naaktheid binnen gezin?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:43

kohtje schreef:
Was ik maar vrijer opgevoed. Nu op mijn 45ste moeite met aanraking en bloot.
Laatste jaren van mijn moeder haar veel bloot gezien omdat ik haar verzorgde.
Maar heb veel moeite met bv bloot op tv oid.

Ontzettend zonde inderdaad. Wij gaan ook gewoon met de nu jong volwassene kinderen naar de sauna. Ikzelf ben ook gewoon vrij hierin opgevoed gelukkig en ik ben met mijn vriendinnen ook echt heel vrij. Afschuwelijk dat iemand onpasselijk wordt van haar eigen moeder, wat is er in hemelsnaam mis met een bloot lijf. Het is gewoon de verpakking waarin je geboren wordt en die in de loop der jaren met je meegroeit en verandert. Ik denk dat het ook enorm veel zegt over hoe jijzelf in je lijf en je emoties zit.

Iemand schreef hier boven ook al dat het sexueel aantrekkelijker is om iets aan te hebben: bloot slaat dood zeggen wij altijd. Een vrouw in een lingeriesetje is toch ook echt mooier dan helemaal naakt? Bloot heeft voor mij echt helemaal niets met sexualiteit te maken.

x_Jeanine_x

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:42

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:04

Anthea schreef:
Omdat sommige mensen dat dus niet prachtig vinden? Ik vind dat ook 10 keer niks.

Maar dan hang je hem toch op de bovenverdieping ofzo? Of is het bovenlichaam van je eigen zoon (die je als het goed is menigmaal naakt hebt gezien) te heftig :o?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:28

Vroeger zagen we onze ouders ook nooit bloot.1 keer mijn vader per ongeluk bloot gezien.Hij dacht even snel de slaapkamer op te rennen voor zijn vergeten ondergoed in de douche.Maar we kwamen elkaar op de gang tegen :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:44

Britta31 schreef:
Vroeger zagen we onze ouders ook nooit bloot.1 keer mijn vader per ongeluk bloot gezien.Hij dacht even snel de slaapkamer op te rennen voor zijn vergeten ondergoed in de douche.Maar we kwamen elkaar op de gang tegen :=

Nounou poehpoeh...wat een toestand...Heeft wel indruk gemaakt zo te horen??? :+ :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:47

Ik weet niet wie er erger schrok.Nu in ons gezin heb ik ook weleens gedoucht met de kinderen.Of de kinderen in bad en ik onder de douche.Mijn man alleen toen ze nog heel klein waren.Maar hij had echt preutse ouders.Nu is dat met mijn vader wel 40 jaar geleden.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 30-08-18 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:47

DatBenIkNou schreef:
Iemand schreef hier boven ook al dat het sexueel aantrekkelijker is om iets aan te hebben: bloot slaat dood zeggen wij altijd. Een vrouw in een lingeriesetje is toch ook echt mooier dan helemaal naakt? Bloot heeft voor mij echt helemaal niets met sexualiteit te maken.

Is ook zo hoor, een goed passend en mooi lingerie setje of bepaalde kleding kan al veel meer sex uitstralen dan een naakt lichaam...

Als ik mijn partner wil verleiden doe ik dat in lingerie en niet naakt :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:46

Britta31 schreef:
Ik weet niet wie er erger schrok.Nu in ons gezin heb ik ook weleens gedoucht met de kinderen.Of de kinderen in bad en ik onder de douche.Mijn man alleen toen ze nog heel klein waren.Maar hij had echt preutse ouders.Nu is dat met mijn vader wel 40 jaar geleden.

Wat jammer dat jullie die onterechte preutsheid weer doorgeven aan je eigen kinderen....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:09

Bonna schreef:
Ik vind het met foto's een beetje dubbel. vind foto's vaak zo persoonlijk qua smaak dat er grote kans is dat ik het ook niet zou ophangen omdat het niet bij mij past. Dan zou bloot best een reden kunnen zijn. Niet uit preutsheid, maar omdat ik zo'n foto niet in m'n woonkamer wil.

Zo'n foto wil je niet in je huiskamer, maar niet uit preutsheid. Maar wel dat bloot de reden zou kunnen zijn. Dus toch preuts eigenlijk, is niet erg maar je maakt er een woordspelletje van

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:12

watchthesky schreef:
Met zo’n foto, hoe lief bedoeld dan ook, zou ik ook niet heel blij zijn, of nouja, ik zou het gebaar waarderen maar hem niet ophangen op een plek die bezoek ook ziet :o
Inderdaad een kwestie van smaak. Ik ben sowieso geen type om foto’s op te hangen, ze passen nooit in het interieur.

