Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:53

xPabloBokt schreef:
Ik kwam er gister achter hoe bizar duur biologische kip is bij de AH.. :(

Om en nabij 10 euro voor 2 kipfilets. Zo jammer want ik zou het zo graag kopen.. ben nu maar voor de 1 ster scharrel gegaan want mijn portemonnee kan dat echt niet aan anders.


Als je het bij de AH koopt zit er natuurlijk ook veel marge op voor AH zelf. Als je het rechtstreeks van een boer koopt of bij een slager minder.
Maar verder; wat denk je dat het kost om die kippen biologisch op te laten groeien en te slachten? 10€ voor 2 kipfilets is geen gekke prijs dan. Het kan natuurlijk nooit voor dezelfde belachelijk lage prijs als waarvoor kip/vlees in de supermarkt ligt ;)
Wat je kan doen is gewoon minder kip gebruiken zodat je met 2 kipfilets meer maaltijden kan maken :)* :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:02

Neig altijd naar een Appie toe omdat ik er gewerkt heb en ik het gewoon fijner dan de Jumbo vind. Maar bij mijn studentenhuis zit de Emte op 10 meter afstand dus dat wordt hem tegenover de Plus op 500 meter. Alleen vind ik de Emte echt een bloed irritante winkel waar chaggerijnige mensen werken. En nu wordt het geen Jumbo, nee een Coop. -O-

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:07

Ik ga altiid naar de jumbo. Mijn vriend wil wel altijd graag naar de Lidl maar vind bij 2 of meer winkels boodschappen doen zon ramp.

AH kom ik nooit. Die zit hier naast de jumbo maar wel flink duurder

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:54

Meestal AH. We laten het meestal bezorgen en wat kleine dingetjes haal ik tussendoor bij de kleine AH in onze wijk.
En we gaan eens in de zoveel tijd naar Duitsland, daar slaan we dan ook goed in.

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:02

Ik probeer lokale ondernemers te steunen en ga dus naar de bakker, slager en groentewinkel. Schoonmaak middel bestel ik vaak online omdat ik probeer minder chemicalen te gebruiken. Alles wat dan nog overblijft haal ik meestal bij de Aldi, zoals vuilzakken ed. Dierenvoer haal ik bij de veevoerhandel.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:19

Vind het heel erg goed de lokale ondernemer te steunen (ouders hebben winkel gehad dus weet wat het is). Maar toch bestel ik bij de Ah. Echt voor het gemak, veel overzichtelijker. Soms ga ik naar de winkel zelf, maar dan vergeet ik toch een hoop. Of duurt het zolang een lijst te maken dat ik het dus net zo goed kon bestellen.

En duurder is het niet, want ga eerst de bonus af wat ik nodig heb. Als er die week niet veel is, sla ik over en bestel de week erop wel. De kinderen halen tussendoor dan een keer brood.
Afbeelding

Afbeelding
Das toch lekkere korting. Heb ik ook 9 wasmiddel/wasverzachter en lenzen bij zitten.

xPabloBokt

Berichten: 9559
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:20

verootjoo schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik kwam er gister achter hoe bizar duur biologische kip is bij de AH.. :(

Om en nabij 10 euro voor 2 kipfilets. Zo jammer want ik zou het zo graag kopen.. ben nu maar voor de 1 ster scharrel gegaan want mijn portemonnee kan dat echt niet aan anders.


Als je het bij de AH koopt zit er natuurlijk ook veel marge op voor AH zelf. Als je het rechtstreeks van een boer koopt of bij een slager minder.
Maar verder; wat denk je dat het kost om die kippen biologisch op te laten groeien en te slachten? 10€ voor 2 kipfilets is geen gekke prijs dan. Het kan natuurlijk nooit voor dezelfde belachelijk lage prijs als waarvoor kip/vlees in de supermarkt ligt ;)
Wat je kan doen is gewoon minder kip gebruiken zodat je met 2 kipfilets meer maaltijden kan maken :)* :)


Nee dat begrijp ik zeker waar die kosten vandaan komen. Baal alleen dat ik met mijn financiele plaatje niet meer kan bijdragen aan dierenwelzijn.

En dan hoor ik je denken.. waarom word je dan niet vegetarisch? Tsja.. ik geef ook gewoon toe dat ik een stukje vlees wel erg lekker vind. Hopelijk kan ik tzt wel een manier vinden om mijn steentje bij te dragen.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:14

sureido schreef:
En nu wordt het geen Jumbo, nee een Coop. -O-


Dat is balen! Hier is de Emte ook een Coop geworden. Wat een flutwinkel! Brood smaakt voor geen meter, vlees ontzettend prijzig en het groente&fruit ziet er niet bepaald goed uit. Wel jammer want deze supermarkt zit om de hoek.

