Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:19

Ik heb de Bose qc 25. Bevalt erg goed, zit superfijn. Vond dit de fijnste om te gebruiken zonder muziek, daarom is dit ook al mijn 3e (niet te wijten aan Bose: de hond vond de eerste erg lekker, de tweede is in een zwart gat tussen werk, auto en huis verdwenen.. nergens te vinden). Ik gebruik hem veel op kantoor en in het OV. Vliegen met het ding is ook een verademing. Op dit moment zit ik met een burnout thuis, erg overgevoelig voor geluid, dus heb ik hem ook in de tuin en met wandelen op, en als mijn vriend stofzuigt of gitaar speelt.

Ik heb ook een qc30, in ear. Werkt goed samen met de app, kan zowel werktelefoon als privé telefoon er tegelijk mee koppelen en de noicecancelling kun je instellen. Ik heb alleen het idee dat ik een ruis hoor als ik de nv lager zet. Mijn vriend heeft een beter gehoor dan ik en die hoort het niet...
Met het instellen van de nc kun je soms wel precies gesprekken afluisteren, dat is nogal bijzonder haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:21

Fleury schreef:
Wat ik alleen heb bij mij Sony xm3 is dat als ik hem op heb, ik best wel snel pijn krijg boven op mijn hoofd van de druk van de band terwijl daar wel een zacht kussentje zit. Ik heb al geprobeerd om hem losser te zetten maar dan zakt hij naar beneden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Nee :n heb hem hem op werkdagen 8 uur op :D maar goed, werk al 12.5 jaar met een koptelefoon dus heb denk ik een koptelefoonhoofd gekregen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:59

Ik heb dat wel. Al na een kwartier. Ik vind het ook heel vreemd.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:52

Sheran schreef:
Ik heb dat wel. Al na een kwartier. Ik vind het ook heel vreemd.

Daarom viel voor mij de keuze op de Bose, zie zit helemaal zonder drukpunten op m'n hoofd, terwijl ik daar heel gevoelig voor ben!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:33

Bose zat bij mij een stuk minder fijn. Deze voelde ontzettend comfortabel,maar na een kwartier dus dat plekje...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:47

Ik vind Bose ook niet heel comfortabel zitten...
Heb een Bowers & Wilkins PX en die zit best prima, maar op een gegeven moment gaat het toch irriteren. Maar dat gaat echt alles bij mij :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:35

Voor de mensen die de Bose QC30 of de Sony wi-1000x hebben (of een andere noise cancelling neckband-in-ear variant)

Wat is jullie ervaring kwa bellen in luidruchtige omgeving?

Ik ben dolgelukkig met mijn bose qc35, maar voor onderweg is die toch iets minder praktisch. Daarom overweeg ik ook een setje in ears te kopen. Maar ik twijfel heel erg welke. Ik vind het vooral belangrijk dat ik een beetje redelijk kan bellen in de ruis van een bus bijvoorbeeld, of gewoon buiten op straat.

Op internet staat overal dat als je belt het omgevings geluid zelfs versterkt wordt, waardoor je stem helemaal wegvalt en degene aan de andere kant van de lijn je helemaal niet kan verstaan.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:52

Mede geïnspireerd door dit topic heb ik gister een paar noise cancelling headphones geprobeerd bij de media markt. Zowel de Bose quietcomfort 35II en de Sony WH-1000xm3 zaten wel fijn, maar bij beide hoorde ik best wel wat ruis/zoem met alleen de noise cancelling aan. Het gaf gewoon een irritant gevoel, vooral in mijn linker oor. Hebben meer mensen dit gehad en zijn jullie er inmiddels aan gewend?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:59

Stybba schreef:
Mede geïnspireerd door dit topic heb ik gister een paar noise cancelling headphones geprobeerd bij de media markt. Zowel de Bose quietcomfort 35II en de Sony WH-1000xm3 zaten wel fijn, maar bij beide hoorde ik best wel wat ruis/zoem met alleen de noise cancelling aan. Het gaf gewoon een irritant gevoel, vooral in mijn linker oor. Hebben meer mensen dit gehad en zijn jullie er inmiddels aan gewend?

Ik heb die Bose en het is een illusie dat al je omgegevingsgeluid geblokt wordt door alleen de noisecancelling functie. Het vermindert echter wel geronk van vliegtuigmotoren en soortgelijke. Met muziek op kun je er echter een jankende baby op een rij achter je geheel wegfilteren. Ideaal!
Zelf heb ik ook die Bose tegenover de Sony getest en voor mij zit de Bose het prettigst. Zachte en lichter, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:14

Stybba schreef:

Noise cancelling geeft inderdaad altijd wel een beetje druk/ruis op de oren, maar persoonlijk kan ik alleen maar zeggen dat dat super snel went. Ik heb er totaal geen last meer van. Bose schijnt het wel wat meer te doen dan de Sony. Ik heb de Bose QC35I, maar heb er dus geen last van.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:20

Stybba schreef:

Ik heb de Sony WH-CH700N. Als ik alleen de noise cancelling aan heb zonder muziek inderdaad ook geruis, maar best zachtjes. Maar ik heb vrijwel altijd muziek erbij op, dan blocked de noise cancelling bijna alles zo’n beetje

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:40

Bedankt voor de snelle reacties! Wel een geruststelling zo.
Ik denk dat ik voor de Sony ga, qua draagcomfort even fijn als de Bose, maar ik kan m via de ING rentepuntenwinkel best wel wat goedkoper krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:00

Ik kom even het topic omhoog schoppen :)
Ik heb sinds kort de Bose QC 35II.
Heeft iemand hier ervaring met het koppelen met meerdere apparaten? Ik heb het nog niet met mijn laptop kunnen proberen, maar mijn tv heeft ook Bluetooth en daar krijg ik hem niet aan gekoppeld.. Mijn tv kan de koptelefoon niet vinden, alhoewel dat natuurlijk ook aan mijn tv kan liggen...
Met mijn telefoon heb ik geen probleem...

