[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:01

DeMolenhoek schreef:
Ladyson: Toen ik de 12 weken grens naderde (in België mag abortus tot 12 weken) heb ik een paniek aanval gehad en wou ik het kind niet meer. Vriend over de rooie, ik in paniek. Was een leuke avond. Ik heb vooral heel veel schrik gehad dat ik geen goede moeder ging zijn. Heb zelf een slechte jeugd gehad en had een grote schrik om te worden zoals mijn moeder. Ik ben zeker geen topmoeder hoor. Leg heel veel druk op mij zelf (bevallen zonder epidurale, borstvoeding geven etc) om toch maar een goede moeder te zijn. Ik ben heel blij dat ze er is maar snap ook helemaal waarom ik eigenlijk geen kinderen wou. Maar echt schrik voor spijt niet echt. Uiteindelijk sta ik er niet alleen voor dus dat stelde mij wel gerust.

Dat lijkt me toch wel een nachtmerrie en die angst kan ik wel begrijpen.
Voor spijt is het sowieso te laat, want terug stoppen gaat ook niet meer :+

Ik vind het gevoel dat je je hele leven aan een 'kind vast zit' enorm beklemmend. Je staat wat dat betreft gewoon voorgoed op de tweede plek.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:13

Hahaha Rivendell _O-
Zou mij kunnen overkomen.
Ik moet ook altijd lachen om van die mutsen die “mama van Mirakel en Engeltje” als beroep op facebook hebben staan en dan hele dagen posten over hoe zwaar hun leven is :+

DeMolenhoek, laat je vooral geen tweede aanpraten als je dat zelf niet wilt. Het is zowel voor jezelf als voor het kind beter als je er eentje hebt die je alles wilt en kunt geven dan twee die iets tekort komen, maar ja, je “moet” er twee, dat “hoort”. :n

Kinderen kunnen ook “samen spelen, samen delen” leren op de dagopvang of met neefjes en nichtjes. Het is echt niet dat ze dat alleen maar kunnen leren van/met een ander kind met exact dezelfde genen :+

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:06

Mag ik ook meekletsen hier? Hier 37 jaar jong, gelukkig getrouwd met mijn 41 jarige kinderloze automonteur.
Ik heb altijd het gevoel gehad 'kinderen komen later als ik groot ben' en zo voel ik me nog steeds :+ Daarbij komt dat ik een vrij gammel bekken/onderrug heb waarvan mijn huisarts me ooit verteld heeft dat die het krijgen van een kind niet gaat waarderen (mijn rug, niet de huisarts :') )
Mijn man denkt er net zo over al zou die er misschien wel in meegaan als ik heel erg vreselijk graag toch wel kinderen zou willen. Hij is meer van de 'van mij hoeft het niet zo'. De beste anticonceptie voor ons is langs de kinderspeelhoek in het winkelcentrum lopen; ik krijg dan spontaan vluchtneigingen, tot groot vermaak van mijn man.

Ik heb ook echt helemaal niks met baby's! Ben altijd bang dat ik ze stukmaak ofzo. Ik kan dat dus ook niet schattig vinden. Mijn man zegt altijd: wat een LIEF kind (codetaal voor: wat een lelijk gerimpeld mormel).
Vrienden van ons hebben een tweeling die nu 9 jaar is en de meisjes zijn helemaal pony-gek, dat is dan wel grappig. Af en toe voor een middagje. En als ze mekaar dan de tent uitvechten omdat ze moe zijn, geef ik ze ook met liefde weer terug! Maar die wonen in NL dus die zien we maar heel zelden meer.

Op de vraag of er een abortus gepleegd wordt als ik onverhoopt zwanger blijk te zijn: Geen idee! Ik zou een spontane paniekaanval krijgen denk ik, maar of ik het daadwerkelijk weg laat halen kan ik echt niet zeggen. Niet omdat ik tegen abortus ben, maar ik zou het gewoon echt niet weten. Ik hoop dat ik die keuze nooit hoef te maken.

