Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:34

Sunnda schreef:
Ik moet dit topic steeds weer aanklikken.
Ik vind het zo grappig om het worod vrijgezellenfeest en bowlen in 1 zin te lezen. :')

Waarom? Als iedereen dat leuk vind om te doen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:51

Jeetje wat een bedragen en eisen zie ik hier voorbij komen.
1 juni is de grote dag voor zwager en schoonzus.

Even om een idee te geven wat je kwijt bent als iemand in de familie gaat trouwen
Ze wonen in het noorden, 2 uur rijden vanaf waar wij wonen.
Wij zijn voor hen voor deze dag incl. al mee gerekend de trouwdag 5 keer per auto/trein daar naartoe gereden. Dit was ook voor het mee gaan passen jurk, pak, vrijgezellenfeesten. Dat is al zo'n € 200,00
Vrijgezellen feest vrouw (virtueel spel in stad, drankje doen, etentje, met stappen niet mee geweest maar ze wilde perse alles splitten dus daar kon ik ook nog geld voor neerleggen. Wel betaald omdat je deze mensen ook nog bij de dag zelf ziet en ik geen scheve gezichten wil) € 120,00
Vrijgezellen feest man (moet nog plaatsvinden) € 100,00
Jurk voor mij € 90,00
Schoenen voor mij € 40,00
Tasje € 15,00
Kapper € 50,00
Pak voor partner (dit kon natuurlijk goedkoper, maar ieder zijn smaak) € 600,00
Schoenen partner € 100,00
Kapper 30,00
2 overnachtingen, ze hebben gevraagd of we een dag eerder komen. En blijven daar slapen omdat het gewoon 2 uur rijden is terug naar huis. Zien wij niet zitten. Hotel € 200,00
Versiering voor woning en tuin voor de grote dag € 15,00
Cadeau (weten we nog niet exact, maar denk aan zo'n € 150,00)
En ik hoop eigenlijk dat dit het wel was :')
Tadaaaa: € 1695,00
We hadden ook leuk op vakantie kunnen gaan...
Oja, en ik wilde eigenlijk nog mijn nagels laten doen en een spray tan omdat ik een bleekscheet ben.. maar nu ik dit heb opgeteld zie ik daar toch maar vanaf :=

Dus ja, ik snap dat mensen een vrijgezellenfeest dan duur vinden als dat meer dan 100€ kost en ja ik snap dat mensen dat niet kunnen missen als ze ook nog een cadeau op het feest moeten geven.

Maflinger_S

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:54

Jeetje Cleo_, dat is inderdaad het eerste wat bij mij opkomt bij de bedragen die je noemt: "Wat zonde, daar hadden we zelf ook wat leuks van kunnen doen". Sterker nog, daar hadden we zelf wel 4x wat leuks van kunnen doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:01

Cleo, dat is een flink bedrag, maar ook dat is een keuze he. Je hoeft geen nieuwe kleding aan te schaffen en je hoeft ook niet naar de kapper voor zoiets. Reiskosten zul je sowieso hebben, maar bovenstaande kies je zelf voor.

Ik ben recent getrouwd en toen ik vriendinnen hoorde over shoppen en nieuwe jurkjes heb ik hen gezegd dat niet te doen. Ik vind hen leuk in alle kleding die ze al hebben en heb liever dat zij hun geld aan iets anders/ leukers besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:07

Cleo_ schreef:

Even om een idee te geven wat je kwijt bent als iemand in de familie gaat trouwen
Wij zijn voor hen voor deze dag incl. al mee gerekend de trouwdag 5 keer per auto/trein daar naartoe gereden. Dit was ook voor het mee gaan passen jurk, pak, vrijgezellenfeesten. Dat is al zo'n € 200,00
Vrijgezellen feest vrouw (virtueel spel in stad, drankje doen, etentje, met stappen niet mee geweest maar ze wilde perse alles splitten dus daar kon ik ook nog geld voor neerleggen. Wel betaald omdat je deze mensen ook nog bij de dag zelf ziet en ik geen scheve gezichten wil) € 120,00
Jurk voor mij € 90,00
Tasje € 15,00
Kapper € 50,00
Kapper 30,00
2 overnachtingen, ze hebben gevraagd of we een dag eerder komen. En blijven daar slapen omdat het gewoon 2 uur rijden is terug naar huis. Zien wij niet zitten. Hotel € 200,00
Oja, en ik wilde eigenlijk nog mijn nagels laten doen en een spray tan omdat ik een bleekscheet ben.. maar nu ik dit heb opgeteld zie ik daar toch maar vanaf :=

Dus ja, ik snap dat mensen een vrijgezellenfeest dan duur vinden als dat meer dan 100€ kost en ja ik snap dat mensen dat niet kunnen missen als ze ook nog een cadeau op het feest moeten geven.

Poeh, dat is idd wel duur. Maar dat kan denk ik ook wel de helft goedkoper als ik zie wat je allemaal uitgeeft :P

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:07

Leuk topic om door te lezen. Iedereen heeft er toch verschillende ideeën over.

