Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:43

Maar oprechte vraag aan alle gelukkige singels die niet op zoek zijn.
Stel je komt morgen de vent/vrouw van je leven tegen,zeg je dan neen tegen een relatie omdat je niet gelooft dat dit een meerwaarde geeft?of zou je toch voor een relatie gaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:44

tengeltje11 schreef:
Stel je komt morgen de vent/vrouw van je leven tegen,zeg je dan neen tegen een relatie omdat je niet gelooft dat dit een meerwaarde geeft?of zou je toch voor een relatie gaan?

Laat het los, laat het gaaaaaan!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:48

Nou je hebt me al een tijd niet meer in het Tinder top gezien, dacht ik. Toen ook niet veel dates en de laatste scharrel was een extreem vaag persoon.

Ik ben er voorlopig wel even klaar mee en sinds ik die keuze heb gemaakt verloopt de rest weer een stuk prettiger :j

Hier zie je veel extremen, of helemaal happpy met een ander of helemaal happy alleen en geen behoefte aan een ander, met sterke oordelen naar elkaar. Ik heb twee lange relaties gehad, de een was heaven en de ander een stuk minder. Daarnaast nu dik 2 jaar single, eerste jaar totaal geen behoefte gehad en nu voel ik die behoefte ook niet heel sterk (meer). Ik denk ook niet dat het verstandig is om invulling van je leven bij een ander te gaan zoeken, dat moet vanuit je zelf komen. Daar ben ik nu mee bezig.

Aan de andere kant, ik mis soms wel een partner. Echt dat alles met elkaar delen, aan een half woord genoeg hebben, het plezier, de sex, de intimiteit en vooral het lichamelijke contact. Nu aan het uitpluizen of dit ook vanuit je zelf moet komen, of wellicht toch met een ander.

Enne, standaard huisje - boompje - beestje gaat het sowieso nooit worden ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:48

Haha ik lees veel herkenbare dingen. Ik vind het ook heeeeerlijk om alleen in bed te liggen. Ik draai heel veel in mijn slaap en ik denk dat iemand anders gek van mij zou worden. Verder vind ik het vreselijk als iemand snurkt. Zou er op dit moment echt niet aan moeten denken om mijn bed met iemand te moeten delen. En ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik geniet daar echt van. Ben op dit moment 26, nog nooit een relatie gehad en heb dat ook totaal niet gemist. Ik zeg niet dat ik nooit een relatie zou willen. Als ik iemand tegen kom die bij me past en waarbij ik gewoon mijn ding kan blijven doen, sta ik er best voor open. Maar ik ga er zelf niet naar op zoek. Ik vind mijn leven prima zo. Dus als dat zo blijft, ook helemaal goed. Blijkbaar vinden andere mensen dat moeilijk om te accepteren. Is vaak wel een gespreksonderwerp op verjaardagen: het wordt nu toch wel eens tijd..., zal ik een blind date voor je regelen..., wat zoek je, dan zal ik eens rondkijken... etc. etc. Mensen maken zich er drukker om dan ikzelf.
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 28-10-18 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:50

tengeltje11 schreef:
Stel ik kom de man of vrouw van m'n dromen tegen dan is diegene meer dan welkom. Echter wel enkel als we een aanvulling voor elkaar zijn, geen invulling.

Het zal, op bepaalde gebieden en voor sommige mensen, echt wel een meerwaarde kunnen zijn wanneer diegene niet alleen is. Dat is prima. Daarnaast zijn er ook echt mensen die zo'n behoefte totaal niet voelen of juist helemaal niet zonder anderen kunnen, je hebt overal mensen voor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:55

Ingrid_92 schreef:
Haha ik lees veel herkenbare dingen. Ik vind het ook heeeeerlijk om alleen in bed te liggen. Ik draai heel veel in mijn slaap en ik denk dat iemand anders gek van mij zou worden. Verder vind ik het vreselijk als iemand snurkt. Zou er op dit moment echt niet aan moeten denken om mijn bed met iemand te moeten delen. En ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik geniet daar echt van. Ben op dit moment 26, nog nooit een relatie gehad en heb dat ook totaal niet gemist. Ik zeg niet dat ik nooit een relatie zou willen. Als ik iemand tegen kom die bij me past en waarbij ik gewoon mijn ding kan blijven doen, sta ik er best voor open. Maar ik ga er zelf niet naar op zoek. Ik vind mijn leven prima zo. Dus als dat zo blijft, ook helemaal goed. Blijkbaar vinden andere mensen dat moeilijk om te accepteren. Is vaak wel een gespreksonderwerp op verjaardagen: het wordt nu toch wel eens tijd..., zal ik een blind date voor je regelen..., wat zoek je, dan zal ik eens rondkijken... etc. etc. Mensen maken zich er drukker om dan ikzelf.