@De Molenhoek: Ik ben enigs kind en ik heb het nooit gemist dat ik geen broertjes of zusjes had hoor. Ook als volwassene kan ik er prima mee omgaan :+

@Rivendell _O- Verkeerde vraag

Magrathea

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:38

Potverdorie, er was in het vorige topic ooit een briljant filmpje gepost over de bemoeienis van andere mensen als het gaat om kinderen krijgen, maar ik kan hem niet meer terugvinden :(

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:42

Wat een hoop nieuwen! We zijn met steeds meer. Hoe komt dat eigenlijk dat jullie dit topic nu pas ontdekken nu er een tweede deel is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:50

Bloodymary schreef:
Wat een hoop nieuwen! We zijn met steeds meer. Hoe komt dat eigenlijk dat jullie dit topic nu pas ontdekken nu er een tweede deel is?

LZP waarschijnlijk: het vorige topic stond op MWS.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:54

Evelijn schreef:
Lastig Fira, vind sowieso wel dat mannen snel makkelijker denken over kinderen. Als in dat het gewoon gezellig ravotten is en niet realiseren dat opvoeden wel iets meer inhoudt... want al die vieze en moeilijke dingen... ach ja daar zijn moeders toch voor. Vaders zijn stoer en hip... en als ze voetbal willen kijken of de krant lezen dan gaan ze dat doen.. blerende kinderen willen toch liever hun moeder :Y)

Vaders krijgen ook heel vaak de 'stoer&hip'-rol toebedeeld door de moeders, omdat de moeders de vaders simpelweg niet capabel genoeg vinden voor het stukje dagelijkse verzorging. Het 'dat kan ik beter' (want ik heb tieten en 9 maanden met dat kind in mijn lijf rondgesjouwd) zit zo diepgeworteld dat vaders altijd op plek 2 komen, en in het geval van huisdieren en/of paarden op plek 3, 4, 5, of 10.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:07

Bloodymary, ben inderdaad niet zo actief op MSW. Nu zag ik m voorbij komen.

Hili, dat en vaders hebben om de een of ander manier ook minder verantwoordelijkheid lijkt t. Als zij bier willen drinken met vrienden kan dat en als moeders weg wil is het gedoe.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:10

Ja, als je als moeder eens een verzetje wilt heb je het meteen gedaan, maar pa moet zodra de baby eruit is weer 3 x in de week naar de voetbal en dan vooral naar de derde helft :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:11

Dat komt wat mij betreft neer op hetzelfde gebrek aan vertrouwen. Evolutionair gezien ook wel logisch, maar toch. Op de plekken in mijn omgeving waar dat vertrouwen wél gelijkwaardig is, hebben beide ouders evenveel (gebrek aan) vrijheid.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:24

Afbeelding

Zou dat hierdoor komen? :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:33

Thank God geen last van. Sterker nog mijn man gaat 3 dagen werken. Ik 4.
Als hij vraagt of hij weg kan dan kan dat 9 vd 10 keer. En andersom ook.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:48

Whoohooo! Nieuw topic en pagina 9 al! Even samengevat: abortus ja, kraamvisite nee en mijn knipperlicht is er ooit bijgelapt door een ex die zei dat ze beschermd was, en toch heeft ie er geen strikjes in laten leggen. De sukkel (sorry!). Maar de reden dat ie mij wel aardig vond was met name mijn kindvrij/kindloos zijn en -wens.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:55

Oh wittepit, wat erg voor hem. Ik ben soms wel blij dat ik een vrouw ben hoor :=
Als man kun je op een knoop erin na eigenlijk maar weinig aan anticonceptie doen.
Ik zie om me heen (biblebelt) genoeg jonge mannen die (nog) helemaal geen vader willen worden direct na het (opgedragen) huwelijk, maar ja, met een jasje om mogen ze er simpelweg niet op en ze hebben toch zin, dus de vrouw heeft het voor het zeggen :=

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:58

Ooo, ik wist helemaal niet dat dit topic er was. Ik heb er nooit op gezocht, maar het ook nooit voorbij zien komen. Ik ben ook bewust kinderloos. Mijn man heeft wel 3 kinderen uit zijn vorige huwelijk. Gelukkig zijn ze intussen 21, 24 en 26.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:01

watchthesky schreef:
Oh wittepit, wat erg voor hem. Ik ben soms wel blij dat ik een vrouw ben hoor :=
Als man kun je op een knoop erin na eigenlijk maar weinig aan anticonceptie doen.
Ik zie om me heen (biblebelt) genoeg jonge mannen die (nog) helemaal geen vader willen worden direct na het (opgedragen) huwelijk, maar ja, met een jasje om mogen ze er simpelweg niet op en ze hebben toch zin, dus de vrouw heeft het voor het zeggen :=

Wat dat betreft vind ik wel dat er verder gekeken mag worden naar anticonceptie voor mannen. Af en toe hoor je iets over een pil, en dan is het weer stil.

