Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:28

Kun jij mee vinden vallen maar daar kunnen andere wel anders over denken wanneer er 2 man tegenover je zitten!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:41

Ik heb laatst bij een verhoor van een client gezeten. Hij mocht sowieso een vertrouwenspersoon meenemen. Jij niet? Ik mocht niet veel zeggen maar was er wel bij. Ik vond de dienstdoende agent heel aardig en respectvol tegen de verdachte. Het zijn standaard vragen die hij stelt die je gewoon naar waarheid kunt beantwoorden. Je kunt altijd nog het gesprek stopzetten en een advocaat inschakelen als het onprettig of intimiderend voelt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:45

Is het miss een idee om niet meteen de politie zo af te kraken :roll:
Ze doen nu bij de ex (denken we. Komt t wel van hem af?) wat ts zelf ook graag had gewild.
Oftewel er word nu gekeken naar het probleem.
Wat hierboven al genoemd is is het miss niet gek dat de ex denkt dat te het is. Te denkt immers ook dat hij of zo nieuwe vriendin het is door bepaalde redenen.
Plus weten wij niet of ze t echt niet is (rustig aan... ik denk t niet..)

Bel t juridisch loket en zorg dat je de gegevens hebt of heb je dat ondertussen wel gedaan ? Regel je zaakjes zodat je alles bij hebt morgen.
Ga niet in op die cowboy verhalen hier en wacht het gesprek af.
Gewoon vriendelijk je verhaal vertellen en meer kun je niet doen.
Naam van wijkagent mee en als t even kan dus ook contact opnemen met de nieuwe.
Plus je gegevens van wanneer jij je aangifte wilde doen en neem je telefoon mee waarin je kan laten zien hoe vaak en wanneer je gebeld wordt.

Zolang er geen bewijs hierin is is het goed om iig alle feiten te kunnen laten zien. Politie kan helaas erg weinig met stalking.

Maar echt... stop met dingen erger maken dan dat het is. De agenten zijn gewoon vriendelijk in zo'n gesprek en ts kan gewoon je verhaal doen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:47

Popstra schreef:
Kun jij mee vinden vallen maar daar kunnen andere wel anders over denken wanneer er 2 man tegenover je zitten!

Nogmaals, we zitten niet in Amerika en ook niet in flikken Maastricht of een of andere politieserie.

Politie is ook gewoon mens en TS is nog niet eens schuldig bevonden/als verdachte aangemerkt.

Maak haar anders lekker bang met cowboy verhalen...
Zo spannend is het niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:56

Neem een vriendin of ander vertrouwenspersoon mee die bekend is met de situatie. Dit kan een goede invloed hebben

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:56

Popstra schreef:

Maar ze bijten niet! Ze stellen de vragen, schrijven alles op en na afloop mag je het verhaal wat ze hebben uitgewerkt checken en als er dingen instaan die fout beschreven zijn wordt dat nog aangepast.

Als TS haar logboek en andere bewijzen meeneemt, mogelijk ook de mails die ze naar de wijkagent heeft gestuurd dan denk ik dat het meevalt.

Het gaat echt niet zoals in de amerikaanse tv series waarbij mensen onder veel druk worden gezet om tot een bekentenis te komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:11

Nogmaals ts is uitgenodigd/opgeroepen voor een verhoor. Niets meer en niets minder.

Het is niet eens verplicht om op te dagen bij dat verhoor. Dat is in principe vrijwillig tenzij ze gearresteerd wordt uiteraard. Wel rekening houden met het feit dat je je handtekening zult moeten zetten onder dat verhoor en geloof me dat heeft je ex ook moeten doen ;)

Ik zou ten aller tijden wel gaan.
En taak is gewoon de vragen zo eerlijk mogelijk te beantwoorden en weet je een antwoordt niet goed te verwoorden kun je dat ook uitspreken. Daar hoef je helemaal niet met allerlei juridische termen voor te komen. Die agenten zijn ook maar net mensen en die zijn er echt niet op uit om willekeurige mensen naar beneden te halen.

Daarbij willen ze gewoon in kaart hoe het zit en dan is eerlijkheid het allerbelangrijkste. Zo lang er niet echt sprake is van "verdachte" of "schuld" en dan nog aan een strafbaar feit. Wat dan ook nog eens bewezen zou moeten worden zou ik me persoonlijk geen zorgen daarover maken.

