Problemen met de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:32

Alvaron schreef:
De ene stofzuiger maakt ook veel meer herrie dan de andere. Ik had een Dyson. Die maakte een enorme herrie. Zodanig dat ik het zelf vervelend vond om te stofzuigen. Nu heb ik een Miele. Heerlijk stille stofzuiger die je nauwelijks hoort.

En voor de mensen die zeggen, dan gebruik je toch even een swiffer, die werkt niet bij tapijt.

Ik snap sowieso het nut van swiffers niet. Na een halve woonkamer is ie al overvol met kattenhaar.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 21:41

Ja ga zeker naar een robotstofzuiger kijken. Dacht eigenlijk dat die de troep van de honden niet aan zou kunnen maar hoor hier van meerdere mensen dat dat wel het geval is.
Bij ons staat in het huurcontract dat je onder bijv laminaat een ondervloer moet hebben, onder vinyl hoeft dat niet. Maar het zal inderdaad schelen. Toen ik hier kwam had ik helemaal niks en geen geld zodoende dat er toen geen ondervloer onder gelegd is. Dacht dat vinyl ook zelf wel wat zou dempen. Begrijp dat dit niet zo is, dus in mijn volgende huis gaat er zeker een goede ondervloer in.
Laatst bijgewerkt door ChelseaAyLee op 06-09-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:45

Ik heb ook geen ondervloer. Woon zelf boven een parkeergarage maar merk het wel in de winter.
Bovenbuurman heeft op zeker geen ondervloer. En dat is goed te merken.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:45

Ik heb ook een speciale ondervloer onder mijn laminaat. Ik woon in een bovenwoning. Toen ik er 8 jaar geleden kwam wonen hoorde in de onderbuurvrouw wel zeggen tegen iemand dat ze hoopte dat ik geen plavuizen zou nemen....

Het is hier best wel gehorig. Stofzuigen doe ik na 20:00 niet meer, maar wassen wel. Het is geven en nemen. Ik heb regelmatig last van lawaai van haar 2 kinderen en van gestamp, deuren die dichtslaan, ik hoor haar zelf plassen snachts haha. Terwijl mijn woonkamer en slaapkamer nog tussen haar slaapkamer zitten. Van mij heeft ze weinig last, maar ik heb een hondje die de laatste tijd wat waakser is geworden en snel aanslaat (Chihuahua).

Voor TS vind ik voor 20:00 stofzuigen prima kunnen. En als je 2 keer in de week stofzuigt is dat toch prima te doen?? Als het nou elke dag was of meerdere keren per dag.
Jij zal vast ook wel eens last van de buren hebben neem ik aan. Maar als ze blijven zeuren is idd een robot misschien een optie. Dan hoef jij dat savonds niet meer te doen. Je zou hem dan elke dag smiddags aan kunnen zetten en dan kom jij in een schoon huis en heb je meer tijd voor jezelf.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:58

Voor 18.00 niet meer kunnen stofzuigen :+ met een beetje file/overwerk ben ik niet eens voor 18.00 thuis :')

Ik ben heel blij met mijn buren geloof ik. Een naast buur, die de hele week op bivak oid is (in ieder geval nooit thuis). Een stel boven die ik nooit hoor en een schuine bovenbuur die het heel veilig vind dat de hond blaft(keft :+ ) als de bel gaat. Zoals zij zegt ‘je weet tegenwoordig nooit wie je voor de deur hebt staan tegenwoordig, dus laat maar lekker gaan!’

En ja, verder heel goed geisoleerd volgens mij. Ik hoor nooit wat. Ja als ik mijn balkondeur open heb staan, buurjongen in t weekend ook en hij vervolgens met een paar vrienden op t balkon gaat roken, hoor ik ze praten, maar dat is t ook wel :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:59

ilse46 schreef:
Wij hebben zo,n buurvrouw die net als jij ook om 21.00 nog wel is wil stofzuigen..dat wij denken...kan je dat niet overdag doen,of idd even een swiffer pakken..Mijn vriend moet stelselmatig vroeg naar bed en vroeg er weer uit,en heeft zijn rust ook nodig en ik vind s,avonds rust aan mijn hoofd ook wel fijn.

