De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:36

Citaat:
Schrik wel van de hoeveelheid mensen die sponsjes en afwasborstels 'gewoon' even weggooien omdat ze toch zo goedkoop zijn. Dat soort consumeergedrag is een grote aanleiding tot de plastic soep in de wereld! Als je per se sponsjes en borstels weg wilt gooien, doe het dan in het plastic afval... Maar less is more, het milieu zal het met me eens zijn!

Sponsjes en borstels van een paar cent zijn gewoon op na een paar keer gebruiken, dan ga ik ze echt niet even ( in geval van sponsje) in de wasmachine gooien waar die nog ellendiger uit komt ( heb ook geen vaatwasser)
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:43

95Ellen schreef:
Ik zag gisteren een lifehack in een tv-serie: als je pasta kookt, doe dan in de pan alvast een vergiet, en daarin dan je pasta. Dan kan je, ipv moeilijk doen met deksels enzo met afgieten, gewoon het vergiet er met pasta en al zo uit tillen :)

Die verkopen ze bij Ikea, precies in de maat van je pan :D
Echt ideaal! Alleen te grote gaten voor rijst, helaas.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:34

Nicjuh_ schreef:
Als je dekensingels snel los gaan, kun je vlechtstiekjes om de ijzertjes doen. Er zit niet altijd een rubberen ringetje aan de singel

De rubberen ringetjes van de grolsch bierflesjes werken nog beter daarvoor.

Rena100

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:43

Meeste plastic wat wordt gescheiden belandt toch in de oven. Ze hebben plastic nodig om het vuur aan te houden, want plastic (=olie) brandt nou eenmaal goed. En daarbij is het te kostbaar om al het verschillende soort plastic weer van elkaar te scheiden. Je kan er niet zomaar nieuw granulaat van maken, want veel plasticsoorten kunnen niet gecombineerd worden, die mengen niet met elkaar.

Ik zou mijn sponsjes ook niet graag in de vaatwasser doen. Toch niet fris op de een of andere manier.

En als je je blikopener gebruikt zoals de meeste mensen, dan moet je eens andersom proberen. Dan krijg je een geweldig mooie rand (bijna een deksel) die er heel makkelijk afkomt :)

https://www.youtube.com/watch?v=_KF88Ar5omo

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:22

Rena100 schreef:
Meeste plastic wat wordt gescheiden belandt toch in de oven. Ze hebben plastic nodig om het vuur aan te houden, want plastic (=olie) brandt nou eenmaal goed. En daarbij is het te kostbaar om al het verschillende soort plastic weer van elkaar te scheiden. Je kan er niet zomaar nieuw granulaat van maken, want veel plasticsoorten kunnen niet gecombineerd worden, die mengen niet met elkaar.

Ik zou mijn sponsjes ook niet graag in de vaatwasser doen. Toch niet fris op de een of andere manier.

En als je je blikopener gebruikt zoals de meeste mensen, dan moet je eens andersom proberen. Dan krijg je een geweldig mooie rand (bijna een deksel) die er heel makkelijk afkomt :)

https://www.youtube.com/watch?v=_KF88Ar5omo

en in mijn geval een kapotte blikopener ... de mijne was er duidelijk niet voor gemaakt :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:44

watchthesky schreef:
95Ellen schreef:
Ik zag gisteren een lifehack in een tv-serie: als je pasta kookt, doe dan in de pan alvast een vergiet, en daarin dan je pasta. Dan kan je, ipv moeilijk doen met deksels enzo met afgieten, gewoon het vergiet er met pasta en al zo uit tillen :)

Theedoek erin :)*

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:46

Kalk rand van de wc krijg je er ook uit met fijne soda. Zo krijgen wij alle wc's schoon op 't vakantie park waar ik werk. ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 02:33

Tip voor de WC is trouwens om een oude handdoek in de pot te doen om eerst het water eruit te krijgen. Daardoor verdunnen schoonmaakmiddelen niet en werken ze veel beter.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 03:19

watchthesky schreef:
95Ellen schreef:

Maar je kiepert toch gewoon het hele zwikkie in een vergiet? Afgieten met deksel is sowieos geen doen met die dingen.

Ik heb altijd gewoon een vergiet in de gootsteen, kieper daar de pasta in en het is ook geregeld :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:25

Iemand nog dé lifehack om hondenharen uit de autobekleding te krijgen? :D In de laadruimte tegen de achterkant van de achterbank, zit van die 'wollige' bekleding. Krijg het er gewoon niet meer uit. Stofzuigen niet, ductape erop plakken en eraf trekken helpt ook niet. -O-

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:42

Julia schreef:
Iemand nog dé lifehack om hondenharen uit de autobekleding te krijgen? :D In de laadruimte tegen de achterkant van de achterbank, zit van die 'wollige' bekleding. Krijg het er gewoon niet meer uit. Stofzuigen niet, ductape erop plakken en eraf trekken helpt ook niet. -O-

Ergens zag ik iets staan over zo’n raamwisser.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:44

Met een trekker werkte hier inderdaad best goed. Dat ging dan om een soort fluwelen bekleding en haar van een kortharige hond (bulldogtype of zo).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:41

Mossel schreef:
Citaat:
Schrik wel van de hoeveelheid mensen die sponsjes en afwasborstels 'gewoon' even weggooien omdat ze toch zo goedkoop zijn. Dat soort consumeergedrag is een grote aanleiding tot de plastic soep in de wereld! Als je per se sponsjes en borstels weg wilt gooien, doe het dan in het plastic afval... Maar less is more, het milieu zal het met me eens zijn!

