inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:20

Bayja dat rijtje polo's *\o/*

Die lichte kleurtjes staan niet zo leuk bij mijn jongste helaas.

De oudste wil het niet aan. Zwart of blauw wil hij :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:19

Quellian schreef:
Ik hou van schreeuwerig en kleurrijk :D
Was zó klaar met donker voor jongens, dat ik erg gelukkig ben met de huidige trend.
De jongste had van de zomer toevallig 2 korte jeans tuinbroeken en hij heeft een jeans pak van Tumble, maar verder gewoon losse items (ik koop meestal dingen die met elkaar matchen als set).

Je kunt toch ook kleurrijk kopen maar niet schreeuwerig.
Ik hou van klassiek en dat is bij jongetje wel een uitdaging. Nu heeft mijn babygup wel boxpakjes aan van 52€ ps en die zijn apart, zacht en super mooi, zijn niet zwart, blauw, of grijs I love it.

Maar ik vind wel leuk zoveel verschillende mensen zoveel verschillende stijlen en ik kan het niet laten bij een krijspaleis of op KDV kijk ik altijd even naar andere kindje enige wat ik echt niet leuk vind en vaak die kinderen die gipsy-achtige met veel tule en veel blingbling en net een te grote mond.
Maar die moeders zijn ook leuk om naar te kijken :j net verkeerd net fout en net te goedkoop.

Maar Le chic is duur merk wat soms too much is en goedkope prut oogt
Voetbal-pak komt er niet in en helemaal niet naar school.
Net als printen van Disney of andere figuren

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:40

Tita, voor meisjes vind ik dingen al snel ‘van het kamp’, zoals ik dat zeg O:)
Maar als je op het KDV en school je ogen open houdt, jeetje. Hoeft een kind echt geen merk te dragen, maar er verzorgd bij lopen hoeft niet veel te kosten qua geld, qua moeite wellicht wel.

Simonsgek, denk ik inderdaad ook! Vind het stoere merken voor jongens.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:46

Quellian

Wat doe jij als je op een terras zit...naar de stoeptegels staren???

Ik kijk gewoon...vind ik leuk....altijd naar mensen en nu ook naar kinderen.
Toevallig is de mijne erg leuk om naar te kijken O:)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:51

Mijn dochtertje is net 1 jaar en heeft al meer kleren dan ik.

Ik combineer vaak dure met goedkopere kleren, maar qua stof vind ik de duurdere gewoon fijner. Het blijft langer mooi en ik kan het makkelijker verkopen als ze het niet meer past.

Ik heb een grote doos vol op zolder met maat 44 tm 68 en dat bewaar ik. De rest wat ze niet meer past verkoop ik via marktplaats of aan bekenden.

Ze heeft veel van Tumble n dry, le chic, vingino, Mayoral, Chloé etc. Ik koop het nieuw en in de aanbieding. En soms verkoop ik het zonder dat ze het gedragen heeft. Moet wel zeggen dat de collecties mij soms iets té zijn van le chic, Mayoral en chloé maar over het algemeen kan ik goed slagen.

Deze zomer had ik een aantal jurkjes van Chloé en Mayoral maar door de aanhoudende warmte kon ze echt geen stof om zich heen verdragen en heeft ze dus heel lang alleen een romper aan gehad. Dus die jurkjes weer verkocht.

Mijn dochter is echt heel netjes met eten en spelen tot nu toe, ze wil echt geen vieze handjes of een vieze mond dus dat scheelt qua kleren wassen haha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:06

Even over bijsturen wanneer ze in pyjama , zonder jas of T-shirt met korte mouwen bij 8 graden of een wollen trui bij 30 graden naar school willen, gewoon toestaan want dat doen ze meestal maar een keer. En ervaring is dat ze de volgende keer veel beter naar mama’s goede raad luisteren. Qua kleur, een van onze dochters heeft een zwarte periode gehad, een half jaar lang wilde ze alleen zwarte kleding aan en tekende ze ook alleen onheilspellende zwarte tekeningen. Achteraf ging het in die periode slecht met een grootouder en haar kat en pony. Daar heb ik me wel even het hoofd over gebroken maar is gelukkig vanzelf weer over gegaan. Zo’n guppy van zeven, helemaal gevoelsmatig in de rouw .

