Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:29

benangelique schreef:
Ik vind het bijzonder dat mensen gaan schoonmaken of opruimen wanneer er bezoek komt. Dan schaam je je in mijn optiek gewoon voor je eigen zooi en vuil..

Wat een flauwekul :+ Ik schaam me niet voor glazen die nog op het aanrecht staan, maar ik ruim het wel ff op als er bezoek komt.. Idem met post wat op tafel slingert.. Kattenhaar op de bank, mij maakt het niet uit, maar anderen vinden het misschien iets minder als ze onder de haren zitten ;)

sanso

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:44

Elke dag. Heel simpel.
Soms iets meer soms iets minder maar zowiezo elke dag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:15

Stofzuigen; 1x per week
Dweilen haat ik; 1x per maand
Was; alleen in weekend (1 a 2 wassen; ik gooi alle kleding bij elkaar in een was - zoveel mogelijk een lichte of donkere was. En een was met handdoeken, beddengoed en ondergoed, kookwas)
Bed; zomer elke week of vaker, winter om de week
Badkamer en stoffen; 1x in de week. Soms om de week, probeer elk weekend maar is het eerste dat ik laat vallen
Afwas; afspoelen gelijk, afwas om de dag of na 3 dagen. Ligt aan hoeveelheid
Ramen; 1x per jaar ofzo? Hahaha echt amper.

En verder ben ik zo'n 'eentje' die een extra stofzuiger en stofdoek Door het huis haalt als de visite komt. Wel zo netjes. Mijn eigen zooi vind ik prima maar ruim even extra op als er doordeweeks visite komt. Maar als die niet komt hoopt het op Tot ik in het weekend tijd heb.

Ik woon alleen, weinig thuis, geen huisdieren (wel paarden dus hooi in de gang haha), en een mini mini huisje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:32

Stofzuigen en dweilen dagelijks beneden. Robot stofzuiger is wel een uitkomst.
Boven 1 keer in de week. Badkamer ook 1 keer in de week. Stoffen/nat afnemen wekelijks, keuken iedere dag tijdens het koken.
Beddengoed en hondenspul iedere week wassen, en verder nog 2 tot 3 machines gewone was.
Hebben 1 hond beneden rondlopen die veel haar verliest en ook het nodige van buiten naar binnen meeneemt. Dat laatste doet mijn man ook net zo hard. :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:49

lucifertje schreef:
snuffie123 schreef:
- 3 tot 4 keer per dag met de dweil door het huis (niet nat)
- 1 keer per dag stofzuigen
- 2 keer per week dweilen
- 2 keer per week stoffen
- keuken, badkamer en wc na elk gebruik weer netjes schoonmaken
- om de week keuken en badkamer grondiger schoonmaken
- 1 keer per week wc helemaal schoon.
- 1 keer per week deurkrukken, lichtknoppen, stopcontacten schoonmaken
- 1 keer per 1 of 2 maanden de ramen
- we hebben een vaatwasser, dus iedere ochtend de schone vaak eruit en na gebruik van spullen, die meteen in de vaatwasser zetten
- wassen 2 keer per week, ongeveer 6 wassen (wordt niet heel actief gescheiden)
- om de week bedden verschonen
- elke week kussens, knuffels, dekentjes, etc. uitkloppen/wassen.

Bij ons is het aantal rondes met de droge dweil en stofzuigen elke dag echt heel hard nodig. Doe ik dat een dag niet dan vliegen de plukken haar van de hond en 2 katten je om de oren. Als je die haren dan bij elkaar raapt heb je de inhoud van een kussen :') Echt vreselijk

Snap niet hoe andere dat kunnen met om de dag, maar zal wel aan het soort vacht liggen... ik ga hierna maar voor naaktkatten en -honden denk ik :=

Jemig, heb je dan nog wel tijd over voor andere dingen en wat heb je voor katten?!
Ik heb 2 Maine coons rondlopen maar ik stofzuig echt niet zo vaak.

Haha ja hoor. Als ik uit bed kom, haal ik er vaak even snel een dweil doorheen. Als ik weer thuiskom de tweede keer. Voor etenstijd stofzuig ik dan vaak nog (duurt misschien 20 minuutjes). En dan vaak rond een uur of 7 a 8 weer even snel. En tussendoor dan nog even snel door de keuken en woonkamer. Alles bij elkaar misschien een uurtje.

Het zijn trouwens gewone huis, tuin en keukenkatten. Maar een van de twee heeft een slechte vacht. En ik gok dat de hond de meeste haarplukken veroorzaakt. Die heeft ook geen fijne vacht. Wordt daarom ook elke 2 maanden lekker kort geschoren.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:53

Als ik denk goh het is nodig en ik heb er nu zin in :') wat niet vrij vaak voorkomt _O-

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:56

Stofzuigen iedere dag
Dweilen 2 keer in de week
Wassen iedere dag/om de dag
Afwassen iedere dag

Gezin met 2 kleine kinderen. Het meest ondankbare werk is dan het huishouden :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:28

Relaxed schreef:
benangelique schreef:
Ik vind het bijzonder dat mensen gaan schoonmaken of opruimen wanneer er bezoek komt. Dan schaam je je in mijn optiek gewoon voor je eigen zooi en vuil..

