Toeteren, fluiten en aanspreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:18

Resistance schreef:
Wat?! Je beseft je nu dat je zegt dat Nederland negatief veranderd is omdat vrouwen niet meer als tweederangsburgers behandeld willen worden? :+

Gadverdamme.

Dat is wat jij léést. Een product van jouw negatieve uitgangspunt.

Vrouwen en mannen zijn gelijkwáárdig, niet geliijk.
Een evenwicht proberen te forceren door ´positieve´ discriminatie is negatief, defacto discriminatie van mannen. Alle actie geeft een gelijke doch tegengestelde reactie.

Net als de terechte kanttekening bij het opvoeden van zonen versus dochters.
Het negatieve naar zoons en mannen creert geen respect, wel per definitie een reactie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:24

Wat ik me afvraag. Is het niet vooral een grote stedenprobleem eigenlijk? of een probleem van het westen?

Wat ik wel weet is dat ik de introductie van de hts destijds 1986 als totaal niet eng of bedreigend heb gezien of ervaren. Ik was enige meisje op 70 jongens in de leeftijd van 17/20 een weekend doorgebracht op school inclusief blijven slapen. En een nachtelijke dropping in het bos met fysieke opdrachten. Wel werd me gevraagd voor het overnachtingsgedeelte ik misschien een kamertje alleen zou willen hebben. Hoefde niet alleen een eigen omkleedruimte en douche zou wel fijn zijn. En toen was ik fysiek wel op orde en uitermate goed getraind ook en slank en cup EE.maar geen enkele manier is er een toespeling gemaakt of wat ook. Terwijl het bier toch rijkelijk vloeide,

Vraag me af of dat tegenwoordig uberhaupt nog gedaan zou worden.

Een vraag trouwens wat me in het eerste jaar is overkomen waar ik nu de lol nog van inzie. We gingen dag met de bus vanuit het diepe zuiden naar amsterdam en de autorai met de hele klas autotechniek. Daarna hadden we even wat eigen tijd. Wat bleek later in de bus een aantal klasgenoten waren naar en lingerie zaak gegaan om een allerliefst rood kanten slipje voor me te kopen omdat ze me een tof wijf vonden, :D aangezien ze mijn maat niet wisten hebben ze met hun handen proberen aan te geven wat mijn maat was. Alleen kwamen ze aan met een s, maar jaren paardrijden en trainen hadden mijn billen wel wat voller gemaakt. Ik zie er nu de humor nog van in. En de rest van mijn hts periode kwam het terug, hoe zouden jullie dat dan zien als ongewenst en aantasting of compiment en humor

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:25

@Recistance: Nee dat wil ik helemaal niet. Ik geef meermaals aan dat zulk gedrag niet goed is, onder geen enkele omstandigheid.

Ik voel me verre van gekrenkt, ik weet namelijk dat ik zelf zo niet ben en ook nooit zal worden.

Wel geef ik een weerwoord als dames hier gaan verkondigen dat de halve samenleving (of i.i.g. 1 op 3) gevaarlijk zijn. Lekker makkelijk om zo te gaan wijzen. Wat overigens niet juist en bovendien zeer schadelijk is

Nogmaals dit staat los van het onderwerp hier.

@ N_Love: Goed blijven lezen. Ik voel me totaal niet aangesproken, graag dan ook niet zulke aannames plaatsen.

Ik kan anderen prima verdedigen zonder daar zelf primair oorzaak/last van te hebben. Zouden meer mensen moeten doen.

Ik verdedig niemand die dit wel doet. Wél verdedig ik de mensen waarvan anderen roepen dat zij dit doen, terwijl dit niet zo is.

Dat is geheel iets anders.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:26

Ik heb twee zoons van in de twintig, echt niet dat zij fluiten sissen en naroepen.
Wel hebben ze een hekel aan die meisjemeisjes die alleen maar bij elkaar klitten en je in zo'n groepje als man compleet kunnen afzeiken en belachelijk maken.
Wat dat betreft kunnen vrouwen ook ontzettend gemeen zijn.

