Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:08

Hier met 4, 1 hond en 3 katten er nog bij en gok rond 700-800 euro per maand maar wel alles inclusief, dus ook honden en katteneten, kattenzand, koekjes, verzorging en kuismiddelen, pampers en melkpoeder, reserve voor evt dierenartskosten, dokterskosten, medicatiekosteb,...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:00

Wij zijn met 6 personen en twee honden
Tussen de 400 en 450 euro per maand
Let altijd aardig op waar de aanbiedingen zijn en onze oudste zoon eet drie keer in de week op zijn werk (restaurant)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:37

300 pm voor 3 pers. ongeveer, soms meer ivm verzorgingsproducten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:43

Geen idee.
Denk rond de driehonderd euro per maand. We zijn met zijn tweeën en één huisdier.
Let niet op aanbiedingen en eet graag wat duurder vlees hij de slager weg.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:23

Ik heb toevallig pas geleden nog eens gekeken. Ik heb gekeken over de 'dure' maanden november december januari en kwam op gemiddeld ruim 500 pm. Wij zijn met personen, 1 kat 2 vogels. Ik schrok er ook van dus heb me voorgenomen in mei weer te kjjken naar de afgelopen 3 normale maanden. Ondertussen wel wat bewuster bezig met inkopen.

Maar sommige bedragen hier vind ik echt schrikbarend laag.100 pm? Zelfs als je in de wsnp zit krijg je nog 50 euro leefgeld per week...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:52

Wat ik me wel afvraag, waarom zo laag? Is het omdat het geld er niet is of?
En, als je van 60 euro in de week(of minder) voor meerdere personen boodschappen doet, wat eet je dan?
Ik zag iemand voorbij komen die trots verkondigde 25 pw uit te geven. Daar kun je toch geen 3 gezonde, gevarieerde maaltijden per dag voor op tafel krijgen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:14

Hier dan die €70 huishoudgeld.
Daarvan besteed ik 40/50€ Bij de Aldi, 5/10€ (ligt eraan of ik aardappels/eieren nodig heb) bij de “buren” (fruitteler)
En dan blijft er zeg naar €10 over voor bijv een keer de kaasboer.
Wij eten op maandag bij mijn schoonmoeder, op dinsdag vlees/groente (meestal vers) en aardappels. Woensdag is onze vega dag, dan maak ik meestal pasta of een Wokschotel. Op donderdag salade met een eitje, op vrijdag friet (airfryer), in het weekend 1 dag leftovers uit de vriezer, of soep met een broodje, en 1 dag kook ik vaak wat uitgebreider, een openschoten oid.
We drinken koffie/thee/water, ik af en toe een blikje cola zero

Vlees koop ik zoals eerder gezegd eens in de zoveel tis bij koopeenkoe/kip/varken etc

Ik kán wel meer besteden, maar ik vind het niet nodig. Dat geld kan ik aan andere dingen besteden
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 22-03-19 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:16

watchthesky schreef:
2 volwassen, zo’n 300 euro. Inclusief niet eetbare boodschappen als handzeep, toiletpapier, wasmiddel en afwasmiddel, maar exclusief de echt persoonlijke verzorging als shampoo, scheermesjes en gezichtscrême.

Dit ongeveer, de ene maand wat meer, andere keer wat minder.. moet zeggen dat wij wel gewoon kopen waar we zin in hebben en de andere keer allemaal aanbiedingen inslaan. Zijn met 2 personen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:22

Gemiddeld per maand voor 2 volwassenen zo'n 250 euro. Dat is inclusief wc-papier, shampoo, tandpasta en andere verzorgingsproducten als wasmiddel.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:23

Kunst van groot inkopen en groente eten van het seizoen, weinig vlees weinig extra's zoals frisdrank en koeken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:24

2 volwassenen 3 kinderen 3 katten voor ongeveer 150,- in de week. dat is lidl, bakker, slager en kruidvat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:28

plantje01 schreef:
Kunst van groot inkopen en groente eten van het seizoen, weinig vlees weinig extra's zoals frisdrank en koeken.

Kun je dan eens een voorbeeld geven van wat je op een dag bijvoorbeeld eet? Ik drink ook geen fris, ben vegetariër etc maar mij lukt het niet voor 25/week.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:32

Sheran schreef:
plantje01 schreef:

Kun je dan eens een voorbeeld geven van wat je op een dag bijvoorbeeld eet? Ik drink ook geen fris, ben vegetariër etc maar mij lukt het niet voor 25/week.

Ik doe t ook niet voor 25 euro per week maar ik snap wel dat het kan. Maar bv een grote zak aardappels op meerdere manieren verwerken, groente kopen die op dat moment goedkoop zijn en voedzaam. Vlees in de aanbieding. 1/2 soorten beleg en simpel brood van een euro...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:34

Alleen, zonder huisdieren. 200/250 per maand

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:36

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:05

Vorige maand 450 euro uitgegeven voor 2 personen. Hondenvoer en persoonlijke verzorging zit hier niet bij.
Kook vrij uitgebreid met veel verse ingrediënten en biologisch vlees. Heb wel een verwende smaak en wil altijd het beste wat er is. Let wel op de aanbiedingen trouwens.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:07

Hier met 2 personen, 2 katten en een hond, wij hebben elke maand 400 euro apart voor de boodschappen. Wij zijn wel nogal verwend en kopen gewoon wat we willen. Letten niet op aanbiedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:20

Stort maandelijks 400 euro op mijn 'boodschappenpas".

