Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:Stel ik kom de man of vrouw van m'n dromen tegen dan is diegene meer dan welkom. Echter wel enkel als we een aanvulling voor elkaar zijn, geen invulling.Maar oprechte vraag aan alle gelukkige singels die niet op zoek zijn.
Stel je komt morgen de vent/vrouw van je leven tegen,zeg je dan neen tegen een relatie omdat je niet gelooft dat dit een meerwaarde geeft?of zou je toch voor een relatie gaan?
Ingrid_92 schreef:Haha ik lees veel herkenbare dingen. Ik vind het ook heeeeerlijk om alleen in bed te liggen. Ik draai heel veel in mijn slaap en ik denk dat iemand anders gek van mij zou worden. Verder vind ik het vreselijk als iemand snurkt. Zou er op dit moment echt niet aan moeten denken om mijn bed met iemand te moeten delen. En ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik geniet daar echt van. Ben op dit moment 26, nog nooit een relatie gehad en heb dat ook totaal niet gemist. Ik zeg niet dat ik nooit een relatie zou willen. Als ik iemand tegen kom die bij me past en waarbij ik gewoon mijn ding kan blijven doen, sta ik er best voor open. Maar ik ga er zelf niet naar op zoek. Ik vind mijn leven prima zo. Dus als dat zo blijft, ook helemaal goed. Blijkbaar vinden andere mensen dat moeilijk om te accepteren. Is vaak wel een gespreksonderwerp op verjaardagen: het wordt nu toch wel eens tijd..., zal ik een blind date voor je regelen..., wat zoek je, dan zal ik eens rondkijken... etc. etc. Mensen maken zich er drukker om dan ikzelf.
Suzanne F. schreef:Wat fijn dat jij een leuke relatie hebt! Bedenk wel dat hij nu bij je is omdat hij dat wilt en dat hij ook kan bedenken over een tijdje dat hij een ander jonger blommetje aantrekkelijker vindt en jou laat zitten met je boeltje en kindjes. Of dat hij heel voorzichtig aan steeds meer te zeggen krijgt over jouw leven en de dingen die je doet, tot je volledig leeft voor hem en je gezin, dat je eigenlijk niet meer weet wie je eigenlijk bent, wat je leuk vindt en wat je dromen zijn. Ik loop dat risico niet. Ik heb mezelf echt zo leren kennen, ik heb niemand nodig om me aan te vullen of compleet te maken, ik weet nu zo goed wat en wie ik ben, wat mij gelukkig maakt en waar ik me prettig bij voel.
En zielig? Ik kijk vaak met medelijden naar vrouwen in relaties, ze rennen van hot naar her, kindjes wegbrengen overal heen, druk druk met verjaardagen hier, afspraken daar, koken, huishouden, druk druk, sporten en dan de man die ook aandacht wil. Ik vind ze geen leven hebben, waar is de tijd voor henzelf? Ze zijn altijd maar bezig met een ander. En dan na al die jaren zorgen en jezelf wegcijferen gaat het huwelijk alsnog stuk, maar liefst 1 op de 3 huwelijken gaan stuk. Ik snap niet wat mensen zich aandoen als ze gaan trouwen. Mocht ik ooit iemand tegenkomen die me echt van mijn stuk brengt, zou knap zijn na 11 jaar, dan gaan we leuke dingen doen als we dat willen maar we gaan niet samenwonen en ieder houdt zijn eigen leven en huisje.
tengeltje11 schreef:Maar oprechte vraag aan alle gelukkige singels die niet op zoek zijn.
Stel je komt morgen de vent/vrouw van je leven tegen,zeg je dan neen tegen een relatie omdat je niet gelooft dat dit een meerwaarde geeft?of zou je toch voor een relatie gaan?
WeCo schreef:tengeltje11 schreef:Maar oprechte vraag aan alle gelukkige singels die niet op zoek zijn.
Ja ik zeg nee tegen een relatie en nee dus ik zou niet voor een relatie gaan.
Ik waarschuw zelfs regelmatig, ik ben geen relatie materiaal, niet aan beginnen.
Vriendschap en plezier helemaal dikke prima, maar ik ga geen relatie met je beginnen.
Berdien schreef:Dat dacht ik ook, ging achteraf misschien allemaal iets te goed en vervolgens stond er een reis met ex op het programma, toen was ik d'r wel klaar meeIk hoop dat Joolien nog even doorleert voor ze haar patiënten ook zo toespreekt. Wat een aannames en foute stellingen. Jammer.
Wat jammer Ailill, ik dacht dat je laatste date het juist helemaal was?
Zelf heb ik ook geen relatie. Ook niet echt behoefte aan. Ik zie/date/scharrel/FWB/whatever al wel bijna vijf maanden met iemand. En iedereen (op een enkeling na) vindt dat we een relatie hebben. Bijzonder vermoeiend, wat dat hebben we níet. We hebben het hartstikke leuk samen, doen vaak wat samen, zien elkaar meerdere keren per week, hebben elkaars vrienden ontmoet etc. We zijn gek op elkaar, maar niet verliefd. Hoeven ook geen relatie met elkaar, tenminste nu niet. Slapen zelden bij elkaar. Echt meer dan prima, het enige nadeel is dat iedereen meent er wat van te moeten vinden. Doe. Het. Niet.
Ik ben zelf helemaal niet anti-relatie. Een goede relatie is een aanvulling op je leven, en kan zeker het leven leuker maken. En ik geloof ook echt dat je gelukkiger kunt zijn in een goede relatie. Maar uiteindelijk wordt je alleen geboren en ga je alleen dood. En is er maar één persoon in het leven die wat van jouw leven kan maken dat ben jezelf. Je maakt zélf je leven leuk. Jij maakt jezelf gelukkig. En een relatie/iemand kan jouw leven leuker of jou gelukkiger maken, maar als je dat nodig hebt om gelukkig te zijn..Ik wil niet iemand die mij gelukkig maakt. Die heb ik al
mezelf namelijk. En met mijn huidige niet-vriend
ben ik gelukkiger, maar ook zonder hem draait mijn leven prima door.
Helaas lijkt deze maatschappij erop gebrand te zijn dat je maar een relatie moet hebben om gelukkig te zijn. En moet je 2.4 kinderen + onopgevoede hond te hebben om je leven compleet te hebben. En lijk je als gelukkige alleenstaande kinderloze haast een paria te zijn, want zo kan je leven toch niet compleet zijn?! En als je zegt dat je dat wel bent, dan is er wat mis met je (aldus de aanstaande psycholoog) of is het een leugen (aldus de rest). fiets dat. Ik wijs een relatie niet af, maar ik ben ook príma in staat om een tof leven te leiden zonder.
tengeltje11 schreef:Maar oprechte vraag aan alle gelukkige singels die niet op zoek zijn.