Nou, gewoon preuts dus. Niet ophangen waar bezoek de foto zou zien, ik bedoel maar.......... Is geen probleem, ieder zijn ding, maar zeg dan gewoon ik ben wat preuts dus wil die blote foto niet in huis.
Preuts zijn is geen misdaad ofzo.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:17

DatBenIkNou schreef:
Britta31 schreef:

Wat jammer dat jullie die onterechte preutsheid weer doorgeven aan je eigen kinderen....

Wat ben jij hard en veroordelend naar Britta toe zeg. Jammer.

Vind een mening prima, maar ieder doet het op zijn of haar manier. Laat elkaar lekker in de waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:20

Bij ons in het gezin was bloot heel normaal. Wij gingen op vakantie ook naar naturistencampings (niet geforceerd, mijn zusje en ik hoefden niet naakt maar de optie was er wel, vooral toen we kleiner waren) en in huis was het ook heel gewoon om even naar de badkamer te lopen in je blootje. Mijn zusje staat er anders in dan ik, die vindt het niet fijn als iemand haar zelfs in haar ondergoed ziet, ik sta gerust even een praatje met m'n moeder te maken op de overloop in m'n blootje.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:26

Ik vind het helemaal niet normaal, en zo ook mn gezin niet. wij hebben elkaar nog nooit bloot gezien dat ik me kan herinneren. Ik ging met mijn broertje in bad totdat ik 8 ofzo was maar mijn moeder ging nooit mee. Als ik nu vanuit de douche naar mn kamer ga trek ik voor dat kleine stukje gewoon een badjas aan. En ben ik die vergeten dan schreeuw ik even naar mn broertje (moet langs zijn kamer) dat ik naakt ben en dat ie de deur dicht moet houden/ogen dicht want anders heb je de schrik van je leven! (Als grapje meer :+ ) kan me dan ook totaal niet voorstellen dat je gezellig met zn alle samen naakt in het huis loopt en naakt onder een dekentje op de bank zit. Misschien ook wel omdat mijn broertje en ik niet zoveel van leeftijd verschillen, nee geen interesse in het klokkenspel van mn broertje of de borsten van mn moeder.

Met mn vriend liep ik wel eens naakt vanuit de douche naar boven maar daarna gelijk wat aan. Nee ik heb het niet zo op naakt lopen :+ Alleen ikzelf zie mezelf naakt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:42

CharleyT schreef:
watchthesky schreef:
Met zo’n foto, hoe lief bedoeld dan ook, zou ik ook niet heel blij zijn, of nouja, ik zou het gebaar waarderen maar hem niet ophangen op een plek die bezoek ook ziet :o
Inderdaad een kwestie van smaak. Ik ben sowieso geen type om foto’s op te hangen, ze passen nooit in het interieur.

Nou, gewoon preuts dus. Niet ophangen waar bezoek de foto zou zien, ik bedoel maar.......... Is geen probleem, ieder zijn ding, maar zeg dan gewoon ik ben wat preuts dus wil die blote foto niet in huis.
Preuts zijn is geen misdaad ofzo.

Nou ja het is wel een soort van privé denk ik. Net zoals dat ik niet echt preuts ben maar ook niet naakt bezoek ontvang, dat lijkt me vrij normaal eigenlijk

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:48

MarliesV schreef:
DatBenIkNou schreef:
[quote="Britta3

.

Wat ben jij hard en veroordelend naar Britta toe zeg. Jammer.

Vind een mening prima, maar ieder doet het op zijn of haar manier. Laat elkaar lekker in de waarde.

Huh? Sinds wanneer is oprecht iets jammer vinden, hard en veroordelend?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:50

Het ligt ook aan de tijd natuurlijk.De blote ontmoeting met mijn vader is 40 jaar geleden en toen dachten de mensen heel anders.Zo heeft de vriendin van mijn broer zeker een klein jaar apart van mijn broer geslapen bij ons thuis.Mijn man heeft 7 zussen en hij mocht niet als enige zoon bij zijn zussen in bed slapen toen hij kind was.Gewoon logeren in elkaars bed.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:26

ik denk niet dat je dat aan jaren/jaartallen kunt koppelen. Eerder aan regionen en streken.

