Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:41

Sunnda schreef:
Je schoonzus was getrouwd met je zwager? :D

Dat is toch niet zo raar? Broer of zus van je partner en daar de man of vrouw van? =Zwager en schoonzus ;)

Dit topic is zo hilarisch en soms ook zo herkenbaar!

Pizzabezorger die zelf beslist over 10 cnt fooi, zou voor mij ook een principekwestie zijn, dat doe je niet :n Ik heb taxi gereden in de horeca, fooi is dan heel normaal. Maar toch als de meter op 9,90 staat en iemand zegt niks, geef ik die 10 cnt terug. Op dat moment zeggen ze dan meestal wel dat ik het mag houden maar niet altijd en dat mag iedereen zelf weten.
Wat ik wel enorm gierig vond waren de mensen die korting wouden.. Mijn standaard reactie was dan of ze in de kroeg ook bij ieder biertje korting vroegen.. Meestal was het dan wel klaar ;)

Rekening splitsen doe ik eigenlijk nooit, meestal gewoon delen door het aantal personen. Maar als iemand dat niet wil, omdat diegene weinig drinkt of goedkoop eet, is dat ook zijn/haar goed recht..

Ik had een collega, enorm gierig.. Altijd de goedkoopste vakanties via vakantieveiling en dan achteraf klagen over slechte bedden :+ Ook had ze geen internet in dr mobiele abo, want nu betaalde ze maar 6 euro per maand en anders 8 :') Maar dan wel iedere keer als ze vakantie had heel uitdrukkelijk zeggen dat ik moest sms-en als er iets was :n Verder kochten ze wel iedere 3 jaar een nieuwe auto, wat ik dan weer enorme geldverspilling vind :+

Maar goed, gierige mensen zullen niet snel mijn vrienden worden en blijven, ik vind dat echt vreselijk :n

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:47

Zo heb ik een vriendin (gehad) waarmee ik vanuit Groningen naar Amsterdam ben geweest in mijn auto. Is een rit van 2 uur enkele reis dus logisch dat ik dan het benzinegeld wil delen.. ik had haar geappt en toen kreeg ik een smoes van oooh ik dacht dat ik het al had overgemaakt... zal dan wel niet goed zijn gegaan. Ik zal het zo doen.

Paar maand erna nog steeds geen benzinegeld gekregen.. toen besloten we om een dagje zwaluwhoeve te gaan.. ik heb gereserveerd en onze arrangementen voorgeschoten en het is vanaf hier ook ongeveer 1.5u enkele reis. Ze zou de helft van de benzine betalen dus prima.

Na een paar maanden nog niks weer terug gezien van beide keren een lange reis in de auto + entree van de zwaluwhoeve. Ik had haar geappt of ze er nog eens aan zou denken. Kreeg ik een heel bericht dat ze enorme gokschulden had en dat haar moeder nu haar pinpas beheerd en ze zou haar moeder even een appje sturen.

Nu zijn we inmiddels meer dan een half jaar verder. Ik ben overal op geblokkeerd en mevrouw zit zich elke avond lam te zuipen hier in de stad. Hoezo geen geld? :x

We zijn altijd hele goede vriendinnen geweest en ik heb in mijn ogen nooit iets verkeerd gedaan, behalve 1 keer appen of ze nog om het geld dacht. Noooit weer wat van dr gehoord :=

Voel me soms wel een zeikstraal dat ik het 1 keer heb gevraagd maar goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:51

xLeoniee schreef:
Zo heb ik een vriendin (gehad) waarmee ik vanuit Groningen naar Amsterdam ben geweest in mijn auto. Is een rit van 2 uur enkele reis dus logisch dat ik dan het benzinegeld wil delen.. ik had haar geappt en toen kreeg ik een smoes van oooh ik dacht dat ik het al had overgemaakt... zal dan wel niet goed zijn gegaan. Ik zal het zo doen.

Paar maand erna nog steeds geen benzinegeld gekregen.. toen besloten we om een dagje zwaluwhoeve te gaan.. ik heb gereserveerd en onze arrangementen voorgeschoten en het is vanaf hier ook ongeveer 1.5u enkele reis. Ze zou de helft van de benzine betalen dus prima.

Na een paar maanden nog niks weer terug gezien van beide keren een lange reis in de auto + entree van de zwaluwhoeve. Ik had haar geappt of ze er nog eens aan zou denken. Kreeg ik een heel bericht dat ze enorme gokschulden had en dat haar moeder nu haar pinpas beheerd en ze zou haar moeder even een appje sturen.

