Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:35

pff….respect ts...ik zou gillend gek worden van de situatie...en ik vind echt dat je moeder jou meer in bescherming zou moeten nemen hierin..je wordt wel een beetje aan je lot overgelaten vind ik….
kamer niet afgeven, en helpen zou ik ook echt niet doen..je doet meer dan genoeg...toch weer op kindje gepast en hij kiest ervoor om te gaan verven..helemaal goed...jou er niet mee lastigvallen dan. je hebt examens, die gaan voor.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:35

Dat likje verf lijkt me geen prioriteit maar hij is in ieder geval bezig en hij kan en hoeft TS ondertussen niet lastig te vallen dus die kan lekker leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:39

Britta31 schreef:
Ik zou wel de deur op slot doen als je niet in je kamer bent.Kan hij de kamer niet stiekem in pikken.

Het is haar broer he, geen kraker.
;) :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:19

CalipsoLover schreef:
Wel... Ik slaap nu twee dagen terug in mijn eigen kamer. Heel blij dat ik die terug heb. Maar mijn broer heeft de kamer nu eigenlijk al « subtiel » teruggevraagd... Zucht, hij heeft de kamer bijna twee weken gehad. Maar daarnet zei hij dus tegen mij dat hij het niet ziet zitten in de kleine kamer omdat het daar zo klein en koud is, en hij daar eigenlijk niet meer wil slapen.

Wat zei je? Oh ik begrijp je helemaal. Ik wil daar ook niet meer slapen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:23

Jennyj01 schreef:
CalipsoLover schreef:
Wel... Ik slaap nu twee dagen terug in mijn eigen kamer. Heel blij dat ik die terug heb. Maar mijn broer heeft de kamer nu eigenlijk al « subtiel » teruggevraagd... Zucht, hij heeft de kamer bijna twee weken gehad. Maar daarnet zei hij dus tegen mij dat hij het niet ziet zitten in de kleine kamer omdat het daar zo klein en koud is, en hij daar eigenlijk niet meer wil slapen.

Wat zei je? Oh ik begrijp je helemaal. Ik wil daar ook niet meer slapen.

Ts sliep daar dan ook niet :')

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:23

Het is haar broer he, geen kraker.
;) :+[/quote]

_/-\o_

TS, ik vind dat je het hartstikke goed doet! Zeker aangezien dit soort assertiviteit nog niet in jouw systeem zit.. top!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:39

Delphi schreef:
Volhouden hoor! Dit is dan nu juist de stok achter de deur om eens actie te ondernemen en die kamer op te ruimen. Waarom zou dat 2 weken moeten duren? Als hij eens even een dag flink de handen uit de mouwen steekt moet het toch al klaar zijn? Of in ieder geval leeg en dat er een bed in kan?
Het klinkt een beetje als ''liever lui dan moe'' en ik vind hem daar behoorlijk egoïstisch in. Je moeder zou je hierin ook bij mogen vallen vind ik en hem gewoon uitleggen dat hij of bij zijn dochtertje slaapt of zelf die kamer op gaat ruimen.
Hij moet in de eerste plaats eens blij zijn dat hij weer tijdelijk thuis kan komen wonen.

Helemaal mee eens! Ik wil best geloven dat hij een rottijd heeft (gehad), maar ik vind dit een beetje misbruik maken van jouw goedheid.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:36

Goed dat je je poot stijf gehouden hebt hoor TS.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:12

Nou jammer dan dat ie het koud heeft. Moet ie maar voort maken met zijn eigen kamer. Jouw examens zijn jouw toekomst, dat is denk ik iets belangrijker dan meneer zijn ongemak omdat ie zijn kamer graag wilde verven. :roll:
Iets met prioriteiten enzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:26

Ik vind het vooral wonderlijk dat een kamer te klein kan zijn om in te slapen. Als je een bed hebt is het toch goed?

Je kunt hem een extra deken aanbieden, of evt een kruik als je die hebt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:37

Jeetje wat een lef, toen ik gedumpt werd na een paar jaar samenwonen kon ik op een matras op de grond achter een speciaal voor mij verschoven kast op de rommelkamer liggen := wat was ik blij dat paps en mams mij op konden vangen := Goed gedaan TS gewoon volhouden. Broer mag in zijn handjes knijpen dat hij zomaar terug kan komen incl. kind. Krijgt hij nog zijn oude kamer terug en dochter krijgt ook nog een eigen kamer, de meeste mensen hebben die luxe niet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 17:20

Ik denk ook niet dat hij er graag slaapt omdat hij dan heel vroeg wakker is, dochter ziet hem liggen vanaf ze wakker is dus die begint natuurlijk meteen te praten/spelen ipv terug in slaap te vallen. Dus dat is slapen tot half 8 ipv 9 uur voor hem. Denk dat hij dat vanaf vandaag gemerkt heeft... Maar ja dat maakt het niet mijn probleem.

Daarnet tegen mijn moeder gezegd dat ik echt niet terug mijn kamer ga afgeven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:24

Half 8 joh dat is nog uitslapen met een kind van 3,5 jaar :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:25

Misschien kan hij bij je moeder gaan slapen....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:27

Half 8 :D dat is uitslapen voor mij met de kleine kids.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:31

nou toch alleen maar handig, dat hij vroeg wakker was; heeft hij gelijk extra tijd om zijn oude kamer leeg te ruimen :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:39

CalipsoLover schreef:
Wel... Ik slaap nu twee dagen terug in mijn eigen kamer. Heel blij dat ik die terug heb. Maar mijn broer heeft de kamer nu eigenlijk al « subtiel » teruggevraagd... Zucht, hij heeft de kamer bijna twee weken gehad. Maar daarnet zei hij dus tegen mij dat hij het niet ziet zitten in de kleine kamer omdat het daar zo klein en koud is, en hij daar eigenlijk niet meer wil slapen. Ik heb gezegd dat hij dan zo snel mogelijk zijn eigen kamer moet in orde brengen, waarop hij zei « ja maar dat duurt nog zeker 2 weken... » ben er verder niet op ingegaan en ben ook niet van plan mijn kamer weer op te geven.

