Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:ik heb de hele dag mijn best voor je gedaan en nu krijg ik het gevoel dat je me niet mee wil hebben naar de verjaardag.
Anoniem schreef:Enfin, dus ik klaar om te gaan. Ik zeg: ik ga hoor! Verontwaardiging. "En ik dan?"
Anoniem schreef:wil je mee? Stilte.
Anoniem schreef:Uiteindelijk wil hij wel mee denkt hij, maar niet als hij niet kan drinken.
Anoniem schreef:Hij zegt dat hij bang is dat hij het alsnog niet leuk vindt omdat hij het de vorige keer (5 jaar geleden) ook niet leuk vond.
Anoniem schreef:Oke zucht hij. Ik zeg, wat is er? Als je niet wil moet je het ook zeggen. Doen wat je wilt.
Anoniem schreef:"Ja ikvind het eigenlijk wel erg dat ik alleen mee wil als ik kan drinken. En jammer voor jou dat je moet rijden."
Anoniem schreef:Een uur later (!) zijn we onderweg
Anoniem schreef:Ik sta tussen hem in en de dame die ooit mn beste vriendin was (uit de openingspost). Ze geven me beiden het gevoel dat ik er als een agent tussen sta dus na een poosje ga ik ergens anders staan kletsen.
Anoniem schreef:Ik heb niemand van die groep ook iets te vertellen dus ik ben blij als ik een oude kennis tegen het lijf loop. We kletsen erop los en als ik omkijk zie ik dat partner geanimeerd praat met ex-bf, haar vriend en nog wat anderen. Prima! Die vermaakt zich dus wel. Ik blijf kletsen met de kennis en we komen erachter dat we van dezelfde muziek houden en spreken af om samen naar een concert te gaan. Op dat moment komt partner voor de 2e of 3e keer bij me staan ("ik zie je bijna niet, kom je ook nog ff bij ons staan?")
Anoniem schreef:Nikass schreef:Ik heb ALLE contact moeten verbreken, Whatsapp blokkeren etc. Wat hij deed was 30 x bellen of sms'en op één avond, zowel smeekbedes als dreigementen inspreken op de voicemail, in de voortuin staan en door het raam proberen te kijken, mijn werk bellen, mijn vrienden opbellen of aanspreken, me proberen op te wachten als ik met de hond ging wandelen, meerdere keren per dag op de stal langsgaan waar mijn paard stond, me overal zowel ophemelen als zwart maken, "inbreken" in mijn mail enz.
Ik hoop dat je dat bespaart blijft, maar wees op je hoede.
Oh mijn god dat is echt eng. Ik hoop niet dat mijn partner dat gaat doen. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar ik zal zeker voorzorgsmaatregelen nemen.
maria1990 schreef:Als hij inderdaad narcistische trekken heeft dan neemt hij met alles wat jij wil en zegt geen genoegen.
Dat soort mensen kunnen niet met dat soort emoties omgaan en ze kunnen zich op dat soort momenten al helemaal niet verplaatsen in een ander persoon.Ik begrijp heel goed dat je hem niet wilt kwetsen, maar iemand aan het lijntje houden lijkt mij vele malen erger. Op Sociale media, zul je alles moeten blokkeren of afschermen.Want zoals ik al eerder zei, zal hij er alles aan doen om contact met je te willen houden. O,ja manipuleren en mooi weer spelen kunnen ze als de beste dus wees op je hoede!. Heel veel sterkte.
Elisa2 schreef:Oef dat je hem nog mee hebt genomen...dat bederft toch gelijk je hele avond? maar dat is typisch narcisten gedrag..lief doen uit eigenbelang.
Independant schreef:Lieve Ts, ik heb je hele verhaal gelezen en gevolgd en wil toch even zeggen dat ik het knap van je vind dat je morgen voor jezelf gaat kiezenals je dit forum over een tijdje leest zal je denken waarom ben ik niet eerder bij hem weggegaan, echt je verdient zoveel beter
![]()
Heel veel succes morgen, je kan het!
Maflinger_S schreef:TS, je eenzaamheid wordt niet groter als je alleen bent. Je bent namelijk al eenzaam.
Sterker nog, als jij straks je eigen leven leidt en je eigen keuzes maakt, kan het zo maar zijn dat je af en toe wel even alleen wilt zijn om weer op adem te komen.
Avalanche81 schreef:Anoniem schreef:ik heb de hele dag mijn best voor je gedaan en nu krijg ik het gevoel dat je me niet mee wil hebben naar de verjaardag.
Ah. Dus jij moet je nu schuldig voelen? Juist.Anoniem schreef:Enfin, dus ik klaar om te gaan. Ik zeg: ik ga hoor! Verontwaardiging. "En ik dan?"
Uiteraard het moment dat je weg wilt......Anoniem schreef:wil je mee? Stilte.
Dus, jij moet je schuldig voelen, maar hij weet niet of hij wel mee wil?Anoniem schreef:Uiteindelijk wil hij wel mee denkt hij, maar niet als hij niet kan drinken.