Maar eerlijk? Ik denk, dat als er een pil zou komen, er een hele verandering in mentaliteit bij moet komen. Het is zo ingeburgerd dat de vrpuw voor condoomloze anticonceptie zorgt. Zie dát er maar uit te krijgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:02

Ja, en zou je echt op de trouwheid van een ander durven vertrouwen dat jíj niet zwanger wordt. Brrrr, griezelig

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:03

Qimm schreef:
Ja, en zou je echt op de trouwheid van een ander durven vertrouwen dat jíj niet zwanger wordt. Brrrr, griezelig

Mijn kerel zou z’n kop nog vergeten als ‘ie niet aan zijn nek vast zat, dus eh, nee _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:09

Sowieso ben ík verantwoordelijk voor mijn anticonceptie.
De man lift daar nou eenmaal op mee, die kunnen niet zwanger worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:12

Palmera schreef:
watchthesky schreef:

Wat dat betreft vind ik wel dat er verder gekeken mag worden naar anticonceptie voor mannen. Af en toe hoor je iets over een pil, en dan is het weer stil.

Maar eerlijk? Ik denk, dat als er een pil zou komen, er een hele verandering in mentaliteit bij moet komen. Het is zo ingeburgerd dat de vrpuw voor condoomloze anticonceptie zorgt. Zie dát er maar uit te krijgen.

De mannenpil is heel lastig in vergelijking met de vrouwenpil. Ga maar na.

De vrouwenpil is 99.9% effectief (ofzoiets, even voor het voorbeeld). Dat betekent dat een eicel een kans heeft van 1 op 1 000 om door te komen. Dat is best wel klein. Verder kun je bij vrouwen nog wat 'overige' maatregelen treffen, zoals het baarmoederslijmvlies ongeschikt maken voor innesteling, om die laatste gevalletjes te tackelen.

Als de mannenpil 10x zo effectief is, 99.99% bijvoorbeeld, dat betekent dat van de (gemiddeld) 250 miljoen spermacellen er nog altijd vele duizenden NIET tegen worden gehouden. En dat zijn dan waarschijnlijk ook hele sterke, die het zeker redden tot de eicel.
Dát is wat het moeilijk maakt om degelijke anticonceptie voor mannen te ontwikkelen. Want je moet onderhand het hele zaakje bijna daadwerkelijk platleggen, wat weer de kans op permanente schade vergroot en dat ziet ook niemand zitten waarschijnlijk.

Ik vond die actie van dat meisje laatst wel goed die een tikkie had gestuurd naar haar scharrels voor de kosten van haar pil :oo Ging om een paar euro geloof ik maar het gaat natuurlijk om het principe. Ik weet niet of ze er ook daadwerkelijk in op zijn gegaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:13

Palmera schreef:

Anticonceptie voor mannen is technisch gewoon heel moeilijk. Bij een vrouw hoef je maar één ei eens per maand tegen te houden, bij een man moet je zorgen dat er miljoenen spermatozoïden de nek omgedraaid worden, iedere keer weer.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:14

Ik denk wel dat als dit ooit lukt het heeeel veel kinderen gaat schelen.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:15

Ik lees ook weer mee, om dan heel soms mee te lachen en te reageren :+

Mijn vriend liet een vasectomnie doen toen hij 29 was. Ik ben blij dat ik van de pil af ben, na 15 jaar die brol uit mijn lijf. Al heb ik soms zin om gelijk het hele boeltje er ook uit te laten halen bij mij hoor, dan ben ik mss ook verlost van de hormonale migraine, menstrueren terwijl ik niet eens een werkend vruchtbaar babymaak-orgaan nodig heb enzovoort 8)7

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:15

Dan maar een koperspiraal. :+

Nee, zo heb ik er nog niet naar gekeken. Maar het zijn er inderdaad wel wat meer dan die ene levensvatbare eicel per maand.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:04

Ik heb een koperspiraal én ik slik de pil. #paranoid :+