Hond van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:25

Quera: Heb je helemaal gelijk in, maar als ik mij elke dag zou frustreren aan een hond die op mijn erf komt poepen, putten graven en ik ondertussen al naar het asiel heb gebracht, dan zou die €100 mij het eigenlijk wel waard zijn...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 08:26

dubbel post deze verwijderd
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 23-05-18 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:26

Ik zou inderdaad toch zelf draad/een hek plaatsen. Ja, dat kost geld. Ja, dat zouden je buren eigenlijk zelf moeten oplossen. Maar dat gebeurt niet, en alle tijd, moeite en geld (benzine om naar een asiel ver weg te rijden?) die je steekt in dat beest weg te brengen of je steeds te ergeren kan je dan ook besparen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:27

quera schreef:
Indestal schreef:
Je kunt je ziek ergeren aan buren, maar als je last van ze hebt en je kan het zelf oplossen, dan doe je dat...ik heb hier de katten van anderen die komen poepen en dat houdt je niet tegen...

Maar waarom moet je overlast van andermans dieren zelf oplossen. Zijn toch hun dieren...

Omdat de buren het niet gaan doen. En de buren zich er niet aan ergeren. Tussen gelijk hebben en het krijgen zit soms een onoverbrugbare ruimte. Dan kun je beter denken in oplossingen dan in principes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:30

Ik zou voor de optie gaan. Uurtje verder de hond vinden en door de ambu ophalen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:44

meggiemeg schreef:
Als zij hun dieren de zorg en aandacht geven die ze nodig hebben gaan ze ook niet rondzwerven.

Sommige dieren doen dit ook wanneer ze wel goede zorg en voldoende aandacht krijgen. Bijvoorbeeld Husky's staan er om bekend dat ze nog wel eens aan de wandel gaan.

meggiemeg

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:02

Ja klopt. Wat ik gewoon niet kan snappen is dat je van alles aan haalt maar er gewoon weg niet de zorg in wilt steken en de verantwoording wilt nemen.
Afgelopen winter waren de vogels ook doodgevroren met die erge kou. Ze zaten in een niet geïsoleerd hok welke in de open wei staat. Dat is wachten tot het gaat gebeuren. Zelfs hun schildpad gaat aan de wandel en zit regelmatig bij ons op het terrein. Die heeft de vijver al leeg gegeten dus gaat ook op zoek naar eten. Zal vast niet lang meer duren voordat hun kippen ook hier te vinden zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:03

Saleisha schreef:
Ik zou inderdaad toch zelf draad/een hek plaatsen. Ja, dat kost geld. Ja, dat zouden je buren eigenlijk zelf moeten oplossen. Maar dat gebeurt niet, en alle tijd, moeite en geld (benzine om naar een asiel ver weg te rijden?) die je steekt in dat beest weg te brengen of je steeds te ergeren kan je dan ook besparen.

De kosten voor de benzine heb ik niet, mag tanken op kosten van de baas. Dus dat is een voordeel wat ik heb in deze.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:14

Jeetje, dat klinkt toch wel heel schrijnend :\

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:26

meggiemeg schreef:
Saleisha schreef:

De kosten voor de benzine heb ik niet, mag tanken op kosten van de baas. Dus dat is een voordeel wat ik heb in deze.

Ah dat scheelt wel. Toch zou ik proberen een andere oplossing te zoeken dan de hond ver weg brengen, als deze lui zo veel dieren hebben (schildpadden, kippen, vogels, wat hebben ze nog meer?) en voor alles matig/slecht zorgen moet er toch iets te regelen zijn met dierenbescherming of iets dergelijks? Je kan ook lastig elke losse kip straks wegbrengen..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:31

meggiemeg schreef:
Saleisha schreef:

Ik en anderen hebben het al een aantal keren aangegeven, maar nogmaals, hoe verkeerd het ook klinkt, steek er die 100 euro zelf in en zet dat laatste stuk tussen jouw en de buren af. Alternatief is om na nog een paar jaar frustratie er weer 3000+ tegen aan te gooien om dat hele stuk nogmaals opnieuw aan te laten leggen. Gaat je op de lange termijn veel frustratie schelen hoe oneerlijk het ook voelt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:43

Het blijft niet bij die honderd euro, anders was het allang geregeld, het zijn de kosten voor het materiaal, maar ook nog de kosten voor iemand die het installeert. Mijn man heeft er geen tijd voor om dit te doen, die werkt enorm veel buiten de deur, ik werk ook 40 tot 60 uur per week en buiten dat een lichaam wat niet altijd even lekker mee wil werken (als gevolg van een ongeluk een aantal jaren terug). Plus dat de principe kwestie een grote rol speelt, en ja ik weet dat ik dan minder mag klagen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:46

Saleisha schreef:
als deze lui zo veel dieren hebben (schildpadden, kippen, vogels, wat hebben ze nog meer?) en voor alles matig/slecht zorgen moet er toch iets te regelen zijn met dierenbescherming of iets dergelijks? Je kan ook lastig elke losse kip straks wegbrengen..

