelijk ook dat die persoon 'steelt' van de baas.
Dat hoeft niet. Ik heb bijv. In de tuin klussen laten doen door een vriend waar ik de uren zwart betaalde maar hij zijn baas betaalde voor het gebruik van de machines. Baas is dan op de hoogte. Daarnaast heb ik hen benaderd en hij niet mij achter de rug van zijn baas om. Echt een wezenlijk verschil.
Als ik het wit had moeten betalen was ik bedrijven gaan vergelijken.
Zo ken ik een ZZP'er met een goedlopend bedrijf en meerdere personeelsleden - toch heeft hij elke maand moeite met de rekeningen betalen omdat hij de zorg draagt voor zijn chronisch zieke dochtertje. Als één van zijn werknemers hem op zo'n manier als de monteur hier doet honderden euro's (zoals TS aangeeft) door de neus probeert te boren, zou dat een gigantische impact hebben op de werkgever en zíjn thuissituatie. Point being: je weet niets over de privésituatie van zowel monteur als werkgever, dus het is enigszins oneerlijk om dat dan wel als argument te gebruiken om niets te melden over de monteur, maar niet om het wél te melden.
Overigens is het ook niet zeker dat de monteur direct ontslagen wordt, zoals vaak wordt genoemd: we weten immers niet hoe de baas zal reageren op dit nieuws. Furrow schreef:Het is gewoon een klik cultuur tegenwoordig. Ik kan mij niet herinneren dat vroeger iedereen naar de baas liep. Mensen onder mij hebben ook fouten gemaakt, de 1 riep direct verklikken en ik dacht eerder naar de redenen van het gedrag en ombuigen in het positieve.
Vroegah zeiden ze altijd "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten."Furrow schreef:Het is gewoon een klik cultuur tegenwoordig. Ik kan mij niet herinneren dat vroeger iedereen naar de baas liep. Mensen onder mij hebben ook fouten gemaakt, de 1 riep direct verklikken en ik dacht eerder naar de redenen van het gedrag en ombuigen in het positieve.
Ik persoonlijk word moe van de klik cultuur, maar ieder zijn mening en iedereen moet doen wat hij goed voelt.