Kennelijk is het stalken tot een punt gekomen dat de politie het serieus neemt en dat vind ik veel enger eigenlijk en zou ik me drukker over maken dan het "verhoor"

Verder heeft ts niets aan Doom verhalen van dit en dat, ze is geen verdachte in een moordzaak. Ze wordt gehoord over een stalking. Iets waar ze zelf ook last van heeft en nu gebeurd er eindelijk iets. Maar een advocaat hiervoor laten opdraven lijkt me vooralsnog heeeel voorbarig. Dat kan altijd nog. En omdat het verhoor niet verplicht is kun je altijd als het verhoor een rare wending krijgt toch een andere afspraak maken evt met je advocaat.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:47

Ik zou juist blij zijn dat de politie nu naar jouw verhaal wil luisteren. Dat is wat je immers wil. Jij hebt al contact gehad met wijkagent enz dus neem alles mee morgen en lucht je hart.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:33

verootjoo schreef:
Zo spannend is het niet.

Nee denken dat het vanzelf over gaat, dat gaat helpen. Daarbij vind ik het ronduit respectloos om ervaringen van mensen als cowboy verhalen af te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:35

Jennyj01 schreef:
verootjoo schreef:
Zo spannend is het niet.

Nee denken dat het vanzelf over gaat, dat gaat helpen. Daarbij vind ik het ronduit respectloos om ervaringen van mensen als cowboy verhalen af te doen.

Het zijn wild west taferelen dus ik snap het wel.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:38

Waar lees jij de wild west taferelen? Ik nergens.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 21:25

Bedankt voor alle adviezen en ervaringen!
Ik heb besloten geen advocaat mee te nemen. Vooral vanwege de kosten maar ook omdat ik 100% zeker weet er zelf niks mee te maken te hebben. Dus ze mogen gaan graven wat ze willen :)

Ik weet eigenlijk niet of ik nu als verdachte gezien word of dat ze gewoon mijn verhaal willen aanhoren. Hoe kom ik daarachter? Of zeggen ze dat morgen bij aanvang van het gesprek?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:35

Gewoon heel goed luisteren en even nadenken voor je antwoord!! En je vragen eventueel op papier zetten, gewoon rustig blijven en eerst maar eens de zaken aanhoren waar zij mee komen. En om een verslag van het gesprek vragen of opnemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:38

Het is toch wel heel raar dat hij aangifte van stalking doet, ik vermoed dat iemand jullie echt uit elkaar wil hebben, helemaal en dan wijzen de vingers toch naar die nieuwe vriendin mocht hij er niets mee te maken hebben. Maar hij kan het ook zijn, dus één vraag van je moet zijn, kunt u de telefoon waarmee de berichten werden verstuurd uitpijlen? Want dat kunnen ze en zo kan het dus ook gebeuren dat alle berichten zowel naar hem als naar jou uit dezelfde buurt komen, zeg ook dat je er op staat dat het tot de bodem uitgezocht word.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:14

De politie kan je telefoon uitlezen, dus als ze echt verdenkingen richting jou hebben, laat ze dan je telefoon checken, dan zien ze meteen dat jij ook gestalkt word en jij d3 stalker dus niet bent. Ik zelf zou niet met een advocaat gaan, wamt ze moeten echt zwart op wit bewijs hebben om je wat te kunnen maken en als jij het niet bent, krijgen ze dat bewijs ook niet rond, dus houd de centen lekker in je zak zou ik zeggen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:15

Fashionstyle schreef:
Ik weet eigenlijk niet of ik nu als verdachte gezien word of dat ze gewoon mijn verhaal willen aanhoren. Hoe kom ik daarachter? Of zeggen ze dat morgen bij aanvang van het gesprek?

Als ze aangifte tegen je doen, zal het het vermoedelijk het eerste zijn. Veel maakt het niet uit overigens, het enige wat ze nu zoeken is informatie. Ik heb zelf ook eens in zo'n situatie gezeten (waarbij het ook een onzinnig verhaal was) en het enige wat ik je kan meegeven is om te vertellen wat je weet en een kopie van de gegevens die je verzameld hebt (logboek, prepaidnummer, etc) mee te nemen. Ik ben destijds op het bureau geweest en heb daar een drie kwartier gezeten en m'n verhaal gedaan. Zat in mijn geval één agente bij die alles noteerde. Het enige wat ik er nadien nog van gehoord heb was een brief die een paar weken later binnenkwam, waarin ze aangaven de zaak te seponeren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:54

Fashionstyle schreef:
Bedankt voor alle adviezen en ervaringen!
Ik heb besloten geen advocaat mee te nemen. Vooral vanwege de kosten maar ook omdat ik 100% zeker weet er zelf niks mee te maken te hebben. Dus ze mogen gaan graven wat ze willen :)

Je wordt gewoon in eerste instantie gehoord "verhoor" klinkt spannend maar de politie moet dit doen volgens het boekje en dat noem je nou eenmaal een verhoor.

