Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
truus1970 schreef:100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
al een telefoon en een tablet kapot. Nintendo switch kapot. Barkrukken kapot en het lijstje wordt als maar langer.
Wel aardig ons weg gevonden hoe zij het minst vernielt, maar toch ontsnapt er wel eens wat aan onze aandacht en dan vindt ze dat weer.
Ik denk als je alles optelt, ze in 2 jaar tijd al voor 500 euro vernielt heeft.
Toch is ze lief, en gaat ze echt niet weg. Maar soms....afleren is lastig, want als je thuis komt en kwaad is al geschied, dan kan je dr ook niet meer op dr sodemieter geven.
Ze heeft ons wel fantastisch leren opruimen. Al wat blijft liggen, gaat kapot...
madeliefw schreef:truus1970 schreef:100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
al een telefoon en een tablet kapot. Nintendo switch kapot. Barkrukken kapot en het lijstje wordt als maar langer.
Wel aardig ons weg gevonden hoe zij het minst vernielt, maar toch ontsnapt er wel eens wat aan onze aandacht en dan vindt ze dat weer.
Toch is ze lief, en gaat ze echt niet weg. Maar soms....afleren is lastig, want als je thuis komt en kwaad is al geschied, dan kan je dr ook niet meer op dr sodemieter geven.
Ze heeft ons wel fantastisch leren opruimen. Al wat blijft liggen, gaat kapot...
Oei... Hier als pup ook een behoorlijke sloper gehad maar ik heb haar altijd dus wel enorm gestraft als ik thuis kwam. En ik heb echt het idee dat ze het daardoor wel afgeleerd heeft. Ook het idee dat ze precies wist wat ze fout deed.
truus1970 schreef:100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
BarbaLala schreef:Je maakt een grap neem ik aan?
Zo niet dan zou je jezelf eens achter de oren moeten krabben, een dier doet dat namelijk met een reden, nooit zomaar.
Sunnda schreef:Wat een onzin..
Alsof dat dier dacht: goh, dit zal wel over die schoen gaan die ik vanmorgen opgegeten heb. Nee dat zal ik maar niet meer doen.
Hoe ziet dat er trouwens uit? Achteraf enorm straffen.
Ps: ik ben absoluut voorstander van straffen als dat nodig is
Maar achteraf straffen is echt l*lkoek
Mlies schreef:Pikkepor; als ik thuis kom en ik zeg op een bepaalde toon "Wat heb jij gedaan?" dan kruipt mijn jongste ook in elkaar. Terwijl hij nooit sloopt of piest in huis.Is de toon die hem onzeker maakt.
Dus weten wat ze fout hebben gedaan is bullshit en achteraf voor straffen is belachelijk.
NoTwixLeft schreef:En hond die op zn rug gaat liggen, als je thuis komt is imo ook echt geen fijn teken. Ik denk en dus puur op wat je nu deelt, dat je hond alvast onderdanig doet, omdat "het baasje wel weer boos zou kunnen gaan doen". Aangeleerd gedrag dus, want uiteindelijk word het baasje regelmatig boos als ze thuis komt, dus dan kan ik maar beter alvast onderdanig zijn misschien dat ze deze keer niet boos wordt.
Ik zou dus het echt achterwege gaan laten dat je bozig reageert als je weer wat kapots ontdekt. Corrigeren heeft echt 0,0 zin meer als het niet direct na de fout gebeurt.
Je hond heeft imo nu al stress omdat je thuis komt en waarschijnlijk boos wordt. Want dat heeft ie geleerd, niet dat dat slopen niet mag.
DeMolenhoek schreef:NoTwixLeft schreef:En hond die op zn rug gaat liggen, als je thuis komt is imo ook echt geen fijn teken. Ik denk en dus puur op wat je nu deelt, dat je hond alvast onderdanig doet, omdat "het baasje wel weer boos zou kunnen gaan doen". Aangeleerd gedrag dus, want uiteindelijk word het baasje regelmatig boos als ze thuis komt, dus dan kan ik maar beter alvast onderdanig zijn misschien dat ze deze keer niet boos wordt.
Ik zou dus het echt achterwege gaan laten dat je bozig reageert als je weer wat kapots ontdekt. Corrigeren heeft echt 0,0 zin meer als het niet direct na de fout gebeurt.
Je hond heeft imo nu al stress omdat je thuis komt en waarschijnlijk boos wordt. Want dat heeft ie geleerd, niet dat dat slopen niet mag.
Wat een bullshit... Sorry maar wat een hoop aannames in een bericht zeg. Dit is mijn eerste reactie op deze discussie en je gaat er direct van uit dat ik mijn hond dan straf? Waar lees je dat ze dit bijna altijd doet? Waar lees je dat ik regelmatig boos wordt bij thuis komst? We zijn haar juist aan het afleren van te blaffen bij thuiskomst dus als ze stil is wordt ze uitgebreid beloond. Ongeacht wat ze dan heeft gedaan.
Ze doet dit 1 x per maand ongeveer en ja, dan heeft ze ook gewoon altijd wat gedaan. Ik straf haar dan ook niet maar volg de normale routine van altijd. Maar ze weet dus wel wat ze heeft gedaan.
Marjoow schreef:Zullen we hier ontopic blijven?