Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:45

0180744543 was nummer een trouwens

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 22:32

Ik meld idd iederwen bij consuwijzer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:36

karuna schreef:
0180744543 was nummer een trouwens

Das een nummer uit de buurt van Zevenhuizen of Krimpen aan de Lek

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:39

Tjsa was vaag over klachten van ondernemers over hun energieleverancier. Blabla maar ben geen ondernemer meer. :')

Maar niet zo vaag als dat tweede telefoontje met een best agressief kortaf jong kind :n z o n gup die nog jonger is dan mijn dochter zou kunnen zijn. Zucht nee ik verkoop niks maar toch kun JE grrr ben een u voor jou korting krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:47

Tja jijjen en jouwen _-:(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:19

Morganlefay schreef:

Jullie worden....sorry, U wordt oud.... :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:31

Bloodymary schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik vind het altijd wel jammer hoe er van alles verzonnen wordt om telemarketeers dwars te zitten. Ze doen ook maar gewoon hun werk...
Heb het zelf ook een poosje gedaan, vond het verschrikkelijk, maar het was dát of geen inkomen.... tja

Vind ik echt geen argument, ze doen gewoon hun werk. Als je voor dit soort werk kiest dan verdien je niet beter dan dit soort behandelingen. Voor mij zijn mensen die dit soort werk doen echt het laagste van het laagste en zo behandel ik ze dan ook.

Vind ik dan weer veel te ver gaan
En eerlijk? Best wel aso
Telemarketers zitten daar over het algemeen niet omdat ze het werk zo leuk vinden , maar over het puur omdat er geld verdient moet worden en er geen ander werk te krijgen is
Dat je aan heeft geen interesse te hebben en daar heel duidelijk in bent ivm doordrammen
Tuurlijk
Maar er een waarde oordeel aan hangen dat mensen Die dat werk doen, tuig van de richel zijn
Das gewoon stompzinnig en mist nogal wat realiteitszin.
Zegt meer over degene Met het waarde oordeel dan degene waarover dat oordeel gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:21

Cowboy55 schreef:
Morganlefay schreef:

Jullie worden....sorry, U wordt oud.... :+

En bedankt.
Heb overigens al mijn (vak)diploma's en certificaten gehaald bij een grote verzekeraar en ben begonnen bij een telemarketingburo dat voor deze verzekeraar werkte.
En heus mijn baas (Will) klom op tafel of je kreeg een wats om je oren als je je niet aan de u vorm en t tijd hield. Verkleinwoorden }>
Dus het kan ook ten goede maar moet er wel bij zeggen dat ik alleen maar inkomend verkeer deed.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:10

Bloodymary schreef:
Maar helpt dat drammen dan echt? Is er echt iemand die dan zegt "oh nou, dan doe toch maar"?

Er zijn mensen die de kunst van het "drammen" zó goed beheersen, dat het ze lukt om er een "sale" uit te halen, dat zijn echter niet de vervelende types, maar juist de leuke vlotte mensen die van nature gevoelig zijn voor "verkoopsignalen" en goed kunnen luisteren naar de klant. Maar weinig mensen beheersen die kunst... en beheersen mensen die kunst niet, dan ontaard het "nee-negeren" in buitengewoon onaangenaam drammen. Wat vermoedelijk ook voortkomt uit de angst voor het niet behalen van targets... want dan sta je op straat.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:24

Volgensmij mogen ze sinds de nieuwe AVG helemaal geen contact meer opnemen als jij hier niet om hebt gevraagd, dat is in elk geval bij ons zo. Als iemand bijvoorbeeld een vraag stelt aan ons mogen we hieropvolgend één contact moment hebben (telefoon, mail, whatever) en verder niet TENZIJ we toestemming hebben voor een herhaald contact.

Waarschijnlijk kan je niets met deze informatie :') Ik neem zelf onbekende nummers eigenlijk nooit op, tenzij ik verwacht gebeld te worden of uiteraard het nummer herken. Mijn motto is 'als het belangrijk is spreken ze de voicemail in' :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:20

Zoolgangster schreef:
maar juist de leuke vlotte mensen die van nature gevoelig zijn voor "verkoopsignalen" en goed kunnen luisteren naar de klant.

Maar mensen die op en leuke vlotte manier iemands nee negeren zijn niet echt leuke mensen, want ze respecteren de grenzen van de ander niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:23

Had er gister een die op zoek was naar een verkooppunt voor hun product, ze was er van overtuigd dat haar product prima aansloot bij ons bedrijf, zij verkocht impregneermiddel voor tenten en parasols e.d.
Dat sluit niet echt aan bij ons product, wij verhuren toiletcabines voor de bouw. Typisch gevalletje van gewoon telefoonnummer intoetsen en bellen en niet eerst even kijken. Dat zou ik nu zonde vinden van mijn tijd als ik haar was, dan deed ik toch even eerst wat vooronderzoek voordat ik ging bellen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:04

Shadow0 schreef:
Zoolgangster schreef:
maar juist de leuke vlotte mensen die van nature gevoelig zijn voor "verkoopsignalen" en goed kunnen luisteren naar de klant.

