(Be)Sparen, wat helpt voor jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:20

Ik ga altijd 8 dagen all-inclusive naar de zon voor 2 personen rond de 1000 euro.
Verder ga ik ieder jaar 4 dagen naar de Veluwe met de haflingers en nog weekendje Drentsfriesewold met de paarden en vriendin(nen)...
Ik werk er hard genoeg voor dus vind ook wel dat we dan op vakantie kunnen.

Ik ga geen duizenden euro's uitgeven dat verdom ik. Als je soms hoort 3 weken Italië of Frankrijk en ze zijn zo 3000 euro kwijt. Dat vind ik dan zonde.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:20

Alwiene schreef:
Oke jongens, zeg op, wie van jullie werkt er bij Bol en heeft deze discussie in een facebook reclame omgezet? :') :') :')
[ [url=m/nG3210.png]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- _O-

Mando

Re: (Be)Sparen, wat helpt voor jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:21

_O-

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:36

Nee geen vakantie hier. Zonde van het geld, en hebben een melkveebedrijf thuis van mn vriend. Zijn al dik 7 jaar bezig de boel op te knappen, dus daar besteed ik mn vrije dagen mede aan. En woon zo fijn dat ik echt niet op vakantie wil, ben al blij als ik een dag thuis kan rommelen. En zomer is vooral veel landwerk, vind het heerlijk lekker met de trekker rond te rijden om te 'schudden'. Mn paarden krijgen zelfgemaakt hooi

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:17

Ik vind vakantie soms ook zonde van het geld, maar heb lang in de reisbranche gewerkt en ik vind het erg leuk om onze reizen zelf samen te stellen.

Hou van bijzondere accommodaties (geen massatoerisme, all inclusive resort lijkt me vreselijk). Ik pluis dus vaak het hele web uit op zoek naar dat ene speciale hotelletje of uniek huisje in een mooi gebied.

Huurauto en vlucht kan je ook makkelijk vergelijken en boeken.

Vorig jaar voor het eerst wat meer geld uitgegeven, hebben toen een rondreis met 2 binnenlandse vluchten gemaakt.

En we kunnen in het laagseizoen, dát scheelt heul veel geld :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:05

Die bol.com reclame, geweldig! :')

Voor mij ook geen dure vakanties. Vorig jaar 4 weken met ons bootje weg geweest, dat heeft ons 400 euro gekost incl álles, incl alle eten en overnachtingen enz, maar dat vond ik al veel geld :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:16

Ben dol op vekansies en citytrips. Weekje naar Londen, weekje naar Berlijn, in de zomer huisje aan het strand in Spanje ofzo. Vekansie hoort erbij. En voor mijn kind vind ik citytrips toch wel onderdeel van zijn ontwikkeling.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:27

Ik werk om mijn ontspanning te kunnen betalen :)) sport, avondjes uit en dus ook vakantie.

Als ik op vakantie ga wil ik wel minimaal mijn “thuisniveau” kunnen evenaren. Ik geef geen geld uit om met een toiletrol over de camping te moeten lopen. Enige uitzondering is wanneer we gaan zeilen. Dat vind ik geweldig genoeg om in de havens met een toiletrol onder de arm te moeten lopen.

Als ik even krap zit qua vakantiebudget plan ik een citytrip in Nederland of de directe buurlanden. Mijn vakantie hoeft niet perse lang te zijn, of ver weg, maar ik houd wel van luxe.

Bol.com _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 01:01

Haha die Bol.com :')

Ik heb dit jaar al 2 vakanties geboekt staan en hoop in december nog weg te kunnen.. Daar leef ik momenteel eigenlijk wel een beetje voor en is dus mijn spaardoel eigenlijk :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:15

Vakantie is juist heel belangrijk voor mij. Ik geef er dus wel een paar duizend euro aan uit, omdat ik graag wat van de wereld zie.
Komende zomer staat ook weer een dure reis gepland, we zijn bezig met het regelen van een rondreis Namibië.
Verder heb ik nog twee weekendjes weg staan voor dit jaar.

Wat ik weer zonde vind is dat mensen 1000 euro uitgeven om een week all inclusive in Turkije of weet ik veel waar aan het strand te liggen en niet van hun resort af te komen.
Zo heeft ieder zijn ding.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:29

Aan het strand liggen verveelt hier ook al binnen 2 uur.
Mijn vakanties zijn wegens duiken soms ook prijziger, hoewel je autohuur anders ook hebt. En waar ik geen entreegelden voor musea betaal heb ik dan fleshuur. Dus persaldo zal het verschil meevallen. Maar een weekje grotduiken in de lot komt op minder dan 600 all in. Incl eten, diesel, tol, overnachten en flesvullingen.

Maar als je single bent betaal je de hoofdprijs. Sommige reizen zijn niet eens alleen te boeken. Ik heb 1 keer zelfs een virtuele reispartner opgegeven en die 1 dag voor vertrek afgezegd, want ik moest en zou die wintersportweek maken en alleen boeken ging niet ( en de prijs samen was dan net zo veel als bij andere reizen p.p.) Belachelijk eigenlijk. En je kunt hier echt niet op bezuinigen, want soms wil je wel even weg. Met partner scheelt dan zeker in de prijs p.p.
Single wintersportreizen voor een fatsoenlijke prijs zijn er niet. Ook is het aanbod zo enorm beperkt dat het gewoon geen optie is.

