Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:06

Mijn vriend komt morgen eindelijk thuis *\o/*. Ik vond het deze keer lang duren voor mijn gevoel, maar dat komt denk ik doordat ik 2 weken vakantie had ipv druk bezig was met school. Ik vind het maar niks thuis wachten... Doe mij maar liever op school hard ploegen :=

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:11

Hutcherson schreef:
Oh wat was ik nerveus vandaag. Jezus. Topsportdag gehad. De dag dat ik mijn partner ging afzetten moest ik ook naar de tandarts voor controle. Ik heb NOOIT iets. Nouja, uitgerekend op mn meest labiele dag dus wel. Een gaatje. Of ik ff over een maand retour wilde komen. Ik ben dua echt bang voor alles. Zo ook voor dit. Ik heb gebrult in de auto. Maar vandaag was dus d-day en die knul van mij heeft alles al een keer meegemaakt. En kan mij kalmeren. Die was er dus niet. Stresssssss.

Uiteindelijk ging t prima, zonder verdoving! Ik ben trots.

Goed gedaan! Hopelijk niet te veel na-pijn nu?

Spoiler:
Ik moest meteen hier aan denken :')
Afbeelding

Mijnes vliegt morgen voor de eerste keer mee op een militaire pax vlucht. Vanmiddag ineens een update waarbij hij morgen opstapt in Hahn, dan naar Bahrein en Koeweit vliegt en donderdag weer terug vliegt via een militaire basis in Jordanië :+

Voor mij ligt de "frustratie" in het huishoud gedeelte. Ik werk in een stressvolle continue-dienst-baan, run het huishouden, paard verzorgen, etc. Hij komt thuis en heeft alleen maar dagen op de bank gehangen :x Ik ga geen ruzie zoeken, maar verrek het dan dus wel om op te ruimen en te poetsen.

Eva1975

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:02

Hier beginnen we na een week of 3 weer een beetje te wennen aan elkaar en de routine die het met zich mee brengt. Wel komt er binnenkort een eind aan het samenwonen want ik heb een huis gekocht. Dus voor de volgende term heb ik mijn eigen woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:21

Ow, ook bijzonder Eva. Is het de bedoeling dat hij op termijn dan bij jou intrekt of hoe moeten we dat zien?

Goed gedaan Hutcherson! Zie je wel, je kan meer dan je denkt en daar mag je trots op zijn. Dat is je partner vast ook :j

Welkom bij het clubje Dioxide :P de mijne helpt gelukkig wel mee in het huishouden. Alleen moet alles steeds samen, dus alsnog is mijn vrije tijd eraan. Volgende week is zijn laatste week thuis, nadien kan ik mijn draad weer wat oppikken.
Ik ga een korte cursus zadelpassen volgen en vanaf september een avondcursus lichaamsmassage. Die laatste is hij wel fan van :))

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:54

Tja hoe moet je het uitleggen.
Ik ben door een scheiding gegaan die niet heel fijn verlopen is en omdat er geen woning beschikbaar was kon ik bij hem intrekken. Zijn relatie was ook net gesprongen. We hebben dus een beetje voor elkaar gezorgd. En zijn huis stond niet leeg als hij op zee was.
We kennen elkaar al 20+ jaar. En kunnen samen leven maar een relatie is het niet. Komt nog bij dat mijn kinderen een beetje stuiteren en hij geen kinderen gewend is.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:30

Fijn dat je een eigen huis gekocht hebt Eva, gefeliciteerd! *\o/* Lijkt me best lastig om in zo'n situatie te zitten, maar wel ontzettend fijn dat je een dak boven je hoofd hebt gehad al die tijd.

Varekaj, wat een leuke cursussen in het verschiet! Heel veel succes! Als je testpersonen voor massage nodig hebt dan meld ik me bij deze vrijwillig aan :D :') Mijn lief helpt overigens normaal wel aardig mee, maar deze keer was het wel allemaal een beetje "schuif alles maar op Diox"-modus.

Overigens is het nu niet zeker dat lief zo gaat vliegen :\ Ik was vanmorgen de kist op aan het zoeken en zag dat hij kort na opstijgen in de USA allemaal rondjes gevlogen had. Normaal vliegen ze rondjes óf omdat ze in de hold staan voor het landen op vliegveld van bestemming óf omdat er een technisch probleem is. Krijg ik net een appje dat het dus een master alarm (= serieuze oliebol) aan boord was en er een noodlanding gemaakt is (hij kan ook de reden inzien in het systeem van de luchtvaartmaatschappij)...