De dierenbescherming zal er niets aan doen, ze hebben een onderkomen, krijgen eten en drinken al is het niet zoals het hoort.
Er staan hier vlakbij 2 paarden, die staan er zeer schrijnend bij, alle botten steken uit zelfs in de zomer, krijgen amper te eten, staan vaak tot aan de knieën in de modder en mest. Dierenbescherming is er geweest en kan er niets mee. Komen jaarlijks meerdere meldingen bij hun binnen over dat adres en er veranderd helemaal niets.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:55

meggiemeg schreef:
Saleisha schreef:
als deze lui zo veel dieren hebben (schildpadden, kippen, vogels, wat hebben ze nog meer?) en voor alles matig/slecht zorgen moet er toch iets te regelen zijn met dierenbescherming of iets dergelijks? Je kan ook lastig elke losse kip straks wegbrengen..

De dierenbescherming zal er niets aan doen, ze hebben een onderkomen, krijgen eten en drinken al is het niet zoals het hoort.
Er staan hier vlakbij 2 paarden, die staan er zeer schrijnend bij, alle botten steken uit zelfs in de zomer, krijgen amper te eten, staan vaak tot aan de knieën in de modder en mest. Dierenbescherming is er geweest en kan er niets mee. Komen jaarlijks meerdere meldingen bij hun binnen over dat adres en er veranderd helemaal niets.

Helemaal bizar dit.. :(

Overigens, aangezien jullie zo veel uren werken zou ik al helemaal gewoon een hek laten plaatsen. Zonde om je schaarse vrije uurtjes te spenderen aan frustratie en ergernis

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:00

meggiemeg schreef:
Kan dat _Dracarys? Mag je zo maar overal een hond afgeven bij een asiel als dat niet nabij je woonplaats is? Ik had gedacht dat dat niet mogelijk is.

Als je dit overweegt, terwijl je al heel weinig tijd hebt, dan kan je toch beter die tijd besteden aan het zetten van een afscheiding? Veel efficienter, misschien komen er in de toekomst nog wel andere honden in de buurt, je kan die toch niet allemaal gaan afvoeren naar een asiel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 10:16

Sclimpre alle buren hebben hier honden, een ieder heeft verder maatregelen genomen dat ze op eigen terrein blijven, de een met een hekwerk, de ander met een band om bij de hond in combinatie met een draad op de grond, weer een ander heeft de hond in een kennel. Eén van de buren moest het op een harde manier leren om zijn erf af te zetten, pas bij de 3e hond namen zij maatregelen, er waren er eerst 2 dood gereden hiervoor op de weg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:22

meggiemeg schreef:
Het blijft niet bij die honderd euro, anders was het allang geregeld, het zijn de kosten voor het materiaal, maar ook nog de kosten voor iemand die het installeert. Mijn man heeft er geen tijd voor om dit te doen, die werkt enorm veel buiten de deur, ik werk ook 40 tot 60 uur per week en buiten dat een lichaam wat niet altijd even lekker mee wil werken (als gevolg van een ongeluk een aantal jaren terug). Plus dat de principe kwestie een grote rol speelt, en ja ik weet dat ik dan minder mag klagen.

Vasthouden aan principekwesties in dit soort gevallen levert je enkel maagzweren en migraines op.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:23

Natuurlijk is het beter dat de buren dit zelf oplossen. Maar als ze het niet doen kan je je ofwel blijven ergeren en tijd spenderen om hun hond naar het asiel te brengen en de putten in je tuin terug te vullen, ofwel die tijd besteden aan het zetten van een afsluiting zodat voor jou het probleem echt opgelost is. Het 2de lijkt me het meest efficiente en dan hoef je je ook niet meer te ergeren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:27

Ik vind het te zot voor woorden om te lezen dat ts maar een hek moet plaatsen als ze er last van heeft.
Sorry maar het is niet haar hond.... Het is de hond can de buren.

Ik vind het een juiste aktie van ts dat ze de hond naar het asiel had gebracht.
Ik hoop dat als hij daar vaker gebracht word het uiteindelijk duurder voor de buren gaat worden hem op te halen waardoor ze eens gaan nadenken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:41

enzino schreef:
De kosten zullen zo rond de 15 euro per dag liggen. Dus hopelijk is dat voldoende motivatie voor ze om een hekwerkje te laten plaatsen.