Die doen dan in niets onder dan de gedragingen van mannen hoor, het is alleen op een compleet andere manier
en voor de mannen niet echt potentieel fysiek bedreigend.

Ik denk dat de opkomst van aids en het effect van hardrugsgebruik een eind hebben gemaakt aan de "vrijgevochten" mentaliteit uit de jaren 70/80. Bam we landden met een klap in de realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:29

justkid schreef:
Ik heb twee zoons van in de twintig, echt niet dat zij fluiten sissen en naroepen.
Wel hebben ze een hekel aan die meisjemeisjes die alleen maar bij elkaar klitten en je in zo'n groepje als man compleet kunnen afzeiken en belachelijk maken.

Die doen dan in niets onder dan de gedragingen van mannen hoor, het is alleen op een compleet andere manier

Ik denk dat de opkomst van aids en het effect van hardrugsgebruik een eind hebben gemaakt aan de "vrijgevochten" mentaliteit uit de jaren 70/80. Bam we landden met een klap in de realiteit.

Dit zeker. :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:30

Resistance schreef:
justkid schreef:

En toch moet met volgens jou enkel hun zoons (beter) opvoeden.

Zie je zelf ook hoe krom dit is?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:31

oomens schreef:
Om nog even terug te komen op 'victim blaming'. Waarom zou dat in sommige gevallen absoluut not done zijn, terwijl bij bijvoorbeeld een fiets die gestolen is terwijl hij zonder slot op straat stond, de reactie "had je hem maar op slot moeten zetten" (of vergelijkbaar) algemeen geaccepteerd is?
Wat maakt dat we in de ene situatie de invloed van het slachtoffer allemaal lijken te erkennen en er in de andere situatie niet eens naar die invloed gehint zou mogen worden?

Omdat dat gewoon een compleet andere situatie is. Je fiets niet op slot zetten is dom. Over straat lopen in normale kleding, en dan achtervolgd worden, is niet dom, en al helemaal niet jouw schuld. Die fiets niet op slot zetten, DAT is jouw eigen schuld.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:32

Eens en als het dat is wat Ailill bedoelt met 'vrouwen zijn niet onschuldig' dan kan ik dat zeker beamen.

For the sake of the argument, want ik vind het nog steeds weinig relevant.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:34

n_love_qwert schreef:
oomens schreef:
Om nog even terug te komen op 'victim blaming'. Waarom zou dat in sommige gevallen absoluut not done zijn, terwijl bij bijvoorbeeld een fiets die gestolen is terwijl hij zonder slot op straat stond, de reactie "had je hem maar op slot moeten zetten" (of vergelijkbaar) algemeen geaccepteerd is?
Wat maakt dat we in de ene situatie de invloed van het slachtoffer allemaal lijken te erkennen en er in de andere situatie niet eens naar die invloed gehint zou mogen worden?

Omdat dat gewoon een compleet andere situatie is. Je fiets niet op slot zetten is dom. Over straat lopen in normale kleding, en dan achtervolgd worden, is niet dom, en al helemaal niet jouw schuld. Die fiets niet op slot zetten, DAT is jouw eigen schuld.

Je fiets niet op slot zetten is dom maar de vraag hierin is of het ook dom is wanneer vrouwen zich te bloot kleden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:35

Ik begrijp niet hoe mannen (maar vooral vrouwen) de mening kunnen hebben dat nafluiten/roepen/sissen etc 'flirten' is. Flirten gebeurt ook niet in het voorbij gaan.
Flirten is een spel, waarbij de eerste zet is af te tasten of de ander dat spel wel wil spelen. En ja, er wordt best wel eens lomp geflirt, maar iemand die écht geinteresseerd is in een ander, doet dat echt niet door te fluiten.

