Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Questquedit

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:43

Eerste hit op Google:

Geopend product

Als je een product al geopend hebt, dan kun je het nog een aantal dagen bewaren in de koelkast. Voor kwark en yoghurt is dat ongeveer 5-7 dagen, voor melk 3-5 dagen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:46

_Cassidy schreef:
Eerste hit op Google:

Geopend product

Als je een product al geopend hebt, dan kun je het nog een aantal dagen bewaren in de koelkast. Voor kwark en yoghurt is dat ongeveer 5-7 dagen, voor melk 3-5 dagen.

Maar verderop staat weer dat houdbare melk langer kan? :o?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:53

Ja, daar is het houdbare melk voor. Houdbare melk hoeft ongeopend ook niet in de koeling. Die is gesteriliseerd (doodgekookt), gewone melk alleen gepasteuriseerd (kort tot 70 graden verhit)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:56

Ibbel schreef:
Ja, daar is het houdbare melk voor. Houdbare melk hoeft ongeopend ook niet in de koeling. Die is gesteriliseerd (doodgekookt), gewone melk alleen gepasteuriseerd (kort tot 70 graden verhit)

Dus in theorie zou ik mijn volle houdbare melk die al 6 dagen open is nog kunnen gebruiken om aardappelpuree te maken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:58

Amandavd schreef:
Ibbel schreef:

Dus in theorie zou ik mijn volle houdbare melk die al 6 dagen open is nog kunnen gebruiken om aardappelpuree te maken?

Dan gooi je toch gewoon ff wat in een glas en proef je?
Als het niet zuur ruikt kan je gerust proeven...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:06

Je kan ook een scheutje in kokend water gooien. Melk die niet goed meer is (ook als-ie nog niet zuur ruikt) gaat dan meestal schiften.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:20

Super, thanks voor de tips allebei!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:00

_Karlijn schreef:
Maar ik heb bus 1 nodig, hoe maak ik dat de chauffeur van de achterste bus duidelijk? :') ik kam wel m'n hand opsteken maar dan stopt bus 91, rijdt mijn bus voorbij....

Wat ik deed was klaar gaan, nee schudden naar 1e chauffeur, als 1e deel bus voorbij is signaleren naar 2e bus. Meestal snapten de buschauffeurs het wel.

Ik denk dat het "signaleren" naar buschauffeurs logisch is daar waar meerdere buslijnen langskomen. Komt er maar 1 langs dan is het logisch dat je daarop staat te wachten. Zijn er meerdere dan is het handig te signaleren naar de juiste welke je wilt hebben :Y)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:40

Al jaren, elke verkiezing weer, waarom is er geen duidelijk overzicht met de standpunten van alle partijen op een rijtje of in een kolom zodat duidelijk is wat de verschillen tussen partijen zijn, stemwijzers vind ik zo irritant, geef mij maar gewoon zo'n schematisch ding van per punt de standpunten van partijen erover ernaast, zou de keus 10x makkelijker maken en t veel toegankelijker maken om te stemmen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:44

Maddy_Paola schreef:
Al jaren, elke verkiezing weer, waarom is er geen duidelijk overzicht met de standpunten van alle partijen op een rijtje of in een kolom zodat duidelijk is wat de verschillen tussen partijen zijn, stemwijzers vind ik zo irritant, geef mij maar gewoon zo'n schematisch ding van per punt de standpunten van partijen erover ernaast, zou de keus 10x makkelijker maken en t veel toegankelijker maken om te stemmen

Dit zou ik ook erg graag willen, sluit je bepaalde partijen een stuk makkelijker mee uit.

Daarom ben ik ook nog niet helemaal er over uit of ik voor PS ga stemmen. Het is gewoon vermoeiend om je elke keer opnieuw in te moeten lezen. Want die debatten kijk ik al niet, waardeloze stemmingmakerij. :r

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:44

Oja stemmen..
Hoe weet je waar je op wil stemmen als je amper nieuws leest/bijhoudt en je helemaal niet met politiek bezig houdt?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:54

Nou ja, wat Fleurtjeuh al aanhaalt.
Maar hoe weet je adh vd 'meters'/'quizzen' of je de juiste keuze maakt?
Mij stuurde hij de vorige keren telkens naar Denk en vergelijkbare partijen omdat ik aanvinkte dat ik uitingen van religie niet in het straatbeeld vind passen (geldt ook voor kruisjes etc niet enkel voor hoofddoekjes oid) maar ik kan me totaal niet vinden in hun standpunten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:57

fleurtjeuh schreef:
Oja stemmen..
Hoe weet je waar je op wil stemmen als je amper nieuws leest/bijhoudt en je helemaal niet met politiek bezig houdt?