Ik zei altijd, single zijn betekent niet dat ik nooit lekker genomen word <<) en zo gek, maar dan begonnen mensen er nooit meer over...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:58

Ik vind dat iedereen lekker moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ben je happy alleen? Fijn!

Ik vind het wel vreemd dat er gedaan wordt alsof je in een relatie geen leven meer hebt. Je altijd moet opofferen, paarden verkocht moeten worden en je altijd mee moet maar k*tfeestjes waar je geen zin in hebt :\
Ik was ook als single happy. En met mijn man nu nog net zo. Ik zit ook ‘s avonds heerlijk met een theetje en de kat op de bank hoor. Wij gaan beide niet mee naar feestjes waar we geen zin in hebben. Ik zie mijn vrienden geregeld, en echt niet altijd als stel. Ik ga slapen wanneer ik moe ben, ik eet ook als ik honger heb. Echt, een relatie hoeft niet gelijk te staan tot het inleveren van je identiteit en hobbies.

Tuurlijk, er zijn gewoon mensen die het liefst echt 0% rekening houden met wie dan ook (al zijn huisdieren dan vaak weer wel gewenst, terwijl als je ergens rekening mee moet houden het wel beesten zijn). En dat moet ook kunnen. Het is jouw leven en doe ermee wat je wilt! Maar blijf wel eerlijk en realistisch en denk niet dat alle partners griezels zijn die je leven afpakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:01

Suzanne F. schreef:
Wat fijn dat jij een leuke relatie hebt! Bedenk wel dat hij nu bij je is omdat hij dat wilt en dat hij ook kan bedenken over een tijdje dat hij een ander jonger blommetje aantrekkelijker vindt en jou laat zitten met je boeltje en kindjes. Of dat hij heel voorzichtig aan steeds meer te zeggen krijgt over jouw leven en de dingen die je doet, tot je volledig leeft voor hem en je gezin, dat je eigenlijk niet meer weet wie je eigenlijk bent, wat je leuk vindt en wat je dromen zijn. Ik loop dat risico niet. Ik heb mezelf echt zo leren kennen, ik heb niemand nodig om me aan te vullen of compleet te maken, ik weet nu zo goed wat en wie ik ben, wat mij gelukkig maakt en waar ik me prettig bij voel.
En zielig? Ik kijk vaak met medelijden naar vrouwen in relaties, ze rennen van hot naar her, kindjes wegbrengen overal heen, druk druk met verjaardagen hier, afspraken daar, koken, huishouden, druk druk, sporten en dan de man die ook aandacht wil. Ik vind ze geen leven hebben, waar is de tijd voor henzelf? Ze zijn altijd maar bezig met een ander. En dan na al die jaren zorgen en jezelf wegcijferen gaat het huwelijk alsnog stuk, maar liefst 1 op de 3 huwelijken gaan stuk. Ik snap niet wat mensen zich aandoen als ze gaan trouwen. Mocht ik ooit iemand tegenkomen die me echt van mijn stuk brengt, zou knap zijn na 11 jaar, dan gaan we leuke dingen doen als we dat willen maar we gaan niet samenwonen en ieder houdt zijn eigen leven en huisje.

Ik krijg echt het idee dat je enorm negatief en verbitterd tegen relaties en vrouwen met relaties aan kijkt?
Sta jij uberhaupt wel open voor het feit dat er ook echt leuke en fijne relaties bestaan? (zoals je andersom wel verwacht dat mensen open staan voor het feit dat je alleen ook gelukkig kan zijn)

Ik vind het nogal bizar om bij voorbaat al te bedenken dat je huwelijk stuk kan lopen, dat een partner jouw leven overneemt of dat je geen idee meer hebt wie je zelf bent en wat je zelf wil? Waarom zou je dat laten gebeuren? En waarom denk je dat dat uberhaupt gebeurt?
En vrouwen die van hot naar her rennen, huishouden moeten doen, moeten koken, afspraken moeten nakomen en dan ook nog (bij gods gratie) aandacht aan hun man moeten geven? Dat is maar net een invulling die je zelf kiest en die is in het geheel niet standaard voor een relatie.
Een relatie kies en maak je zelf he, die word je niet opgelegd. Die kun je zelf invullen zoals je wil.
Zo heb ik bewust gekozen voor een man die geen kinderen heeft en wil en die niet doet aan familiebezoeken en sociale verplichtingen omdat ik daar zelf ook niet van ben. Conclusie; onze avonden en weekenden zijn altijd leeg, zonder afspraken en verplichtingen en zonder geren van hot naar her en wij bedenken als we wakker worden waar we wel of niet zin in hebben, zowel samen of alleen.