Nu zijn we inmiddels meer dan een half jaar verder. Ik ben overal op geblokkeerd en mevrouw zit zich elke avond lam te zuipen hier in de stad. Hoezo geen geld? :x

We zijn altijd hele goede vriendinnen geweest en ik heb in mijn ogen nooit iets verkeerd gedaan, behalve 1 keer appen of ze nog om het geld dacht. Noooit weer wat van dr gehoord :=

Ik had na dat eerste ritje niet eens de sauna voorgeschoten :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:54

Mn broer vroeg wat hij voor oma haar verjaardag kon kopen, dus ik stuurde een link van een klokje en toen stuurde hij terug :wow: 15,-?!

Hij kwam dus met iets goedkopers aan en het is echt niet dat hij het niet zou kunnen missen.

Sommige zouden mij misschien ook als gierig bestempelen maar als ik met vrienden ga eten wil ik wel betalen wat ik heb besteld want ik eet eigenlijk altijd minder dan de rest en ik drink geen alcohol,dat scheelt wel echt veel.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:01

Relaxed schreef:
xLeoniee schreef:

Ik had na dat eerste ritje niet eens de sauna voorgeschoten :n

Tja ik geloof soms iets teveel in de goedheid van mensen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:04

Ik verbaas me echt hier over sommige verhalen.

Ik ben dan misschien te makkelijk in alles en ben dan niet zo dat ik dan nog geld terug vraag dan denk ik ach... laat maar doen maar hou het wel in mijn achterhoofd.

Wat ik soms wel meemaak is dat ze zeggen ik heb nu even geen geld en betaal het einde van de maand.
Prima... maar welke maand hebben ze dan niet gezegd _O-

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:05

Vjestagirl schreef:
Mijn opa heeft ooit zijn 80ste verjaardag gevierd bij hun favoriete restaurant waar ze vaak en graag kwamen. 20 man, koffie, thee, gebak, drankjes, uitgebreid buffet...

Zo'n feestje hebben wij ook gehad op de 75e verjaardag van een zeer naast familielid.
We zijn er een dag eerder voor terug gekomen van vakantie en hadden aardig wat geld gespendeerd aan een mooi cadeau.
Heerlijk gegeten maar toen we naar huis wilde gaan kregen we te horen dat we moesten betalen voor al ons eten en drinken.
We hebben zelfs geen kopje koffie van de jarige gehad...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:11

Albert schreef:
Vjestagirl schreef:
Mijn opa heeft ooit zijn 80ste verjaardag gevierd bij hun favoriete restaurant waar ze vaak en graag kwamen. 20 man, koffie, thee, gebak, drankjes, uitgebreid buffet...

Zo'n feestje hebben wij ook gehad op de 75e verjaardag van een zeer naast familielid.
We zijn er een dag eerder voor terug gekomen van vakantie en hadden aardig wat geld gespendeerd aan een mooi cadeau.
Heerlijk gegeten maar toen we naar huis wilde gaan kregen we te horen dat we moesten betalen voor al ons eten en drinken.
We hebben zelfs geen kopje koffie van de jarige gehad...

Oh nee, dat had opa allemaal perfect geregeld. Maar dat het personeel daarna opbelt of ze nog even de ontbrekende €1,75 af willen rekenen, terwijl ze ruim €100 fooi hebben gehad....

Chasingmood

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:21

Over meerijden en benzine gesproken, heb ik even een vraag. (sorry dat het offtopic is maar ik vraag me oprecht af wat een beetje het verwachte is)
Ik rij al het hele dansseizoen met een meisje mee uit mijn dansgroep, ze hoeft maar zo'n 500m-1km om te rijden om mij op te halen, en naar die dansles gaat ze sowieso. Dus ze vraagt dr niks voor.
Nu is het seizoen bijna afgelopen en ik wil haar natuurlijk wel een bedankje daarvoor geven. (Volgend seizoen heb ik als het goed is zelf mijn rijbewijs)
Wat vinden jullie gepast? Gewoon een doosje chocola/lekkers, of is dat te weinig? Iets anders?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:23

^ ik zou gewoon iets kopen waarvan je weet dat ze het leuk/lekker vindt! Netjes van je trouwens!