Onlangs trouwde een goede vriendin. Het vrijgezellengfeest heeft mij €120 gekost. Exclusief reiskosten €20.
De trouwdag zelf €120kado.
Reiskosten €25
Kleding voor ons beide €150.
Al met al een leuk bedrag nu ik dit op tel. Had er eigenlijk niet bij stil gestaan. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 22:10

Qua kleding zorg ik dan altijd dat het iets is dat ik desnoods nog eens een keer aan kan.
Dus dat reken ik niet per sé bij de kosten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:12

Vorig jaar trouwden mijn zusje en mijn schoonzus. 2 bruiloften dus. 1 jurk, schoenen had ik al. 2x kapper, €55,-..
En €200,- voor de vrijgezellenfeesten. Reiskosten rekenen we dus niet mee, dat is echt onzin

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:14

Ja, dat heb ik ook gedaan. Een jurkje gekocht die ik inmiddels alweer eens heb gedragen.
Mijn vriend heeft wel een nieuw pak gekocht, maar gewoon bij de C&A. Koste echt geen drol en zag er top uit.
Het is ook maar net wat jezelf als standaard neemt.. Ik ga bijvoorbeeld niet naar de kapper voor een bruiloft, waarom zou dat moeten?
Waar wij heen gingen was een luxe bruiloft ala €20.000, maar wij hebben ons prima vermaakt en het toch redelijk goedkoop weten te houden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:39

Maar als je het zo duur maakt en mensen haken af door de prijs dan wordt het voor de andere toch nog duurder of ze moeten de plannen wijzigen.

Wel vreemd dat er niet eerst met iedereen gesproken wordt wat diegene kan missen. En dan kijken wat je daarvoor kunt plannen. Ik denk dat met deze kosten toch meer mensen gaan afhaken. Eerst gaan plannen en dan de kosten bereken is niet handig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:56

Het is mij tot nog toe opgevallen dat er dan een plan wordt bedacht, de kosten worden uitgerekend. Die hoog uitvallen, maar rond gestuurd worden. Dat dan minstens de helft schrikt/ het te duur vind/ het niet kan betalen. En dan de plannen nog eens heroverwogen worden, en er dan meestal iets van 20/30% vanaf gaat.

Zoiets organiseren is nu eenmaal duur. Ik heb het 1 keer zelf georganiseerd. En dat viel nog niet mee.
Uiteindelijk is het een workshop bonbons maken geworden, vervolgens wat flauwe opdrachtjes in de stad en vervolgens uit eten.

We waren met 8 man. Een beetje groeps uitje kost minimaal al snel 30 euro per persoon, wil je iets gavers dan een simpele workshop, praat je toch al gauw over 50/60 euro per persoon. Wil je een beetje luxe uit eten met drie gangen en inclusief drinken. Dan kom je vaak ook toch wel op minimaal 40 euro per persoon. Als je dan ook nog voor de bruid betaald. Dan nog aankledingskosten (taart/versieringen), vervoerskosten, etc... Dan is goedkoper dan een euro of 80 per persoon eigenlijk bijna niet te doen. Dat is echt het minimum als je een groeps activiteit én uit eten wilt.

Uiteindelijk was het bij ons geloof ik 90 euro persoon geworden. Ik heb toen een paar ideeen en geschatte kosten rond gestuurd en waar iedereen voorkeur voor had en wat ze konden missen. Bij de andere feestjes die ik heb meegemaakt lag het bedrag in eerste instantie steeds rond de 150 euro, en vervolgens aangepast nadat aan het plan werd geschaafd, naar tussen de 90 en 120 euro.

Het viel mij ook op dat het vaak de mensen zijn die nog nooit eerder vrijgezellenfeestje hebben meegemaakt, die schrikken van de kosten en daar niet op gerekend hadden. De eerste keer schrok ik ook, en was ik heel blij dat de kosten omlaag gingen. Ik zou nu bij een vrijgezellenfeest pas gaan klagen als het boven de 150 gaat. Rond de 100 vind ik ideaal, tot 150 acceptabel. Hoger haak ik af. Al ligt het er ook wel aan wie het is en wat we gaan doen, bij belangrijkere mensen heb ik meer over dan bij minder belangrijke mensen :) . Maar dat heb je natuurlijk bij elk feestje. Dat je wat mensen hebt die súper dichtbij staan en meer overhebben dan mensen die wat verder weg staan en denken... uuuh, ja, leuk, maar dan ga ik liever niet mee. En als het bijvoorbeeld een super vette activiteit is, die nu eenmaal geld kost, ja, so be it. Als we bijvoorbeeld zouden gaan indoor skydiven. Lijkt me súper gaaf, ja als de kosten dan wat hoger uitvallen zou ik dat accepteren.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:12

Poeh 220 euro vind ik ook wel prijzig. Een vriendin van ons is vorig jaar getrouwd en zowel mijn man als ik zijn naar haar vrijgezellenfeest geweest. Eerst een soort Fort Boyart 30 p.p. paintballen 40 p.p. eten met rondvaart 40 p.p. en daarna nog de stad in drankjes op eigen kosten, maar dat hebben we niet gedaan. Dan heb je 3 activiteiten voor 110 euro dat vonden wij nog goed te doen.