Wat een flauwekul :+ Ik schaam me niet voor glazen die nog op het aanrecht staan, maar ik ruim het wel ff op als er bezoek komt.. Idem met post wat op tafel slingert.. Kattenhaar op de bank, mij maakt het niet uit, maar anderen vinden het misschien iets minder als ze onder de haren zitten ;)

Dit idd. Vind het wel zo netjes om de kattenharen even weg te hebben. Ik hoef een ander niet op te schepen met kleren vol haar :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 10:31

Iemand die zei dat ik me schaam voor mijn rotzooi:
Nee, ik schaam me er niet voor, maar Stoffer en Blik (konijnen) doen hun naam geen eer aan, het zijn best wel een beetje rotzooischoppers + ze verharen altijd. Als er dan mensen komen veeg ik die haren + de rommel om het hok even weg. Ze lopen wel de hele dag los, dus ergens is het onbegonnen werk, maar voor mn gevoel is het toch beter haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:32

Haren weghalen begrijp ik wanneer bezoek komt, maar echt poetsen en opruimen? In mijn optiek vind je je huis dan zelf gewoon te vies of rommelig

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 10:35

benangelique schreef:
Haren weghalen begrijp ik wanneer bezoek komt, maar echt poetsen en opruimen? In mijn optiek vind je je huis dan zelf gewoon te vies of rommelig

Oh nee dat niet. Alleen dingen die andere mensen niet hoeven te zien (rekeningen, werkgerelateerde dingen) ruim ik op.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:35

Helemaal logisch :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:53

Ik pas het er wel (deels) op aan. Als ik weet dat bezoek bijvoorbeeld eind van de dag komt maak ik het liefst pas schoon als de kindjes hun middagslaap doen.
Ik kan alles ook gelijk ‘s ochtends doen maar het risico op dubbel werk is dan wel groter :+

Echt nooit schoonmaken totdat er bezoek komt is wel wat anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:30

Ik woon op 19M2 met een witte vloer dus tja, dan moet je wel. :+

Doe 1 tot 2 keer per week stofzuigen en dweilen en tussendoor vaak even met een doekje over de vloer. Maar ik doe mijn schoenen bij de deur uit en woon alleen. Ben ook niet altijd even vaak thuis. :P

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:42

Nou hou je vast, ik hou van schoonmaken :D Heerlijk een fris en opgeruimd huis, dat is voor mij rust in mijn hoofd!

Elke dag stof zuigen zowel beneden als boven ( soms meerdere keren stofzuigen beneden )
Elke dag dweilen zowel beneden als boven
2x in de week de wc
1x in de week de badkamer
1x in de week de hele keuken uitsoppen

Ik heb een hond rond lopen en een kleine die over de grond kruipt, dus een schone vloer vind ik heel belangrijk.

Opgeruimd is het altijd in huis! ( behalve als dochterlief speelt maar zodra zij naar bed is gaat alles de speelgoedkist in )

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:52

LiesxAnne schreef:
Nou hou je vast, ik hou van schoonmaken :D Heerlijk een fris en opgeruimd huis, dat is voor mij rust in mijn hoofd!

Elke dag stof zuigen zowel beneden als boven ( soms meerdere keren stofzuigen beneden )
Elke dag dweilen zowel beneden als boveni
2x in de week de wc

Ik heb een hond rond lopen en een kleine die over de grond kruipt, dus een schone vloer vind ik heel belangrijk.

Opgeruimd is het altijd in huis! ( behalve als dochterlief speelt maar zodra zij naar bed is gaat alles de speelgoedkist in )

Heerlijk! Nog zon poetsmiep hier!! Ik dacht al dat ik smetvrees had als ik het hier zo lees!!
Hier ook een hond en een vent die behoorlijk wat troep meenemen!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:26

Donkey366 schreef:
LiesxAnne schreef:

Elke dag dweilen zowel beneden als boveni
2x in de week de wc

Heerlijk! Nog zon poetsmiep hier!! Ik dacht al dat ik smetvrees had als ik het hier zo lees!!
Hier ook een hond en een vent die behoorlijk wat troep meenemen!

Joehoeeee!!! Fijn he, lekker poetsen :D . Denk ook gewoon dat als je het regelmatig bijhoud het veel minder erg is dan als je alles moet doen op dezelfde dag 1x in de week.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:38

Dankzij dit topic ben ik vandaag bezig geweest en gister ook al :D

Zit ziek thuis en meestal lukt niks, maar heb best goede dagen nu en het geeft idd een heerlijk gevoel als bijv. de vloer en/of badkamer grondig gedaan is!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:58

Ben ik nou de enige die zich heel lui voelt na dit topic...? _/-\o_

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:06

Nee, wel heel vies haha. Ik heb echt geen idee hoe vaak ik dezelfde handdoek gebruik... heel vaak in ieder geval.
Wel 2 verschillende voor haar en lijf maar ik was mijn haar maar 2 x per week.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:10

Ik ben echt een slechte huisvrouw als ik dit lees :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:03

Ik ben überhaupt maar een paar uur thuis per dag meestal. Hoe doen mensen dat die elke dag alles doen, ben je dan veel thuis?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:09

Elke dag zuigen, 3 langharige honden :+ dwijlen 2x per week, 1 a 2 keer per week stoffen ligt er aan of er bezoek komt hahaha :))

vaatwasser vullen we totdat die vol is, verder na koken alles gelijk schoonmaken helpt al veel moet ik zeggen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:24

De twee grootste ellendedingen hier zijn toch de afwas en de strijk, afwas hebben we allebei een hekel aan. Vriend heeft er een bloedhekel aan zelfs, whaha. Strijken en vouwen geen hekel aan, maar kost tijd en daarom weinig zin in :')
Net de hele badkamer gedaan, danku topic en Bokkers *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:32

Vaatwasser gewoon wanneer die vol is laten draaien en dan legen als je er weer iets in wil steken. Was eens per week meestal enkele machines. Strijken om de week. Was vouwen ergens tussendoor. Keuken gewoon even doekje over na het koken. Badkamer bad uitspoelen en drogen na gebruik, lavabo’s idem. Verder niets want we hebben 4u per week poetshulp.