Overigens ben ik ook jarenlang single geweest, waarvan de eerste periode ook heel bewust. Had je me toen naar relaties gevraagd had ik wellicht hetzelfde geroepen als jij, ik was namelijk ook gelukkig in mijn uppie. Ik kan nu in alle eerlijkheid zeggen dat mijn leven nu nog leuker is en dat mijn leven echt verrijkt is.
Ook prima lijkt me, beide invullingen zijn helemaal prima zolang het naar wens is van degene die het leeft.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:19

Ik ben 46 en heb ook nog eens geen paarden meer. Ben ik nu dubbel zielig? :D Ik heb wel een kat.

Het maaktmij allemaal niet zoveel uit. Als je gelukkig bent met je relatie: helemaal toppie. En als je gelukkig bent als je single bent: ook helemaal toppie!

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:31

tengeltje11 schreef:

Ja ik zeg nee tegen een relatie en nee dus ik zou niet voor een relatie gaan.
Ik waarschuw zelfs regelmatig, ik ben geen relatie materiaal, niet aan beginnen.
Vriendschap en plezier helemaal dikke prima, maar ik ga geen relatie met je beginnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:56

Ik hoop dat Joolien nog even doorleert voor ze haar patiënten ook zo toespreekt. Wat een aannames en foute stellingen. Jammer.

Wat jammer Ailill, ik dacht dat je laatste date het juist helemaal was?

Zelf heb ik ook geen relatie. Ook niet echt behoefte aan. Ik zie/date/scharrel/FWB/whatever al wel bijna vijf maanden met iemand. En iedereen (op een enkeling na) vindt dat we een relatie hebben. Bijzonder vermoeiend, wat dat hebben we níet. We hebben het hartstikke leuk samen, doen vaak wat samen, zien elkaar meerdere keren per week, hebben elkaars vrienden ontmoet etc. We zijn gek op elkaar, maar niet verliefd. Hoeven ook geen relatie met elkaar, tenminste nu niet. Slapen zelden bij elkaar. Echt meer dan prima, het enige nadeel is dat iedereen meent er wat van te moeten vinden. Doe. Het. Niet.

Ik ben zelf helemaal niet anti-relatie. Een goede relatie is een aanvulling op je leven, en kan zeker het leven leuker maken. En ik geloof ook echt dat je gelukkiger kunt zijn in een goede relatie. Maar uiteindelijk wordt je alleen geboren en ga je alleen dood. En is er maar één persoon in het leven die wat van jouw leven kan maken dat ben jezelf. Je maakt zélf je leven leuk. Jij maakt jezelf gelukkig. En een relatie/iemand kan jouw leven leuker of jou gelukkiger maken, maar als je dat nodig hebt om gelukkig te zijn.. :n Ik wil niet iemand die mij gelukkig maakt. Die heb ik al ;) mezelf namelijk. En met mijn huidige niet-vriend :P ben ik gelukkiger, maar ook zonder hem draait mijn leven prima door.

Helaas lijkt deze maatschappij erop gebrand te zijn dat je maar een relatie moet hebben om gelukkig te zijn. En moet je 2.4 kinderen + onopgevoede hond te hebben om je leven compleet te hebben. En lijk je als gelukkige alleenstaande kinderloze haast een paria te zijn, want zo kan je leven toch niet compleet zijn?! En als je zegt dat je dat wel bent, dan is er wat mis met je (aldus de aanstaande psycholoog) of is het een leugen (aldus de rest). fiets dat. Ik wijs een relatie niet af, maar ik ben ook príma in staat om een tof leven te leiden zonder.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:05

Ik heb niets tegen relaties verder hoor, ken er genoeg die prima gelukkig zijn samen en ook hun eigen ding doen. Maar ik heb er geen behoefte aan. Niet iedereen die single is en dat wil blijven is negatief over andere relaties?

Mijn ouders zijn al 35 jaar getrouwd.. mijn broer is 33 en gescheiden met 3 kids..zo is er van alles wat. :+

WeCo schreef:
tengeltje11 schreef:

Ja ik zeg nee tegen een relatie en nee dus ik zou niet voor een relatie gaan.
Ik waarschuw zelfs regelmatig, ik ben geen relatie materiaal, niet aan beginnen.
Vriendschap en plezier helemaal dikke prima, maar ik ga geen relatie met je beginnen.