Maar mensen die op en leuke vlotte manier iemands nee negeren zijn niet echt leuke mensen, want ze respecteren de grenzen van de ander niet.

Klopt, maar ik heb zelf gezien hoe een ervaren callcentermedewerkster iemand naar een sale leidde, zoals een ruiter een paard kan sturen, het was gewoon griezelig hoe die persoon iemand kon sturen... was iemand met een supervlotte gezellige babbel, was topverkoopster en al jaren in dienst... :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:24

Help, ik werd vandaag gebeld door NN terwijl ik niet bij ze verzekerd ben. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:16

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:44

Betekend ook dat er heel veel mensen op straat komen te staan....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:46

Ik snap dat dat vervelend is, maar ik heb liever dat ze iets zinnigs doen ipv mensen lastig vallen. Er zijn vast wel dingen te doen die iets positiefs betekenen voor de maatschappij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:51

Wat een heerlijkheid

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:14

Mijn man werd de afgelopen weken ook continue gebeld door dezelfde persoon. Echt zeker wel 10 x in 3 weken. Het was iemand ons zakelijk een ander energie abonnement wilde aansmeren . Mijn man is eerst netjes gebleven, boos geworden (waarop de verkoper zich bedreigd voelde).... maar telkens weer bellen. Ik begrijp niet wat hij dacht waarschijnlijk dat we uiteindelijk wel toe zouden happen omdat we het gezeur zat waren. Belde die vorige week weer. Dit keer heb ik zijn mobiel opgepakt. Hij vroeg naar mm man. Dus ik heel braaf: hij is er niet kan ik wat doorgeven?... o, nou hij was van de energie en misschien kon hij het ook wel met mij regelen want mij man had veel interesse en ze hadden afgesproken dat hij terug zou bellen . Dus ik: dat komt mooi uit want we zijn net afgesloten vanwege een betaling achterstand en we zoeken een nieuwe levanrcier.... hij: o dat komt mooi uit, zoiets zei uw man vorige week ook al en hij zou even met u overleggen, dan kunnen we het nu rond maken.... ik: oh das wel heel bijzonder, ik wil nu graag weten wat uw naam en het bedrijf is waar u voor belt want ik zat de vorige week naast mijn man en volgens mij heeft hij heel duidelijk gezegd dat hij niet wilde gebeld worden. Nou toen begon het... waarom ik zat te liegen... Dus ik: dat doet u toch ook??? En waarom ik hem bedreigde want ik wilde zn naam. Ik : nou dat is heel simpel, ik beroep me op mijn recht op verzet en ik wil melding doen van het feit dat u maar blijft bellen en daarbij ook leugens verteld.... Nou hij heeft heel snel opgehangen en niet weer gebeld... en wij lagen helemaal in een deuk

Natuurlijk doen deze mensen hun werk en wij proberen altijd beleeft nee te zeggen, maar deze was zo ongehoord opdringerig en brutaal...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:28

elizabeth85 schreef:
Natuurlijk doen deze mensen hun werk en wij proberen altijd beleeft nee te zeggen, maar deze was zo ongehoord opdringerig en brutaal...

Inderdaad in eerste instantie blijf je netjes maar als ze geen NEE willen horen moet je soms wel.
Vind je oplossing wel heel goed, die man zal wel gedacht hebben...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:41

LadyMadonna schreef:

Zal wel los lopen. Heel veel klinkt gelijk zo zwaar, maar cijfers zie ik niet.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:48

Daarnaast staat in het artikel dat je ook niet gebeld mag worden als je in het bel-me-niet-register staat, maar daar zitten zoveel haken en ogen aan, dat het me geenzins zou verbazen als er hierbij ook allerlei haken en ogen zitten... Ik verwacht dat we zelfs na zo'n wet nog steeds gebeld gaan worden.

Hier is het soms dagelijks, dan periodes niet en dan weer dagelijks. Ik neem in principe anonieme nummers of onbekende nummers niet op. Bij de deur hebben we een bordje en die lijkt te werken. Energieverkopers draaiden laatst om, om naar de volgende deur te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:52

CharleyT schreef:
LadyMadonna schreef:

Zal wel los lopen. Heel veel klinkt gelijk zo zwaar, maar cijfers zie ik niet.

Cijfers heb ik ook niet, maar ik bij twee outbound callcenters gewerkt (niet geheel vrijwillig overigens), en dat is bij elkaar toch zo’n 300 man....

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:00

Ben ontzettend blij met dat nieuwe voorstel!

Iemand van het tijdschrift met de L heeft mij, na een proefabonnement, werkelijk IEDERE dag, voor bijna 5 weken lang, geprobeerd te bellen. Zelfs de zondagen en avonden deden op een gegeven moment mee. De lijst was eindeloos. Zelfs nadat ik één keer had opgenomen bleef ze bellen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:15

ik gun het die mensen van harte dat ze op straat komen te staan. Kunnen ze tenminste iets nuttigs gaan doen in plaats van anderen lastig vallen met hun onzin. Kom op zeg...