Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:50

2 volwassenen, 1 kind van 1,5. Wij hebben 1 auto die mijn vriend mee neemt naar het werk. Dat betekent dat ik overdag alles lopend of met de fiets moet doen. Soms wel eens vervelend :=

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:31

Wij wonen met 3 generaties op een boerderij. Daarbij hebben mijn opa en oma 1 auto. Mijn ouders allebei een auto, mijn broertje een auto, mijn vriend een auto en 9 van 10 keer heeft mijn zusje de auto van haar vriend hier staan om te gebruiken. Dus als je het zo bekijkt hebben wij 6 auto's op 8 personen. Maarja ze staan allemaal op eigen terrein, dus ze staan niemand in de weg. :+

MizzMontana

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:36

2 volwassenen 2 kinderen en 2 auto’s op een boerderij met 3 garages, een carport en nog 2 parkeerplekken :')
Vorige bewoners hadden denk ik heel veel auto’s.

Het is dat mijn man voor zijn werk vaak langere periodes met de auto weg is anders had ik mijn boodschappen/reserve auto weg gedaan. Maar nu buitenaf met 2 kinderen vind ik het wel fijn dat er voor nood altijd een auto staat.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:52

Gewone woonwijk in een dorp, mijn man heeft 1 crossauto en 1 straatauto en ik heb 2 auto's
wij bestaan uit een gezin van 5 waarvan 3 kleine kids onder de leeftijd van 6 jaar.

Handig om te vermelden de auto's staan allemaal op eigen terrein en oprit, dus niemand heeft er last van.

Janine1990

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:04

Voorheen bij mijn ouders hadden we alle vier een auto, kon ook allemaal achter huis staan en allemaal verrijdbaar zonder dat er iemand anders aan de kant moest. Dat was wel heel erg ideaal. Nooit met oud en nieuw hoeven nadenken over waar je je auto neer zou zetten :P

Nu woon ik alleen in een tussenwoning in een jaren 50/70 (not sure) wijk, waar we maar aan één kant een parkeerhaventje hebben voor één auto per huis dat aan die kant staat. Gelukkig heeft de vorige eigenaar van mijn huis de hele voortuin bestraat en kan ik mijn auto in de tuin zetten. Dat scheelt voor mijn buurman in de andere tussenwoning, want die heeft 2 auto's en de voortuin niet bestraat. De buren in het ene hoekhuis (naast mij) hebben een royale oprit, maar dat is niet altijd genoeg voor mijn 80+ buurman met hoveniershobby :+ Hij parkeerde me eerste kerstdag in terwijl ik aan het werk moest. Niet zo tof :P
De buren in het andere hoekhuis hebben een nette oprit (mijn recht van overpad) en een garage. Daar staat een auto in en de andere op de hoek.

Gelukkig zijn de meest grote gezinnen hier nu weg. Geen 18+ kinderen met eigen auto, wel een aantal asielzoek-gezinnen, maar die hebben ook geen 80 auto's. Dus op dit moment is het wel relaxed. En gelukkig houdt iedereen wel rekening met elkaar :) Dat is heel fijn!
Alleen soms heb je van die zondagen dat je even weg bent en er visite van een andere buur voor mijn huis heeft geparkeerd en ik een andere buur weer het uitzicht moet ontnemen omdat ik mijn auto ook ergens kwijt moet :P

Persoonlijk ben ik er wel voor om dit hele rustige straatje tot woonerf te maken, stoepjes er uit slopen en daar parkeerruimte van maken.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 01:43

Bij mijn huis 3, ik heb er 1 en mijn tijdelijke huisgenoot (wacht op de bouw van zijn huis, is een goede vriend) heeft een grote bus en een auto. We hebben een hele grote algemene parkeerplaats gelukkig.
Bij mijn vriend eigen oprit en daar zijn we met 2 auto's momenteel.
Vroeger bij mijn ouders stonden er vaak minimaal een stuk of 5, gelukkig woonden we buitenaf. ;)