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:24

Chasingmood schreef:
Over meerijden en benzine gesproken, heb ik even een vraag. (sorry dat het offtopic is maar ik vraag me oprecht af wat een beetje het verwachte is)
Ik rij al het hele dansseizoen met een meisje mee uit mijn dansgroep, ze hoeft maar zo'n 500m-1km om te rijden om mij op te halen, en naar die dansles gaat ze sowieso. Dus ze vraagt dr niks voor.
Nu is het seizoen bijna afgelopen en ik wil haar natuurlijk wel een bedankje daarvoor geven. (Volgend seizoen heb ik als het goed is zelf mijn rijbewijs)
Wat vinden jullie gepast? Gewoon een doosje chocola/lekkers, of is dat te weinig? Iets anders?

Gewoon iets kleins is ook al goed. Het laat in ieder geval zien dat je het waardeert en dat je moeite doet om iets te halen :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:27

Mijn nichtje had samen met de huisgenoten van haar studentenhuis een app om de kosten te delen. Ze hadden toen zo'n postcodeloterij bon om bij de AH te besteden en uiteindelijk moest er 10 cent bijbetaald worden. Dit bedrag werd uiteraard netjes via de app door 5 gedeeld. Mijn nichtje heeft de 10 cent maar meteen in 1 keer betaald. Ook het overnemen van boodschappen ging via de app iemand iets over een appel of banaan dan werd die via de app 'verkocht'.

Zelf zijn we eigenlijk wel heel makkelijk, schiet makkelijk iets voor of met vrienden om en om de rekening betalen. Ik heb bijvoorbeeld net via vakantieveilingen een saunabon gekocht om een keer gezellig met mijn schoonzusje naar de sauna te gaan. Ik nodig haar uit dus ze hoeft zelf niet te betalen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:30

@Vjestagirl, dat begrijp ik.
Ik wilde er alleen mee aangeven dat je bij zo'n uitnodiging verwacht dat de jarige betaald, net zoals jouw opa deed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:31

Netjes dat je daaraan denkt.
Als ik mijn collega ophaal krijg ik vaak een reep chocolade.. deel ik gewoon met de collega's.

Ik zou dan zelf denk ik een kadobon kopen of iets lekkers van rituals.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:33

Nathalie18x schreef:
^ ik zou gewoon iets kopen waarvan je weet dat ze het leuk/lekker vindt! Netjes van je trouwens!

Dat is t nou net, ik ken dr eigenlijk niet zo goed. Ik zie haar dus maar 1 uurtje in de week en dan zijn we gewoon bezig met de les :+
Maar iets lekkers of een kleinigheidje is dus gewoon goed? Dankjulliewel

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:38

Xyris schreef:
Oh of van die mensen, eten met zijn allen, iedereen legt geld in voor de gegeten gerechten + een beetje extra en er is er dan eentje die wacht tot iedereen heeft ingelegd, telt het bij elkaar op en legt bij wat er mist om precies goed af te rekenen zonder fooi. Dat zijn ook mensen die hoef ik niet meer te zien.

Dit precies doet een vriendin van mij ook! Of ze wacht tot al het geld op tafel ligt. Iedereen legt er fooi bij en deze persoon denkt. Ik hoef er geen fooi meer bij te leggen want er ligt al genoeg... :( Op de 1 of andere manier betaalt zij altijd minder dan de rest. Oja, ze eet wel het meest en ga nooit tapas met haar eten! Ze verorbert alle gerechten waar je bij staat en weet nooit wat ze besteld had. Maar dan wel alleen afrekenen wat je zelf besteld hebt....

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:40

Een van mijn vrienden moest bonnetjes voor gratis Mexicaanse maaltijden uitdelen op zijn werk. Op het einde had hij er nog zo'n 50tal over die hij mocht houden van zijn baas. Hij gaat dus nu al een maand bijna elke dag Mexicaans eten en probeert het onopvallend te houden door af te wisselen tussen de 2 filialen in de stad die de bonnetjes aannemen. Allemaal geen probleem voor mij natuurlijk want vrijdag brengt hij voor mij ook een maaltijd mee :D

Edit:
Diezelfde vriend gaat met mij naar een tattoo conventie en hij stelde voor dat ik het vervoer zou betalen en hij de inkom. Leek allemaal prima tot bleek dat het vervoer 175euro was en de inkom 40euro.
Ik heb hem toch maar mooi verteld dat hij het eten betaalt die dag. :o
Laatst bijgewerkt door ElsieC op 07-05-18 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:43

