Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:50

Ik ben voor de grotere versie van troy gegaan met betere motor (vogue carry-e voor €2002,-), maar wel proef gereden op de troy en mijn ervaring is dat de troy prima de heuvel op fietst, heb ik getest met de proefrit. Zou anders gewoon eens proefijden kan je het zelf ervaren en laten adviseren

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:11

KletsKoekje schreef:
Ik ben voor de grotere versie van troy gegaan met betere motor (vogue carry-e voor €2002,-), maar wel proef gereden op de troy en mijn ervaring is dat de troy prima de heuvel op fietst, heb ik getest met de proefrit. Zou anders gewoon eens proefijden kan je het zelf ervaren en laten adviseren

Ik heb contact gehad met een fietsenmaker die ze beide relatief goedkoop heeft staan.
Hij heeft de Troy deze week voor 1600 incl slot en regenhoes voor over de fiets en biedt mij een vogue voor 1999 aan, ook met hoes en slot.
Hij geeft aan dat de vogue met middenmotor sterker is en daardoor de accu langer mee gaat. Dilemma want ik vind het prijs verschil wel erg groot...
Zou idd even moeten proef fietsen maar weet niet of dat zo snel gaat lukken. Lastig lastig

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:45

Citaat:
Keet schreef:

Nooit bang geweest met de fietskar dat ze hem over het hoofd zouden zien?

Mijn zoontje van 3 bijna 4 is te lang geworden voor het achterzitje op de fiets. Bakfiets kan en wil ik niet, maar een fietskar zou bijna nog een oplossing zijn

Ik heb een elektrische fiets met een fietskar er achter, weliswaar voor de honden maar het idee is redelijk hetzelfde.
Er zitten goede reflectoren op, een vlag en ik moet zeggen dat ik hier (plattelandsdorp) regelmatig mensen met een fietskar zie fietsen, het verkeer is er dus redelijk aan gewend. Kans op over het hoofd zien acht ik niet zo groot, al let ik met kar wel éxtra op of andere bestuurders me hebben gezien :j

Oh.... kwijl.. heb 3 wieler overwogen (evenwichtsproblemen dus 2 wieler met bak dan niet zo'n strak plan en recht aanfietsen van dingen ben ik gewend, moet je met karretjes erachter ook, verleden met surfkarren en hondekarren sinds ik 12 was), maar waren te duur en ik was bang dat ik zat met aanpasbaarheid van stuur etc. ivm blessure van mezelf.

Vervolgens had ik geluk dat ik e-bike van mijn vader die niet meer kon fietsen kon overnemen (met verende voorvork, verend zadel etc. Heb zelfs daarbij nog special andere stuurpen die langer was laten plaatsen om toch te kunnen fietsen, helaas alle aanpassingen soort vna voor niets, want fietst nog steeds $%^maar voor hond is het ideaal) en dus toch voor hondekarretje gegaan, zag hier wat mensen die ongerust waren vanwege zichtbaarheid, daar had ik een oplossing voor... (hij is gekocht als zwart karretje). En aanpassing aan fiets en nieuw karretje en de stof waren samen 200 euro meen ik daar had ik geen bakfiets voor.

Afbeelding

Vind trouwens veel mensen onverantwoord hard fietsen met zo'n bakfiets volgeladen met met karretje er achter hou ik max aan van 18km/u vanwege kostbare lading.
Zag iemand hier schrijven met helpjes op, dat vind ik wel hele verstandig (op gewone fiesten trouwens ook)! Ga je dan keer om of zo, hebben ze niet meteen schedelbasisfractuur te pakken en hoeft niet je Eigen schuld te zijn, duwtje van een medeweggebruiker en je ligt om...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:10

Ik blijf zo'n karretje er achter toch doodeng en ongezellig vinden hoor.... een bakfiets met een huif er op trouwens ook.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:11

JustMe8484 schreef:
KletsKoekje schreef:

Ik heb contact gehad met een fietsenmaker die ze beide relatief goedkoop heeft staan.
Hij heeft de Troy deze week voor 1600 incl slot en regenhoes voor over de fiets en biedt mij een vogue voor 1999 aan, ook met hoes en slot.
Hij geeft aan dat de vogue met middenmotor sterker is en daardoor de accu langer mee gaat. Dilemma want ik vind het prijs verschil wel erg groot...
Zou idd even moeten proef fietsen maar weet niet of dat zo snel gaat lukken. Lastig lastig

