Reïncarnatie?, vrije keus!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:20

A3a1 schreef:
De enige manier waarop je het echt kunt onderzoeken is zoals de verhalen die kinderen vertellen en die waar blijken te zijn.


Er is zo'n verhaal.. boy of barra.. schots jongetje van 2 (ofzo) vertelt over zijn vorig leven bij zijn andere moeder en broertjes en zusjes.. vertelt over het huis aan zee en dat ze een hond hadden.. hoe zijn vader heette en dat die overleed.. is ook een documentaire over staat volgens mij ook op youtube

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:06

Abortus kan gelukkig langer dan die schamele 12 weken. Als je met een metoo affaire zit dan ben je blij dat je het in alle rust kan doen.
Ik vind abortus ook geen leven kapot maken, het is immers nog te jong om levensvatbaar te zijn. Beter weg dan ongewenst met de ellende blijven zitten.

Maar ziek worden doordat een ziel ergens hulp moet hebben? Nee, daar kan ik niet bij. Ik ben nu gewoon wat verkouden omdat ik dagelijks met de trein reis. Deed ik dat niet, dan was ik echt minder vaak ( nooit eigenlijk) verkouden. En omdat je niet ziek bent draag ik met mijn snotteren en snuiven ook weer schaamteloos bij aan besmetting van anderen. Of heet dat karma?

Soms denk ik wel van is het je tijd dan is het je tijd. Want waarom heeft de1 meer geluk dan een ander? Ik geloof niet dat je ziektes kunt voorkomen. Je kunt gezond leven en daarmee de kansen op kanker verminderen, maar ook de slanke niet roker krijgt wel eens longkanker. Wat is dat dan? Ik denk het is dan je tijd, pech, en je mag echt wel je afvragen waarom ben ik die pechvogel en waarom rust die vloek op mij? Maar er echt wat aan doen?

Ja, er zijn soms onverklaarbare dingen en soms denk ik echt als iemand iets ergs overleefthet isgewoon je tijd nog niet. Ik heb echt situaties meegemaakt van right time, right place. Waarom? Ik weet het niet.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:35

Als je het hebt over een 'ziel', wat versta je daar dan onder? Bewustzijn? Een astraal lichaam? Een vorm van energie?
En wat gebeurt er dan met die ziel als iemand dement wordt, of in een onomkeerbare vegetatieve comateuze staat belandt?

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 14:28

Askja schreef:
Als je het hebt over een 'ziel', wat versta je daar dan onder? Bewustzijn? Een astraal lichaam? Een vorm van energie?
En wat gebeurt er dan met die ziel als iemand dement wordt, of in een onomkeerbare vegetatieve comateuze staat belandt?



Als je de ziel materialiseert vertaal je het in geweten. Ziel wordt dus synoniem aan geweten, ...volgens opa.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:33

Nou, dan ken ik mensen die geen ziel hebben. Of misschien idd de ziel aan de duivel verkocht.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:00

Askja schreef:
Als je het hebt over een 'ziel', wat versta je daar dan onder? Bewustzijn? Een astraal lichaam? Een vorm van energie?
En wat gebeurt er dan met die ziel als iemand dement wordt, of in een onomkeerbare vegetatieve comateuze staat belandt?


Ik zie de ziel niet als bewustzijn..volgens mij is zeg maar het IK gedeelte niet je ziel. Maar is je ziel, je wezen..je essentie..je energie/astraal lichaam om het maar zo te zeggen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:53

Astraal lichaam?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:43

germie schreef:
Astraal lichaam?

Dat zit ik dus ook de hele tijd al te denken. Is er iemand die kan uitleggen wat dat is zonder alleen maar minstens even vage synoniemen (astraal lichaam=essentie=ziel) te gebruiken? Gewoon wat is het, waar is het van gemaakt en waar zit het? En misschien ook wie of wat zo'n lichaam zouden hebben en wie of wat niet?

Moet iets slechts leven om een astraal lichaam te hebben? Of hebben bepaalde levensvormen het soms wel en andere niet? In het laatste geval, wat bepaalt dat verschil dan?

En dat wat in gangbare definities net niet als levend wordt gezien, maar wel eigen erfelijk materiaal bezit en zichzelf kan (laten) vermeerderen? Heeft dat een astraal lichaam?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:07

'Het astraallichaam, astrale lichaam ook wel geestlichaam genoemd, is de vierde laag van de aura. Het astrale lichaam wordt in de parapsychologie gedefinieerd als een fijnstoffelijk lichaam met een fysiek verwaarloosbaar gewicht'. (bron: wikipedia). Tja, vaag.
Maar goed, het woord ziel is dan wel veel meer ingeburgerd, qua betekenis is dat in feite net zo vaag.

Ziel gelijk stellen aan geweten lijkt me eigenlijk onzin. Je geweten ontwikkelt zich immers pas gedurende je kindertijd en is qua beleving sterk cultuurafhankelijk. En inderdaad, dan zijn er nog mensen met een slecht of niet ontwikkeld geweten. Dan hebben die dus geen ziel? Wat zijn dat dan, een soort lege hulzen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:14

Dat zijn mensen met een ontwikkelingsstoornis zoals ODD. Geen lege huls maar iemand die door gebeurtenissen in de vroege jeugd geen geweten heeft kunnen ontwikkelen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:32

En als je dus niet in aura's gelooft, dan is er dus ook geen geestlichaam?

Het komt een beetje over als 'geloven'. Of je gelooft in de oerknal. Of je gelooft in god. Maar beiden zijn niet bewezen en beiden zijn een geloven in.