Wat, hij wist het toch niet zeker? Maar dan nu moet jij hem overhalen om iets te doen wat hij niet wist of hij wilde, en jij zeker wist dat je niet wilde.......Anoniem schreef:Hij zegt dat hij bang is dat hij het alsnog niet leuk vindt omdat hij het de vorige keer (5 jaar geleden) ook niet leuk vond.
..... en we drijven het nog even wat verder door, nu ook slachtoffergedrag. Heeft hij verder ook last van social anxiety, of heeft hij daar alleen maar last van als jij eindelijk iets voor jezelf doet, en net klaar staat om weg te gaan?Anoniem schreef:Oke zucht hij. Ik zeg, wat is er? Als je niet wil moet je het ook zeggen. Doen wat je wilt.
Die zucht..... en het draait weer om hem, ipv om dat jij iets voor jezelf ging doen. Want nu gaat het erom wat hij wil, en jouw verlangens en wensen doen er niet meer toe.Anoniem schreef:"Ja ikvind het eigenlijk wel erg dat ik alleen mee wil als ik kan drinken. En jammer voor jou dat je moet rijden."
Nou, dan ga je niet, he. Beide problemen opgelost.Anoniem schreef:Een uur later (!) zijn we onderweg
..... en jouw tijd voor jezelf is drastisch ingekort, hij heeft een uur van je energie en tijd opgezogen.....Anoniem schreef:Ik sta tussen hem in en de dame die ooit mn beste vriendin was (uit de openingspost). Ze geven me beiden het gevoel dat ik er als een agent tussen sta dus na een poosje ga ik ergens anders staan kletsen.
Want iemand van vroeger is zo belangrijk en jij bent een blok aan zijn been.....Anoniem schreef:Ik heb niemand van die groep ook iets te vertellen dus ik ben blij als ik een oude kennis tegen het lijf loop. We kletsen erop los en als ik omkijk zie ik dat partner geanimeerd praat met ex-bf, haar vriend en nog wat anderen. Prima! Die vermaakt zich dus wel. Ik blijf kletsen met de kennis en we komen erachter dat we van dezelfde muziek houden en spreken af om samen naar een concert te gaan. Op dat moment komt partner voor de 2e of 3e keer bij me staan ("ik zie je bijna niet, kom je ook nog ff bij ons staan?")
..... maar jij mag blijkbaar geen geanimeerde conversatie hebben met een oude kennis...... dubbele standaards?
Ik heb ff je post uit elkaar getrokken en mijn eigen commentaar er tussen gezet......
AmoorM schreef:Wat wil je nu echt bereiken ts?
Ik lees niet het verhaal van een vrouw die 100 % zeker is om de relatie te verbreken.
Je vraagt hem mee naar een feestje waar je alleen heen wou gaan, daarbij wacht je nog een uur op hem en vraagt hem nog eens mee naar een concert.
Wil je wel echt bij hem weg?
WesternWay schreef:“Ik heb de hele dag mijn best gedaan”
Dat zou vanzelf moeten gaan. En niet zoveel moeite moeten kosten. Die dingen die doe je belangeloos, omdat je van iemand houdt.
Bevestiging dat het voor beide kanten niet opschiet, deze relatie.
Ik snap dat je je emphatisch vermogen af en toe vervloekt ( i knooow..)
Maar met de juiste persoon is het juist een plus vind ik. Niet met iemand die er misbruik van maakt. Of hij dat nou bewust doet of niet, het werkt gewoon niet samen.
Goed dat je nu je leven in eigen hand neemt. Nog even doorzetten en dan zul je vast een enorm gevoel van vrijheid ervaren
Elisa2 schreef:Oef dat je hem nog mee hebt genomen...dat bederft toch gelijk je hele avond? maar dat is typisch narcisten gedrag..lief doen uit eigenbelang.
maria1990 schreef:maria1990 schreef:Als hij inderdaad narcistische trekken heeft dan neemt hij met alles wat jij wil en zegt geen genoegen.
Dat soort mensen kunnen niet met dat soort emoties omgaan en ze kunnen zich op dat soort momenten al helemaal niet verplaatsen in een ander persoon.Ik begrijp heel goed dat je hem niet wilt kwetsen, maar iemand aan het lijntje houden lijkt mij vele malen erger. Op Sociale media, zul je alles moeten blokkeren of afschermen.Want zoals ik al eerder zei, zal hij er alles aan doen om contact met je te willen houden. O,ja manipuleren en mooi weer spelen kunnen ze als de beste dus wees op je hoede!. Heel veel sterkte.
TS,Wellicht heb je mijn bericht over het hoofd gezien?
studiemiep schreef:die adviezen om al het contact te verbreken..ik zou voor de lieve vrede zo neutraal mogelijk met hem omgaan.
Immers jullie hebben nog een huis samen...je zult niet de 1ste zijn waarbij je met honing meer vliegen vangt dan met azijn. Dat huis moet verkocht worden en jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk. Als de een niet betaald..halen ze het wel bij de andere. Dus ook als hij het huis kort en klein slaat/dingen vernield..heb jij het nakijken.
Houd het contact dus heel zakelijk, maak duidelijke afspraken en schakel meteen een makelaar in. Afwikkelen die zaak. (en voor de rest voor jou waardevolle persoonlijke spullen alvast ea in je auto zetten/veilig stellen).