Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:45

pfffff te vaak!!

We hebben paarden, 2 honden en 2 katten. Zou ze niet willen missen, maar wat een rotzooi. We proberen echt altijd onze schoenen bij de deur uit te trekken, maar vaak ben je bezig en gaat dat toch anders.

Ons huis is ook lastig, we komen voor binnen en woonkamer is even boven straat niveau. Als we naar de tuin willen, moet dat door huis en weer trapje af. NOg een trapje af naar slaapkamers en badkamer, die half in de grond zitten.

We hebben een donkerbruine stoffen bank die pas 1,5 jr oud is, maar erg snel vies wordt. Ik heb er doeken en alles op, om hem netjes te houden, want honden en katten liggen er wel op. De honden zijn kortharig en de haren uit de bank zuigen kost me echt een uur. Elk opzetstuk al gekocht, maar word er stapeldol van soms.

Als ik een dag niet zuig, veeg ik met zachte bezem het grofste wel bij elkaar en valt altijd nog tegen.

Eerst sliepen de honden op de slaapkamer, maar dat heb ik toch afgebouwd, omdat we het huis willen verkopen en je het toch ruikt als buitenstaander. We hebben altijd alles open en ik stofzuig me suf, maar mensen zonder honden ruiken het direct.

Vroeger zei een moeder van een vriendinnetje met astma tegen mijn moeder dat zij alles zo strak en kaal hadden vanwege de stof. Dus die hadden stenen vloer, luxaflex etc, waar wij nog vloerbedekking en gordijnen hadden.
Als ik nu 40jr later kijk, hebben wij stenen vloer verduisterende rolgordijnen achter en shutters voor, maar juist veel stof.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:47

Elke dag het hele huis. 3 katten en 1 hond binnen en dan nog 4 paarden aan huis waarvoor ik 20 keer per dag in en uit loop met hooi en stro aan mijn sokken etc.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:53

Jessix schreef:
Elke dag het hele huis. 3 katten en 1 hond binnen en dan nog 4 paarden aan huis waarvoor ik 20 keer per dag in en uit loop met hooi en stro aan mijn sokken etc.

Dat ja en je snapt niet waar het vandaan komt soms. Wij douchen altijd voor het slapen. Ik kom nooit met kleren aan in of op bed, maar laatst stap ik in bed en toch een hooitje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:59

Of lijnzaad. Dat is ook vreemd om 's ochtends als eerste te zien wanneer je nog lekker in je bed ligt en net je ogen open doet :))

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 01:20

Beneden iedere dag behalve zondags.
Hebben 5 honden en de cavia's krijgen bijna iedere dag hooi wat standaard met morsen gegeven wordt :+

Boven wordt 1x in de 3 weken meegepakt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:08

Beneden elke dag stofzuigen en dweilen. Ik heb geen huisdieren. Wel kinderen :')

Boven elke dag de robot stofzuiger en daar doe ik het zelf 1 x per week en dan dweil ik ook meteen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:21

Super pony wij gebruiken een rubberen borstel om de achterbak van de auto hondenhaar vrij te maken. Dat werkt best goed, stofzuiger er bij om alle losgekomen haren op te zuigen. Misschien helpt dat ook voor jullie bank? Opzet stukjes werken hier ook niet.

Klompen schud ik altijd uit op stal en dan pluk ik ook even het hooi en zaagsel van mijn sokken. Hou echt niet zo van stofzuigen dus doe wel wat moeite om de zooi niet mee naar binnen te nemen.
We hebben wel een praktisch huis daarvoor met aparte achter ingang. Maar trek ook echt voor ieder kleinigheidje mijn schoenen uit. Vind schoenen aan binnen echt vies.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:25

beneden 2 x p dag maar woon aan de kust en de hond wordt hier elke dag uitgelaten dus zand zand en nog eens zand. bovenverdieping 1 a 2 x p week.
ik heb ook ooit een robotstofzuiger gehad maar dat ding was uren bezig en dan nog zag ik her en der nog haren liggen. dus nu maar gewoon en als ik eerlijk ben.. met 7 min is de woonkamer gedaan..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:43

Wisselend :') de ene keer is het bijna dagelijks, de andere keer om de dag :+ soms een paar dagen niet. als ik de steelstofzuiger pak doe ik vaak ook even "sprietsdweilen". 1x per week de grote schoonmaak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:04

benangelique schreef:
Ik sluit me aan bij salsa en SusanH. Met stof hier of daar kan ik nog best leven, maar een vieze vloer? Dat staat voor mij echt bovenaan als het gaat om onhygiënisch.
De vloer schoonhouden heeft namelijk invloed op je hele huishouden. Een schone vloer geeft minder stof op meubels, houdt kleding schoon, je stapt niet met vieze voeten in bed en loopt de rotzooi niet door je hele huis.

Dan durf jij bij mij vast niet naar binnen, want dan vallen wij onder de norm 'Flodder'. :')

Toen wij gisteren onze salontafel weg haalden was dit het resultaat.

Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:24

RoosTaffy schreef:
Elke dag.. heb 2 honden, dus is ook wel echt nodig beneden. Boven doe ik om de dag.

Hier ook.. :j

Twee witte herders en twee katten, dus we moeten wel.. :)

Ook elke dag dweilen..