Het is nog maar de vraag of het ding überhaupt uit de USA naar Duitsland gevlogen komt vandaag. Ik maak hier helaas ook wel eens vliegtuigen mee met (wel kleine) technische problemen en vind het écht geen chill gevoel dat lief straks waarschijnlijk met dat ding vliegt. Zoals een carnavalsgroepje ooit zong; "Als we gaan, dan gaan we met z'n allen!" - stort liever samen op een reis neer dan hij alleen :+

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:42

Nou ja we hebben het goed hoor samen.
Bij ex in huis was geen doen meer en om nu voor onbepaalde tijd bij mijn ouders te zitten vond ik ook niet zo grappig. En zijn huis stond niet leeg en ik heb een dak boven mijn hoofd. Ben dan ook enorm blij met de oplossing. Natuurlijk is het ook wel eens lastig. En nu maakte ik voor de eerste keer van heel dicht bij mee hoe hij terugkomt van een term. Wist het wel maar het is toch anders. Ga zijn gezelschap wel missen hoor als ik op mijn eigen plekje zit. Al denk ik dat we best nog dingen samen blijven doen want alleen is maar alleen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:16

Eva: gefeliciteerd met je huis!

Verankj: fijn dat je man meehelpt in het huishouden als je her samendoet is het zo gebeurt..

Mijn vriend is vorige week naar Engeland geweest me ondanks dat het 5 dagen waren zijn de dagen wel snel gegaan..
Gelukkig kunnen we in de avond even bellen en dat scheelt al veel.
Volgende week gaat vriendlief naar Brugge voor 3 dagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:35

Ik heb zo mijn gewoontes in het huishouden en hij de zijne + hij kan daarin in heel kort lontje hebben. Dan is hij echt niet te genieten. Ik doe het dan ook liever alleen eerlijk gezegd, of dat we elk iets doen maar niet op elkaars vingers zitten te kijken.

En hij kan dan nukkig doen omdat ik erna of ervoor nog naar de paarden wil/moet. Vandaag sla ik vb over, ik duim dat alles goed gaat en zie ze morgen wel. (Ze staan 24/7 op eigen weide). Anders is het helemaal weleens gezeik "dat we nooit wat samen doen".

Terwijl het vaak gewoon ligt aan zijn manier van tijd indelen :P

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 00:19

Pittige situaties hier!
Overigens heb ik geen pijn gehad na de behandeling hoor :).
Alleen beetje gevoelig voor koud en warm.

Ik merk dat ik deze week echt een heel kort lontje heb naar de dieren toe.

Er gaat van alles mis, mn zadel zou gefixt worden in engelang en dat gaat niet door, het huishouden is zinloos, de hond luistert NERGENS naar, ik heb iedere dag verplichtingen naast fulltime werken, collega heefg slecht nieuws gehad over haar moeder en die valt dus ook diverse dagen uit en dat moet geregeld worden, stagiaire stopt met stage bij ons en moet netjes afgerond worden. Vandaag 12,5 uur gewerkt. Pffff
Dag ging snel.
Morgen weer vroeg mn nest uit en savonds weer naar het paardje. Waarmee ik eigenlijk iets moet doen...

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 06:49

Nabster schreef:
Chantalx249 schreef:
\ ja wij zien na 2 jaar elkaar nog steeds elke dag :+

Dat is toch niet bijzonder? Ik zie mijn man na tien jaar ook elke dag.

Maar bij ons is het wat lastiger als we nog niet samen wonen om af te spreken, al zien we elkaar maar een uurtje als het even kan. Mensen rond mijn leeftijd vinden het eigenlijk soort van raar dat we elkaar elke dag zien en hun zien hun geliefde meestal alleen in het weekend als ze er zin in hebben... die zouden gek worden om elke dag af te spreken met hun vriend of vriendin..

Wat ik eigenlijk raar vind, want op een gegeven moment ga je samen wonen en zie je elkaar ook elke dag :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:14

Hier kwam er gisteren bij meneer even een steek onder de gordel uit die me ontzettend slecht is bevallen. Ik heb nog wel eens subtiel verwijtende vingertjes gehad, altijd omtrent de paarden. Maar deze was toch wel redelijk duidelijk over iets totaal anders en ik weet niet zo goed of ik het maar gewoon moet negeren of mijn besluiten eruit trekken.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:56

Ik kom me hier ook maar eens voorzichtig melden. Waarschijnlijk gaat mijn vriend vanaf volgende maand een paar maanden op +/- 800km afstand werken. Gelukkig worden er wel regelmatig vliegtickets vergoed om in het weekend naar huis te komen, maar aangezien we nu ook niet in dezelfde stad wonen (uur/anderhalf uur afstand) zal het passen en meten worden als hij ook nog familie en vrienden wil zien, en de wedstrijden van zijn favoriete voetbalclub waar hij altijd naartoe gaat :+ . Toch heb ik er wel vertrouwen in. Nu zien we elkaar ook al niet zo heel veel, en we hebben tussendoor altijd super goed en fijn contact :) .