Ik heb hele conservatieve (christelijk) opa's en oma's, maar daar heb ik als kind toch echt welk in mijn naki rondgespeeld. Dat was heel normaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:54

Riddershow schreef:
ik denk niet dat je dat aan jaren/jaartallen kunt koppelen. Eerder aan regionen en streken.

Ik heb hele conservatieve (christelijk) opa's en oma's, maar daar heb ik als kind toch echt welk in mijn naki rondgespeeld. Dat was heel normaal.

Precies dat. Mijn oma kwam uit 1912 en een net gezin uit Amsterdam Zuid, maar daar douchte ik samen mee. Ze sliep wel in pyjama maar sliep bij haar in grote 2 p bed. Mijn broertje was gehandicapt en mn oma en ik gingen vaak met hem samen zwemmen, dus heb haar zovaak naakt gezien....

SavannahNx schreef:
Ik vind het helemaal niet normaal, en zo ook mn gezin niet. wij hebben elkaar nog nooit bloot gezien dat ik me kan herinneren. Ik ging met mijn broertje in bad totdat ik 8 ofzo was maar mijn moeder ging nooit mee. Als ik nu vanuit de douche naar mn kamer ga trek ik voor dat kleine stukje gewoon een badjas aan. En ben ik die vergeten dan schreeuw ik even naar mn broertje (moet langs zijn kamer) dat ik naakt ben en dat ie de deur dicht moet houden/ogen dicht want anders heb je de schrik van je leven! (Als grapje meer :+ ) kan me dan ook totaal niet voorstellen dat je gezellig met zn alle samen naakt in het huis loopt en naakt onder een dekentje op de bank zit. Misschien ook wel omdat mijn broertje en ik niet zoveel van leeftijd verschillen, nee geen interesse in het klokkenspel van mn broertje of de borsten van mn moeder.

Met mn vriend liep ik wel eens naakt vanuit de douche naar boven maar daarna gelijk wat aan. Nee ik heb het niet zo op naakt lopen :+ Alleen ikzelf zie mezelf naakt

Dat is je goed recht hoor, maar je gaat je hele leven toch overal naakt tegenkomen en dan moet je er toch een beetje mee om kunnen gaan. Zo te lezen ben je nog heel jong en groei je er vast ook nog een beetje overheen. Maar ook als je kinderen zal krijgen, zou ik er goed over nadenken wat je ze mee wil geven.

Wat ook al werd geschreven dat een moeder het pashokje zomaar open doet. Mijn moeder deed dat ook tot op hoge leeftijd, want een moeder vind haar kind altijd nog maar een kind denk ik ofzo en ziet dat als iets onschuldigs.
Met mn zoon hou ik er netjes rekening mee.
Maar als ik iets pas en iemand trekt hokje open, reageer ik niet eens. Hoe meer je erop reageert, hoe meer aandacht erop komt.
Die 2 tellen dat iemand me dan evt ziet? Je wordt doodgegooid met bloot, dus ga er echt niet wakker van liggen.
Ik vind het dan wel weer belangrijk dat iemand schoon is en niet stinkt bijv. Daar kan ik veel erger over vallen. ( en dan bedoel ik niet mijn dagelijkse paardengeur :) )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:51

Las iets over niet vrij opgevoed zijn en moeite met naakt en aanraken hebben. Ik vind het nogal een verschil of je naasten naakt zijn, of wanneer het mensen zijn die verder van je af staan. Ik ben bij mijn eigen ouders, zusje, jongste broertje en mijn gezin comfortabel naakt. Zou er gerust mee naar de sauna gaan bij wijze van spreken. Bij mijn broer en schoonzus zou ik er meer moeite mee hebben maar dat is puur ook omdat ik weet dat zij zelf veel minder vrij zijn hierin. Terwijl mijn broer en ik 3 jaar schelen en dezelfde opvoeding hebben gehad.

En ik heb dan weer echt moeten wennen aan naakt van andere mensen. Ik werk in de zorg maar voor ik iemand durfde te wassen en helpen met aankleden moest ik echt een grote drempel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:54

SusanH schreef:
Las iets over niet vrij opgevoed zijn en moeite met naakt en aanraken hebben. Ik vind het nogal een verschil of je naasten naakt zijn, of wanneer het mensen zijn die verder van je af staan. Ik ben bij mijn eigen ouders, zusje, jongste broertje en mijn gezin comfortabel naakt. Zou er gerust mee naar de sauna gaan bij wijze van spreken. Bij mijn broer en schoonzus zou ik er meer moeite mee hebben maar dat is puur ook omdat ik weet dat zij zelf veel minder vrij zijn hierin. Terwijl mijn broer en ik 3 jaar schelen en dezelfde opvoeding hebben gehad.

