Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:07

Ik kan echt wel janken om de weersvoorspelling voor de komende tijd :+
Moet morgen en vrijdag weer werken, gelukkig halve dagen maar toch. Ik werk op een buitenschoolse opvang en onze vakantie locatie is een korfbal vereniging. Op zich prima, maar de kantine is boven en daar is het dus echt niet te harden. Geen airco, geen ventilator, plat dak en morgen 60 kinderen die komen. Oh en ik ben 25 weken zwanger. Pff.

Oké einde klaagzang, maar ik heb toch echt liever regen dan deze hitte. En dat zou ik ook zeggen als we een regen zomer gehad hadden :+

Berdien

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:35

Toen ik vanavond de deur uit stuiterde naar een afspraak slaakte ik een zucht van verlichting 'Aaahhh lekker koel!'

Was het 26 graden :') :') :')

De temperatuur is één ding. Wat minder hard werken, wat meer drinken, overgebleven paard is een jaarling dus die doet sowieso niks. Heeft de hele dag beschikking tot schaduw dus die redt zich wel. Maar die droogte... Die godsonmogelijke droogte -O- Daar maak ik me echt enorm veel zorgen om. En de komende weken valt er niks van betekenis en blijft het heet. Een ramp.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:35

Ik klaag met je mee hoor Aranel!
Ik moet morgen weer met de post, ongeveer 3 uur in de hitte %)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:39

Vervelend dat het snachts ook niet lekker afkoelt.. binnen is het warm en buiten ook. Enige wat je kan is voor de ventilator liggen. :+ Nee niet leuk meer.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 22:46

Meliaforever schreef:
Vervelend dat het snachts ook niet lekker afkoelt.. binnen is het warm en buiten ook. Enige wat je kan is voor de ventilator liggen. :+ Nee niet leuk meer.

Exact wat ik nu doe! :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:51

Ik vind het vooral vervelend dat je met elke pas die je zet zowel binnen als buiten gewoon zweet. Echt zweet. Ik hou sowieso meer van winter, maar vooral op stal is het nu echt afzien. Voor de paardjes die zonder beschutting in het land staan, en eigenlijk nergens schaduwplek behalve als je in de stallen poetst. Mn oudje van 26 legt het haast af. Rijden doe ik sowieso nu niet. Werken doen we uiteraard wel, maar dan sta ik de hele dag in de airco en werk ook gewoon met lange mouwen.

Handwaaiers kan je leuke bij Hema halen, ook ventilatoren.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:00

Ja t is wel erg overdreven ja, vind dit weer alleen lekker om aan het strand/zwembad te liggen. Anders hoeft het van mij niet haha :+

Ik heb nu eigenlijk de hele dag een blower op mijn kamer aan staan, en s'nachts raam + deur tegen elkaar open zodat het lekker door tocht. Overdag alles dicht want zon staat op mijn kamer en dat merk je helaas zo erg als ik thuis kom. Slaap nu alleen onder de dekbedhoes en dan slaap ik wel prima eigenlijk. Gewoon goed blijven drinken en dan komt het allemaal wel goed.

Heb vooral medelijden met de diertjes. De katten komen de hitte wel goed door maar mijn konijnen kunnen alleen nog maar voor pampus liggen. Ze mogen wel los in de tuin dus ze kunnen tunnels graven en daarin liggen of ergens onder. En ze mogen s' avonds extra lang buiten spelen zodat ze dan nog ff kunnen avonturieren als het is afgekoeld. Hond vind ik ook erg zielig, is laatst 13 geworden en merk nu wel erg dat het een ouder hondje is. Weet niet waar hij het zoeken moet met de warmte. Weet ook niet zo goed hoe ik hem kan helpen. Mochten mensen tips hebben voor de hond dan zijn die welkom :)
Doe nu zo vroeg en laat mogelijk met hem lopen, s' middags ff heel kort en voornamelijk in de schaduw en niet op het asfalt. Weet niet of die koelhalsbanden een optie zijn?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:14

Ik lig nu in bed onder mijn dekbed, was het zo zat. Heb een hete douche genomen, airco op 12 graden en een fijne film erbij. Het is nu 16 graden en langzaam ben ik een beetje mens aan het worden. Normaal maak ik het verschil met buiten niet zo groot maar ik trok het echt niet meer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:34

Haha, dat wil ik met een graad of 15 soms echt andersom. Gewoon een dikke coltrui aan, dikke sokken aan, winterjas aan als je naar buiten gaat en met een deken op de bank :P

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:15

Volgens mij heeft niemand dit nog gezegd... Mensen wat is het heet :')

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:18

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:46

Gydja schreef:
Ik zag regen op zaterdag op mijn buienradar. Perfect om te gaan shoppen dacht ik... Blijkbaar niet... Waarschuwing voor een tyfoon

https://www.japantimes.co.jp/news/2018/ ... 1jjvKD0A0M

Ondanks dat ik het zelf enorm warm heb met dit weer moet ik toegeven dat ik niet mag klagen als ik hoor welke temperaturen er nu in Japan worden bereikt :Y)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:53

Hier voor mn hondje een koelmat. De katten willen dat niet. Net op mn raam reflecterende noppefolie gedaan.
Hopen dat dat werkt.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 01:07

Wij hebben een (gelukkig) airco op onze bovenverdieping dus met slapen hebben wij geen last van de hitte en we hebben dinsdag een zwembad gehaald voor verkoeling. De hond komt het liefste de deur niet uit af en toe loopt ze de tuin in en waggelt ze na 1 minuut weer hijgend naar binnen. De kat loopt daarin tegen wel de deur uit en gaat vrolijk de tuin door (ze kan zelf naar binnen en buiten toe)
Wij laten ons konijn 's ochtends los in de tuin en hebben een parasol opgezet waar ze dan ook onder kan en we spuiten zo vaak mogelijk de tegels nat. Ze ligt vaak tegen de tafel of stoelpoten aan omdat die van ijzer zijn. Een koude fles of koude handdoek doet ze niks mee... Ons konijn kan overigens altijd haar hok in als ze wilt maar los in de tuin vindt ze toch het fijnste aangezien ze alleen het hok in gaat om te drinken en te eten. Verder geven we haar wortels en komkommertjes erbij.