Varekaj, wat naar! Ik ken jou en je partner natuurlijk niet, maar ik heb net dit topic een beetje doorgelezen en als ik eerlijk ben was me al opgevallen dat veel van wat je over je relatie zegt niet zo positief is... Natuurlijk zal wat je hier schrijft niet een volledig beeld geven van jullie relatie, maar misschien is het tijd om eens goed te gaan praten over de dingen die je dwarszitten?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:01

Varekaj schreef:
Hier kwam er gisteren bij meneer even een steek onder de gordel uit die me ontzettend slecht is bevallen. Ik heb nog wel eens subtiel verwijtende vingertjes gehad, altijd omtrent de paarden. Maar deze was toch wel redelijk duidelijk over iets totaal anders en ik weet niet zo goed of ik het maar gewoon moet negeren of mijn besluiten eruit trekken.

Oei. Gaat het? :(:)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:12

Varekaj schreef:

Ochnee :(:)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:32

Hee, ik kom mij ook melden!
Ik zit ook voor 6 maanden in het buitenland. Ben deze week begonnen aan mijn stage in Melbourne (Australië). Heb het hier gelukkig wel ontzettend naar mijn zin, maar mis mn vriend en familie wel. Vooral het afscheid op Schiphol was k*t... De eerste paar dagen had ik een enorme jetlag en wilde ik het liefst rechtstreeks het vliegtuig weer terug naar Nederland in, want ik had enorme heimwee. Gelukkig is dat nu wel over nu stage en andere dingen mij afleiden. Nu al 2 x geskypt met mijn vriend en we appen ook regelmatig, dus dat is wel fijn. Enige nadeel is het tijdverschil van 8 uur, is wel echt even plannen om elkaar te spreken. Ik zou vast wel een terug val krijgen nog.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je echt even tijd "plant" om met elkaar te skypen, appen, bellen, videobellen etc. Het is echt fijn om even met elkaar te praten.

Gelukkig komt hij eind september en gaan we samen rondreizen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:06

We zijn elkaars totale tegenpolen.

Ik vroeg me eerlijk gezegd ook al een poos af waar we naartoe gingen. Echter begin ik het vermoeden te krijgen dat er iets aan de hand is waar hij niet over kan/durft praten.

Met kerstavond heb ik door omstandigheden een gigantische aanvaring gehad met schoonpa en ik vertik het sedertdien om die vent nog 1 blik waardig te gunnen. Mijn vriend heeft me hierin altijd gesteund en ik heb hem altijd de vrijheid gelaten om met zijn ouders om te gaan zoals hij dat wil.

Zijn pa is echter heel autoritair. Zijn wil is wet. Elke donderdagavond gaat hij daar eten en ik begin het idee te krijgen dat schoonpa hem toch tussen 2 vuren aan het wringen is... en dat hij niks durft/wil zeggen uit vrees voor mijn reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:35

Ik ben heerlijk gaan uitwaaien te paard terwijl hij bij zijn ouders is gaan eten. Batterijtje is weer opgeladen!

Vlak voor vertrek even snel subtiel gepolst en al bij al zijn het op zich kleine dingen die wat opgestapeld zijn aan beide kanten. Dat en gebrek aan quality time samen :o eerlijk is eerlijk, normaal zijn we daar bewust mee bezig en deze thuisperiode is dat er gewoon bij ingeschoten.
En dan wat wederzijdse frustratie over elkanders aandeel in het huishouden maar goed. Niks onoverkomelijk en even wake-up call dat het ook niet allemaal te vanzelfsprekend mag worden.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:38

Fijn, met een goed gevoel weer door! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:45

Yep :D

Hij heeft me wel doen schrikken vanmiddag. We gaan in juni op reis, 2 weken naar mijn tante in Frankrijk. Hij toonde een reis naar Aruba en Curaçao, superleuke trip zo te zien. Zegt hij plots "ja die reizen zijn altijd november, zou dat lukken met je werk".