En ik heb dan weer echt moeten wennen aan naakt van andere mensen. Ik werk in de zorg maar voor ik iemand durfde te wassen en helpen met aankleden moest ik echt een grote drempel over.

Maar ligt dat er niet ook (deels) aan dat je iemand vanuit een professionele omgeving naakt moet aanraken? Ik kan me voorstellen dat dat anders is (moeilijker of juist makkelijker) dan naakt in een 'recreatieve' omgeving. Ik heb bv geen moeite met op een naaktstrand liggen tussen mensen die ik niet ken, maar als ik postbezorger zou zijn en iemand zou de deur naakt open doen zou ik daar ook niet per se van gediend zijn.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:55

CharleyT schreef:
Bonna schreef:
Ik vind het met foto's een beetje dubbel. vind foto's vaak zo persoonlijk qua smaak dat er grote kans is dat ik het ook niet zou ophangen omdat het niet bij mij past. Dan zou bloot best een reden kunnen zijn. Niet uit preutsheid, maar omdat ik zo'n foto niet in m'n woonkamer wil.

Zo'n foto wil je niet in je huiskamer, maar niet uit preutsheid. Maar wel dat bloot de reden zou kunnen zijn. Dus toch preuts eigenlijk, is niet erg maar je maakt er een woordspelletje van

Haha nee hoor :). Ik vind dat soort foto's gewoon vaak niet mooi. Een badfoto van kinderen met ouder(s) kan echt heel lief zijn, maar ik vind het niet de stijl die ik in de woonkamer zou willen hebben. Een echt artistiek portret zou ik bijv. Wel kunnen waarderen. Ook als het bloot is. Daar heeft best een tijdje iets van in de gang gehangen waar een ieder het kon zien.

Point being: ik vind het heel jammer dat mensen preuts zijn en moeite hebben met bloot.. maar niet altijd als je bloot niet fijn/mooi/gepast vindt, is dat uit preutsheid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:04

De mensen die pertinent zichzelf niet naakt willen tonen: wat doe je dan bij de huisarts of fysiotherapeut? Ik heb een spiraaltje, dan mag je eerst met je benen wijd voor de huisarts en daarna nog een keer in zo'n oncharmante stoel met van die beugels :')
Ik ben niet preuts maar vond dat al niet je van het, kan me niet indenken hoe het dan is als je jezelf echt niet naakt wil tonen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:09

Nou mijn ouders waren niet preuts, maar ik had er echt geen behoefte aan om ze naakt te zien hoor en ik wilde ook niet dat ze mij naakt zagen. De deur ging altijd op slot als ik ging douchen. Fijn dat het familie is, maar dat betekend niet dat ze je naakt hoeven te zien :+

Als andere mensen naakt willen rondlopen, prima, iedereen zijn eigen ding toch;)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:09

Jij verwoordt het goed Bonna :j
Er bestaan echt wel mooie naaktfoto’s maar lachend in bad met een zeepbaard is niet mijn definitie daarvan. 100 van de 100 zwangerschapsfotoshoots in bikini die ik op social media tegenkom trouwens ook niet :+
Er zijn ook genoeg geklede foto’s die ik niet op zou hangen. “Spontane kiekjes” op openbare plekken (dus met nog 10 vreemden op de achtergrond) of een geposeerde foto waarvan de achtergrond knaloranje is of zo...
Kunst/dingen die je neer moet zetten/op moet hangen is gewoon zo vreselijk persoonlijk, dat zijn bijna altijd gevaarlijke cadeaus.

Ik heb ook een spiraaltje Magrathea, maar als ik met de benen wijd voor de huisarts lig om medische redenen is dat wezenlijk anders dan een naaktstrand. Met de huisarts heb ik totaal geen moeite, hij is een professional. Met (on)bekenden in recreatieve setting heb ik dat wel. Zij kunnen mij beoordelen, begluren. Of zo voelt dat tenminste.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:11

Ik woon samen met mijn dochter en wij zijn heel vrij hierin. Geen schaamte daarover. Soms gaan we nog samen in bad. Naar anderen toe doen we dit niet, ik heb ook moeite met sauna's enzo, dat wil ik liever niet.