Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:39

Omg wat een kwelling deze avond.. Je bent zoveel beter af zonder dit blok aan je been.. :n

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:01

Oef dat je hem nog mee hebt genomen...dat bederft toch gelijk je hele avond? maar dat is typisch narcisten gedrag..lief doen uit eigenbelang.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:22

“Ik heb de hele dag mijn best gedaan”
Dat zou vanzelf moeten gaan. En niet zoveel moeite moeten kosten. Die dingen die doe je belangeloos, omdat je van iemand houdt.
Bevestiging dat het voor beide kanten niet opschiet, deze relatie.

Ik snap dat je je emphatisch vermogen af en toe vervloekt ( i knooow..)
Maar met de juiste persoon is het juist een plus vind ik. Niet met iemand die er misbruik van maakt. Of hij dat nou bewust doet of niet, het werkt gewoon niet samen.
Goed dat je nu je leven in eigen hand neemt. Nog even doorzetten en dan zul je vast een enorm gevoel van vrijheid ervaren :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:28

Het schijnt vandaag (naast Sint-Maarten, de Wapenstilstand en het begin van het Carnavalsseizoen) ook singlesdag te zijn. Ik zou zeggen: vier die dag! Ik vond mezelf net nog heel erg zielig omdat ik al 12 jaar zonder vriendin zit, maar dat is honderd keer beter dan in zo'n slechte relatie te zitten.

We lezen hier maar één kant van het verhaal, dus ik ga je "vriend" niet de schuld geven. Maar wie er schuld heeft maakt in feite niets uit. Als je zo'n slechte relatie hebt, en je hebt geen kinderen die je de ellende van een scheiding wilt besparen, dan heb je geen reet meer bij elkaar te zoeken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:37

Ik had gezegd je mag mee maar ik ga over 5 min weg. Hij wist van te voren al dat je feestje had dus hij had er ook eerder over kunnen beginnen. En zou al helemaal niet gegaan zijn op zijn wens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:53

Wat wil je nu echt bereiken ts?

Ik lees niet het verhaal van een vrouw die 100 % zeker is om de relatie te verbreken.

Je vraagt hem mee naar een feestje waar je alleen heen wou gaan, daarbij wacht je nog een uur op hem en vraagt hem nog eens mee naar een concert.

Wil je wel echt bij hem weg?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:20

Anoniem schreef:
ik heb de hele dag mijn best voor je gedaan en nu krijg ik het gevoel dat je me niet mee wil hebben naar de verjaardag.

Ah. Dus jij moet je nu schuldig voelen? Juist.
Anoniem schreef:
Enfin, dus ik klaar om te gaan. Ik zeg: ik ga hoor! Verontwaardiging. "En ik dan?"

Uiteraard het moment dat je weg wilt......
Anoniem schreef:
wil je mee? Stilte.

Dus, jij moet je schuldig voelen, maar hij weet niet of hij wel mee wil?
Anoniem schreef:
Uiteindelijk wil hij wel mee denkt hij, maar niet als hij niet kan drinken.

Wat, hij wist het toch niet zeker? Maar dan nu moet jij hem overhalen om iets te doen wat hij niet wist of hij wilde, en jij zeker wist dat je niet wilde.......
Anoniem schreef:
Hij zegt dat hij bang is dat hij het alsnog niet leuk vindt omdat hij het de vorige keer (5 jaar geleden) ook niet leuk vond.

..... en we drijven het nog even wat verder door, nu ook slachtoffergedrag. Heeft hij verder ook last van social anxiety, of heeft hij daar alleen maar last van als jij eindelijk iets voor jezelf doet, en net klaar staat om weg te gaan?

Anoniem schreef:
Oke zucht hij. Ik zeg, wat is er? Als je niet wil moet je het ook zeggen. Doen wat je wilt.

Die zucht..... en het draait weer om hem, ipv om dat jij iets voor jezelf ging doen. Want nu gaat het erom wat hij wil, en jouw verlangens en wensen doen er niet meer toe.

Anoniem schreef:
"Ja ikvind het eigenlijk wel erg dat ik alleen mee wil als ik kan drinken. En jammer voor jou dat je moet rijden."