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:09

simongek schreef:
Bayja dat rijtje polo's *\o/*

Die lichte kleurtjes staan niet zo leuk bij mijn jongste helaas.

De oudste wil het niet aan. Zwart of blauw wil hij :')

Ja dol op polo’s :D

Pastelkleuren moet ik mijn zoon ook niet aan doen, kan het zelf ook niet dragen trouwens, lijk ik gelijk ziek :D

Ja die fase gaan wij vast ook nog krijgen, hopelijk is hij zoals papa en trekt hij aan wat ik koop :D

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:10

Afbeelding

Uhm ja, de kast van mijn 4 jarige. Bovenop de plank liggen vooraan longsleeves, daarachter t-shirts en daarachter pyjamas. Rechts daar van 2 rijen met broeken en leggings en rokjes. En onder hangen jurken en vesten. In de manden op de grond zitten sokken ondergoed en badkleding. Nu krijgt ze vanavond een nieuwe kledingkast dus ga ik alles even goed uitzoeken. Nu ligt er ook veel te kleine kleding tussen van grote zus. Wat ik niet weg kon doen maar wat ze vervolgens niet draagt.

Het is echt van alles qua merken. De goedkope zomerjurkjes van h&m zijn ideaal. Z8 of andere merken koop ik vaak hier in her dorp met 50% korting in de uitverkoop.

Ze gaat soms mee winkelen en weer dan precies wat ze wel en niet wil. Vaak disney en dieren, wat niet mijn smaak is maar ik wil nog wel eens over mijn hart strijken.

Goede te kleine kleding gaat in de doos voor de volgende. Maar nu met dochter 3 op komst wil ik toch iets selectiever zijn. Mijn smaak is met de tijd ook veranderd. Maar ik kijk niet naar de laatste trends oid. Ik koop wat we leuk vinden. Ik ga denk nu wel eens een kledingpakket maken en op marktplaats zetten. Lukt dat niet dan gaat het richting het leger des heils.

Pantykous

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:17

Ik vind het leuk om al die verschillende stijlen te zien maar ik krijg wel jeuk van sommige kasten :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:55

Pantykous schreef:
Ik vind het leuk om al die verschillende stijlen te zien maar ik krijg wel jeuk van sommige kasten :D

Ha ha. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:35

Afbeelding
Hier nog een heel beleefd kastje vol voor kleine man die over een maand geboren wordt.
Kleine maatjes vooral goedkopere merken en ook best wat gekregen spul. Zelf de duurdere merken toch pas vanaf 62/68 gekocht. Op een rijtje ligt nu 50-56-62, onderin 68 en alles vanaf 72 ligt nog in een grote curverbox in de commode.
Ben zelf geen echt kledingmens dus nu ook niet volledig los gegaan.

Dit is overigens excl rompers, die liggen in de commode.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:54

Hier gisteren de kast heringericht en hoogzomerspul weggelegd.
Voor nu t-shirts nog laten liggen, maar als die weg gaan blijft er niet veel over.

Rechterkastje is zomer/nog op de groei/volgend jaar.
Links is alles wat we nu hebben. Minus was in de wasman ligt.
Bovenste plank is longsleeves en t-shirts. Hangend jurkjes en truien. Eronder broeken en leggings. In het rek sokken en rompers.

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:05

Dat kastje krijg ik dan weer geen jeuk van :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:08

Ik zeg netjes lautje :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:11

Al heel jong mocht onze zoon zelf zn kleding uitkiezen, maar eigenlijk deden we het dan samen. Ik lette wel op wat anderen aan hadden en wat in de mode was, want ik vind het niet nodig om hem voor gek te laten lopen en je moet toch kleding kopen, dus dan maar wat in is.

Ik heb nooit iets 2e hands gekregen of gehad voor hem.

Wel deed ik wat je niet ziet goedkoper en bovenkleding mocht af en toe een merk zijn. Als ik bij een bepaalde winkel wat slechtere kwaliteit shirts had gehad, kocht ik daar niet snel meer. Maar als hij daar iets vandaan wilde, deed ik gewoon extra mn best met wassen en strijken om het lang netjes te houden.