Jahoor, dat zal ze vast leuk vinden :j

Ik ben zelf ook altijd vreselijk met terugbetalen. Niet dat ik gierig ben maar ik vergeet het gewoon oprecht :oo En ik heb ook al regelmatig met vrienden gehad dat we echt moesten gaan uitzoeken wat ik nou ook alweer moest terugbetalen. Dat is geen onwil ofzo, ik ben gewoon vergeetachtig :o Ik ben dan ook erg blij met tikkies, dan kan iemand mij gewoon dagelijks ermee spammen tot ik het een keer niet vergeet _O-

Van minder afrekenen als je goedkoper eet snap ik overigens op zich wel, mits je dit van tevoren overlegt. Sommige mensen hebben een kleine portemonnee en als je dan toch graag mee wilt kun je maar beter goedkoop uit zijn ipv helemaal niet mee te kunnen. Maar nogmaals als iemand dat van tevoren aangeeft vind ik dat prima :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:45

Chasingmood schreef:

Had ik bij mijn manegelessen :D ik heb zelf namelijk geen auto en kon met een vriendin meerijden, we reden toch allebei op dezelfde avond en dan hoefde ik met ***weer niet met de scooter.
Zij wou er ook nooit wat voor hebben, maar ik deed af en toe voor haar betalen in de kantine (frisdrank of chocomel na het rijden bijv). We zijn ook een keer samen naar een ruitersportzaak gegaan, gewoon voor de leuk, en met dat we daar rondliepen zei ik kies maar wat leuks uit :j zij ging stuiterend die winkel door :D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:45

Ik vergeet het juist altijd als mensen mij nog geld terug moeten geven :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:47

Ik vergeet het ook vaak. En als je dan voorschiet voor mensen die het ook gewoon vergeten (dus niet uit gierigheid) kan het lang duren :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:48

Lang geleden toen ik nog studeerde, zou ik gaan trouwen. Ik had nauwelijks geld voor de huur etc, en dus ook geen geld voor een trouwjurk etc.
Mijn moeder leende mij een mooie, lange witkatoenen India jurk. Ze had er 6 in de opruiming voor een futje gekocht. Verder leende ik een omslagdoek en een bijzonder ( maar goedkope) ketting van haar. Het stond heel mooi vond ik.
Na het huwelijk wilde ze die spullen terug, ook al vond ik dat best erg. Het was zeker geen kwestie van gierigheid, maar meer zo van 'dat is van mij'. ZE was vaak heel gul. Toch stak het mij; ik had het er moeilijk mee; vooral omdat het vrij 'waardeloze' spullen waren.

Inmiddels zit ze in een bejaardentehuis en ontdekte mijn broer dat al die Indiajurken en sjaals in een doos op zolder zaten; ze heeft ze geen van alle ooit gedragen. De ketting is naar de hergebruik gegaan.

Gebrek aan inlevingsvermogen...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:49

Ik vergeet het bijna altijd, maar gelukkig is mijn vriendin niet zo moeilijk en kopen we ook weleens samen iets als ik weer eens geen geld heb. Vaak zijn we allebei te arm om dubbel te kopen, dus dan maar ieder een bueno.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:51

Chasingmood schreef:

Gewoon iets lekkers of leuks zoals anderen ook al zeggen, gaat om het gebaar.

Oh, blijft heerlijk topic dit!

Ooit collega gehad, met zijn allen op bedrijfs uitje, als je rijdt met mensen in de auto mag je declareren voor je benzine kosten.
Komt ie doodleuk met nog voor iedereen een rekening. Nou weet ik wel dat benzinekosten niet alles dekken, maar kom op zeg! Dit sloeg echt alles.

Op verjaardag inderdaad bij iemand die de chips bewaard en de tucjes en wat dan ook van vorige verjaardagen.. En die dus echt niet meer te nassen zijn zo slof.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:55

Als je geld leen of iets dan betaal je dat toch gewoon terug. Vergeetachtig of niet.
Vergeet je dan ook je huur te betalen of de stalling van je paard.

Ik doe dan een berichtje in mijn agenda zetten.
Al heeft bijna iedereen tegenwoordig een betaal app op zijn telefoon.

Vwb die jurk.. Ja je moeder leende hem aan jou dan is het toch niet raar als ze dat terug vraagt.
Misschien vond ze het fijn om te bewaren want haar dochter was er toch in getrouwd je kan niet in iemand zijn gedachten kijken.