Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:04

Ik heb sinds november mijn eigen huis en stal :) Heb je je paard op een stalling staan of thuis?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:14

Ik denk dat dat echt voor een ieder anders is. De een kan 6 uur opstaan, terwijl de ander gerust na het eten nog even oo zijn paard kruipt. Ben je een avond of ochtend mens?
Of bedoel je kwa geld?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:19

Sta op stalling. Maar ook qua uitgaves, moet je minderen dan of?

Alles uitgerekend zou het net rondkomen..

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:24

Bij mij ligt het natuurlijk helemaal anders omdat ik ze nu thuis op stal heb. Stalgeld werd ook betaald door mijn ouders. Lening momenteel ook nog. Ik leg bij wat ik kan en zorg voor mijn eigen eten.

Tijd is inderdaad zelf kijken wat je het fijnst vindt. Ik ben bijvoorbeeld echt een ochtendmens en zit liefst om 7u30 al op de eerste zodat ik tegen 10u klaar ben met alles en (zoals nu) kan gaan studeren voor mijn examens. :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:47

Hihi, of je moet minderen dat ligt natuulijk compleet aan jou inkomen :)
Daar kunnen wij niet over oordelen. Maar vaak zal het inderdaad wel wat krapper worden.Hier ook een ochtendmens, ik ben ook liever om 10 uur klaar dan dat ik na college nog eens aan de slag moet. Even binnen/buiten/voeren/borstelen/knuffelen geen problem 's avonds, maar echt aan het werk met de paarden houd ik niet van in de avond; dat doe ik in de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:49

Als je uitgaves moet minderen om je paard te bekostigen gaat er, naar mijn mening, sowieso wat mis. Dan is iets in je uitgave patroon boven je budget en zou het er niet in horen... maakt niet echt uit of je dan alleenstaand bent of samenwoont.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:12

idinn schreef:
Als je uitgaves moet minderen om je paard te bekostigen gaat er, naar mijn mening, sowieso wat mis. Dan is iets in je uitgave patroon boven je budget en zou het er niet in horen... maakt niet echt uit of je dan alleenstaand bent of samenwoont.


Waar haal je dit op uit?

Ik vroeg het alleen, maar puur uit nieuwsgierigheid hoe zij dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:16

Banyu schreef:
Geef het topic even een schopje!

Hoe doen jullie dat? Alleenstaand op jezelf wonen & paard behouden?


Dat weet ik nog niet :+ Woon nog niet echt alleen, maar de lening & andere vaste kosten lopen op dit moment al (zit nog even te wachten tot de elektriciteit in orde is, daarna kan er geverfd en dan kan ik verhuizen ;) ). Ik heb 2 paarden op volpension staan. In mijn berekeningen moet dit kunnen met de kosten, maar de praktijk moet ik nog testen.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:28

Ik kom mij ook melden!

Ik heb tijdens mijn studie drie jaar op kamers gewoond, woon nu weer tijdelijk thuis bij mijn ouders totdat mijn eigen loftappartement wordt opgeleverd! Oplevering zou eigenlijk 1 januari zijn, maar de bouw is helaas vertraagd! Ik ga dichtbij mijn werk wonen (10 minuutjes met de bus/20 minuten fietsen) en wat verder van mijn ouders (ongeveer een half uur met het ov/auto). Ik heb nog een paard, die blijft bij mijn ouders staan.

Vind het heel spannend om nu voor het eerst echt 'alleen' te gaan wonen! Heb gelukkig veel lieve vrienden in die buurt en leuk werk/collega's waar ik ook na werktijd tijd mee doorbreng.

Qua meubels heb ik vanalles, van IKEA tot aan oude meubels van oma's, nieuwe spullen van bijv. Wehkamp. Ook nog best wat dingen vanuit mijn studentenkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:07

Jammer dat de bouw vertraagd is! Hopelijk is het alsnog snel af..

Banyu schreef:
Waar haal je dit op uit?

Ik vroeg het alleen, maar puur uit nieuwsgierigheid hoe zij dat doen?

Nergens? Dat ging puur over jou tweede vraag of mensen moeten minderen of niet :+

Wij gaan vrijdag bij een huis kijken. Hoop zo hard dat we het krijgen als we het leuk vinden. Maar in mijn hoofd zit al dat er vast nog 50 kandidaten voor ons zijn. We gaan het zien..

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:22

Nou, ik moet wel minderen hoor .. Hetgeen ik maandelijks spaar mindert drastisch :+ Dat geld wat eerst aan de kant ging gaat nu naar de lening ... Maar voor de rest zou het in principe wel moeten uitkomen, met in theorie ook nog wel wat spaargeld per maand (alleen niet altijd evenveel want mijn loon is ook niet elke maand hetzelfde) en uiteraard staat er ook nog voldoende op de spaarrekening om niet meteen voor verrassingen komen te staan als er iets mis moest gaan.


@ CCCCC : spannend! Altijd vervelend met nieuwbouw.. het gaat nooit zoals gepland. Wanneer zou het nu klaar zijn?

@ idinn : spannend dan voor jou vrijdag. Om te kopen of te huren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:31

Om te huren! Eentje die niet 4x de huur aan bruto maandinkomen wil zien... want dat halen we op €500 na niet, want mijn inkomen telt niet mee (via uzb).