Nou, dan ga je niet, he. Beide problemen opgelost.
Anoniem schreef:
Een uur later (!) zijn we onderweg

..... en jouw tijd voor jezelf is drastisch ingekort, hij heeft een uur van je energie en tijd opgezogen.....
Anoniem schreef:
Ik sta tussen hem in en de dame die ooit mn beste vriendin was (uit de openingspost). Ze geven me beiden het gevoel dat ik er als een agent tussen sta dus na een poosje ga ik ergens anders staan kletsen.

Want iemand van vroeger is zo belangrijk en jij bent een blok aan zijn been.....

Anoniem schreef:
Ik heb niemand van die groep ook iets te vertellen dus ik ben blij als ik een oude kennis tegen het lijf loop. We kletsen erop los en als ik omkijk zie ik dat partner geanimeerd praat met ex-bf, haar vriend en nog wat anderen. Prima! Die vermaakt zich dus wel. Ik blijf kletsen met de kennis en we komen erachter dat we van dezelfde muziek houden en spreken af om samen naar een concert te gaan. Op dat moment komt partner voor de 2e of 3e keer bij me staan ("ik zie je bijna niet, kom je ook nog ff bij ons staan?")

..... maar jij mag blijkbaar geen geanimeerde conversatie hebben met een oude kennis...... dubbele standaards?

Ik heb ff je post uit elkaar getrokken en mijn eigen commentaar er tussen gezet......

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:32

TS, je eenzaamheid wordt niet groter als je alleen bent. Je bent namelijk al eenzaam.

Sterker nog, als jij straks je eigen leven leidt en je eigen keuzes maakt, kan het zo maar zijn dat je af en toe wel even alleen wilt zijn om weer op adem te komen.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:10

ppppff meid kies alsjeblieft voor jezelf, je bent zoveel meer waard dan dit.

Zorg dat je goed voorbereid bent en, hoe moeilijk het moment misschien ook is, pak je spullen en ga.

of hij wel of niet gelukkig is, is niet jouw verantwoordelijkheid, je kan het leuk samen hebben, elkaar aanvullen maar je kan niet invullen hoe HIJ zich moet voelen. Wat je wel kan doen is voor jezelf zorgen. Als JIJ namelijk JEZELF gelukkig kan maken, kan je ook een ander gelukkig maken. Ik weet dat het moeilijk is, maar ga en maak jezelf gelukkig.

Als ik je verhaal lees, ben je in mijn ogen een hartstikke lieve meid, die zich te lang heeft weggecijferd en laten koeioneren door een enorme eikel. Je bent echt meer waard dan dat.

Succes!

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:26

Lieve Ts, ik heb je hele verhaal gelezen en gevolgd en wil toch even zeggen dat ik het knap van je vind dat je morgen voor jezelf gaat kiezen *\o/* als je dit forum over een tijdje leest zal je denken waarom ben ik niet eerder bij hem weggegaan, echt je verdient zoveel beter :j
Heel veel succes morgen, je kan het!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:24

Anoniem schreef:
Nikass schreef:
Ik heb ALLE contact moeten verbreken, Whatsapp blokkeren etc. Wat hij deed was 30 x bellen of sms'en op één avond, zowel smeekbedes als dreigementen inspreken op de voicemail, in de voortuin staan en door het raam proberen te kijken, mijn werk bellen, mijn vrienden opbellen of aanspreken, me proberen op te wachten als ik met de hond ging wandelen, meerdere keren per dag op de stal langsgaan waar mijn paard stond, me overal zowel ophemelen als zwart maken, "inbreken" in mijn mail enz.
Ik hoop dat je dat bespaart blijft, maar wees op je hoede.

Oh mijn god dat is echt eng. Ik hoop niet dat mijn partner dat gaat doen. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar ik zal zeker voorzorgsmaatregelen nemen.