Ja ivm de motor heb ik ook voor de vogue gekozen. En de bak is net wat ruimer maar de bafang is een betere motor dan de troy heeft dus voor mij echt wel een plus. Ik vind het echt een aanrader en deze kan zeker weten goede heuvels op. Accuduur gaat ook goed mee, heb de fiets sinds november 2016 en nog super tevreden met alles. Ik heb ook gekocht inclusief huid en slot en die zijn echt top.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 19:14

JustMe8484 schreef:
KletsKoekje schreef:

Ik heb mijn troy nu een aantal maanden en fiets minsten 1x per week naar het werk. Dit is 15 km enkele reis . Ik fiets dan stukje over puinpad, stukje over fietspad in het bos en verder asvalt of fietspad . Heb ook al wat stukken gefietst met heuvel en bruggen .
Ik vindt het prima te doen, fiets met een volle batterij op de hoogste versnelling en hoogste ondersteuning ongeveer 60 km. Ik heb er nu bij a 600 km opzitten en ben er echt mega blij mee☺️
In het begin is het even wennen en denk je ik ga nooit harder dan.... maar uiteindelijk haha.
Een tip voordat je een brug of heuvel op gaat je versnelling terug zetten zodat je zelf niet zo hard hoeft te trappen ! De ondersteuning werkt namelijk als je trapt ! Maar heuvel op trapt een stuk zwaarder ! Dit was ik de eerste keer vergeten hahaha

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:59

Wij hebben inmiddels al zo'n 600 km gefietst met de troy en hij doet het nog steeds prima.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:46

In januari/februari ga ik verhuizen en dan wil ik een elektrische bakfiets kopen. Ik heb gegoogeld en wil binnenkort gaan proefrijden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar ik vooral tegen aanloop is slechte reviews, van bijvoorbeeld Babboe. Dat er snel dingen stuk gaan. Ik zat te denken een Babboe dog-e, troy of vogue.

Zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over de staat van hun bakfiets nu? Of er snel dingen zijn stukgegaan?

Een alternatief zou bijvoorbeeld bakfiets.nl, soci.bike of urban wheelers zijn. Maar dan zit je in een ander prijssegment.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:55

Waar woon je in de buurt? Wij zit een hele grote zaak waar wij zijn gaan testen, die hebben van alles wat. Ze fietsen echt per merk anders dus goed testen is wel een aanrader.

Wij hebben nu 500km een Troy en nog niets kapot. Wel minder km’s op 1 accu in de kou, maar hij staat in de garage. Tijd om de accu binnen te leggen denk ik.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:16

Dank je :) Waar zit die zaak?
Ik woon in Almere, maar omgeving Haarlem zou ook kunnen en ik ga naar Drenthe verhuizen.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:22

Wij hebben ook de Troy. Al dik 1000 km op de teller en zeer tevreden. Nog niks stuk. Leg wel de accu nu binnen in huis.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:42

Dat is goed om te horen! Dan blijft de Troy op mijn lijstje staan. Over de Babboe heb ik dan nog wel mijn twijfels.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:24

Ik heb een aanhang fiets aan mijn elektrische fiets waar dus de eerste tot en met 5jaar op heeft gefietst en de jongste in een zitje achterop( en soms een oppas kindje in de voorstoel!).
Wij zijn nooit over het hoofd gezien en hebben er veel plezier van nu de jongste met 3 er weer op gaat en vooral voor het grote verkeer is een vlaggetje er op gezet zodat ze weten dat er nog iets na komt!
Maar voor die €50, - tweede hands hebben we er al veel plezier van gehad thuis woon werk verkeer en op vakantie de tour ritten met echte dag ritten van zeker 40+ kilometer.Ook heeft dat ding versnellingen (5) en dat is ook fijn voor 't kind
(Het is handzamer dan de bakfiets, maar zeker net zo gezellig!.Even ter overdenking)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:30

Eilish schreef:
Dank je :) Waar zit die zaak?
Ik woon in Almere, maar omgeving Haarlem zou ook kunnen en ik ga naar Drenthe verhuizen.

Kampen, outdoorspeelgoed

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:08

Bedankt voor de tip MizzMontana!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:42

Hier nog altijd super blij met mijn babboe e-curve.

