benangelique schreef:Ik vind het bijzonder dat mensen gaan schoonmaken of opruimen wanneer er bezoek komt. Dan schaam je je in mijn optiek gewoon voor je eigen zooi en vuil..
Wat een flauwekul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:Ik vind het bijzonder dat mensen gaan schoonmaken of opruimen wanneer er bezoek komt. Dan schaam je je in mijn optiek gewoon voor je eigen zooi en vuil..
lucifertje schreef:snuffie123 schreef:- 3 tot 4 keer per dag met de dweil door het huis (niet nat)
- 1 keer per dag stofzuigen
- 2 keer per week dweilen
- 2 keer per week stoffen
- keuken, badkamer en wc na elk gebruik weer netjes schoonmaken
- om de week keuken en badkamer grondiger schoonmaken
- 1 keer per week wc helemaal schoon.
- 1 keer per week deurkrukken, lichtknoppen, stopcontacten schoonmaken
- 1 keer per 1 of 2 maanden de ramen
- we hebben een vaatwasser, dus iedere ochtend de schone vaak eruit en na gebruik van spullen, die meteen in de vaatwasser zetten
- wassen 2 keer per week, ongeveer 6 wassen (wordt niet heel actief gescheiden)
- om de week bedden verschonen
- elke week kussens, knuffels, dekentjes, etc. uitkloppen/wassen.
Bij ons is het aantal rondes met de droge dweil en stofzuigen elke dag echt heel hard nodig. Doe ik dat een dag niet dan vliegen de plukken haar van de hond en 2 katten je om de oren. Als je die haren dan bij elkaar raapt heb je de inhoud van een kussenEcht vreselijk
Snap niet hoe andere dat kunnen met om de dag, maar zal wel aan het soort vacht liggen... ik ga hierna maar voor naaktkatten en -honden denk ik
Jemig, heb je dan nog wel tijd over voor andere dingen en wat heb je voor katten?!
Ik heb 2 Maine coons rondlopen maar ik stofzuig echt niet zo vaak.
Relaxed schreef:benangelique schreef:Ik vind het bijzonder dat mensen gaan schoonmaken of opruimen wanneer er bezoek komt. Dan schaam je je in mijn optiek gewoon voor je eigen zooi en vuil..
Wat een flauwekulIk schaam me niet voor glazen die nog op het aanrecht staan, maar ik ruim het wel ff op als er bezoek komt.. Idem met post wat op tafel slingert.. Kattenhaar op de bank, mij maakt het niet uit, maar anderen vinden het misschien iets minder als ze onder de haren zitten
LiesxAnne schreef:Nou hou je vast, ik hou van schoonmakenHeerlijk een fris en opgeruimd huis, dat is voor mij rust in mijn hoofd!
Elke dag stof zuigen zowel beneden als boven ( soms meerdere keren stofzuigen beneden )
Elke dag dweilen zowel beneden als boveni
2x in de week de wc
1x in de week de badkamer
1x in de week de hele keuken uitsoppen
Ik heb een hond rond lopen en een kleine die over de grond kruipt, dus een schone vloer vind ik heel belangrijk.
Opgeruimd is het altijd in huis! ( behalve als dochterlief speelt maar zodra zij naar bed is gaat alles de speelgoedkist in )
Donkey366 schreef:LiesxAnne schreef:Nou hou je vast, ik hou van schoonmakenHeerlijk een fris en opgeruimd huis, dat is voor mij rust in mijn hoofd!
Elke dag stof zuigen zowel beneden als boven ( soms meerdere keren stofzuigen beneden )
Elke dag dweilen zowel beneden als boveni
2x in de week de wc
1x in de week de badkamer
1x in de week de hele keuken uitsoppen
Ik heb een hond rond lopen en een kleine die over de grond kruipt, dus een schone vloer vind ik heel belangrijk.
Opgeruimd is het altijd in huis! ( behalve als dochterlief speelt maar zodra zij naar bed is gaat alles de speelgoedkist in )
Heerlijk! Nog zon poetsmiep hier!! Ik dacht al dat ik smetvrees had als ik het hier zo lees!!
Hier ook een hond en een vent die behoorlijk wat troep meenemen!