PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:26

Waarom zit je hier dan als je het een pennybokt vind?
Ik leer hier juist best veel.

En dat probleem met jouw staleigenaar is vervelend, maar zie nog steeds de link met dit topic niet.
Volgens mij is daar een ander topic over.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:58

Donkydonkje schreef:
xApple schreef:
Ik vind het wel jammer dat er zo negatief over gedaan wordt..

Het wordt gedaan vanuit een goed hart en goede bedoelingen. Dat geloof ik. Of wil ik geloven.

Misschien is de uitwerking van hun idee niet altijd zoals iemand anders het zelf zou doen of hoe jij het goedkeurt of worden de paarden niet perfect gereden maar dat vind ik wel erg makkelijk praten vanachter je computer/telefoon.

Als je zo jong bent maak je fouten en ik vind het jammer dat er op internet dan zo op ‘gehaat’ wordt.

Sorry, maar de vader is niet jong meer en het is zijn stichting. En als je iets zegt over waarom een shet met zomereczeem alleen een vliegendekentje op heeft en geen eczeemdeken dan krijg je daar flink commentaar op want hun weten wel beter hoe ze voor zo een paardje moeten zorgen.

ze zorgen zelf voor reacties zoals in dit topic.

Ze verdedigen zichzelf zoals een 18 jarige dat zou doen. Ik ‘snap’ dat wel.

Ik vind het hypocriet om deze meiden af te branden. Kijk naar jezelf en als je het beter kan; niemand houdt je tegen. Het gaat echt niets helpen om zo te haten, je hebt alleen jezelf er maar mee.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:04

Jullie hebben het wel over dat ze 1000 euro aan spullen uitgeven, maar vergeet niet dat ze daar met ze drieën? zaten.

Het is dan niet 1000 euro, maar wat ze als persoon daadwerkelijk hebben uitgegeven. Ze hebben de bedragen bij elkaar opgeteld, maar lijkt me sterk dat 1 persoon (Calijn) voor 3 personen spullen koopt van het geld van de stichting.

Blijft alsnog wel veel geld als het apart wordt geteld.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:09

Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk over kunnen maken. Volgens mij hebben de paarden en pony's het echt niet slecht bij ze. Mijn dochter kijkt de vlogs en regelmatig gaan er paarden/pony's naar de dierenarts. Ik denk echt dat ze hun best doen en alles met goede bedoelingen doen.

Hoe het met de stichting zit en de transparantie weet ik niet. Maar als het je niet aan staat, dan doneer je toch gewoon niet!? En als je het niet eens bent met de spullen die gekocht worden, al dan niet van gedoneerd geld … dan doneer je toch ook niet?

Net als het adoptiebedrag. Misschien ligt het hoog voor hetgeen je krijgt, maar er zijn blijkbaar mensen genoeg die dit bedrag wel willen betalen. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Ik vind het erg om te zien dat zij online zo de grond in geboord worden. Het is zo makkelijk om op je stoel achter de computer commentaar te leveren op iemand. Zij doen tenminste iets!

Als paardzoektbaas je irriteert of boos maakt o.i.d. dan kies je er toch gewoon voor om die vlogs niet te kijken en ze niet te volgen op social media :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:54

Indestal: dus jouw mening in het kort is dat het ene kwaad, het andere goed maakt? :?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:04

xApple schreef:

Het punt is dat ze een organisatie hebben die al een flinke schaal heeft, en omgaat met dieren en mensen (vooral kinderen), en daarbij aanzienlijke bedragen.
Ik vind wat aanklooien als 18-jarige geen probleem - maar de schaal van de organisatie vraagt om meer verantwoordelijkheidsgevoel dan dat.

En ik denk dat het in het belang is van paarden, kinderen en de sector in het algemeen dat we het aantrekkelijk maken om wel verantwoordelijk om te gaan met zaken, ipv dat we heel veel ruimte geven aan schimmigheid en een bijna agressieve manier van omgaan met kritiek.

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:39

Delphi schreef:
Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk over kunnen maken. Volgens mij hebben de paarden en pony's het echt niet slecht bij ze. Mijn dochter kijkt de vlogs en regelmatig gaan er paarden/pony's naar de dierenarts. Ik denk echt dat ze hun best doen en alles met goede bedoelingen doen.

Hoe het met de stichting zit en de transparantie weet ik niet. Maar als het je niet aan staat, dan doneer je toch gewoon niet!? En als je het niet eens bent met de spullen die gekocht worden, al dan niet van gedoneerd geld … dan doneer je toch ook niet?

Net als het adoptiebedrag. Misschien ligt het hoog voor hetgeen je krijgt, maar er zijn blijkbaar mensen genoeg die dit bedrag wel willen betalen. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Ik vind het erg om te zien dat zij online zo de grond in geboord worden. Het is zo makkelijk om op je stoel achter de computer commentaar te leveren op iemand. Zij doen tenminste iets!

Als paardzoektbaas je irriteert of boos maakt o.i.d. dan kies je er toch gewoon voor om die vlogs niet te kijken en ze niet te volgen op social media :?

Ik ben het hier helemaal mee eens!