Het is eng, en het brengt schade toe, want wat ik beschreven heb is nog maar een fractie van zijn rancuneuze gedrag.
En tegelijkertijd was het ook best moeilijk om mijn rug recht te houden. Ik had ondanks alles soms toch met hem te doen...
Hij kan zo goed manipuleren dat zelfs mijn beste vriendin zei dat ze het wel erg vond "wat ik hem had aangedaan" pardon??
Alsof mijn schuldgevoel al niet groot genoeg was ;(
Ze kan zich ook moeilijk voorstellen dat ik hem niet één (!) dag heb gemist.
Nu achteraf hoop ik dat het hem goed gaat (ik zie hem niet meer) maar dat voelt niet meer als mijn verantwoordelijkheid gelukkig.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:59

Ik zou er een eind aan maken. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht om iemand te manipuleren en om je zo te behandelen.. kies voor je eigen en zet hem met zijn spulletjes buiten..

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:28

lotteenjoy schreef:
Ik zou er een eind aan maken. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht om iemand te manipuleren en om je zo te behandelen.. kies voor je eigen en zet hem met zijn spulletjes buiten..

Helemaal mee eens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:38

De stap zetten om te stoppen met deze " relatie " is een moeilijke
Maar je zal blij zijn als je t gedaan hebt.
Bij iemand blijven die niet oprecht van je houdt
Kom op zeg je bent 27 , hebt nog een heel leven voor je

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:46

Een narcist noemen ze zo iemand.
Hij gedraagt zich zo dat jij je schuldig voelt, dit is de omgekeerde wereld.......

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:53

maria1990 schreef:
Als hij inderdaad narcistische trekken heeft dan neemt hij met alles wat jij wil en zegt geen genoegen.
Dat soort mensen kunnen niet met dat soort emoties omgaan en ze kunnen zich op dat soort momenten al helemaal niet verplaatsen in een ander persoon.Ik begrijp heel goed dat je hem niet wilt kwetsen, maar iemand aan het lijntje houden lijkt mij vele malen erger. Op Sociale media, zul je alles moeten blokkeren of afschermen.Want zoals ik al eerder zei, zal hij er alles aan doen om contact met je te willen houden. O,ja manipuleren en mooi weer spelen kunnen ze als de beste dus wees op je hoede!. Heel veel sterkte.

TS,Wellicht heb je mijn bericht over het hoofd gezien?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:05

Jeetje TS ik lees al eventjes mee. Maar wil zeggen dat ik je een hele sterke vrouw vind! Ik vind het heel goed van je, dat je de stap wilt gaan nemen. Je zal er zoveel sterker uitkomen :(:)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:32

die adviezen om al het contact te verbreken..ik zou voor de lieve vrede zo neutraal mogelijk met hem omgaan.

Immers jullie hebben nog een huis samen...je zult niet de 1ste zijn waarbij je met honing meer vliegen vangt dan met azijn. Dat huis moet verkocht worden en jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk. Als de een niet betaald..halen ze het wel bij de andere. Dus ook als hij het huis kort en klein slaat/dingen vernield..heb jij het nakijken.

Houd het contact dus heel zakelijk, maak duidelijke afspraken en schakel meteen een makelaar in. Afwikkelen die zaak. (en voor de rest voor jou waardevolle persoonlijke spullen alvast ea in je auto zetten/veilig stellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:40

Elisa2 schreef:
Oef dat je hem nog mee hebt genomen...dat bederft toch gelijk je hele avond? maar dat is typisch narcisten gedrag..lief doen uit eigenbelang.

Tsjah om meer gedoe te voorkomen en niet zijn gedachte van 'je wil me niet mee' te voeden heb ik hem maar meegenomen. Maar het is vaak zo dat ik liever zonder hem ga, dan heb ik het leuker.

Independant schreef:
Lieve Ts, ik heb je hele verhaal gelezen en gevolgd en wil toch even zeggen dat ik het knap van je vind dat je morgen voor jezelf gaat kiezen *\o/* als je dit forum over een tijdje leest zal je denken waarom ben ik niet eerder bij hem weggegaan, echt je verdient zoveel beter :j
Heel veel succes morgen, je kan het!

Misschien wel! Ik vind het wel fijn om m'n tijd te nemen. Ook al is de kans groot dat ik achteraf denk poehhh dit had ik 3 jaar eerder moeten doen.

Maflinger_S schreef:
TS, je eenzaamheid wordt niet groter als je alleen bent. Je bent namelijk al eenzaam.