Verder heeft ze elke woensdag middag een zwaar autistisch kind over de vloer die niet eens kan praten ,alleen geluiden uitstoten en het hele huis bij elkaar stampt..dat geeft ook geen rust ..ook deze overlegt niks maar doet dat gewoon...wij zijn echt niet meer op goede voet met elkaar mede door kattenoverlast die boven onze slaapkamer lopen te denderen...Je moet in gehorige woningen met een slechte bouw constructie gewoon rekening houden met elkaar..inmiddels slapen wij in de woonkamer om maar te kunnen slapen.

Wat een naar onverdraagzaam persoon ben je. Lijkt wel of de wereld rond jouw moet draaien. Ik zou ook echt niet vragen wie ik op bezoek mag hebben :(

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:22

Is het asociaal als ik me niet aan zou passen? 21h is niet zo laat ... zou die mensen zeikerds vinden en negeren... tien uur/elf uur ala maar negen uur :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:27

Blue_Monday schreef:
Is het asociaal als ik me niet aan zou passen? 21h is niet zo laat ... zou die mensen zeikerds vinden en negeren... tien uur/elf uur ala maar negen uur :=

Ik zou dat ook zeggen, alleen heeft TS geen ondervloer in haar flat...dat maakt het verhaal iets anders :7

Ik zou ook voor de robotstofzuiger gaan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:29

listiglistje schreef:
Blue_Monday schreef:

Ik zou dat ook zeggen, alleen heeft TS geen ondervloer in haar flat...dat maakt het verhaal iets anders :7

Ik zou ook voor de robotstofzuiger gaan.

Maar is dat niet hebben van een ondervloer niet vooral lastig voor onderburen? :o? Of maak ik nu zo'n domme opmerking?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:35

ChelseaAyLee schreef:
Ja ga zeker naar een robotstofzuiger kijken. Dacht eigenlijk dat die de troep van de honden niet aan zou kunnen maar hoor hier van meerdere mensen dat dat wel het geval is.
Bij ons staat in het huurcontract dat je onder bijv laminaat een ondervloer moet hebben, onder vinyl hoeft dat niet. Maar het zal inderdaad schelen. Toen ik hier kwam had ik helemaal niks en geen geld zodoende dat er toen geen ondervloer onder gelegd is. Dacht dat vinyl ook zelf wel wat zou dempen. Begrijp dat dit niet zo is, dus in mijn volgende huis gaat er zeker een goede ondervloer in.

Volgens mij kun je bij coolblue ook zien of ze geschikt zijn voor dierenharen!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 22:47

Sinnej, het gaat over de onderburen. Begrijp hier van de mensen dat zeil niet genoeg dempt, dus dan zullen ze het best goed horen ja. Ze hebben er nooit eerder over geklaagd terwijl ik wel wat vaker rond 9 stof gezogen heb, niet standaard, 1 keer per maand of zo. Wist ook niet dat de baby al thuis was, anders had ik er wel rekening mee gehouden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:50

Ik vind dat dat de zaak echt verandert. Volgens mij zijn het superrelaxte buren die altijd heel veel van je hebben gehoord en heb je mazzel dat ze nu pas klagen.

Kijk ff op mp voor een 2e hands ondervloertje.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:07

Ik ben aan het zoeken voor een ander huis, dus ga hier geen ondervloer meer in leggen. Zoals ik al gezegd heb hoor ik ook heel veel van hun, vind dat normale leefgeluiden en dacht dat het tot 2200 mocht. Woon hier nu 5 jaar, niemand klaagt ooit behalve deze buren. Die sturen al als ik een keer per half jaar de muziek wat harder heb staan, en geloof me meestal kan ik er niet tegen dus staat alles zacht, om 1700 al een berichtje of ik de muziek zo hard heb staan. En dat ze nu zeggen dat ze er last van hebben omdat de baby er wakker van wordt, wil ik gerust rekening mee houden alleen zij eisen van mij dat ik alleen in de ochtend of middag zuig, en dat leek me onredelijk, ook omdat ik de hele dag weg ben. Vandaar ook dit topic om uit te vinden wat redelijk is. Heb veel goede tips gehad waar ik wat mee kan en de meeste mensen vinden dat tot 2000 redelijk is. Dat is goed haalbaar voor mij, dus dat doe ik voortaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:10

Maar dat zeiden mensen vóórdat jij zei dat je geen ondervloer hebt.