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:42

maria500 schreef:
Jullie hebben het wel over dat ze 1000 euro aan spullen uitgeven, maar vergeet niet dat ze daar met ze drieën? zaten.

Het is dan niet 1000 euro, maar wat ze als persoon daadwerkelijk hebben uitgegeven. Ze hebben de bedragen bij elkaar opgeteld, maar lijkt me sterk dat 1 persoon (Calijn) voor 3 personen spullen koopt van het geld van de stichting.

Blijft alsnog wel veel geld als het apart wordt geteld.

Naast dit was het natuurlijk de 2+1 gratisactie, dus haal er nog maar 200/300 euro vanaf

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:42

Ik kende ze eigenlijk niet maar oei, die nieuwe buitenrit video op zo'n mager paard..

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 13:35

Afbeelding
Volgens mij is het topic opgemerkt door de PZB meid :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:38

Waar vis je dat vandaan :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:40

Even zwaaien. :wave:

(sorry als dit als kinderachtig wordt gezien door de mensen die vinden dat we met gal spugen, maar als PZB het zo vervelend vindt, moeten ze net als elke andere bekendheid niet zo kinderachtig reageren; want dt doen ze wel)

@Rebecca, hun Instagram account.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:41

_O-

Ik kan t niet vinden op hun insta!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:42

Dan zal het Carlijn haar privé account zijn? Of het is wéér verwijderd. :')
Edit; kan natuurlijk ook een van de andere meiden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:43

Kleine fbi poging gedaan maar volgens mij is t alweer verwijderd. :=

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:43

Dat is er ook af gehaald volgensmij :+:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:45

Dus ze lezen mee?

Ik ben wel benieuwd wat ze verder te zeggen hebben over de dingen die wij benoemd hebben hier.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:45

AlwaysH schreef:
Dus ze lezen mee?

Ik ben wel benieuwd wat ze verder te zeggen hebben over de dingen die wij benoemd hebben hier.

Tuurlijk lezen ze mee, senstatie :D

Na aanleiding van die opmerking over dat magere paard even die laatste video bekeken maar dat paard is echt wel mager :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:46

Normaal hebben ze wel commentaar , maar papa heeft toch nog iets aan haar verstand weten te peuteren ...

Anoniem

Die zwarte of die schimmel? Heb snel doorgetikt tijdens die video namelijk.

Trui

Ik ben vooral bang dat ze serieuze tips en serieuze vragen die hier worden gesteld, gaan opvatten als haat. En gaan doen alsof t echt jaat is terwijl t een serieuze tip is

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:48

Trui schreef:
Ik ben vooral bang dat ze serieuze tips en serieuze vragen die hier worden gesteld, gaan opvatten als haat. En gaan doen alsof t echt jaat is terwijl t een serieuze tip is

Mee eens. Gebeurd álleen uit goed hart voor dieren en omdat zij het niet willen horen wordt bokt hier feller in. Ikzelf ook.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:48

_Dominique schreef:
Die zwarte of die schimmel? Heb snel doorgetikt tijdens die video namelijk.
De schimmel

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:50

[quoe="xApple"]
Donkydonkje schreef:
xApple schreef:
Ik vind het wel jammer dat er zo negatief over gedaan wordt..

Het wordt gedaan vanuit een goed hart en goede bedoelingen. Dat geloof ik. Of wil ik geloven.

Misschien is de uitwerking van hun idee niet altijd zoals iemand anders het zelf zou doen of hoe jij het goedkeurt of worden de paarden niet perfect gereden maar dat vind ik wel erg makkelijk praten vanachter je computer/telefoon.

Als je zo jong bent maak je fouten en ik vind het jammer dat er op internet dan zo op ‘gehaat’ wordt.

Sorry, maar de vader is niet jong meer en het is zijn stichting. En als je iets zegt over waarom een shet met zomereczeem alleen een vliegendekentje op heeft en geen eczeemdeken dan krijg je daar flink commentaar op want hun weten wel beter hoe ze voor zo een paardje moeten zorgen.

ze zorgen zelf voor reacties zoals in dit topic.

Ik vind het hypocriet om deze meiden af te branden. Kijk naar jezelf en als je het beter kan; niemand houdt je tegen. Het gaat echt niets helpen om zo te haten, je hebt alleen jezelf er maar mee.[/quote]

Nogmaals, dit werken ze zelf in de hand door zo bijdehand te gaan lopen doen, dat hun "echt wel weten hoe het moet". Ik zeg ook niet dat ik alles weet en precies doe hoe het moet. Ik leer ook elke dag bij, juist door mensen die mij zeggen hoe ik het misschien beter kan doen, op een fatsoenlijke en nette manier. Maar bij hun krijg je gelijk een reactie dat je een idioot bent die zich met hun bemoeit en hun het toch wel beter weten omdat ze een stichting hebben. Tjha dan ben hypocriet.

En hoezo heb ik alleen mezelf ermee? slaat ook weer nergens op natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:50

Goed om dan even wat uit te lichten:

PZB, vat niet alles op als kritiek. Maar zie het meer als feedback waar jullie hopelijk iets mee kunnen doen om een betere ontwikkeling te maken voor jullie stichting. Het is net hoe je het bekijkt. :)