Ik raad je aan om naar een Juiz winkel te gaan. Daar kun je verschillende merken uitproberen waaronder de babboe.

Ik heb veel onderzoek gedaan en de babboe kwam juist in deze prijsklasse als een van de betere kwalitatieve bakfietsen uit de test. De slechtere recensies zien vooral toe op de eerste oudere modellen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:22

Ik heb een vogue carry sinds november 2016. Bog steeds super blij mee en tevreden over. Nooit problemen mee gehad of reparaties.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:15

Tip; op Facebook heb je een groep Bakfietservaringen. Hier heb ik eerst wat rondgeneusd voordat we onze elektrische Troy kochten. Deze hebben we nog maar net dus over de lange duur kan ik niks zeggen maar we zijn er heel tevreden over. Heb wel het jaar hiervoor een Troy zonder ondersteuning gebruikt (die gaan we verkopen) en ook daarmee heel blij. Alleen nu zwanger van de 2e en merkte dat ik zonder ondersteuning hier niet meer de helling opkwam

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:23

Bedankt!
Toevallig had ik gisteravond die facebookgroep gevonden, ik heb een verzoek ingediend, maar die is nog niet geaccepteerd, dus ik moet nog even wachten.

En ik wil binnenkort wat bakfietsen gaan uitproberen, waaronder de troy en de vogue. Ik weet nog niet of ik een twee- of driewieler wil. Gevoelsmatig een driewieler, maar ik moet nog voelen hoe het fietst.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:18

Hallo allen,
al even stil hier maar dat betekent dat er wellicht nieuwe ervaringen ed zijn.
Na een internet zoektocht een tijd geleden, en ook hier lezen en vragen kwam ik uit op een vogue. Wij gaan de bakfiets voornamelijk gebruiken voor ritjes van 5 tot 10 km naar school en voor boodschappen en incidenteel voor een gezellige rit.
Het is hier behoorlijk heuvelachtig.
Ik kwam op de vogue ivm de sterkere middenmotor die werd aangeraden op basis van bovenstaande en de prijs.
Maar nu hebben we gisteren getest de vogue en een velora (nieuwe troy begreep ik). Velora heeft een achter oor en ik vond deze op stand 1 al bijna lichter fietsen als stand 5 bij de vogue. Nu was deze test rit zonder hellingen dus ben ik benieuwd of er nog (nieuwe) ervaringen zijn met vogue/troy/velora en heuvels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:02

Ik kan alleen praten over de Johnny Loco, dat ding trekt als een malle en je gaat lachend over heuvels heen daarmee :=

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:18

Ik heb begin januari een troy driewieler, vogue driewieler en een tweewieler (van Vogue of bakfiets.nl?) geprobeerd. Ondanks de voordelen van de Vogue driewieler ten opzichte van de Troy: dichte kettingkast, middenmoter en stabilisator, heb ik voor de Troy gekozen, omdat die lichter fietste en stuurde. En bij de Vogue had ik het gevoel dat ik scheef zat en moest ik actief sturen om de bakfiets rechtdoor te laten gaan. Maar er speelt bij mij ook mee dat ik pijn in mijn handen heb en daarmee voelde de Troy het fijnst. Met de tweewieler kwam ik bijna niet weg en voor mijn gevoel ging de bak rechtdoor als ik een bocht nam, omdat ik het wiel eronder niet kon zien. En met mijn hond heb ik liever een driewieler.

Maar ik heb de Troy nog maar net een week en met de harde wind heb ik nog nauwelijks gefietst en geen ervaring met heuvels.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:56

Voor de twijfelaars die nog niet weten of de bakfiets het geld waard is:
Afbeelding

Dit uitzicht is toch onbetaalbaar

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:33

Haha ik ben ook nog elke dag blij met mijn babboe. Wordt echt veel gebruikt. Hier valt de oudste er ook altijd in slaap in de bakfiets.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:09

Ah heerlijk zeg.
Wij gaan 'm binnenkort bestellen. Willen alleen nog even kijken of we een andere fiets in kunnen ruilen en of we er ook een gewone e-bike direct bij doen, en of we een mooie deal kunnen krijgen.

Ben wel benieuwd naar de troy/vogue/velora gebruikers of jullie bij motorpromo hebben gekocht en hoe de ervaringen met hun service zijn als er bv iets mis is