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:24

Wij kopen altijd bij de Appie. Verder zit hier in de buurt een Vomar, Deen, Lidl, Aldi en Dekamarkt dus keuze genoeg. Appie heeft ook specifieke producten, bijvoorbeeld veel keuze lactosevrij wat ik bij andere supermarkten mis. Het liefst koop ik lekkere kaas bij de kaasboer, een goed stuk (verantwoord) vlees bij slager of de boer, groenten langs de kant van de weg of bij een goeie groentenboer. Helaas kost dat veel tijd wat ik niet heb. Dan ben ik blij als ik bij de Appie in een uurtje voor de hele week boodschappen in huis heb :D

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:33

Als het kan AH. Laatst was hij dicht voor een verbouwing en dat was een drama. Boodschappen doen kost mij dan 2x zoveel tijd, omdat ik de spullen niet kan vinden. Daarnaast hebben die supermarkten vaak een kleiner aanbod, waardoor ik sommige ingrediënten niet kan kopen en dan nog ergens anders heen moet. AH heeft meer vega. Het gemak van AH (groot assortiment, in de buurt, bekend) weegt voor mij op tegen de hogere kosten.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:37

Bij ons is de Coop ook niet zo een geweldige winkel. Ik denk dat hij goed draait, omdat hij naast de Lidl zit en mensen daar nog hun merk spullen halen. Wij wel in ieder geval.

Was vd week even een pakket ophalen bij een kleine Plus en wilde nog 2 merk dingen hebben, maar slecht gesorteerd. De grotere Plus is ook niet geweldig, maar denk ook dat we wat verwend raken door de grote winkels.

Anoniem

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:04

Coop is duur, wij woonden eerst boven de C1000 (jaren geleden alweer) en dat was echt een fijne betaalbare winkel. Dat werd Coop en sindsdien pakten we de auto voor de AH. Zes jaar geleden verhuisden we naar ons huidige dorp op 1 min van AH en Hoogvliet (baggerzaak) en zijn we echt bij AH blijven hangen. Nu wonen we er niet meer op loopafstand van maar 5 min auto van alledrie de AHs in het dorp en ga nog steeds trouw naar AH. Spaar ook met de koopzegels enzo.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:40

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:51

Mijn ouders gaan naar de AH, er is daarnaast ook een Boni in het dorp, maar dat is echt een vreselijke winkel (weinig keuze, klantonvriendelijk).

In de stad waar ik gedeeltelijk woon ga ik of naar de plus (is een stadswinkel, handig als ik niet zo veel nodig heb) en anders naar de Albert Heijn, die is iets verder. Daar is meer keuze, soms ook goedkoper. Deze twee winkels zitten dichtbij, maar als ik verder zou willen, heb ik meer keuze.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:01

Alles bij de Lidl, heel soms een snack bij de Spar. Als ik iets specifieks zoek ga ik naar AH of turkse supermarkt of chinese toko. Haal ook wel eens echt goedkoop groente en fruit en kruiden bij een turkse supermarkt. Ben tussen 25-30 euro kwijt per week en houd wel echt van lekker koken. Eet veel veganistisch dus dat scheelt volgens mij in kosten.

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:06

Hier altijd naar de Dirk van de Broek, is zoveel goedkoper dan de Albert Heijn ernaast.
Vlees bij de biologische slager en kaas / melk bij de kaasboerderij verderop in de straat.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:06

Voor de snelle dagelijkse boodschappen die we vergeten zijn gaan we naar de Spar. We wonen er schuin boven en zijn echt te lui om dan de fiets te pakken.
Voor de weekboodschappen ga ik of naar de Aldi of naar de Jumbo.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 02:14

Mijn man is bedrijfsleider bij de Coop en daar doe ik dus (al dan niet online nu net met een baby) mijn boodschappen.

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:05

Jumbo

Naast huis heb ik een spar. Daar kom ik voor kleine of vergeten dingen

Renske_W

Berichten: 13853
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:11

Toen ik in Limburg woonde was het Jumbo of Jan Linders.
Nu in Brabant eigenlijk altijd Jumbo.
Eind van de week verhuis ik naar Friesland, dan hebben we in het dorp achter ons huis een klein buurtsupertje, vergelijkbaar met een camping winkel. :+
Maar wel ideaal als je iets vergeten bent.
Verder gaan we daar naar de Coop die zit een dorp verder, of in Sneek naar de poiesz.

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:10

Lidl en AH.
Wij wonen buitenaf en moeten naar een dorp verder op, daar zitten ze naast elkaar.
Voorheen altijd jumbo en soms nettorama of dirk vd broek(vind ik nog steeds een fijne supermarkt)

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:48

Bij mij in in het dorp heb ik alleen een vomar en een aldi thats it, dus rij ik naar Hoorn naar de lidl en de deen.

Bij mijn vriend in Brabant vooral lidl, nettorama, dirk