Als single is besparen soms echt moeilijker. Alle vaste lasten draag je ook alleen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:08

Toch grappig om te zien dat er aan vakanties en stedentrips dus wel makkelijk veel geld wordt uitgegeven. Dat jaag je er in een korte tijd doorheen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:12

Ik leef min of meer om te reizen, ik spaar en bespaar dus heel veel met als doel om reizen te kunnen maken. Dat betekend ook dat ik soms een jaar niet ga zodat ik kan sparen voor een lange verre reis.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:20

Ik ben thuis al op vakantie :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:38

Suzanne F. schreef:
Toch grappig om te zien dat er aan vakanties en stedentrips dus wel makkelijk veel geld wordt uitgegeven. Dat jaag je er in een korte tijd doorheen.

Ik weet niet wat erdoorheen jagen is, maar als jij achter deuitgave staat is er niets mis mee toch?

Kijk uitgaan vind ik pure verspilling. Ik kom nooit in een kroeg. Maar een ander wekelijks. Dus tja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:43

Suzanne F. schreef:

Ik kan nu nog blij worden als ik terug denk aan een vakantie van 15 jaar geleden hoor. Dus ik vind niet dat ik er in korte tijd geld doorheen jaag. Ik geef heel bewust soms heel veel geld uit aan mooie vakanties wetende dat ik er nog lang plezier van zal hebben.

Anderen doen weer dingen met hun geld waarvan ik denk >;)
Ieder zijn ding, denk ik dan maar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:05

Vakanties vind ik heerlijk maar doe het te weinig. Geen geld voor. Vooral omdat ik andere potjes wel gevuld wil hebben (dierenarts, autopotje etc). Als ik op vakantie ga is het ook redelijk budget maar ik hecht ook weinig waarde aan luxe.
Wel ga ik standaard een week op vakantie met paard in eigen land. Dat gaat wel echt ieder jaar Door.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:33

Wat voor mij heeel erg heeft geholpen met geen impuls aankopen doen; niet meer in de folders kijken. Zodra ze binnenkomen gaan ze ongeopend weer weg.
En daarnaast inderdaad de action niet binnenlopen :p dat is voor mij een valkuil.
En ali! Maar bij Ali zet ik spullen in winkelwagen en weken later beslis ik pas of ik het echt wil hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:20

Suzanne F. schreef:

Ieder z'n keus toch

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:33

Seni schreef:
Wat voor mij heeel erg heeft geholpen met geen impuls aankopen doen; niet meer in de folders kijken. Zodra ze binnenkomen gaan ze ongeopend weer weg.
En daarnaast inderdaad de action niet binnenlopen :p dat is voor mij een valkuil.
En ali! Maar bij Ali zet ik spullen in winkelwagen en weken later beslis ik pas of ik het echt wil hebben.

Tipje: Haal dan direct ook een ja/nee of nee/nee sticker op voor op de brievenbus. Scheelt weer oud papier.

Loon is hier weer binnen, ik heb uitgerekend wat ik deze maand zoals kwijt zou zijn aan kosten. Heb het wat ruim genomen + 100 euro op geplust. Het bedrag mag níet op en het streven is om tussen de 150 en 200 euro extra over te houden. De rest van het loon staat op de spaarrekening.

Zul je net zien dat er opeens dingen op zijn die duurder zijn etc :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:27

Voor mij word dit een dure maand, carnaval.
Maar daar geef ik gerust geld aan uit. En dan niet onnodig veel, maar gewoon meer dan ik in een reguliere maand uit geef. Carnaval is hier in oeteldonk een en al gezelligheid en de mooie herrineringen zijn meer dan geld waard <3

Hetzelfde geld denk ik voor iedereen die graag wat meer geld uitgeeft aan een vakantie. Ja, je jaagt er inderdaad grote bedragen doorheen maar het zijn wel allerlei geluksmomenten die je voor je leven bij je draagt. Als ik een nieuwe tas koop denk ik daar niet over 20 jaar nog met smart aan terug.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:35

Shaggy09 schreef:
Hetzelfde geld denk ik voor iedereen die graag wat meer geld uitgeeft aan een vakantie. Ja, je jaagt er inderdaad grote bedragen doorheen maar het zijn wel allerlei geluksmomenten die je voor je leven bij je draagt. Als ik een nieuwe tas koop denk ik daar niet over 20 jaar nog met smart aan terug.

Hangt af van wat voor tas het is. Een kwalitatief goede tas die jaren meegaat bijvoorbeeld

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:41

Ja natuurlijk zal ik dan denken van ´oh dat was echt een fijne tas´
Maar herinneringen en momenten zoals ik die op vakantie beleef vind ik echt niet te vergelijken
daarmee.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:09

Reizen is voor mij ook belangrijk en hier geef ik dan ook veel geld aan uit.
Ik vind het heel gaaf om wat van de wereld te zien en heb dan ook al verschillende verre reizen gemaakt.
Ook maak ik regelmatig een stedentrip.
Dit maakt mij erg gelukkig en ook erna blijven de mooie herinneringen altijd.

Ik denk dat (be) sparen voor iedereen anders is. De een heeft nou eenmaal meer te besteden dan de ander.
Maar ik denk dat je vooral voor jezelf moet nagaan wat je echt belangrijk vind en wat jou gelukkig maakt in het leven, waar je wel en niet geld voor over hebt.
Maak een rekensommetje wat je vaste kosten per maand zijn, pak een reëel bedrag wat je wilt besteden aan de dingen die jou blij maken en zet een (vast) bedrag per maand opzij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:10

Suzanne F. schreef:

Maar daar werk ik ook hard voor.. Ik leef nu. Later haal ik misschien niet eens..