Fluiten/naroepen/sissen is geen uitnodiging tot dat spel. En ook echt niet zo bedoeld.
En geen man die dit doet, doet het 'per ongeluk' of zonder 'kwade wil'. Het is een machtspel, stoerdoenerij en een ritueel. En vaak ook een ritueel van groepen: je 'hoort' het te doen als bouwvakker/opgeschoten puber/of welke peer group dan ook, en je valt daar ook buiten als je als jongen/man niet mee wilt doen.

De 'kwade wil' is het uitlokken van ofwel een boze reactie, ofwel een bange reactie. En echt, die opzet ís er imo (hoewel misschien niet eens zo bewust bij de daders). En nee, de opzet is niet het meisje het bed in te praten, dat klopt helemaal. De fluiter/roeper/sisser is ook helemaal niet geinteresseerd in het meisje (dan zou hij wel subtieler én in geschiktere omstandigheden proberen contact te maken). De opzet is aan de anderen in de groep te laten zien dat je macht hebt, sterk bent, en een (negatieve, dat is juist leuk!) reactie kunt uitlokken bij het meisje/de vrouw.

En ja, de oplossing is niet bang zijn, ze af te bluffen, maar tegelijkertijd liefst niet al te erg te vernederen (want ja, gezichtsverlies is wel een ding voor de 'mannetjes').

En dat is dus best delicaat werk, en ik vind het dan ook volkomen waanzin dat je je als vrouw in bochten moet wringen om én niet boos te worden, én niet bang te zijn én de jongen/jongens/man/mannen ook nog eens niet af te laten gaan met je reactie, want dan kunnen ze nog (verbaal) agressief worden ook als je pech hebt/de verkeerde voor je hebt.

En dat wordt hier dan afgedaan als: ach, zie het als compliment? Ik kan er met m'n pet niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:38

Ailill schreef:
Resistance schreef:
En toch moet met volgens jou enkel hun zoons (beter) opvoeden.

Zie je zelf ook hoe krom dit is?

Zoons beter opvoeden slaat op het feit dat er nog steeds veel vrouwen last hebben van gefluit, geroep en getoeter, waar het over gaat in DIT topic. Iets waar ik mannen over het algemeen minder last van zie hebben.

Dat heeft niets te maken met het feit dat dochters ook opgevoed dienen te worden en hun medemens normaal moeten behandelen. Ik ging er vanuit dat je wel doorhad dat ik vind dat zowel mannen als vrouwen zich gewoon netjes naar hun medemens dienen op te stellen, maar kennelijk kan (of wil) je dat er op de een of andere manier niet uithalen?

Je blijft maar doorgaan over dat we hier zeggen dat alle mannen fout zijn, maar dat zegt NIEMAND hier. Dat lees jij steeds op de een of andere manier. Het gaat hier over toeteren, fluiten en ongewenst aanspreken, waar vrouwen last van hebben. Het enige kromme hier is dat je steeds herhaalt dat iedereen hier de schuld bij iedere man legt, wat gewoon niet zo is. Wij hebben last van een probleem en willen dat de mannen die het probleem veroorzaken veranderen (nogmaals: De mannen die het probleem veroorzaken, dus niet alle mannen, mocht ik nog steeds niet duidelijk zijn geweest), want dat wij nagetoetert en -gefloten worden en ons daar niet prettig bij voelen, IS NIET ONZE SCHULD.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-18 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:38

SinneJ schreef:
Eens en als het dat is wat Ailill bedoelt met 'vrouwen zijn niet onschuldig' dan kan ik dat zeker beamen.

For the sake of the argument, want ik vind het nog steeds weinig relevant.
Dat bedoel ik inderdaad, deels.

Primair verdedig ik een groep mensen die hier worden weggezet als de grote niemand.

