Vooral dingen die je vanuit automatisme doet, de deur achter je op slot doen, wc deur op slot draaien, de staldeur dicht doen etc. Ik moet het ‘bewust’ nog een keertje nachecken want anders blijf ik erover malen ‘wat nou als ik het niet heb gedaan...’
Heb bijvoorbeeld vanavond afgesloten op m’n werk, wat ik al duizend keer heb gedaan, maar ik heb niet dubbel gecheckt of ik sommige spullen op de juiste plek heb gelegd. In m’n hoofd heb ik nu al honderd keer de avond herhaalt om te bedenken of ik de spullen wel of niet terug heb gelegd en blijft het gaan: ‘wat nou als je het niet hebt gedaan...’ terwijl ik stiekem heel goed weet dat ik echt alles wel goed heb opgeruimd en dat het ook helemaal niet uitmaakt mocht ik iets vergeten zijn

Zo is het ook al een aantal keer gebeurt dat ik bij m’n vriend achterop de motor zat en dat ik mij ineens bedacht dat ik niet gecheckt had of ik m’n rugtas wel goed dicht had gedaan. M’n vriend elke keer bang dat er iets ergs was omdat ik hem helemaal in paniek ging aantikken en wijzen dat hij meteen moest stoppen en aan de kant van de weg moest gaan staan

Verder tel ik eigenlijk altijd in even getallen (2-4-6-8), bijvoorbeeld de treden van een trap. Als ik boven of beneden ben, deel ik het getal in m’n hoofd door 2 en denk ik: zoveel treden heeft deze trap dus