Het duurde even eer ik doorhad dat hij voor 2020 bedoelde en niet dit jaar nog :') Zat al helemaal te stressen dat ik dan geen dagje verlof meer op reserve had, hoe ik dat bijeen zou gespaard krijgen...
Voor volgend jaar lukt dat allemaal echter prima. Weer wat om naar uit te kijken :D

Gisteren samen gekookt, ook iets wat we graag doen. We gingen een vegetarische curry proberen, was echt lekker!
Al waren we beide akkoord dat een stukje lamsragout of lamsboutje er absoluut ook lekker bij was geweest.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 21:50

Ohhh zenuwslopend zulke verhalen. Blij dat jullie het erover gehad hebben en beide even opnieuw hebben opgeladen. Soms is dat echt goed om te doen.

Deze week was echt bizar hectisch en chaotisch en voel ik me echt veel volwassen door alle dingen die ik moet regelen en doen en beslissen.
Collega slecht nieuws gehad, dus uitval, dus ander personeel aansturen om mee op te vangen, stagiaire met ontwikkelingsproblemen en heavy gesprekken over haar kennis en kunde (of eigenlijk gebrek aan) en besluit te stoppen dus kunnen ook haar werkzaamheden weer overgepland worden. Verder gewoon volle bak werken, veel stress van tandarts deze week, veel afspraken na werk, nog cursus gehad die ik niet leuk vond en was pas half 11 thuis. Elke dag vroeg eruit, gauw gauw plannen dat de hond niet te lang alleen is, hond luistert nergens naar heeft ie besloten, moet nog naar paardlief vlug gauw, hup gauw douchen... Nu heeft hond ook n ding waarvoor ie even onder narcose moet. Ook fijn om in jwe eentje te doen.... Argh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:20

Dat is het nadeel van zo zelfstandig te zijn. Je moet ook heel goed opletten dat je blijft praten en niet zomaar van dingen uitgaat en naast elkaar gaat plannen. Of dingen invullen voor elkaar en achteraf allebei koppig lopen wezen in je nukkigheid.

Wat een kakweek joh op je werk! Hopelijk kan je lekker genieten van het lange weekend met paasmaandag vrij en het prachtige lenteweer dat ze voorspellen.

Succes met de hond!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 16:17

Hallo mensen,

Hoe is het bij jullie?
Over 5 dagen komt die kerel van mij weer heerlijk thuis. Hij kijkt er gelukkig zelf ook enorm naar uit.
Laatste nachten heeft ie slecht geslapen (moeilijke rug) dus ben benieuwd hoe ergbie in coma raakt als ie weer thuis is in ons heerlijke bed haha.
Ben ook benieuwd of de dieren hem nog herkennen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:38

Hutcherson schreef:
Hallo mensen,

Hoe is het bij jullie?
Over 5 dagen komt die kerel van mij weer heerlijk thuis. Hij kijkt er gelukkig zelf ook enorm naar uit.
Laatste nachten heeft ie slecht geslapen (moeilijke rug) dus ben benieuwd hoe ergbie in coma raakt als ie weer thuis is in ons heerlijke bed haha.
Ben ook benieuwd of de dieren hem nog herkennen.

Gaat snel he? Hoe kijk je er zelf nu op terug?

Ik ben het vliegveld van Eindhoven om zo weer naar Spanje te vliegen. Het afscheid is iedere keer weer zwaarder, vooral omdat het einde nu in zicht komt gelukkig! Hij komt over 12 dagen al deze kant op gelukkig dus dat maakt het dragelijker.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 17:49

Ooooh 12 dagen. Dat schiet lekker op. Als ik er nu op terug kijk vond ik inderdaad het begin zwaar. Echt zoeken naar mijn eigen structuur en indeling om alles draaiende te houden. Ik wist wel dat ik het kon, maar ben heel Blij dat ik mijn werk zelf kon indelen zodat het dragelijk bleef en ik er kon zijn voor de hond. Achteraf best knap hoe ik alles in de lucht heb kunnen houden. 4/5 keer per week naar stal, paard trainen, 3/4 keer per dag hond uitlaten, huishouden doen, boodschappen, fulltime werken, familie, en natuurlijk contact houden met mijn geliefde haha. Kost behoorlijk wat tijd.
Maar ben het goed doorgekomen.
Kijk erg uit naar eind deze week. Ga het huis versieren, welkomstcadeaus staan al ingepakt en al klaar. Ik heb er zin in.