En waarom zou een ziel dan niet gelijk zijn aan een geweten? Er zijn mensen die lijken geen geweten te hebben. Die zijn ook zielloos in mijn ogen.

Cinnepin

Berichten: 8989
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:19

Het schijnt volgens sommigen dat de ziel alwetend is, maar in een lichaam dus het een en ander blokkeert. Soort deurtjes die dichtgaan. Net als dat een ziel niet tijd gebonden is en dus kan reincarneren in de toekomst en verleden. Heb dit van horen zeggen.

Dan denk ik weer, zal daar de toekomst voorspellingen vandaan komen?

Ikzelf geloof niet in het tijdreizen van de ziel.

Urbanus

Berichten: 44993
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:21

germie schreef:
En als je dus niet in aura's gelooft, dan is er dus ook geen geestlichaam?

Het komt een beetje over als 'geloven'. Of je gelooft in de oerknal. Of je gelooft in god. Maar beiden zijn niet bewezen en beiden zijn een geloven in.

En waarom zou een ziel dan niet gelijk zijn aan een geweten? Er zijn mensen die lijken geen geweten te hebben. Die zijn ook zielloos in mijn ogen.

Maar het is ook geloven want het is wetenschappelijk niet te bewijzen al doen sommigen hier alsof ze Alwetend Reincarnatie expert zijn.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:25

Reincarneren in het verleden? hoe werkt dat dan? Soort van paralelle universa? :+

Urbanus

Berichten: 44993
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:28

Zoals in Yu On gebeurt, of The Haunting of Hill House.

Cinnepin

Berichten: 8989
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:32

Vero schreef:
Reincarneren in het verleden? hoe werkt dat dan? Soort van paralelle universa? :+



Nou je ziel gaat uit je lichaam als je dood bent, is niet meer tijd gebonden...de tijd bestaat niet...en gaat in een ongeboren kind in het jaar eeeh 1950? Omdat het geen tijd kent? En het pas tijd kent wanneer het weer in een lichaam gaat...ja beetje vage theorie. Maar er zijn mensen die dit denken.
Misschien komt daar te term tijdreizen wel vandaan :)*

Cinnepin

Berichten: 8989
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:33

lieveli schreef:
Zoals in Yu On gebeurt, of The Haunting of Hill House.


Gebeurt dat in die films? Of zijn dat geen films? :o?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:42

Cinnepin schreef:
Vero schreef:
Reincarneren in het verleden? hoe werkt dat dan? Soort van paralelle universa? :+



Nou je ziel gaat uit je lichaam als je dood bent, is niet meer tijd gebonden...de tijd bestaat niet...en gaat in een ongeboren kind in het jaar eeeh 1950? Omdat het geen tijd kent? En het pas tijd kent wanneer het weer in een lichaam gaat...ja beetje vage theorie. Maar er zijn mensen die dit denken.
Misschien komt daar te term tijdreizen wel vandaan :)*

Ja maar, de toekomst is dan goch al soort van geschreven of :') want het is al gebeurd.. maar ook niet, tegelijkertijd?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:44

Over tijdreizen staat youtube vol, zoek maar op time travel proof.

Cinnepin

Berichten: 8989
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:46

Vero schreef:
Reincarneren in het verleden? hoe werkt dat dan? Soort van paralelle universa? :+





Ja denk het, misschien komen daar dan ook de voorspellingen vandaan...zoals b.v 9-11 was ook voorspeld in de tijd dat er nog geen vliegtuigen waren, toen hadden ze het over flying objects. Dit heb ik ook van horen zeggen...als mensen het daar over hebben ofzo heb ik altijd een 3e oor. Vind het reuze interessant :D

Urbanus

Berichten: 44993
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:05

Cinnepin schreef:
lieveli schreef:
Zoals in Yu On gebeurt, of The Haunting of Hill House.


Gebeurt dat in die films? Of zijn dat geen films? :o?

Film en serie. Fictief. Ik geloof net zoveel in God als in tijdreizen.

Cinnepin

Berichten: 8989
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:15

Ok, ik zal eens ijken of ze op netflix of iets staan...lijkt me wel leuk :)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:26

Er is een theorie die zegt dat alle levens tegelijkertijd worden geleefd.
Hoe dat in zijn werk zou moeten gaan....geen flauw idee.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:36

Askja schreef:
Als je het hebt over een 'ziel', wat versta je daar dan onder? Bewustzijn? Een astraal lichaam? Een vorm van energie?
En wat gebeurt er dan met die ziel als iemand dement wordt, of in een onomkeerbare vegetatieve comateuze staat belandt?


Interessante vraag.
Ik denk een vorm van energie, want dat is denk ik dat wat verdwijnt als iemand overlijdt.
Dat wat maakt dat dat lichaam je vader is of je moeder of je man/vrouw.

Bij mijn vader was het gelijk weg, bij mijn moeder niet.

Ik denk dat de ziel blijft, ook als iemand dement wordt, aangezien je op een ander niveau wel nog gesprekken kunt voeren. Zoals je ook met overleden mensen nog gesprekken kunt voeren.

In het boeddhisme zeggen ze, iedereen is verlicht maar er hangen sluiers voor.
Dus dementie is denk ik een sluier.

Coma is denk ik eerder een lichamelijk defect.
Zoals ook NAH eerder een lichamelijk defect is.

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:43

Hoe werkt het als je hersendood bent vraag ik me dan af? In feite is je geest dan 'dood', maar je lichaamsfuncties gaan gewoon door als je aan de beademing blijft liggen.