Dit dus :+

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:16

Ik weet niet of ik wel geloof in de zogenaamd "bewuste keuze". Ik heb een lange, heel goede relatie achter de rug. (ik heb ook wel eens de neiging gehad om haar achter het behang te plakken) , maar het is ons destijds ook gewoon overkomen. We waren geen van beiden op zoek naar een relatie.
Nu ik alleen ben mis ik haar. Haar als persoon. Niet als bedwarmer of dagbesteding.
Ik ben nu dus ook niet zoekende. Ik red me prima alleen. Ben gelukkig, maar niet meer zo compleet als toen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:17

Ik weet niet hoe ik er in de toekomst tegenaan kijk maar voor nu wil ik helemaal geen relatie.
Dus al zou de ware morgen de bocht om komen dan wacht ze maar fijn of zoekt ze maar verder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:22

Nou ik ga morgen naar Londen dus verwacht mij maar niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:24

Berdien schreef:
Ik hoop dat Joolien nog even doorleert voor ze haar patiënten ook zo toespreekt. Wat een aannames en foute stellingen. Jammer.

Wat jammer Ailill, ik dacht dat je laatste date het juist helemaal was?

Zelf heb ik ook geen relatie. Ook niet echt behoefte aan. Ik zie/date/scharrel/FWB/whatever al wel bijna vijf maanden met iemand. En iedereen (op een enkeling na) vindt dat we een relatie hebben. Bijzonder vermoeiend, wat dat hebben we níet. We hebben het hartstikke leuk samen, doen vaak wat samen, zien elkaar meerdere keren per week, hebben elkaars vrienden ontmoet etc. We zijn gek op elkaar, maar niet verliefd. Hoeven ook geen relatie met elkaar, tenminste nu niet. Slapen zelden bij elkaar. Echt meer dan prima, het enige nadeel is dat iedereen meent er wat van te moeten vinden. Doe. Het. Niet.

Ik ben zelf helemaal niet anti-relatie. Een goede relatie is een aanvulling op je leven, en kan zeker het leven leuker maken. En ik geloof ook echt dat je gelukkiger kunt zijn in een goede relatie. Maar uiteindelijk wordt je alleen geboren en ga je alleen dood. En is er maar één persoon in het leven die wat van jouw leven kan maken dat ben jezelf. Je maakt zélf je leven leuk. Jij maakt jezelf gelukkig. En een relatie/iemand kan jouw leven leuker of jou gelukkiger maken, maar als je dat nodig hebt om gelukkig te zijn.. :n Ik wil niet iemand die mij gelukkig maakt. Die heb ik al ;) mezelf namelijk. En met mijn huidige niet-vriend :P ben ik gelukkiger, maar ook zonder hem draait mijn leven prima door.

Helaas lijkt deze maatschappij erop gebrand te zijn dat je maar een relatie moet hebben om gelukkig te zijn. En moet je 2.4 kinderen + onopgevoede hond te hebben om je leven compleet te hebben. En lijk je als gelukkige alleenstaande kinderloze haast een paria te zijn, want zo kan je leven toch niet compleet zijn?! En als je zegt dat je dat wel bent, dan is er wat mis met je (aldus de aanstaande psycholoog) of is het een leugen (aldus de rest). fiets dat. Ik wijs een relatie niet af, maar ik ben ook príma in staat om een tof leven te leiden zonder.
Dat dacht ik ook, ging achteraf misschien allemaal iets te goed en vervolgens stond er een reis met ex op het programma, toen was ik d'r wel klaar mee :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:25

lieveli schreef:
Nou ik ga morgen naar Londen dus verwacht mij maar niet.

Ging er ook niet vanuit dat jij mijn ware zou zijn. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:26

Wat ik dan wel weer mis is die flauwe grapjes tussen elkaar, daar kon ik echt zo van genieten O:)

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:27

Het leven zit vol verrassingen _O-
Ailill schreef:
Wat ik dan wel weer mis is die flauwe grapjes tussen elkaar, daar kon ik echt zo van genieten O:)

[ [url=m/tUy2h3.jpg]Afbeelding[/url] ]

|(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:29

Moet je d'r gezicht zien :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:29

Ailill schreef:
Dat dacht ik ook, ging achteraf misschien allemaal iets te goed en vervolgens stond er een reis met ex op het programma, toen was ik d'r wel klaar mee :P

Ah das jammer, je kwam toen zo enthousiast over.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:30

Hahaha dat is zo heerlijk aan alleen wonen hè, dat niemand anders rommel maakt _/-\o_

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:32

Berdien schreef:
Ailill schreef:

Ah das jammer, je kwam toen zo enthousiast over.
Ander onderwerp :o

(En ja, je had gelijk toen)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:29

tengeltje11 schreef:

Hoe weet ik dat het de vent van mijn leven is? Dat weet je toch pas door effectief te gaan daten en open te staan voor een relatie?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:34

Ailill schreef:

[ [url=m/tUy2h3.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') .

Dat gebeurt mij helaas heel soms :')