Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:59

Ik doe nooit mee, maar dromen mag.

Wat ik zou doen:
- Hypotheek ouders afbetalen
- Voor zus en broer een woning kopen
- Voor zussen en broers van mijn vriend een woning kopen
- Hypotheek schoonouders afbetalen
- Huis kopen met genoeg grond
- Huizen duurzaam maken
- Studieschulden afbetalen
- Mijn zus het geld geven om een studie te kunnen volgen
- Vrijwilligerswerk waar ik help steunen
- Andere familieleden die het zwaar hebben steunen
- Paradijsjes voor mijn diertjes bouwen
- Naar een land verhuizen waar je geen vermogensbelasting betaalt :+

en dan heb ik nog genoeg geld over om weer even verder na te denken wat ik zou doen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:01

DezeNaam schreef:
Fitzroy schreef:
@dezenaam: waarom zou je te koop lopen met dingen aan goede doelen schenken? Moet je dan tot in detail vermelden wat je met die 30 miljoen zou doen?
Ik vind het ontzettend nobel van mensen als ze in hun eigen omgeving al anderen er van laten meegenieten. Er zijn zo ontzettend veel goede doelen dus als je wat extra’s doneert per doel is dat al heel mooi. Zelfs met 30 miljoen kun je de wereld niet redden.

Waarom zou je te koop lopen met alle dingen die je voor jezelf zou kopen? :+ Ik schrijf in mijn post toch dat mensen zelf moeten weten wat ze met hun geld doen, maar lijkt mij ook dat ik daar gewoon een mening over mag hebben.
Nee natuurlijk, je kan er de wereld niet mee redden, als iedereen zo gaat denken werkt het inderdaad nooit. Als al die mensen die stikken in het geld wat meer zouden bijdragen, zou de wereld er al stukken beter uitzien...

Nou zeg. Mensen die stikken in het geld dragen al heel erg veel bij. Die staan namelijk meer dan de helft van hun inkomen af en daarvan wordt oa ons sociaal stelsel betaald :+

Verder is het gewoon een topic om te dromen, want de kans dat je daadwerkelijk die 30mln wint is toch uitermate klein.

Mensen geven uiteindelijk toch wel aan goede doelen, want dat is belastingtechnisch erg handig. Maar je hebt ook een adviseur nodig hoe je met zo’n bak geld moet omgaan dus dat komt dan vanzelf.

Maar goede doelen staan ook niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje. Maar ik zal wel mensen helpen met al dat geld.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 02-01-19 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:02

Dat is toch logisch? Ieder mens dagdroomt weleens over alle leuke dingen die ie kan doen met zoveel geld. Vaak is het iets wat je leven makkelijker kan maken dan het nu is. Maar ik dagdroom niet over details als welke goede doelen krijgen geld.

_Nancy

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:04

Ik zou het zeker niet doneren aan een goed doel. :n
Veel van dat geld komt niet op de juiste plek terecht en ik kan het zelf heel goed besteden.
Als ik ooit niet meer zou weten waar ik het aan uit zou kunnen geven, dan zou ik overwegen om het aan een goed doel te geven.. Tot zo ver, zou ik ook vooral leuke dingen voor mezelf en mijn familie gaan kopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:14

DezeNaam, volgens mij heb je nu wel voldoende negativiteit in dit leuke topic gebracht door jezelf en je nobelheid wat veren in de kont te steken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:16

Ik zou een ander huis kopen waar ik paarden aan huis zou kunnen hebben. Ik denk niet dat ik zou stoppen met werken. Ik vind mijn werk veel te leuk.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:19

Ik zou een grote luxe camper bus kopen voor mij en mijn honden, mijn paspoort laten verlengen en de wereld over met de camper. En onderweg zou ik dieren in nood willen helpen waar het nodig is naast het reizen.

Ook mijn ouders en broertje zou ik een deel geven. Verder doneer geen geld(ga ik ook nooit doen) aan goede doelen. Wel materialen of zorg wat nodig is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:25

ik zou niet zomaar geld weggeven aan familie maar bv voor mijn stiefdochter een restaurant kopen.
Voor mijn andere stiefdochter een manege.
Voor mijn zus zou ik een marketing manager inhuren zodat hij haar kan helpen met de verkoop van haar boeken, het organiseren van lezingen ed.

En zo zo ik ook wat opzetten voor jongeren waar ik mee werk, waar zij een inkomen uit kunnen halen.
Waar ze iets kunnen leren voor de rest van hun leven.
Maar wat precies, daar moet ik dan eens overleggen, wat een goed plan zou zijn.