Het stomste dat ik ooit gedaan heb, is een dure merk trui kopen en er dan zuinig op zijn. Die is dus weinig gedragen en heel netjes zo naar de kledingzak verdwenen. Daarna heb ik dat nooit meer gedaan. Als we iets duurs kochten, draag het maar.

Later begonnen vriendjes duur ondergoed te dragen en dan kreeg hij dat bijv ''erbij'' met Sinterklaas of een verjaardag. Hij paste eigenlijk de kleinste niet eens, maar was super trots. Hoorde ik achteraf dat zijn ''rijke'' vriendjes de nep onderbroeken van dat merk hadden....En wij 20e betalen....pff

Voor de goede kleding heb ik wel altijd een goed doel gekozen of weggegeven en ook weleens geld gekregen voor een doos mooie kleding.

Spijkebroeken moesten we duur kopen, want meneer had lange benen, maar was erg slank, dus paste amper wat.

Schoenen kwamen altijd van een goede winkel en hij heeft wel altijd merk gympen gekregen. Ook voor voetbal altijd de laatste voetbalschoenen. Dat vinden ze gewoon ontzettend leuk en zijn ze bere trots.

Ik hou zelf niet van winkelen, maar kies wel winkels boven bestellen. Meneer is nu 21 en heeft een goeie bijbaan, dus betaald kleding zelf. Hij vindt het wel belangrijk en heeft veel teveel, zeker gympen.
En tegenwoordig pik ik zijn oude kleding om naar stal te dragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:08

We hadden 1 super fijne tuinbroek die inmiddels te klein is.
Echter koop ik dat niet nog een keer, ik heb een kind dat steeds uit verhouding is en dan is zo‘n 1 delig kledingstuk heel onhandig. Op een gegeven moment had ze namelijk broekmaat 92 en bovenkleding 110-116.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:15

Nee das niet handig. Ik vind sowieso dat ze broeken steeds ruimer maken. Onze dochter heeft een normaal postuur. Maar veel broeken zitten haar echt te ruim bij de taille.

Heb haar ook wel eens in een tuinbroek willen laten lopen. Maar mevrouw vond dat niet leuk. Niet gekocht dus.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:17

En ik heb dan juist weer moeite om spijkerbroeken te vinden die wijd genoeg op de billen en bovenbenen is voor onze kleine rugbyer, alles is slimfit of skinny.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:19

En toch ook niet handig bij een kind dat juist zindelijk is, naar school gaat. op onze school staat dat samen met een riem als geen voorkeur kledingsstuk om naar t school te gaan, toch niet bij de kleintjes.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:20

Kaka schreef:
En ik heb dan juist weer moeite om spijkerbroeken te vinden die wijd genoeg op de billen en bovenbenen is voor onze kleine rugbyer, alles is slimfit of skinny.

Ja, heb dat zelfde probleem bij mijn oudste.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:28

Ik heb een sprietje maar slim fit vind ik echt ontzettend onhandig, alleen al voordat die voeten er doorheen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:48

Ja das drama soms. Maar ja die van mij is 8 die moet het toch echt helemaal zelf doen :j .

Ik vind die broeken met dat elastiek aan de binnenkant ideaal. Kan je zelf verstellen naar de juiste taille maat.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:49

Voor mijn jongste heb ik ook skinny of x slim fit anders zijn het van die hobbezakken en vind ik geen gezicht.

Voor de oudste is het een speurtocht om een knappe regulier jeans te vinden die ook echt recht is en ook zacht van binnen. Hij is niet dik maar heeft ook geen spillepoten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:50

Hier moeten de meeste broeken ook tot het maximale ingesnoerd worden, de broeken van de kik zijn gelukkig wat smaller bovenin. Het scheelt dat onze dame het liefst jurkjes draagt maar ook dat is nog wel een uitdaging met een lang, smal bovenlijf. Het meeste wat niet met elastiek of touwtjes is is echt veel te breed.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:53

Het nadeel van die broeken met elastiek om aan te snoeren is dat dan de pasvorm ook weg is. Krijg je van die lelijke plooien als je echt veel in moet snoeren.