Sponsjes en borstels van een paar cent zijn gewoon op na een paar keer gebruiken, dan ga ik ze echt niet even ( in geval van sponsje) in de wasmachine gooien waar die nog ellendiger uit komt ( heb ook geen vaatwasser)

Maar heb je zo vaak sponsjes nodig dan?
Ik gebruik vrijwel altijd (vaat)doekjes en die gaan gewoon in de was met de handdoeken.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:50

Tiggs schreef:
Mossel schreef:

Ik gebruik vrijwel altijd (vaat)doekjes en die gaan gewoon in de was met de handdoeken.

Ik heb geen vaatwasser dus ja ik gebruik iedere dag ( niet elke dag een nieuwe)een sponsje voor de vaat, dat doe ik niet met doekjes >;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:20

Julia schreef:

Heel voorzichtig met een furminator. Zo krijg ik de binnenkant van de paarden dekens ook weer enigszins paardenhaarvrij.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:45

Mss al een keer voorbij gekomen, maar de bagageweger van de Action, €2 nog wat en wel exact weten hoeveel hooi je in een net stopt. Mijn inschatten van hoeveel kilo hooi een plak is, was volkomen verkeerd.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:57

Julia schreef:

Duct tape :')

Even zo om je hand en dan ‘deppen’
Werkt overal, ook als je geen kledingroller hebt voor je kleding :j
Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:29

Ik doe het met een rubberen rosborstel.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:16

colunder schreef:
Ik doe het met een rubberen rosborstel.

Ja dat werkt echt goed.
Of rubberen handschoenen.
Of een vachtborstel (https://www.vitadier.nl/Hondenborstel-slicker-soft)
Je kan ook zo’n magic brush proberen.

Kijk wat je in huis hebt en probeer het uit :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:56

Vochtige zeem werkt heel goed om haren van bekleding te halen. Eén kant op vegen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:02

Mossel schreef:

Ik heb geen vaatwasser dus ja ik gebruik iedere dag ( niet elke dag een nieuwe)een sponsje voor de vaat, dat doe ik niet met doekjes >;)[/quote]

Ik heb ook geen vaatwasser maar ik gebruik wel dagelijks vaatdoekjes/voor het hardnekkige sponsjes voor de vaat. De doekjes gaan dagelijks de was in samen met de handdoeken (90 graden) en de sponsjes gebruik ik maximaal 5 dagen. Ik maak er de kattenbak mee schoon en dan gooi ik ze weg.

Ik heb van die microvezel doekjes en daar doe ik alles mee (afstoffen, badkamer schoonmaken, vaat ed.). Er liggen zo'n 30 in de kast? Na ieder gebruik gaan ze de wasmachine in en dan pak ik de volgende.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:45

Bij ons gaan de afwarsborstels mee de vaatwasser in. De vaatdoeken en sponsjes gaan in de wasmachine. Als ze niet meer mooi zijn krijgen ze nog een leven bij de paarden. Ook dan nog een paar keer wassen en als ze echt op zijn dan gooi ik ze weg.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:17

Astorga schreef:
Edit: heeft iemand een idee hoe je van een kalkrand in de wc-pot afkomt? Zit er al sinds ik het huis kocht, het water is hier ook heel hard. (Schoonmaak)azijn helpt niet voldoende. Heb alles wat ik weet geprobeerd. Anders ga ik een nieuwe kopen, maar dat vind ik eigenlijk zonde.

Stukje puinsteen

https://cleantotaal.nl/artikelen/cleani ... lk-toilet/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:38

Matheno schreef:
Astorga schreef:
Edit: heeft iemand een idee hoe je van een kalkrand in de wc-pot afkomt? Zit er al sinds ik het huis kocht, het water is hier ook heel hard. (Schoonmaak)azijn helpt niet voldoende. Heb alles wat ik weet geprobeerd. Anders ga ik een nieuwe kopen, maar dat vind ik eigenlijk zonde.

Stukje puinsteen

https://cleantotaal.nl/artikelen/cleani ... lk-toilet/

PuiMsteen kan inderdaad wel helpen.
Of een nachtje in de cola laten staan. Doorgang even blokkeren zodat je de pot kunt vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:16

Ik heb een vraag..
Mijn paard rolt graag in houtkrul als ik hem met zweetdeken op stal zet.
Hoe krijg je die krullen van de deken zonder hem te beschadigen.
Het is een dure eskadron deken, die wordt snel lelijk als ik er met een magic borstel op ga.
Heeft iemand een goeie tip hiervoor?

Afbeelding