Ik was zelf hoogzwanger tijdens mijn eigen vrijgezellenfeest, ze hebben het lekker simpel gehouden en alleen een high tea gedaan, mijn man ging karten en dat was het. Meer hoeft in principe ook niet. Het lijkt tegenwoordig allemaal groter en duurder te moeten worden.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:16

Joolien schreef:
Dammie schreef:
Wat is er mis met gezellig eten en dan een uurtje stappen, of wandelen, als je van rustiger lol houdt?
Ik zou niet gaan, 250 euri voor 1 dag, kom op zeg.

Ja hallo, je moet wel piemelkleien, workshop paaldansen, sushi eten en je dan helemaal klem zuipen op zo'n dag :')

Late binnenkomer. Maar daar ging de cola. :Y) :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 00:02

Als ik het zo lees ,ben ik zo blij dat ik uit de tijd kom dan dit nog niet bestond.Ik zou het toen de tijd als jong startend koppel waarvan er 1 nog studeerde niet eens kunnen betalen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 04:48

Nu weer het toch ook over andere dingen hebben. Ik draag nooit jurken. Hen twee die ik al bij bruiloften aan heb gehad. Is het echt zo not done die nog eens te dragen bij overlappende vrienden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 05:06

Toen mijn broer trouwde hebben we wel uitgepakt, wel iets meer dan het lijstje hierboven. Maar het is mijn broer, hij trouwt in principe maar 1 keer, dan wil ik niet op het geld zitten. Lijkt me naar als je daar zo op terug moet kijken. Het was voor ons echt een heel bijzonder weekend.

Vrijgezellen geef ik max 150 en dan alleen als het familie/heel uitgebreid is. Maar ik vind 100 toch wel prima voor varen en eten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 05:33

Ik ga nu wss 120 betalen voor een boottocht en uiteten. Ik betaal voor de andere activiteiten waar ik niet bij ben ook mee.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:01

Cleo_ schreef:

Jurk voor mij € 90,00
Tasje € 15,00
Kapper € 50,00
Kapper 30,00

Maar dat doe je toch zelf?
Je zegt het zelf al, een pak van 600 euro is niet nodig, maar wilde je wel graag. Dan kun je achteraf toch niet gaan klagen?
I

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:03

NatasjavE schreef:
Sunnda schreef:
Ik moet dit topic steeds weer aanklikken.
Ik vind het zo grappig om het worod vrijgezellenfeest en bowlen in 1 zin te lezen. :')

Waarom? Als iedereen dat leuk vind om te doen.

Dan zeker doen!
Maar met mijn ervaringen met bowlen kan ik dat maar niet kloppend krijgen.. :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:17

Precies Sunnda :') Zoveel betalen en zon suffe activiteiten.. maargoed, als de bruid dat wil (of vriendinnen denken dat)..

Het is maar net wat je wil & kan missen en hoe belangrijk de bruiloft voor jou is. Eind dit jaar een bruiloft waar deel 1 in Nepal is, deel 2 in Japan.. (niks geen overtreffende bende, komen ze vandaan, dus voor alle familie..) dus bedragen die ik hier lees, zijn we dan al kwijt aan reiskosten :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:10

Ik heb een paar jaar terug een vrijgezellenfeest georganiseert voor mn beste vriendin die gek is op allerlei soorten sport.

- lunch
- uur wandklimmen
- uur SUPpen
- uit eten (restaurant van bevriende Italiaan die een mooi prijsje voor ons maakte)
- stappen/drank + bruid mocht eigen cocktail mixen

Voor 100€ pp en dan hadden we de bruid ook vrij gehouden uiteraard. Je moet zelf gewoon handig zijn/afdingen en dan kun je heel veel doen voor een relatief zachte prijs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:28

Ik was voor mijn zusje 100 euro kwijt. Ik heb een paard met koetsier en een oud rijtuig gehuurd (mijn eigen paard was toen hoog drachtig en fotograferen en mennen ging niet samen). Aangezien ik ook de fotograaf was, was dit mijn kado.
Zij wilden ook lowbudget trouwen (op maandag, broodmaaltijd aan einde van de dag, soep bij mijn ouders als lunch). Dus zo kan het ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:31

Ethelate schreef:
Precies Sunnda :') Zoveel betalen en zon suffe activiteiten.. maargoed, als de bruid dat wil (of vriendinnen denken dat)..

Over smaak valt niet te twisten....

Mij moet je ook niet met bowlen "verassen"

Maar als zij het leuk vinden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 09:02

Verassen nog wel :D Dat geeft wel een hoop spektakel maar zou ik dan weer geen 220 euro voor betalen :+ :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:09

Voor alleen bowlen niet.

Maar aan eten dan weer wel. :D

maar ik zou dat nooit verlangen van de deelnemers.

Ik zou echt overleggen met iedereen over het te besteden bedrag.