Succes vandaag met meten, misschien een kerstgedachte kaart in de bus doen bij ze
Moonfight
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 11:41
Het kadaster komt morgenmiddag, maar ik neem jullie lieve succeswensen mee naar morgen
Vanmorgen het kadaster gebeld en de mevrouw van het kadaster zei gelijk dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ze hebben inderdaad vrijstelling voor het betreden van percelen. Als het uit de hand liep dan kon altijd de politie gebeld worden maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren. En de politie zou dan zorgen dat de landmeter rustig zijn werk kan uitvoeren.
Ik heb al eens eerder met de wijkagent gesproken over de pesterijen toen en hij gaf aan dat hij pas nuttig kan zijn als er echt een overtreding van de wet plaatst vind en raadde ons aan om buurtbemiddeling te proberen, wat we daarna ook gedaan hebben. Ik denk dat we gewoon het advies van het kadaster opvolgen en gewoon afwachten wat er gebeurd. Ze zei ook dat de landmeters regelmatig dit soort situaties meemaken en dat hij ook goed kan inschatten wanneer de politie gebeld moet worden en wanneer je het beter onderling uit kan praten.
Vjestagirl: Ze gaan niet naar de kerk Niekje_H: Daarvoor gaat het om veel te veel grond. Om een klein strookje had ik de moeite ook niet genomen hoor, kost mij dan te veel energie.
Oja, daarnaast tekent de landmeter ook alles nog uit op papier met ook de maten erbij. Dus zelfs als mochten de buren paaltjes verplaatsen oid of ons daarvan beschuldigen dan hebben we dat nog. De rechter gaat ook uit van dit papierwerk mocht het ooit zover komen.
Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar morgen, of ons vermoeden klopt. We denken dat de ergfrens (zoals hij nu loopt) niet klopt maar we hebben altijd zo'n gevoel van onduidelijkheid gehad. Je durf ook nog niet je punt hard te maken zeg maar. En hopelijk kan dat morgen wel eindelijk. Mijn verwachting is dat de buren binnen blijven en niet willen komen kijken. En dan zou alles rustig moeten verlopen.
Als het kan foto's maken ook van bovenaf (uit een slaapkamerraam?) als dat kan, dan zie je beter hoe het is uitgezet dan vanaf de grond. Succes morgen!
Ik volg je topic al een poos en ben benieuwd naar de uitspraak van het kadaster en hoe je buren er mee om zullen gaan. Heb zelf ook rampzalige buren (zelfs aangifte moeten doen afgelopen jaar) dus ik weet uit ervaring hoe vervelend zo iets kan zijn. Laat je niet gek maken en blijf bij jezelf!
Succes alvast voor morgen! En inderdaad, laat je niet gek maken en als de buren wel lastig gaan doen hou de eer aan jezelf en laat je niet door ze meeslepen. Hopelijk loopt het lekker soepel en blijven ze binnen zodat de landmeter rustig te wekt kan gaan. Ben wel erg benieuwd naar de uitslag en de eventuele vervolg stappen.
Lijkt me niet echt nodig toch? De meneer/mevrouw van het kadaster tekent alles uit en die stukken worden ook gebruikt in het kadaster zelf. Dus dan heb je alles op papier. Denk dat als je camera's plaatst of verf op de buurman zijn tegels of wat er ook ligt spuit, de situatie wellicht alleen maar meer escaleert.
Sonja_vR
Geplaatst: 19-12-18 15:48
Ts ; zou morgen lekker de kadasterman idd het voortouw laten nemen Die hakt waarschijnlijk vaker Met dit bijltje En die weten vaak idd goed in te schatten hoe ze het beste op kunnen treden(van vriendelijk vragen, tot idd politiebegeleiding inschakelen)
rainbow8
Geplaatst: 19-12-18 15:55
Net het hele topic doorgelezen.. TS petje af dat je zo rustig blijft.. Ik had iets anders gereageerd.. Iets met tand om een heel kunstgebit.. Suc7 morgen..
Succes morgen TS! Ik hoop dat de buren zich gedragen. En ook ik ben benieuwd hoe de buren omgaan met de uitslag. Lijkt me heel rot om op deze voet met je buren te moeten leven.