Sterker nog, als jij straks je eigen leven leidt en je eigen keuzes maakt, kan het zo maar zijn dat je af en toe wel even alleen wilt zijn om weer op adem te komen.

Ja klopt, voel me soms al best eenzaam, zelfs als we beiden thuis zijn...

Avalanche81 schreef:
Anoniem schreef:
ik heb de hele dag mijn best voor je gedaan en nu krijg ik het gevoel dat je me niet mee wil hebben naar de verjaardag.

Ah. Dus jij moet je nu schuldig voelen? Juist.
Anoniem schreef:
Enfin, dus ik klaar om te gaan. Ik zeg: ik ga hoor! Verontwaardiging. "En ik dan?"

Uiteraard het moment dat je weg wilt......
Anoniem schreef:
wil je mee? Stilte.

Dus, jij moet je schuldig voelen, maar hij weet niet of hij wel mee wil?
Anoniem schreef:
Uiteindelijk wil hij wel mee denkt hij, maar niet als hij niet kan drinken.

Wat, hij wist het toch niet zeker? Maar dan nu moet jij hem overhalen om iets te doen wat hij niet wist of hij wilde, en jij zeker wist dat je niet wilde.......
Anoniem schreef:
Hij zegt dat hij bang is dat hij het alsnog niet leuk vindt omdat hij het de vorige keer (5 jaar geleden) ook niet leuk vond.

..... en we drijven het nog even wat verder door, nu ook slachtoffergedrag. Heeft hij verder ook last van social anxiety, of heeft hij daar alleen maar last van als jij eindelijk iets voor jezelf doet, en net klaar staat om weg te gaan?

Anoniem schreef:
Oke zucht hij. Ik zeg, wat is er? Als je niet wil moet je het ook zeggen. Doen wat je wilt.

Die zucht..... en het draait weer om hem, ipv om dat jij iets voor jezelf ging doen. Want nu gaat het erom wat hij wil, en jouw verlangens en wensen doen er niet meer toe.

Anoniem schreef:
"Ja ikvind het eigenlijk wel erg dat ik alleen mee wil als ik kan drinken. En jammer voor jou dat je moet rijden."

Nou, dan ga je niet, he. Beide problemen opgelost.
Anoniem schreef:
Een uur later (!) zijn we onderweg

..... en jouw tijd voor jezelf is drastisch ingekort, hij heeft een uur van je energie en tijd opgezogen.....
Anoniem schreef:
Ik sta tussen hem in en de dame die ooit mn beste vriendin was (uit de openingspost). Ze geven me beiden het gevoel dat ik er als een agent tussen sta dus na een poosje ga ik ergens anders staan kletsen.

Want iemand van vroeger is zo belangrijk en jij bent een blok aan zijn been.....

Anoniem schreef:
Ik heb niemand van die groep ook iets te vertellen dus ik ben blij als ik een oude kennis tegen het lijf loop. We kletsen erop los en als ik omkijk zie ik dat partner geanimeerd praat met ex-bf, haar vriend en nog wat anderen. Prima! Die vermaakt zich dus wel. Ik blijf kletsen met de kennis en we komen erachter dat we van dezelfde muziek houden en spreken af om samen naar een concert te gaan. Op dat moment komt partner voor de 2e of 3e keer bij me staan ("ik zie je bijna niet, kom je ook nog ff bij ons staan?")

..... maar jij mag blijkbaar geen geanimeerde conversatie hebben met een oude kennis...... dubbele standaards?

Ik heb ff je post uit elkaar getrokken en mijn eigen commentaar er tussen gezet......

Ghehe, uhm. Ja op alles, behalve social anxiety, not sure. Hij voelt geen behoefte om met nieuwe/onbekende mensen te praten maar is erg sociaal en aardig en joviaal naar bekenden toe. (klassiek narcisme)

AmoorM schreef:
Wat wil je nu echt bereiken ts?

Ik lees niet het verhaal van een vrouw die 100 % zeker is om de relatie te verbreken.

Je vraagt hem mee naar een feestje waar je alleen heen wou gaan, daarbij wacht je nog een uur op hem en vraagt hem nog eens mee naar een concert.

Wil je wel echt bij hem weg?