En ik verdedig de vrouwen die slachtoffer zijn van ongewenste intimiteiten, dat moge duidelijk zijn.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:43

oomens schreef:

Omdat dat gewoon een compleet andere situatie is. Je fiets niet op slot zetten is dom. Over straat lopen in normale kleding, en dan achtervolgd worden, is niet dom, en al helemaal niet jouw schuld. Die fiets niet op slot zetten, DAT is jouw eigen schuld.[/quote]

Je fiets niet op slot zetten is dom maar de vraag hierin is of het ook dom is wanneer vrouwen zich te bloot kleden.[/quote]

Wat een onzin :') Je mag toch hopelijk zelf wel kiezen hoe bloot je je kleed? Zie ook vaak genoeg mannen zonder shirt rond lopen, nou als er iets bloot is is het dat. Dan ga ik ze toch ook niet intimiderend achtervolgen of dingen naar ze roepen? Nee is nog steeds nee!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:44

Resistance schreef:
Je blijft maar doorgaan over dat we hier zeggen dat alle mannen fout zijn, maar dat zegt NIEMAND hier.

Nog even en je beweert dat er niet gegeneraliseerd wordt mbt mannen.

Dat ´mensen´ hun zoons moeten ovoeden.

Echt hilarisch.

Veel plezier verder. Ik ga naar het dorpsplein :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:45

Huertecilla schreef:
Resistance schreef:
Je blijft maar doorgaan over dat we hier zeggen dat alle mannen fout zijn, maar dat zegt NIEMAND hier.

Nog even en je beweert dat er niet gegeneraliseerd wordt mbt mannen.

Dat ´mensen´ hun zoons moeten ovoeden.

Echt hilarisch.

Veel plezier verder. Ik ga naar het dorpsplein :wave:

Wauw, en nog steeds slaag je erin om totaal mijn punt te missen. I rest my case. Fluit niet naar vrouwen. Veel plezier op je marktplein.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:46

n_love_qwert schreef:
Wat een onzin :') Je mag toch hopelijk zelf wel kiezen hoe bloot je je kleed? Zie ook vaak genoeg mannen zonder shirt rond lopen, nou als er iets bloot is is het dat. Dan ga ik ze toch ook niet intimiderend achtervolgen of dingen naar ze roepen? Nee is nog steeds nee!!!

Dat klopt, maar dat is wel wat hier gesteld wordt.

Je fiets had je maar beter op slot moeten zetten, en had je er maar niet te bloot bij moeten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:46

Giolli schreef:
n_love_qwert schreef:

Dat klopt, maar dat is wel wat hier gesteld wordt.

Je fiets had je maar beter op slot moeten zetten, en had je er maar niet te bloot bij moeten lopen.

Edit: Sorry, had niet door dat het sarcastisch was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-18 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:47

Excuus, mijn bericht moest sarcastisch klinken. Ik ben het daar zelf niet mee eens, maar ik probeer de situatie te schetsen zoals het in het dagelijks leven én door o.a HC in dit topic geschetst wordt.

Als je mijn berichten terug leest zie je dat ik de naakt vergelijking nog geen 2 uur geleden ook heb gemaakt.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:55

Giolli schreef:
Excuus, mijn bericht moest sarcastisch klinken. Ik ben het daar zelf niet mee eens, maar ik probeer de situatie te schetsen zoals het in het dagelijks leven én door o.a HC in dit topic geschetst wordt.

Als je mijn berichten terug leest zie je dat ik de naakt vergelijking nog geen 2 uur geleden ook heb gemaakt.

Oh gelukkig haha!! HC weet er altijd wel wat geks van te maken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:20

TS... nee toetere, fluiten, aanspreken, achtervolgen is allemaal erg onprettig en soms bedreigend in situaties... maar in deze samenleving jammer genoeg wel de norm... en zoals je leest verandert er wel iets maar gaat dat wel erg moeizaam... want meestal word je als vrouw beticht van aanstellen, zeiken en nog meer van die negatieve dingen terwijl jij gewoon op je gevoel mag vertrouwen.

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 30-05-18 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:29

Ailill schreef:
poes schreef:
Ten eerste sensibilisering zoals laatst met #metoo dat grensoverschrijdend gedrag niet kan en niet aanvaard wordt. Vanaf de school uitleggen wat van beide seksen ok gedrag is. Hoe omgaan met seksualiteit en mensen idd vanaf daar weerbaar maken en respectvolle waarden meegeven. Dat zou ik al mooi vinden.
Goede punten, echter kosten beide tijd, behoorlijk veel tijd, namelijk een generatie en zelfs die generatie zal nog te maken krijgen met ouders/omgeving waarbinnen het eigen min of meer normaal was. Dan ben je dus zo 15/20 jaar verder voor er resultaat geboekt zal worden

En dan? Het is wel een goede duurzame oplossing. Wat stel jij voor, daarnaast, op korte termijn?

Sensibiliseren kan wel snel trouwens. Kijk maar naar het bewustzijn na #metoo, of over gender, of over white privilege: stuk voor stuk onderwerpen waar bij een groot deel van de bevolking het bewustzijn ahw overnight is gegroeid.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:56

oomens schreef:

Op slot zetten is een prima maatregel. Mij zul je echter nooit horen zeggen dat je hem maar op slot had moeten zetten. Tijdje terug een iPhone 8 op de luchthaven gevonden. Heb ik netjes aan de eigenaar terugbezorgd. De gelegenheid maakt de dief maar dat maakt de dief niet minder schuldig.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:38

Ibbel schreef:
Ik begrijp niet hoe mannen (maar vooral vrouwen) de mening kunnen hebben dat nafluiten/roepen/sissen etc 'flirten' is. Flirten gebeurt ook niet in het voorbij gaan.
Flirten is een spel, waarbij de eerste zet is af te tasten of de ander dat spel wel wil spelen. En ja, er wordt best wel eens lomp geflirt, maar iemand die écht geinteresseerd is in een ander, doet dat echt niet door te fluiten.

Fluiten/naroepen/sissen is geen uitnodiging tot dat spel. En ook echt niet zo bedoeld.
En geen man die dit doet, doet het 'per ongeluk' of zonder 'kwade wil'. Het is een machtspel, stoerdoenerij en een ritueel. En vaak ook een ritueel van groepen: je 'hoort' het te doen als bouwvakker/opgeschoten puber/of welke peer group dan ook, en je valt daar ook buiten als je als jongen/man niet mee wilt doen.

De 'kwade wil' is het uitlokken van ofwel een boze reactie, ofwel een bange reactie. En echt, die opzet ís er imo (hoewel misschien niet eens zo bewust bij de daders). En nee, de opzet is niet het meisje het bed in te praten, dat klopt helemaal. De fluiter/roeper/sisser is ook helemaal niet geinteresseerd in het meisje (dan zou hij wel subtieler én in geschiktere omstandigheden proberen contact te maken). De opzet is aan de anderen in de groep te laten zien dat je macht hebt, sterk bent, en een (negatieve, dat is juist leuk!) reactie kunt uitlokken bij het meisje/de vrouw.

En ja, de oplossing is niet bang zijn, ze af te bluffen, maar tegelijkertijd liefst niet al te erg te vernederen (want ja, gezichtsverlies is wel een ding voor de 'mannetjes').

En dat is dus best delicaat werk, en ik vind het dan ook volkomen waanzin dat je je als vrouw in bochten moet wringen om én niet boos te worden, én niet bang te zijn én de jongen/jongens/man/mannen ook nog eens niet af te laten gaan met je reactie, want dan kunnen ze nog (verbaal) agressief worden ook als je pech hebt/de verkeerde voor je hebt.

En dat wordt hier dan afgedaan als: ach, zie het als compliment? Ik kan er met m'n pet niet bij.

Weet je dat zeker ? Hoe zit dit met andere culturen ?

Ik keur nergens goed als iemand zich niet prettig voelt door de benadering van iemand maar dat kan mij net zo goed overkomen op kantoor of in de supermarkt als op straat en dan echt niet alleen door sissen of fluiten maar ook omdat je iemand gewoon niet prettig vind om mee te praten. Wat was er idd gebeurd als het echt wel een leuke jongen was geweest die je aansprak op straat en naar je nummer vroeg ( lef ! ) ? Misschien was deze wel gewoon onhandig of is ie er al succesvol mee geweest?

