Toen ik klein was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:28

Tivoli schreef:
12 steden 13 ongelukken! Met dat dramatische beginliedje.

Waku Waku :D

Haha ja Waku Waku. Was een leuk programma! Zeg eens AA, Ron's Honeymoonquiz, mini playback show, surprise show, Rolf Wouters met Vergeet je tandenborstel niet. En meneer Cactus natuurlijk. Wedden dat, Over de Rooie. En As the world turns... Jammer dat dat is gestopt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:32

De muur stond nog.
De Leeuwekoning (zonder tussen-n ja, nog nèt voor de nieuwe spelling van 1995) op VHS gehad.
Duckhunt bij vriendjes op de Nintendo (wij mochten geen spelcomputer).
De Droomshow op tv.
Allemaal in spanning vanwege het millenniumprobleem.
Na Oud en Nieuw de stad in om in de winkel echte euro's als wisselgeld te krijgen. En wat klonk dat nieuwe geld toch lelijk.
Reizen met een chiploze studentenov-kaart die je alleen maar hoefde te laten zien. In van die coupétreinen waarvan de klapdeuren het stiekem op vingers en andere lichaamsdelen voorzien hadden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:00

Ik moest de militaire dienstplicht vervullen. (Die bestond nog, ja! ;) )
Toen ik begon met werken (als vrachtwagenchauffeur, heel Europa door) bestonden er nog grenzen en moest ik dus tussen alle landen uit- en inklaren en langs de douane’s, geen mobiele telefoons, geen TomTom of andere navigatie-systemen en kon je de controlerende instanties nog iets wijsmaken (frauderen }:0 ) omdat alles analoog en onbegrensd was.
Thuis nog geen computer en tv met een antenne op ons huis waarmee je 2 (later 3!!) Nederlandse en 3 Duitse zenders kon ontvangen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:28

... keek iedereen blijkbaar Ik Mik Loreland en was bang voor Karbonkel. Behalve ik. Ik heb geen flauw idee wat het is :').

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:30

Ierpier schreef:
... keek iedereen blijkbaar Ik Mik Loreland en was bang voor Karbonkel. Behalve ik. Ik heb geen flauw idee wat het is :').

Ik ook niet. Ik keek The Freggles en de Moddermonsters maar van Karbonkel heb ik nog nooit gehoord. Misschien was het na mijn tijd.
Edit: en de Gummiberen en Teddy Ruxspin en Niels Holgerson en Mevrouw Theelepel en Alfred Jodocus Kwak.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:32

Inderdaad, dat het spannend was als je op vakantie bij een grens kwam. En dat je dan ging stoppen om geld te wisselen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:36

Toen ik klein was hadden we een grote zwart-wit televisie.
Op een dag kwam mijn vader thuis met een speciale plastic folie die je met plakbandjes voor het tv-scherm moest plakken.
De folie had een kleurverloop, onderin groen, bovenin blauw en halverwege een roodtint.
Dan leek het net of we kleurentelevisie hadden. :):) Héél hip!
En we keken Swiebertje en Q&Q.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:44

Resistance schreef:
Bouwjaar 1997

Toen ik klein was verzamelden we Diddle blaadjes! :D

En knikkers, en flippo's.. :j

Alleen dan uit 1996 :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:45

8nnemiek schreef:
Leuk topic inderdaad :D

Toen ik klein was:
- werden er nog elfstedentochten gereden, twee jaar achter elkaar zelfs
- bestond Flevoland nog niet
- draaide onze computer nog op DOS
- gebruikten we typmachines
- kostte het snoep bij de sigarenwinkel 5 cent in guldens
- vond de nucleaire ramp in Tsjernobyl plaats
- ontplofte de Challenger

HUH?? Wacht even hoor.. Geschiedenis is niet bepaald mijn beste vak maar ik dacht dat flevoland al vanaf 1900 bestond ofzo _O-
Niet dus :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:45

Wij keken vroeger naar "de Willem Ruis Show"
"In de hoofdrol" met Mies Bouwman.
"Wedden dat..." met Jos Brink

Vroeger wonnen mensen een strijkijzer en dan gingen ze helemaal uit een plaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:46

Suzanne F. schreef:
Ierpier schreef:

Ik ook niet. Ik keek The Freggles en de Moddermonsters maar van Karbonkel heb ik nog nooit gehoord. Misschien was het na mijn tijd.
Edit: en de Gummiberen en Teddy Ruxspin en Niels Holgerson en Mevrouw Theelepel en Alfred Jodocus Kwak.