Ik heb vaak twijfels en hoop, maar word elke keer teleurgesteld.. Voor de vorm doe ik nog lief en aardig. Maar het groeit steeds meer bij mij dat we gewoon echt uit elkaar moeten. Had gisteren wel veel moeite met geduld bewaren. Voel steeds minder begrip voor hem..

WesternWay schreef:
“Ik heb de hele dag mijn best gedaan”
Dat zou vanzelf moeten gaan. En niet zoveel moeite moeten kosten. Die dingen die doe je belangeloos, omdat je van iemand houdt.
Bevestiging dat het voor beide kanten niet opschiet, deze relatie.

Ik snap dat je je emphatisch vermogen af en toe vervloekt ( i knooow..)
Maar met de juiste persoon is het juist een plus vind ik. Niet met iemand die er misbruik van maakt. Of hij dat nou bewust doet of niet, het werkt gewoon niet samen.
Goed dat je nu je leven in eigen hand neemt. Nog even doorzetten en dan zul je vast een enorm gevoel van vrijheid ervaren :)

Dat hoop ik.

Elisa2 schreef:

Ja gek hè..

maria1990 schreef:
maria1990 schreef:
Als hij inderdaad narcistische trekken heeft dan neemt hij met alles wat jij wil en zegt geen genoegen.
Dat soort mensen kunnen niet met dat soort emoties omgaan en ze kunnen zich op dat soort momenten al helemaal niet verplaatsen in een ander persoon.Ik begrijp heel goed dat je hem niet wilt kwetsen, maar iemand aan het lijntje houden lijkt mij vele malen erger. Op Sociale media, zul je alles moeten blokkeren of afschermen.Want zoals ik al eerder zei, zal hij er alles aan doen om contact met je te willen houden. O,ja manipuleren en mooi weer spelen kunnen ze als de beste dus wees op je hoede!. Heel veel sterkte.

TS,Wellicht heb je mijn bericht over het hoofd gezien?

Nee hij kan inderdaad slecht met emoties omgaan. En je hebt wel gelijk, qua aan lijntje houden. Daarom ga ik nu ook stappen ondernemen om het lijntje door te knippen.

studiemiep schreef:
die adviezen om al het contact te verbreken..ik zou voor de lieve vrede zo neutraal mogelijk met hem omgaan.

Immers jullie hebben nog een huis samen...je zult niet de 1ste zijn waarbij je met honing meer vliegen vangt dan met azijn. Dat huis moet verkocht worden en jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk. Als de een niet betaald..halen ze het wel bij de andere. Dus ook als hij het huis kort en klein slaat/dingen vernield..heb jij het nakijken.

Houd het contact dus heel zakelijk, maak duidelijke afspraken en schakel meteen een makelaar in. Afwikkelen die zaak. (en voor de rest voor jou waardevolle persoonlijke spullen alvast ea in je auto zetten/veilig stellen).

Dat is inderdaad mijn plan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:47

Eerst idd alles goed plannen, ook ivm je eigen huis. Advocaten enz. contacteren. Idd beleefd blijven tegen hem, maar niet meer dan dat. Jij hebt recht op geluk, en op rust. Jij hebt er recht op dingen voor jezelf te doen, ook al vindt hij dat niet leuk. Je hebt idd een groot voordeel dat hij overdag naar kantoor is, gebruik die tijd ook om een advocaat te vinden, en alles te regelen wat je moet regelen. Maak lijstjes, en sla ze op op je mobiel op computer, en zet ze achter een wachtwoord.
Als je dat allemaal gedaan hebt, kun je hem voor een voldongen feit zetten. Ik geef toe dat het niet de meest chique manier is, maar op een andere manier kan bij zulke mensen gewoon niet. Ik ga idd met studiemiep mee daarin. Overigens, als alles afgehandeld is, huis is verkocht, dan raad ik je aan het contact te verbreken. Maar niet nu doen, dat is niet handig als er nog zoveel moet gebeuren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:52

Vandaag is een mooie eerste dag van je nieuwe leven. Succes! Je kan het!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:59

Mooi gezegd hierboven. Succes, rustig blijven, je kan het!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:19

succes

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:43

Echt waar TS, jij kan dit! Je bent een heldin, ik denk aan je!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:43

Succes vandaag!