Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
quera schreef:Indestal schreef:Je kunt je ziek ergeren aan buren, maar als je last van ze hebt en je kan het zelf oplossen, dan doe je dat...ik heb hier de katten van anderen die komen poepen en dat houdt je niet tegen...
Maar waarom moet je overlast van andermans dieren zelf oplossen. Zijn toch hun dieren...
Saleisha schreef:Ik zou inderdaad toch zelf draad/een hek plaatsen. Ja, dat kost geld. Ja, dat zouden je buren eigenlijk zelf moeten oplossen. Maar dat gebeurt niet, en alle tijd, moeite en geld (benzine om naar een asiel ver weg te rijden?) die je steekt in dat beest weg te brengen of je steeds te ergeren kan je dan ook besparen.
meggiemeg schreef:Saleisha schreef:Ik zou inderdaad toch zelf draad/een hek plaatsen. Ja, dat kost geld. Ja, dat zouden je buren eigenlijk zelf moeten oplossen. Maar dat gebeurt niet, en alle tijd, moeite en geld (benzine om naar een asiel ver weg te rijden?) die je steekt in dat beest weg te brengen of je steeds te ergeren kan je dan ook besparen.
De kosten voor de benzine heb ik niet, mag tanken op kosten van de baas. Dus dat is een voordeel wat ik heb in deze.
meggiemeg schreef:Saleisha schreef:Ik zou inderdaad toch zelf draad/een hek plaatsen. Ja, dat kost geld. Ja, dat zouden je buren eigenlijk zelf moeten oplossen. Maar dat gebeurt niet, en alle tijd, moeite en geld (benzine om naar een asiel ver weg te rijden?) die je steekt in dat beest weg te brengen of je steeds te ergeren kan je dan ook besparen.
De kosten voor de benzine heb ik niet, mag tanken op kosten van de baas. Dus dat is een voordeel wat ik heb in deze.
Saleisha schreef:als deze lui zo veel dieren hebben (schildpadden, kippen, vogels, wat hebben ze nog meer?) en voor alles matig/slecht zorgen moet er toch iets te regelen zijn met dierenbescherming of iets dergelijks? Je kan ook lastig elke losse kip straks wegbrengen..
meggiemeg schreef:Saleisha schreef:als deze lui zo veel dieren hebben (schildpadden, kippen, vogels, wat hebben ze nog meer?) en voor alles matig/slecht zorgen moet er toch iets te regelen zijn met dierenbescherming of iets dergelijks? Je kan ook lastig elke losse kip straks wegbrengen..
De dierenbescherming zal er niets aan doen, ze hebben een onderkomen, krijgen eten en drinken al is het niet zoals het hoort.
Er staan hier vlakbij 2 paarden, die staan er zeer schrijnend bij, alle botten steken uit zelfs in de zomer, krijgen amper te eten, staan vaak tot aan de knieën in de modder en mest. Dierenbescherming is er geweest en kan er niets mee. Komen jaarlijks meerdere meldingen bij hun binnen over dat adres en er veranderd helemaal niets.
meggiemeg schreef:Kan dat _Dracarys? Mag je zo maar overal een hond afgeven bij een asiel als dat niet nabij je woonplaats is? Ik had gedacht dat dat niet mogelijk is.
meggiemeg schreef:Het blijft niet bij die honderd euro, anders was het allang geregeld, het zijn de kosten voor het materiaal, maar ook nog de kosten voor iemand die het installeert. Mijn man heeft er geen tijd voor om dit te doen, die werkt enorm veel buiten de deur, ik werk ook 40 tot 60 uur per week en buiten dat een lichaam wat niet altijd even lekker mee wil werken (als gevolg van een ongeluk een aantal jaren terug). Plus dat de principe kwestie een grote rol speelt, en ja ik weet dat ik dan minder mag klagen.
enzino schreef:De kosten zullen zo rond de 15 euro per dag liggen. Dus hopelijk is dat voldoende motivatie voor ze om een hekwerkje te laten plaatsen.
hagelslag schreef:Ik vind het te zot voor woorden om te lezen dat ts maar een hek moet plaatsen als ze er last van heeft.
Sorry maar het is niet haar hond.... Het is de hond can de buren.
Ik vind het een juiste aktie van ts dat ze de hond naar het asiel had gebracht.
Ik hoop dat als hij daar vaker gebracht word het uiteindelijk duurder voor de buren gaat worden hem op te halen waardoor ze eens gaan nadenken
dees_daan schreef:Ik vind het bijzonder dat het in dit geval helemaal oké is om het dier naar het asiel te brengen en het dier niet meer terug te laten gaan naar de eigenaar maar dat er in een ander topic juist het asiel fout zit omdat dat om een kat ging.. Als dit een topic van de eigenaar van de hond geweest was waren de reacties heel anders geweest.
Je moet de asielen hier niet mee opzadelen, ze zouden de hond nooit ophalen, hebben ze wel gedaan dus wat dat betreft was dat een verkeerde inschatting. Misschien hebben ze nu hun lesje geleerd. Anders dan maar een asiel verder rijden gaat wel wat ver..