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:08

Ik kijk vaak een film in het vliegtuig met de Bose 35II gekoppeld aan de tablet. Doet het prima. Kan het zijn dat je bluetooth op de tv verouderd is? Ik heb ooit begrepen dat er een aantal bluetooth verbinding varianten zijn.
Het fijne van dit soort noise cancelling headphones is dat je geluid vier keer zo zacht kan staan, dan wanneer je gewone oortjes gebruikt; vooral in het vliegtuig dan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:12

Zunzuncito schreef:
Ik kijk vaak een film in het vliegtuig met de Bose 35II gekoppeld aan de tablet. Doet het prima. Kan het zijn dat je bluetooth op de tv verouderd is? Ik heb ooit begrepen dat er een aantal bluetooth verbinding varianten zijn.
Het fijne van dit soort noise cancelling headphones is dat je geluid vier keer zo zacht kan staan, dan wanneer je gewone oortjes gebruikt; vooral in het vliegtuig dan.

Ik hoop van niet want heb de TV nog geen jaar :')
Ik zal eens even in het boekje kijken of ik daar wat over kan vinden...

Ja ik vind hem verder echt ideaal. Niet alleen kwa muziek maar ook gewoon voor de NC. Heb net een maand overspannen thuis gezeten dus gewoon af en toe dat ding eens met alleen de NC aan opzetten om minder prikkels binnen te krijgen is al erg fijn :)

Edit; never mind. Ik heb al 5x de instructies van Bluetooth verbinden doorgelezen en uitgeprobeerd, en letterlijk de eerste zin onderaan is dat de tv niet kan verbinden met Bluetooth koptelefoons. Jeetje wat dom :') _O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:29

Doe je wel 'pairen'? Daar lag bij mij het probleem. Ik moest de aanknop van mijn Sony ingedrukt houden en dan zegt ie 'bluetooth pairing' en happa, daar zag de tv de koptelefoon. Bij alle andere apparaten hoefde dat niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:08

Blacky94 schreef:
Ik kom even het topic omhoog schoppen :)
Ik heb sinds kort de Bose QC 35II.
Heeft iemand hier ervaring met het koppelen met meerdere apparaten? Ik heb het nog niet met mijn laptop kunnen proberen, maar mijn tv heeft ook Bluetooth en daar krijg ik hem niet aan gekoppeld.. Mijn tv kan de koptelefoon niet vinden, alhoewel dat natuurlijk ook aan mijn tv kan liggen...
Met mijn telefoon heb ik geen probleem...

Ik heb de mijne aan 2 telefoons tegelijk gekoppeld gehad. Dat lukte.
Met laptop e.d. nog niet geprobeerd.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:12

Die van mij is met alle apparaten van de vorige eigenaar gekoppeld, plus mijn laptop en mobiele telefoon. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:21

Ja ik kan in de app aangeven dat ik hem met een 2e apparaat wil verbinden dus dat hoort geen probleem te zijn. Moet het alleen nog even uitproberen met een andere telefoon of mijn laptop.

Probleem bleek uiteindelijk bij mn tv te liggen. In de gebruiksaanwijzing bleek helemaal onderaan ergens te staan dat de tv niet gekoppeld kan worden aan een bluetooth koptelefoon. Enige mogelijkheid is met een draadje (wie verzint dat bij een 55 inch tv :? )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:29

Ohja nou je het zegt, die van ons heeft dat ook! M'n vriend heeft toen geloof ik een 6m kabel gehaald :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:05

Er zijn ook bluetooth ontvangers voor in de tv. Die gaan in de usb poort. Of dat goed werkt weet ik niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 01:35

Usb dongel misschien?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:07

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de oordopjes met noice cancelling? Heb je die op maat moeten laten maken of is dat gewoon 1 maat? Heb je last van dat extra blokje? Is de functie gelijk aan de sony koptelefoon?
Ik merk dat ik die grote koptelefoon niet in het openbaar op durf te doen terwijl dat wel soms nodig is daarom zit ik over de oordopjes te twijfelen maar ze moeten wel echt goed zijn ;) hopelijk zijn er hier wat ervaringen en tips.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:16

Ik heb voor in het openbaar de Sony WI-1000x. Niet zo goed als de over ear koptelefoons, maar komt wel behoorlijk in de buurt. Die is dus met een nekband waar de oortjes aan hangen en niet met een extra blokje. Ik vind dat zelf eigenlijk wel prettig, omdat ik ze dan zorgeloos af kan doen, zonder bang te zijn ze kwijt te raken.

Mij bevallen ze erg goed. Er zitten twee soorten oordopjes bij in 4 verschillende maten. De juiste maat vinden was dus niet zo’n issue.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:03

Fleury schreef:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de oordopjes met noice cancelling? Heb je die op maat moeten laten maken of is dat gewoon 1 maat? Heb je last van dat extra blokje? Is de functie gelijk aan de sony koptelefoon?
Ik merk dat ik die grote koptelefoon niet in het openbaar op durf te doen terwijl dat wel soms nodig is daarom zit ik over de oordopjes te twijfelen maar ze moeten wel echt goed zijn ;) hopelijk zijn er hier wat ervaringen en tips.

Waarom durf je ze in het openbaar niet op te doen? Lijkt me een beetje onnozel om zoveel geld uit te geven aan iets alleen maar om zo'n reden. :+