Was het echt Ruxspin? Ik dacht toch echt altijd Rukspin.
Veel van m'n kindertijd weet ik niet. We kregen wel Windows 95.
En als we ergens met de auto heen gingen hadden we een kaart. Geen Tom Tom
Als series keken we Sam Sam en kees en co. Veel series heb ik gezien
En steltlopen, elastieken en knikkeren

Cinnepin

Re: Toen ik klein was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:50

en klossen...kon je ook op lopen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:53

Touwtje springen was helemaal hot (zowel enkel als dubbel).
Je kon in de winkel spring"touw" per meter kopen en verschillende kleuren en diktes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:58

Toen konden we noch naar Tschechoslowakije en Joegoslavie op vakantie.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 21:08

purny schreef:
Suzanne F. schreef:

Was het echt Ruxspin? Ik dacht toch echt altijd Rukspin.
Veel van m'n kindertijd weet ik niet. We kregen wel Windows 95.
En als we ergens met de auto heen gingen hadden we een kaart. Geen Tom Tom
Als series keken we Sam Sam en kees en co. Veel series heb ik gezien
En steltlopen, elastieken en knikkeren

Het was Teddy Ruxpin. Het was dan ook een beertje, geen masturberend beest met acht poten. :+

Ik hou me een beetje in met series en zo. Natuurlijk heb ik daar nostalgische herinneringen aan (geen enkele generatie heeft zoveel met tekenfilms als de huidige dertigers), maar dat is niet zo opzienbarend. Tv-programma's verdwijnen, andere komen ervoor in de plaats... Zwart-wit-tv, betalen met guldens, chocoladesigaretten - dingen die heel erg níét van deze tijd zijn.

Als je het over kinderprogramma's hebt: ze waren in onze tijd wel ondeugender. Kweenie die met zijn handjes in zijn broek liep, Ome Willem die vroeg of de kinderen nog een broodje poep lustten (nog nét bewust meegemaakt!), daar zouden we nu toch raar van opkijken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:11

Oma heeft nog een vage herinnering aan de winter van 1963.
En de elfstedentochten van 1985, 1986 en 1997 op teevee gezien. - En zo'n dertig keer de elfstedentocht per fiets meegemaakt.

En de Fabeltjeskrant en Ja zuster Nee zuster en Swiebertje en '1 van de 8' met Mies Bouwman.

...en ik was op 3 oktober lekker terug in Leiden: de Fabeltjeskrant en Ja zuster Nee zuster zaten in de optocht.
Wat denk je: iedereen meezingen met 'als de manometer goed staat...' en 'M'n opa, m'n opa, m'n opa, in heel Europa was er niemand zoals hij...'
:)ddd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:14

Ik heb nog een Unox muts van de elfstedentocht 1997 :))
Heb toen in zo’n hokje muntjes staan verkopen voor de eet en dranktentjes.

candalisa

Re: Toen ik klein was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:23

En ducktails die was ook leuk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:27

candalisa schreef:
En ducktails die was ook leuk!

Ja de oude Ducktales wel ja, die van nu vind ik niks aan. Troetelbeertjes hadden we ook, met van die lieve schijnende buikjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:32

Janneke2 schreef:
En de elfstedentochten van 1985, 1986 en 1997 op teevee gezien. - En zo'n dertig keer de elfstedentocht per fiets meegemaakt.

En de Fabeltjeskrant en Ja zuster Nee zuster en Swiebertje en '1 van de 8' met Mies Bouwman.

...en ik was op 3 oktober lekker terug in Leiden: de Fabeltjeskrant en Ja zuster Nee zuster zaten in de optocht.
Wat denk je: iedereen meezingen met 'als de manometer goed staat...' en 'M'n opa, m'n opa, m'n opa, in heel Europa was er niemand zoals hij...'

M’n moeder kon altijd lekker meezingen met ja zuster nee zuster. Ben er dus ook mee groot geworden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:36

purny schreef:
Janneke2 schreef:

M’n moeder kon altijd lekker meezingen met ja zuster nee zuster. Ben er dus ook mee groot geworden

En het schaap met de 5 poten. Daar hoor ik mijn moeder ook weleens over. En Er zaten twee motten....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:44

Oeps, verkeerd :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:47

Oja en ik spaarde flippo's, luisterde naar kinderen voor kinderen wat toen heel bekend was, en ik keek quatro en telekids.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:47

Brainless schreef:
Touwtje springen was helemaal hot (zowel enkel als dubbel).
Je kon in de winkel spring"touw" per meter kopen en verschillende kleuren en diktes.

Of je gebruikte waslijndraad :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:48

Tivoli schreef:
Waku Waku :D

Dit heb ik ook nog gekeken :D :D Er is ook een bordspelletje van (geweest), die was ook kei leuk.

Oja toen ik klein was kwam Ik Mik Loreland op tv maar het mocht niet meer in de klas uitgezonden worden omdat teveel kinderen er nachtmerries van kregen.
Ik vond dat maar stom. Ik kreeg geen nachtmerries. Ik was al dood vanbinnen denk ik :')

Oja en Klasse! en Zigzag en de Droooomshoooow
Met de derriedouche _O- Dat was zo cool!
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 24-10-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt