Sunnda schreef:Ik moet dit topic steeds weer aanklikken.
Ik vind het zo grappig om het worod vrijgezellenfeest en bowlen in 1 zin te lezen.
Waarom? Als iedereen dat leuk vind om te doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cleo_ schreef:Jeetje wat een bedragen en eisen zie ik hier voorbij komen.
1 juni is de grote dag voor zwager en schoonzus.
Even om een idee te geven wat je kwijt bent als iemand in de familie gaat trouwen
Ze wonen in het noorden, 2 uur rijden vanaf waar wij wonen.
Wij zijn voor hen voor deze dag incl. al mee gerekend de trouwdag 5 keer per auto/trein daar naartoe gereden. Dit was ook voor het mee gaan passen jurk, pak, vrijgezellenfeesten. Dat is al zo'n € 200,00
Vrijgezellen feest vrouw (virtueel spel in stad, drankje doen, etentje, met stappen niet mee geweest maar ze wilde perse alles splitten dus daar kon ik ook nog geld voor neerleggen. Wel betaald omdat je deze mensen ook nog bij de dag zelf ziet en ik geen scheve gezichten wil) € 120,00
Vrijgezellen feest man (moet nog plaatsvinden) € 100,00
Jurk voor mij € 90,00
Schoenen voor mij € 40,00
Tasje € 15,00
Kapper € 50,00
Pak voor partner (dit kon natuurlijk goedkoper, maar ieder zijn smaak) € 600,00
Schoenen partner € 100,00
Kapper 30,00
2 overnachtingen, ze hebben gevraagd of we een dag eerder komen. En blijven daar slapen omdat het gewoon 2 uur rijden is terug naar huis. Zien wij niet zitten. Hotel € 200,00
Versiering voor woning en tuin voor de grote dag € 15,00
Cadeau (weten we nog niet exact, maar denk aan zo'n € 150,00)
En ik hoop eigenlijk dat dit het wel was![]()
Tadaaaa: € 1695,00
We hadden ook leuk op vakantie kunnen gaan...
Oja, en ik wilde eigenlijk nog mijn nagels laten doen en een spray tan omdat ik een bleekscheet ben.. maar nu ik dit heb opgeteld zie ik daar toch maar vanaf
Dus ja, ik snap dat mensen een vrijgezellenfeest dan duur vinden als dat meer dan 100€ kost en ja ik snap dat mensen dat niet kunnen missen als ze ook nog een cadeau op het feest moeten geven.
. Maar dat heb je natuurlijk bij elk feestje. Dat je wat mensen hebt die súper dichtbij staan en meer overhebben dan mensen die wat verder weg staan en denken... uuuh, ja, leuk, maar dan ga ik liever niet mee. En als het bijvoorbeeld een super vette activiteit is, die nu eenmaal geld kost, ja, so be it. Als we bijvoorbeeld zouden gaan indoor skydiven. Lijkt me súper gaaf, ja als de kosten dan wat hoger uitvallen zou ik dat accepteren. Joolien schreef:Dammie schreef:Wat is er mis met gezellig eten en dan een uurtje stappen, of wandelen, als je van rustiger lol houdt?
Ik zou niet gaan, 250 euri voor 1 dag, kom op zeg.
Ja hallo, je moet wel piemelkleien, workshop paaldansen, sushi eten en je dan helemaal klem zuipen op zo'n dag :')
Cleo_ schreef:Jeetje wat een bedragen en eisen zie ik hier voorbij komen.
1 juni is de grote dag voor zwager en schoonzus.
Even om een idee te geven wat je kwijt bent als iemand in de familie gaat trouwen
Ze wonen in het noorden, 2 uur rijden vanaf waar wij wonen.
Wij zijn voor hen voor deze dag incl. al mee gerekend de trouwdag 5 keer per auto/trein daar naartoe gereden. Dit was ook voor het mee gaan passen jurk, pak, vrijgezellenfeesten. Dat is al zo'n € 200,00
Vrijgezellen feest vrouw (virtueel spel in stad, drankje doen, etentje, met stappen niet mee geweest maar ze wilde perse alles splitten dus daar kon ik ook nog geld voor neerleggen. Wel betaald omdat je deze mensen ook nog bij de dag zelf ziet en ik geen scheve gezichten wil) € 120,00
Vrijgezellen feest man (moet nog plaatsvinden) € 100,00
Jurk voor mij € 90,00
Schoenen voor mij € 40,00
Tasje € 15,00
Kapper € 50,00
Pak voor partner (dit kon natuurlijk goedkoper, maar ieder zijn smaak) € 600,00
Schoenen partner € 100,00
Kapper 30,00
2 overnachtingen, ze hebben gevraagd of we een dag eerder komen. En blijven daar slapen omdat het gewoon 2 uur rijden is terug naar huis. Zien wij niet zitten. Hotel € 200,00
Versiering voor woning en tuin voor de grote dag € 15,00
Cadeau (weten we nog niet exact, maar denk aan zo'n € 150,00)
En ik hoop eigenlijk dat dit het wel was![]()
Tadaaaa: € 1695,00
We hadden ook leuk op vakantie kunnen gaan...
Oja, en ik wilde eigenlijk nog mijn nagels laten doen en een spray tan omdat ik een bleekscheet ben.. maar nu ik dit heb opgeteld zie ik daar toch maar vanaf
Dus ja, ik snap dat mensen een vrijgezellenfeest dan duur vinden als dat meer dan 100€ kost en ja ik snap dat mensen dat niet kunnen missen als ze ook nog een cadeau op het feest moeten geven.
Zoveel betalen en zon suffe activiteiten.. maargoed, als de bruid dat wil (of vriendinnen denken dat)..
Dat geeft wel een hoop spektakel maar zou ik dan weer geen 220 euro voor betalen