Wat ik heb gehoord is dat het helpt om bevroren flessen water voor zo'n waaier te zetten zodat hij koele lucht rond blaast!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:07

Tytonidae schreef:
Gydja schreef:
Ik zag regen op zaterdag op mijn buienradar. Perfect om te gaan shoppen dacht ik... Blijkbaar niet... Waarschuwing voor een tyfoon

https://www.japantimes.co.jp/news/2018/ ... 1jjvKD0A0M

Ondanks dat ik het zelf enorm warm heb met dit weer moet ik toegeven dat ik niet mag klagen als ik hoor welke temperaturen er nu in Japan worden bereikt :Y)

Er zijn 77 doden en de hittegolf word hier nu officieel bestempeld als natuurramp. -O-
Ik moet zeggen dat het in Nederland ook wel belachelijk warm is. Volgende week ga ik weer naar huis want dan zit mijn studie er op, maar hoop dat het dan afgekoeld is in Nederland.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:16

77 doden ja..... hier zullen ook wel veel ouderen sterven omdat het zo warm is...

Reken daar maar niet op :+
Nou ja in vergelijking met nu wel afgekoeld natuurlijk, want hij geeft voor volgende week onder de 30 graden aan :j

Succes allemaal vandaag, even doorbikkelen, verstand op 0 en gaan!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:21

Aranel schreef:
Ik kan echt wel janken om de weersvoorspelling voor de komende tijd :+
Moet morgen en vrijdag weer werken, gelukkig halve dagen maar toch. Ik werk op een buitenschoolse opvang en onze vakantie locatie is een korfbal vereniging. Op zich prima, maar de kantine is boven en daar is het dus echt niet te harden. Geen airco, geen ventilator, plat dak en morgen 60 kinderen die komen. Oh en ik ben 25 weken zwanger. Pff.

Oké einde klaagzang, maar ik heb toch echt liever regen dan deze hitte. En dat zou ik ook zeggen als we een regen zomer gehad hadden :+

Ideetje: hang een aantal lakens buiten op en ga daar lekker onder zitten. Met 60 kinderen ook een goed idee om dat met z'n allen samen te doen. Laat iedereen een laken meenemen en je hebt je eigen oase van schaduw!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 07:31

Yonker schreef:
77 doden ja..... hier zullen ook wel veel ouderen sterven omdat het zo warm is...

Nou ja in vergelijking met nu wel afgekoeld natuurlijk, want hij geeft voor volgende week onder de 30 graden aan :j

Ja accuweather geeft enig sinds normale temperaturen weer maar als je daarna weer op buienradar kijkt wordt je niet blij.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:35

Yonker schreef:

Alles onder de 30 graden is heerlijk , dat is 10 graden koeler dan in japan en een lagere luchtvochtigheid. Netherlands here I come *\o/* (blij dat ik niet deze week terug ga maar volgende week :') )

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:03

Hoop dat deze ellende snel minder wordt. :+ Sowieso nog vandaag en morgen heeeeel heet.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:27

onze labradors hebben ook enorm last van de warmte.. ik plons zo nu en dan in ons zwembad.
Afbeelding

tussendoor even werken

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:30

Heerlijk zo'n zwembad! Wij hebben een groot zwembad op loopafstand en daar maak ik in de zomer dankbaar gebruik van. Helaas hebben ze besloten dat ze de zomermaanden gaan verbouwen en dus volledig gesloten zijn tot eind september. :(

Veel sterkte vandaag voor de mensen die er net als ik niet goed tegen kunnen! Ik heb hier nu even lekker de deuren en ramen tegen elkaar open voor de broodnodige frisse lucht. Even genieten van de relatief lage temperaturen nu.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:30

Tazzey schreef:
Heerlijk zo'n zwembad! Wij hebben een groot zwembad op loopafstand en daar maak ik in de zomer dankbaar gebruik van. Helaas hebben ze besloten dat ze de zomermaanden gaan verbouwen en dus volledig gesloten zijn tot eind september. :(

Veel sterkte vandaag voor de mensen die er net als ik niet goed tegen kunnen! Ik heb hier nu even lekker de deuren en ramen tegen elkaar open voor de broodnodige frisse lucht. Even genieten van de relatief lage temperaturen nu.

Zo wat een geweldige timing om te gaan verbouwen! Wie heeft dat bedacht?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:41

Suzanne F. schreef:
Tazzey schreef:

Zo wat een geweldige timing om te gaan verbouwen! Wie heeft dat bedacht?
Inderdaad, economisch gezien niet heel handig nee :n

Hier vrij genomen en 2 dagen strand, zin in {:}

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:27

Juist economisch gezien logisch. Normaliter nemen tijdens de zomervakantie de bezoekersaantallen drastisch af, de lessen gaan niet door, geen schoolzwemmen, veel mensen op vakantie. Misschien dat dit laatste dit jaar meevalt, maar een verbouwing van een zwembad is ook niet echt iets wat je 2 maanden van tevoren inplant.