Nog veel betere vraag is misschien: moet je überhaupt van je stemrecht gebruik willen maken als je je helemaal niet hebt verdiept in wat er te kiezen is en waarom je een bepaalde keuze zou maken?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:01

Als mensen dan ook stoppen met zeuren dat je dan nergens commentaar op mag hebben want dan had je maar moeten stemmen... :+
Ik heb voorheen idd nooit gestemd, ten eerste omdat politiek me niet zoveel interesseert en ten tweede omdat ik er geen kl*te van snap waardoor het me nog minder gaat interesseren. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:14

Waarom zie je wel eens bordjes met ‘zachte berm’ maar nooit bordjes met ‘harde berm’?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:16

Elvirawortel schreef:
Waarom zie je wel eens bordjes met ‘zachte berm’ maar nooit bordjes met ‘harde berm’?

Om je te waarschuwen. Zachte berm is gevaarlijk, kunnen je banden in wegglijden/zakken. Harde berm is ongevaarlijk, dus heeft geen waarschuwing nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:17

Maddy_Paola schreef:

Bij stemwijzer (of was het kieskompas..?) heb je tegenwoordig wel dat je bij elke vraag ook de antwoorden kan zien die de partijen gegeven hebben, inclusief korte uitleg waarom. Dat helpt al iets, met die vragen en antwoorden heb je van alle verkiezingsprogramma's een korte samenvatting, maar een schematisch overzicht zou zeker nog handiger zijn ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:20

iirrssjjee schreef:
Elvirawortel schreef:

Om je te waarschuwen. Zachte berm is gevaarlijk, kunnen je banden in wegglijden/zakken. Harde berm is ongevaarlijk, dus heeft geen waarschuwing nodig.

Nee jo, die krijgen ze daar de grond niet in :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-19 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:27

lor1_1984 schreef:
Als mensen dan ook stoppen met zeuren dat je dan nergens commentaar op mag hebben want dan had je maar moeten stemmen... :+

Hoezo? Dat geldt toch nog steeds dan. Als je het anders had gewild, en een concreet idee had gehad hoe dan, dan had je op een partij moeten stemmen die daarvoor staat, of er zelf eentje moeten beginnen. Heb je dat niet gedaan, en je niet goed genoeg verdiept om gefundeerd je stem uit te brengen, dan moet je inderdaad niet achteraf gaan klagen. Daar hebben die mensen dan eigenlijk gewoon gelijk in met hun 'gezeur'.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:41

Ik vind het nogal wat om dat te zeggen tegen mensen die aangeven dat ze niet stemmen omdat ze geen donder van dat hele systeem snappen.
Wat verwacht men dan, dat die mensen maar willekeurig op een partij stemmen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:45

Nee maar het is geen rocketscience. Politiek is ook niet mijn hobby maar ik steek er toch moeite in. Wel klagen maar niks doen gaat er bij mij ook niet in.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:49

Met 30+ partijen waarvan 20 splinterpartijen, en coalities die uit 5-6 partijen bestaan, soms uit beide uitersten is het ook weer niet héél makkelijk er iets van te volgen. Waar het in ieder geval op neerkomt is dat er geen enkel partijprogramma wordt uitgevoerd. Domweg omdat dat vanwege de (kromme) coalitievorming niet kan. Dus dat je dan niet meer weet waar je op moet stemmen - al vind je een partij die 100% bij jouw eigen ideeën past, uitgevoerd kúnnen die ideeën niet 100% - dat snap ik best.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:50

Ik heb er de vorige keer letterlijk uren in gestoken en kwam niet verder. :+
Uiteindelijk die 'quizzen' erbij gepakt en toen stuurde hij steeds aan op denk/geert wilders en dergelijke omwille van 1 keuze die ik aanvinkte. 8)7
Daar heb ik het opgegeven, de stemkaart is linea recta de papierbak in gegaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:52

Wat is dit? Zit op de rug van m'n pony, achter het zadel. Jeukt als een gek, vormen bultjes en op sommige plekken kan ik zo het haar eruit trekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:53

Lijkt op schimmel