Edit: communiceer met je onderburen, niet met bokt.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:23

Had geen idee dat mensen het zo goed kunnen horen. Alsnog vind ik persoonlijk 2100 om leefgeluid te horen, waar stofzuigen onder valt, echt niet laat. En zoveel herrie maak ik niet, de honden lopen amper thuis, en ikzelf laat mijn hiel nooit op de grond landen als ik door het huis loop. Bovendien ben ik dus hele dagen weg, vooral in de zomer. En nogmaals, ze zijn zelf bepaald geen stille muisjes. Toen ik kwam had ik niet de financiële middelen voor een ondervloer, en onder vinyl zou dat niet nodig zijn is mij verteld. Nu blijkt dat het wel zo is, zou ik als ik niet aan het zoeken was naar een ander huis er zeker wat aan doen maar nu is dat voor die laatste maanden ook een beetje zonde geld. Maar ook, ik hoor dagelijks dat ze de deur dichtklappen, ze praten, stampen op de trap, regelmatig ruzie die ik woordelijk kan volgen enz. Waarom zouden hun dan helemaal niks van mij mogen horen? Zolang het op schappelijke tijden is natuurlijk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:26

Het is logisch dat je dat hoort. Je hebt geen dempende ondervloer...

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:34

Ik heb ook geen bericht geplaatst om te communiceren met bokt, maar om uit te vinden wat anderen redelijk vinden. Als mijn buren dan weer berichten gaan sturen kan ik wat met ze afspreken. Ik ga nu na het laatste berichtje wat echt wel dwingend en eisend was even niet zelf weer contact opnemen. Ik houd zoveel mogelijk rekening met ze, met alles, maar het moet wel redelijk zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:38

Leefgeluid: ja, volkomen met je eens. Maar bedenk even dat jouw buren door JOUW nalatigheid alles versterkt!!!! horen. Dat je het hebt over je eigen gebruiksaanwijzing en hoe erg het met je gesteld is maar zelf 0,0 inlevingsvermogen hebt. Jij bent onredelijk. Niet zij.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:39

Dat wist ik dus niet, dat dat moest, is mij verteld dat vinyl niet zo dreunt als laminaat dus dat het niet nodig was. Ook staat in het huurcontract dat het niet hoeft onder vinyl. Begrijp pas een pagina of 2 geleden van dit topic dat er toch een vloer onder had gemoeten. Heb in 5 jaar 3 verschillende onderburen gehad en nooit heeft iemand geklaagd dus had ook geen idee. Hoop dat ik snel een ander huisje heb, en daar zal ik het zeker wel leggen, maar voor nu is dat weggegooid geld. Mag toch hopen dat ik met 14 jaar inschrijftijd binnenkort een keer aan de beurt kom.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:41

Hallo mijn nalatigheid, heb net uitgelegd dat toen ik hier kwam ik geen rode cent had, en bovendien dat mij verteld is dat het niet hoefde. En niemand daarover heeft geklaagd, dus dan weet je het niet he

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:41

Of je kijkt op mp, haalt iets 2e hands dat je daarna weer verpatst. Al is het maar zodat je gewoon je gangetje kunt gaan zonder boze appjes en restricties.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:43

Snap dat je niet veel geld wil investeren. Andere kant: Waarom zou je binnenkort een huisje toegewezen krijgen? Waarom wel na 14 jaar en niet -bijvoorbeeld- na 17 jaar? M.a.w: misschien zit je hier nog wel een poosje. Dan is een goede ondervloer zo gek nog niet.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:44

En het wordt echt niet versterkt, dat is onzin. Het is geen houten vloer, het is zeil, vinyl. Je zal wel een stuk minder horen met ondervloer. Maar voor nu kan ik er niks aan doen dus. Zal sowieso kijken voor een robotstofzuiger, zoals eerder gezegd, dan zal dat een stuk lawaai schelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:45

Nou oke, blijf lekker in een patstelling met je buren, zal vast heerlijk wonen zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:46

Hoeveel geluid maakt zo'n ding? Als die de hele dag bezig is met z'n patroontjes hebben ze waarschijnlijk meer overlast dan nu.