Gewoon je niet gek laten maken ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 00:27

Waarschijnlijk zit je gewoon tegenover 1 agent. (de politie heeft echt geen mankracht om twee personen op een verhoor in een "eenvoudige" zaak te zetten).
Die agent stelt je vragen en typt ondertussen jouw antwoorden in de computer. Er wordt niks opgenomen.
Aan het einde van het gesprek krijg je een uitdraai die je rustig door kan lezen en waarvan ze vragen of je die wil ondertekenen (dat ben je niet verplicht)
Vervolgens ga je naar huis en na een tijdje krijg je bericht of de zaak een vervolg krijgt of geseponeerd wordt.

Het feit dat je verhoord wordt maakt best indruk, maar de manier waarop is niet vervelend of intimiderend.
Zolang je eerlijk je verhaal vertelt kan er weinig fout gaan.
Veel succes morgen ts!

Daffie: is dat advies van je vader soms ook om niet op te komen dagen bij een verhoor?
We hebben in Nederland een rechtsysteem waarbij je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. We hebben het daarbij niet over een moordzaak en ik ga er voor het gemak even vanuit dat ts geen strafblad heeft.
Stalking is verrekte moeilijk te bewijzen en het zal dus zijn woord tegen het hare worden. ts heeft een logboek om haar verhaal te ondersteunen.
Het is heel erg vervelend voor ts, dat zal ik zeker niet bagatelliseren, en ze moet goed luisteren en weloverwogen antwoord geven, maar de politie is niet achterlijk en er niet op uit om ts in kwaad daglicht te stellen.
ta hoeft niet al haar rechten te kennen: de politie is verplicht haar op haar rechten te wijzen. (kan je vader je ook vertellen)

Ik hoop alleen ts, dat je je ex volledig negeert en dat blijft doen. Als hij zo link is om valse aangifte tegen je te doen, vermijdt dan des te meer elk contact. En ga nooit detectiveje of eigen rechter spelen.

Edit: je bent nog geen verdachte. Dat wordt je pas als het OM beslist om tot vervolging over te gaan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 00:47

Succes morgen ts!

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 07:04

Ik heb inderdaad geen contact meer met hem gehad. Ook niet via die vriendin. Het stukje hoop om het samen uit te praten ben ik allang voorbij!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:09

Hebben ze daadwerkelijk tegen je gezegd dat je verdachte bent toen ze voor je deur stonden of ben je alleen uitgenodigd voor verhoor? Als je verdachte bent, was dat bij de uitnodiging al kenbaar gemaakt en dan hadden ze je uitgelegd wat je rechten zijn (zwijgrecht, recht op bijstand door een advocaat etc). Ik lees hier allerlei spookverhalen, maar ik vermoed dat je gewoon als slachtoffer gehoord wordt. Ook dat heet een verhoor, maar is eigenlijk gewoon jouw kant van het verhaal. Ik lees dat je aanspreekpunt tot nu toe de wijkagent is geweest. Het kan zijn dat de zaak nu verder wordt opgepakt door bijv. de recherche, en ze jou dus als willen horen. Sterkte straks, en met de hele zaak!

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 07:16

Ze zei alleen dat ik naar het bureau moest komen en dat dat me dan ook bepaalde rechten gaf zoals het meenemen van een advocaat.
Ik was echter zo overdonderend dat er ineens politie aan mijn deur stond dus weet niet meer precies wat ze gezegd heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:34

Wees blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen en dat je serieus gehoord wordt. Laat ze dan maar alles uitzoeken en je telefoon uitlezen enzo. Dan gebeurt er tenminste iets. Ik kon toen helemaal niks. Ik werd alleen beschuldigd maar kreeg nergens de kans om te bewijzen dat ik er niks mee te maken had.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:37

Succes vandaag

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:50

Succes vandaag! En geef gewoon aan dat je het erg moeilijk vind en vraag gewoon wat de bedoeling is.