Plus de kosten van het chippen.
Ik heb een keer snachts een hond op straat gevonden tijdens onweer en een dikke hoosbui.
Volgende dag eerst geprobeerd een eigenaar te achter halen. Toen dit niet lukte heb ik hem naar het asiel gebracht.
Daar bleek hij niet gechipt.
Door Facebook heb ik gelukkig de eigenaar kunnen achterhalen aan het eind van de dag.
Deze heeft de hond weer bij het asiel opgehaald.
Hij kwam nog bij mij met een bedankje en vertelde uiteraard hoe en wat er gebeurt was.
Toen vertelde hij ook dat de hond dezelfde dag nog door het asiel gechipt was en dat dat standaard gebeurt

Die kosten kwamen ook voor zijn rekening.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:48

hagelslag schreef:
Ik vind het te zot voor woorden om te lezen dat ts maar een hek moet plaatsen als ze er last van heeft.
Sorry maar het is niet haar hond.... Het is de hond can de buren.

Ik vind het een juiste aktie van ts dat ze de hond naar het asiel had gebracht.
Ik hoop dat als hij daar vaker gebracht word het uiteindelijk duurder voor de buren gaat worden hem op te halen waardoor ze eens gaan nadenken

Ja, het is zot en nee, dat gaat niet werken (nieuwe hond kopen/ophalen via mp kan ook nog).
Via de rechter gelijk halen?
TS is dan 15+ jaar verder, minimaal 50.000 euro armer (incl 3+x opnieuw tuin aanleggen), lading gezondheidsklachten rijker (door alle frustratie en stress), en de buren zijn 3 honden verder, mischien 500 euro aan extra kosten (nieuwe honden voornamelijk), wat er nog aan beleefdheid was is geheel foetsie en ze hebben er niks van geleerd.
Realiteit is dat je beter af bent met een hek om je gehele perceel.
Je kan hier van alles rechtvaardigen omdat je in je recht staat, maar daar zal de situatie echt niet van verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:48

Ik vind het bijzonder dat het in dit geval helemaal oké is om het dier naar het asiel te brengen en het dier niet meer terug te laten gaan naar de eigenaar maar dat er in een ander topic juist het asiel fout zit omdat dat om een kat ging.. Als dit een topic van de eigenaar van de hond geweest was waren de reacties heel anders geweest.
Je moet de asielen hier niet mee opzadelen, ze zouden de hond nooit ophalen, hebben ze wel gedaan dus wat dat betreft was dat een verkeerde inschatting. Misschien hebben ze nu hun lesje geleerd. Anders dan maar een asiel verder rijden gaat wel wat ver..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:04

dees_daan is het niet overal zo dat dieren de dupe zijn als de eigenaar de verantwoording niet neemt? Niet alleen bij mij.
De hond kan van mijn terrein af zo de weg op en bij hun ook. Het is dan een kwestie van tijd dat deze daar zijn vertier gaat zoeken aangezien ik de hond elke keer weg jaag. Wat dan? Een aanrijding waarbij het hopelijk alleen bij blikschade blijft?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:04

dees_daan schreef:
Ik vind het bijzonder dat het in dit geval helemaal oké is om het dier naar het asiel te brengen en het dier niet meer terug te laten gaan naar de eigenaar maar dat er in een ander topic juist het asiel fout zit omdat dat om een kat ging.. Als dit een topic van de eigenaar van de hond geweest was waren de reacties heel anders geweest.
Je moet de asielen hier niet mee opzadelen, ze zouden de hond nooit ophalen, hebben ze wel gedaan dus wat dat betreft was dat een verkeerde inschatting. Misschien hebben ze nu hun lesje geleerd. Anders dan maar een asiel verder rijden gaat wel wat ver..

Ik ken het ander topic niet, maar ik neem aan dat daar de kat niet voor 10 dagen alleen in de tuin werd gelaten.
TS heeft zeker het juiste ding gedaan, die hond heeft het nog beter af in het asiel dan bij die mensen. Als ik zo een dingen lees (vogels die doodvriezen, kippen die overreden worden) dan vind ik het eigenlijk steeds belachelijker worden dat iedere zot dieren kan aanschaffen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:16

daantjuhhh schreef:
Plus de kosten van het chippen.

Hartstikke goed.

En nu de hond dus ook een chip heeft zullen de eigenaren meteen gecontacteerd kunnen worden mocht de hond weer bij een asiel terecht komen. Het is te hopen voor hun dat het niet een asiel heel ver weg is ;)