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:24

Elke dag wel. Iets met dieren, veel haren :j

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:28

Omg respect voor de mensen die elke dag stofzuigen :wow: ik weet niet waar ik de tijd en zin vandaan zou moeten halen :')

Ik stofzuig twee keer per week, woon samen met een kat en een andere volwassene.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:34

2 konijnen hier die los in huis hupsen, en niet om de dag een de andere dag met de Swiffer.
Die beesten verhalen maar mijn gevoel altijd :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:42

Elke dag beneden en om de 3 dagen boven. Ik heb een hond die flink verhaard en dan ook nog zwarte haren heeft en ik heb een dochter die nu kruipt en al dat haar dus mee neemt. En ik ben ook heel de dag druk maar als ik aan het koken ben en ik er even bij weg kan lopen stofzuig ik even beneden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:46

MizzMontana schreef:
Super pony wij gebruiken een rubberen borstel om de achterbak van de auto hondenhaar vrij te maken. Dat werkt best goed, stofzuiger er bij om alle losgekomen haren op te zuigen. Misschien helpt dat ook voor jullie bank? Opzet stukjes werken hier ook niet.

Klompen schud ik altijd uit op stal en dan pluk ik ook even het hooi en zaagsel van mijn sokken. Hou echt niet zo van stofzuigen dus doe wel wat moeite om de zooi niet mee naar binnen te nemen.
We hebben wel een praktisch huis daarvoor met aparte achter ingang. Maar trek ook echt voor ieder kleinigheidje mijn schoenen uit. Vind schoenen aan binnen echt vies.

Ja, ook geprobeerd, maar het wordt zo statisch...

Wij doen in principe de schoenen bij de voordeur uit, maar naar de tuin moeten we door de woonkamer en trapje af . Ik probeer weleens aparte schoenen daarvoor aan te trekken, maar als je de tuin sproeit, maait etc zit er toch iets aan je schoenen.

Dit is een leuk huis, maar niet echt voor buitenmensen geschikt. We hadden eerder een huis met klompenhok en gebruikten de voordeur nooit. Dat werkte super met schoenen aan en uit trappen.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:53

Wij hebben de regel dat we niet met schoenen aan het huis binnen gaan, ja ze mogen binnen op de mat staan maar verder lopen we niet met schoenen aan door het huis. En toch met alle dieren zowel binnen als buiten stofzuig ik beneden sowieso elke dag 2 x en soms als het nodig is ook wel eens een derde keer, maar ik hou dan ook niet van troep aan de voeten.

Boven hoef ik minder vaak te stofzuigen omdat we daar alleen maar slapen, en is niet vaak nodig, dus dat gebeurd ongeveer 2 keer per week.
Laatst bijgewerkt door Jackie82 op 15-06-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:53

Wij hebben 2 katten met halflang haar, dus redelijk snel liggen overal weer vlokken haar...
Ik stofzuig zeker 2x per week en tussendoor haal ik de swiffer door het huis. Wij hebben gelukkig een gelijkvloers appartement met overal laminaat, dus het is ook zo weer schoon.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:59

ik heb geen huisdieren, woon alleen en ben niet veel thuis.. ik heb een roomba en stofzuig elke 2 weken.
Ik vind dat het best schoon genoeg blijft op die manier

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:00

Beneden (woonkamer, keuken, gang, toilet) doe ik elke dag want ik heb een kinderopvang thuis en een hond en de paarden aan huis dus dat moet echt. Als ik het vies vind doe ik het 2x per dag. De trap doe ik 2 keer per week en boven echt bijna nooit :+ Er ligt vloerbedekking dus je ziet ook niet zoveel.

Woooow mensen die het 1 keer per week of minder doen : :oo
Ik ben jaloers :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:30

Wij hebben een buitentrap naar voordeur. In huis loop je va woonkamer trapje af naar tuin en dan nog een trapje af naar slaapkamers en badkamer. Onze trap is 9010 net als de rest van het huis, met zwarte matjes. Onze dieren lopen echt altijd naast de matjes, dus moet de trap continu schoonmaken :( En die matjes zijn echt groot zat, voorkomen ook uitglijden bijv, maar ja......

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:30

Kinke schreef:
tja, ik heb ook geen tijd en echt geen zin om het zo bij te houden zoals het zou moeten, vandaar die robot stofzuiger die iedere nacht de ronde doet. Ik woon op een boerderij, ik ben echt nog verbaasd hoeveel robot naar binnen werkt iedere dag. En wij lopen ook op sokken, dus het komt niet onder onze schoenen vandaan.

Ik vind de robotstofzuiger ook echt een van m'n beste aankopen ooit!
Zoveel stofzuigen en dweilen als sommige mensen hier doen -O- Dweilen doe ik maar af en toe, ik bedenk me altijd maar dat als ik vloerbedekking zou hebben, ik ook niet had kunnen dweilen.

Vraag voor de mensen met een robot die ook dweilt: maakt ie dan onderweg de dweil op een of andere manier schoon? Anders zet het toch alsnog geen zoden aan de dijk?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:32

Bellatrix schreef:
Ik wil echt geen robot overdag aan met die katten terwijl ik niet thuis ben. :n

Ik heb ook een kat, maar die loopt dan gewoon weg.

Je moet alleen niet de pech hebben dat ze net ergens gekotst hebben :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:44

Ja dat wordt een probleem...en er wordt regelmatig gekotst...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:47

Ik ben blijkbaar een slechte huishoudster. 1 keer per week meestal. Zijn met z'n tweeën en een binnenkat. De kattenbak korrels veeg ik wel vaker weg.