Maar zomaar weggeven, nee....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:30

Ik heb geen loten maar stel dat ik op eem of andere miraculeuze wijze 30 miljoen ontvang...
Dan zou ik een aantal hectare land kopen, daar een huis, paar stalletjes, rijbaan, paddock etc op laten bouwen.
Voldoende land overlaten voor een kleine kudde Fjorden.
Verder mijn rijbewijs gaan halen en een auto kopen.
Wat ik met de rest vh geld ga doen weet ik nog niet, wellicht het asiel en/of een stichting die in het buitenland dieren opvangt voorzien van nieuwe spullen voor de dieren, ik doneer principieel niet financieel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:23

Janine1990 schreef:
DezeNaam, volgens mij heb je nu wel voldoende negativiteit in dit leuke topic gebracht door jezelf en je nobelheid wat veren in de kont te steken.

Hahaha, eens!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:29

Ik zou denk ik wel minder gaan werken (niet stoppen, want ik vind mijn werk te leuk :D ) en een mooie boerderij kopen waar ik mijn paarden aan huis zou kunnen zetten..

Ik zou mijn rijbewijs willen halen en een mooie auto&trailer kopen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:04

Nou ik vind het ook wel wat dat goede doelen hier zo'n slechte naam hebben. Alsof die zichzelf enkel en alleen oprichten om geld naar zichzelf te sluizen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 17:57

Citaat:
iel mij ook op. :+ Nuja, toont toch ook weer deels het egoïsme van de mens, wat moet je met zoveel geld...

Citaat:
Klopt, heeel egoïstisch dat ik mijn ouders hun hypotheek zou afbetalen, mijn zus dr studieschuld etc. :roll:

Dit zou ik inderdaad ook eerder doen. Genoeg mensen in mijn nabine omgeving die ik op die manier zou kunnen ondersteunen. Ik doneer standaard elke maand aan het KWF maar ik vraag mij inderdaad ook vak af waar het geld heen gaat of toch naar alle grote directeuren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:05

Er staan miljoenenpanden op die winnende postcode! Jeetje, dat is zuur.
Op de een of andere manier heb ik liever dat hij in de Bijlmer valt dan in Laren of Blaricum ofzo. Maar ja, iedere postcode evenveel kans.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:06

Ik denk dat overal wel mensen wonen die het niet per se nodig hebben. Aan de andere kant kun je ook niet zwart wit stellen dat mensen met een groot huis zo'n prijs wel niet nodig zullen hebben, wie weet is wel net iemand z'n baan verloren / arbeidsongeschikt geraakt / terminaal ziek geworden

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:09

Ik zou minimaal 1/3de weg zetten en aan meerdere goede doelen en instanties schenken over een geruime tijd. Ook zou ik zaken als de dieren voedselbank of Make a Wish een groot gedeelte schenken om échte dromen te kunnen laten uitkomen. Ik zag recent een documentaire over Agent Orange in Vietnam wat mij heel erg greep, daar zou ik ook graag een groot bedrag aan doneren.

Daarnaast zou ik voor mijn beide ouders een huis kopen waar ze geen zorgen meer over hoeven te hebben qua kosten of huur. Mijn broertje z'n studieschuld zou ik ook willen afbetalen voor hem. Mijn ouders hebben lang genoeg voor mij gezorgd, het mag ook wel eens andersom :j

Als dat allemaal geregeld is zet ik een het meeste van wat er dan over is opzij en zou ik wel voor een jaar m'n spullen pakken en verhuizen naar de andere kant van de wereld. Stoppen met werken zou ik alleen absoluut niet doen, ik denk dat ik me helemaal rot zou vervelen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:42

Berdien schreef:
quintusgl schreef:
je zal er maar wonen en geen lot hebben....

Maar las ergens hierboven dat Glimmen het net niet nodig hebben...……….. Glimmen is aan de Hoofdweg een drop met giga huizen, maar achter die hoofdweg zit een buurt met mensen die het juist heel goed kunnen gebruiken...

Nee, zuuuur! Alleen daarom al blijf ik maar lid := Want je zult het maar net opzeggen en dan bam, dikke prijs. Geniale constructie wel..

Dat hadden een Oom en tante vroeger.. best zuur maar ja dat krijg je als je het opzegt .

Zelfde als je net verhuisd bent en het valt in je oude straat.ook banketstaaf

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:30

Ik zou een gedeelte op zij zetten voor goede doelen of mensen die zwaar ziek zijn, hun laatste wensen helpen waar maken. Wel met grote aandacht voor mensen die uit de boot vallen of niet een groot netwerk hebben waardoor inzamelacties niet veel opbrengen.

Verder ons huis afwerken, niet met het geld gooien maar wel wat chiller leven. Mijn vriend zou dan ook halftijds gaan werken.
Dierenorganisaties zouden ook een gift krijgen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 12:38

Dat had de vriendin van mijn vader ook dat het op haar oude huis viel net half jaar nadat ze verhuisd was. Super banketstaaf. Schijnbaar kun je wel de oude postcode aanhouden ook al verhuis je.