Eet waar ik trek in heb, biologisch, lus een wijntje, koop alleen merkproducten, alleen brood v/d bakker, thuisbezorgd gaat er ook vanaf, invriezen werkt niet bij mij..

Kattenvoer niet meegeteld hierin.

Ben in mijn eentje.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:15

Ongeveer 150 pm aan boodschappen voor 1 persoon/ verzorgingsproducten/ rokerij ( slechte gewoonte)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:41

Wildgirl schreef:
En, als je van 60 euro in de week(of minder) voor meerdere personen boodschappen doet, wat eet je dan?
Ik zag iemand voorbij komen die trots verkondigde 25 pw uit te geven. Daar kun je toch geen 3 gezonde, gevarieerde maaltijden per dag voor op tafel krijgen?

Diegene met 25 euro pw heeft volgens mij groente uit eigen tuin in de lente / zomer en herfst.

Ik koop voor gemiddeld 30 pw. Soms dus minder.
Lukt prima, ik eet yoghurt / kwart met muslie of crackers met wat beleg ik voor handen heb. Smeerkaas bijvb, als ontbijt.

Rond 10 uur een stuk fruit. Liefst uit het seizoen, zoals nu appels en sinaasappels.

12:30 lunch 4 boterhammen met kaas / worst. Soms zoet beleg.

16 uur weer een stuk fruit.

Drinken is thee / water / chocomelk op het werk.

Avond eten doe ik meestal voor meerdere porties tegelijk, zodat ik de week erna dan niet hoef te koken of wanneer ik geen tijd heb etc...

S’avonds drink ik een glas melk en thee of water ( op warme dagen ook ranja)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:37

Ineke2 schreef:
Wildgirl schreef:

Diegene met 25 euro pw heeft volgens mij groente uit eigen tuin in de lente / zomer en herfst.

Ik koop voor gemiddeld 30 pw. Soms dus minder.
Lukt prima, ik eet yoghurt / kwart met muslie of crackers met wat beleg ik voor handen heb. Smeerkaas bijvb, als ontbijt.

Rond 10 uur een stuk fruit. Liefst uit het seizoen, zoals nu appels en sinaasappels.

12:30 lunch 4 boterhammen met kaas / worst. Soms zoet beleg.

16 uur weer een stuk fruit.

Drinken is thee / water / chocomelk op het werk.

Avond eten doe ik meestal voor meerdere porties tegelijk, zodat ik de week erna dan niet hoef te koken of wanneer ik geen tijd heb etc...

S’avonds drink ik een glas melk en thee of water ( op warme dagen ook ranja)

Ik had ook gereageerd via pb.
Maar helaas niks van terug ontvangen.

Ik bestel mijn gevarieerde groente via een particulier. Dat is voor twee personen een groot pakket met groente en fruit voor 10 euro.
Hier kunnen wij twee weken van eten.

Dat alleen is 20 euro voor twee personen per maand.

Ik red het om per persoon, per dag, rond één euro per maaltijd te zitten. JAWEL gezond en gevarieerd.

Brood van de Appie. 80 cent. En soms zelfs afgeprijsd.
Ja mazzel...of niet. Maar dan mik ik het in grote getale in de vriezer.

Melk ook bij de Appie, die sixpack. Zit rond een 80 cent per pak dan.
Cornflakes van n euro. Eten we ook twee weken mee en n pak per week.

Aardappelen? Aanbieding.
Momenteel 6 euro per tien kg.
Rijst... Ook zo iets. Met z'n twee kost dan 25 cent.
Gewoon een grote zak.

Kruiden, ja, dat is investeren. Maar ik doe er maanden mee, sommigen jaren.

Ik kook niks van knor, Maggi of pakjes rommel.
Noope zelf leren koken.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 04:56

Maar ik koop mijn brood al drie keer zo duur. Namelijk voor twee, drie euro per stuk. Dat brood van tachtig cent is net karton. Ik besteed dan liever wat meer aan mijn boodschappen, maar ieder zijn ding.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 06:33

Om en nabij de 300€ met z'n tweetjes en een hond, incl. shampoo, deo en t hondenvoer :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:19, in het totaal 2 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:18

SdaphneS schreef:
Maar ik koop mijn brood al drie keer zo duur. Namelijk voor twee, drie euro per stuk. Dat brood van tachtig cent is net karton. Ik besteed dan liever wat meer aan mijn boodschappen, maar ieder zijn ding.

Jij vind het karton.
Ik vind het heerlijk brood.

Wat je mening is, is natuurlijk geen feit voor ieder.

Dat mensen meer geld uit geven voor boodschappen, wie houdt ze tegen, ik niet hoor.

Maar ik doe wél mijn zegje, en dat is mijn goedrecht toch?!

Ik lees ook anderen met a merken.
Dat mag toch?

Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik iedereen aanval omdat ze meer geld uit geven voor boodschappen...
Maar zo is het niet!

Wat ieder doet moet hij of zij weten.
Ik voel mij hier erg comfortabel bij. En word er blij van.

Mij dwingen naar luxe producten of meer geld uitgeven lukt ook niet.
Dit is voor mij een sport geworden, ééntje waar ik energie van krijg.

De ja maaren zijn dan ook niet nodig.