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:07

idinn schreef:
Om te huren! Eentje die niet 4x de huur aan bruto maandinkomen wil zien... want dat halen we op €500 na niet, want mijn inkomen telt niet mee (via uzb).


Hopelijk voldoet het aan jullie wensen en hebben jullie genoeg inkomen om te voldoen aan de inkomenseis!


[***] schreef:
@ CCCCC : spannend! Altijd vervelend met nieuwbouw.. het gaat nooit zoals gepland. Wanneer zou het nu klaar zijn?


Nee, ze hebben nog geen nieuwe datum gegeven om "ons niet nogmaals teleur te stellen", maar ze hebben ergens deze week bouwoverleg en dan zou er een nieuwe datum moeten komen. Merk dat heel veel nieuwbouw uitloopt, complex naast mijn werk (Utrecht CS) zou ook ergens in januari klaar zijn, maar staat nu al op maart/april!

miss_lizje

Berichten: 6267
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:54

Het nadeel van uit huis gaan. Hondsziek zijn en niemand die je kots emmer voor je kan leggen of even er gewoon voor je zijn.
Op dat soort momenten wil ik gewoon bij mijn ouders thuis zijn.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:18

miss_lizje schreef:
Het nadeel van uit huis gaan. Hondsziek zijn en niemand die je kots emmer voor je kan leggen of even er gewoon voor je zijn.
Op dat soort momenten wil ik gewoon bij mijn ouders thuis zijn.


Nou dat krijg ik thuis ook niet hoor, was laatst echt niet lekker, vraag aan mn moeder of ze en maagzuurremmer wil halen, antwoord.. Nee doe t zelf maar, nog voor ik halverwege was had ik al gekotst _O-

Ik begin inmiddels steeds serieuzer rond te kijken. Werk nu sinds 3 maanden eindelijk full time ipv parttime en heb intussen een salaris van ongeveer 1600 bruto *\o/* Ik sta ergens op positie 200 bij de sociale huurwoningen, maar wat betreft inkomen kan ik het nu wel realiseren, het is nu dus alleen nog hopen dat ze mij ooit een plekje gunnen..
Ondertussen blijf ik lekker door sparen en mocht ik binnen 5 jaar nou nog niks vinden dan heb ik hopelijk voldoende bij elkaar voor een klein koophuis met het hypotheek bedrag dat ik mag lenen :j

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:40

25 Januari kan ik 1 jarig jubileum vieren. *\o/*

tinker_sally

Berichten: 1462
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:12

Hier ook aan het rondkijken naar een huurhuisje/appartementje.
Nu kwam ik dit tegen op internet en snap niet helemaal wat er mee bedoelt wordt:

Naast de maandelijkse huurprijs betaal je ook servicekosten (voorschot elektra, water en overige servicekosten)

Betekend dat dat je zelf niet je elektra en water hoeft af te sluiten?
Of komt dat toch nog bovenop de huurprijs?

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:38

Bij mij zijn servicekosten de verlichting en schoonmaak kosten van de algemene ruimtes.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:29

Update van mijn kant: 15 februari krijg ik de sleutels van mijn huisje! 16 februari ga ik verhuizen en hoop dan de 17e mijn eerste avond daar te slapen :) Mega excited haha!

jojoleinee

Berichten: 2717
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:15

Wauw snel! Gefeliciteerd!

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:26

Hoi! Ik wil mij ook graag melden! Over een maandje op zoek naar een fulltime baan en mijn vriend ook (we verblijven momenteel nog in Azië). Zodra we werk hebben willen we opzoek naar een (huur)huis/appartement samen in de omgeving Leiden. We staan al bij een aantal instanties ingeschreven, maar het is erg lastig in deze omgeving iets te vinden. Iemand nog tips? We willen in de omgeving Leiden blijven, maar oegstgeest, Leidschendam, Leiderdorp etc. is allemaal prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:45

tinker_sally schreef:
Hier ook aan het rondkijken naar een huurhuisje/appartementje.
Nu kwam ik dit tegen op internet en snap niet helemaal wat er mee bedoelt wordt:

Naast de maandelijkse huurprijs betaal je ook servicekosten (voorschot elektra, water en overige servicekosten)

Betekend dat dat je zelf niet je elektra en water hoeft af te sluiten?
Of komt dat toch nog bovenop de huurprijs?

Beetje laat maar dit betekent inderdaad dat dit al afgesloten is op het gebouw of de woning en dat je de kosten daarvoor aan je verhuurder betaalt. Wel even goed overleggen want ze willen nogal eens heel hoog inzetten en jou niet de teruggave geven.

SharonIndezz
Berichten: 4705
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:59

Ik lees mee in dit topic! Ik krijg 1 feb wss de sleutel van Mn nieuwe appartement.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:11

Welke provider hebben jullie voor internet en tv?

Adres kan max 100 mbp oid.

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:16

Gefeliciteerd iedereen met sleutels en jubilea! :D
Wij hebben inmiddels ook al weer ruim een maand de sleutel en wonen hier nu bijna een maand :)
Moet nog wel genoeg gebeuren, maar dat komt later wel :o nu eerst maar weer voor school aan de slag enzo :=

Banyu schreef:
Welke provider hebben jullie voor internet en tv?

Adres kan max 100 mbp oid.

Ik heb Ziggo, maar dat kwam voornamelijk omdat ik HBO wilde...