Wij zijn echt zo bekrompen geworden in NL
Vinden het al vervelend als de buurman een gezellig kletspraatje met ons maakt, dan bemoeit ie zich teveel of wil hij vast wel wat van je
Wat is er toch met de oprechte interesse gebeurd ?
Jij mag niet met mij praten want ik ken je niet
We duiken liever lekker associaal achter onze telefoon 'lekker veilig ' maar gaan wel lekker online daten en afspreken met die gevaarlijke jongens :D en dan nog het liefst met een super strak en kort rokje en ook een naveltruitje maar he daar mogen de mannen dan weer niet op reageren.
De vrouw voelt zich zeker ook ongepast aangesproken als ze 10 km in de file een man willen versieren, vragen of ze willen assisteren met een lampje te verwisselen of etc...

Echt de omgekeerde wereld hier hoor

TS, als je het echt niet prettig vind dan zeg je er toch gewoon wat van ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:54

Attitude schreef:
Ibbel schreef:

Ik keur nergens goed als iemand zich niet prettig voelt door de benadering van iemand maar dat kan mij net zo goed overkomen op kantoor of in de supermarkt als op straat en dan echt niet alleen door sissen of fluiten maar ook omdat je iemand gewoon niet prettig vind om mee te praten. Wat was er idd gebeurd als het echt wel een leuke jongen was geweest die je aansprak op straat en naar je nummer vroeg ( lef ! ) ? Misschien was deze wel gewoon onhandig of is ie er al succesvol mee geweest?

Vinden het al vervelend als de buurman een gezellig kletspraatje met ons maakt, dan bemoeit ie zich teveel of wil hij vast wel wat van je
We duiken liever lekker associaal achter onze telefoon 'lekker veilig ' maar gaan wel lekker online daten en afspreken met die gevaarlijke jongens :D en dan nog het liefst met een super strak en kort rokje en ook een naveltruitje maar he daar mogen de mannen dan weer niet op reageren.
De vrouw voelt zich zeker ook ongepast aangesproken als ze 10 km in de file een man willen versieren, vragen of ze willen assisteren met een lampje te verwisselen of etc...

Je snapt het punt geloof ik niet helemaal. Er zit een héél groot verschil tussen een gezellig praatje maken en een vieze opmerking achter je aan krijgen of nagefloten worden. Dat heeft hélemaal niets met onhandigheid te maken.

En "als je het echt niet prettig vindt dan zeg je er toch wat van"... lees het topic even na, dan zijn er genoeg voorbeelden van waarom sommige vrouwen dat niet meer durven. En nee, daarmee zeg ik niet dat iedere man kwaad in de zin heeft, absoluut niet. Maar daarmee zeg ik wel dat wanneer je als jonge meid laat op straat bent en je nageroepen of geflotennwordt, je niet weet met wat voor iemand je te maken hebt en daarom maar van het ergste uitgaat, voor je eigen veiligheid, die je op zo'n moment toch wat belangrijker acht dat het gevoel van de man.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:56

Attitude schreef:
Ibbel schreef:

Ik vind het helemaal niet vervelend als de buurman een praatje komt maken, gezellig juist. Dit soort dingen heb ik ook nooit gezegd, dat ik dat vervelend vind.

Hetgeen wat ik wél vervelend vind is dat de beste man tot 2 keer toe achter me aan is gereden met zijn scooter, de eerste keer nee was niet voldoende voor hem.

En misschien heb je wel gelijk hoor, had dit op een druk bevolkt stuk in het dorp geweest had ik hem vriendelijk bedankt. Maar op dit achteraf weggetje, nee, dat vond ik niet prettig.

Daarbij was deze man minstens 10 jaar ouder, had hij mijn leeftijd gehad had ik wellicht ook wat anders gereageerd.