Wat heb je daar goed op gereageerd! Petje af +:)+ .

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:44

Goed gedaan hoor !
Ik heb geen kinderen en vind t al knap als ik tot zo laat kan slapen :')
De smoes te koud zou niet moeten kunnen want die kleine slaapt er ook.
Dus hoe eerder hij de schouders eronder zet des te eerder hij weer kan slapen. Al zal uitslapen dan ook niet goed gaan gok ik zo :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:27

Ga je maar lekker op je studie concentreren, je raakt veel tijd kwijt met het er naderhand nog eens over te hebben.
Andere prioriteiten nu en dat kun je je broer tijdens het eten wel even vertellen, dat je veel tijd hebt in te halen.

Grenzen stellen moet je niet alleen aan je omgeving doen maar zeker ook aan jezelf, zeker als je overprikkeld bent geweest, het duurt 3 dagen voor de adrenaline uit je lijf is en jij je conceentratie terug hebt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 13:28

Ik ben nog steeds erg overprikkeld, merk dat ik buiten hier nergens mijn ei kwijt kan en tenslotte gisteren en deze ochtend nog een heel gezeik over me heen gekregen door mijn moeder die boos werd omdat mijn broer dingen niet had opgeruimd. Ik gezegd dat mijn broer hier verantwoordelijk voor was, en niet ik. Maar tegen mijn broer is er niets gezegd geweest. Deze ochtend was het speelgoed niet opgeruimd in de badkamer en in het bad, ik wou een bad nemen, dus zeg tegen mijn broer dat hij in het vervolg het speelgoed moet opruimen. Zegt hij dat ik dit ook kan, waarop ik zeg dat dat niet mijn verantwoordelijkheid is. Kreeg toen weer gesnauw, en mijn moeder zat er bij en keek er naar. We zijn alle volwassen mensen, ik begrijp niet dat hier zo onnozel over gedaan kan worden. Mijn lontje staat nu ook gewoon ontzettend kort, er wordt totaal geen rekening gehouden met mij.

Ook ben ik vegetarisch, mijn moeder flexitarisch en komt er eigenlijk vrijwel geen vlees in huis. Nu dus wel voor mijn broer, waar ik geen probleem mee heb, maar hou er wel rekening mee dat ik geen vlees eet. Eet de afgelopen 4 dagen dus niet thuis omdat er iets wordt klaar gemaakt met vlees en geen alternatief voor mij is. Zelf koken zou je dan zeggen, wou ik gisteren doen, maar ja, er is de laatste weken niets in huis dat vegetarisch is en ik heb geen tijd om vervolgens nog elke dag boodschappen te gaan doen voor mezelf. Toen mijn broer hier nog niet woonde deden mijn moeder en ik samen boodschappen en kookte ik zelf 3 dagen in de week voor ons. Maar hier heb ik überhaupt gewoon geen tijd voor, ook aangezien ik al achter sta.

Heb nu een sms uitgetypt naar mijn moeder die ik waarschijnlijk een van deze dagen zal sturen, morgen is mijn broer jarig dus waarschijnlijk komt er morgen van studeren ook niet heel veel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:31

Wb het studeren: daar ben je IMO zelf bij, dat is jouw verantwoordelijkheid, niet die van je broer of je moeder. Jij hebt nu je kamer en dus je studeerplek. Het daadwerkelijke studeren is nu aan jou.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:31

Maar je hoeft toch ook niet elke dag boodschappen te doen? Daar heb ik ook geen tijd voor. Ik haal zelf altijd voor 3 of 4 dagen boodschappen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:39

Dat er nog speelgoed in bad logt vind ik persoonlijk een beetje zoeken. Dan veeg je dat er toch ff uit? Daar zou ik geen confrontatie voor aan gaan.

En dat eten; wie kookt bepaalt denk ik. Wie kookt dan al die dingen met vlees? Kan je niet met je moeder bespreken dat ze ook eens vegetarisch kookt?
Zou dat niet met een sms doen, dat wordt geheid vlam in de pan.
En anders zelf koken idd

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:44

Ik snap ts wel, de situatie is drastisch veranderd en dan zijn de kleinste dingen al teveel als je al zo snel overprikkeld bent.
Daarbij werkt het ook niet mee dat de rest niet zo soepel gaat dus het kleinste ding is al een opeenstapeling als je bijna niet gesteund lijkt te worden.
Ik had het speelgoed gepakt en op zijn bed gegooid.
Maar ben ook wel best ontvlambaar in zulke situaties vrees ik als het niet meewerkt :Y)
Je mag hier wel wonen ts _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:51

Tja... misschien ook hoe je er mee omgaat. Ik ben zelf een hsp, maar juist daarom ga ik niet overal een battle van maken, omdat je daarmee vaak de sfeer verziekt en daar heb je dan nog veel meer en langer last van.
Dus ik zou zeggen: choose your battles.
Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn. En boos worden omdat er speelgoed in het bad ligt... het ligt er nu eenmaal en het kost minder energie om het eruit te halen dan er ruzie met je broer om maken.