Wat is je grootste of duurste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:38

2 auto's, eentje van 1700 euro en eentje van 4000 euro. Ik koop nooit meer alleen of met een vriendin erbij een auto :')

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:53

Is dat niet gewoon verveling/eenzaamheid? Onze hond sloopte ook al haar speeltjes en andere dingen maar nu wij zorgen dat ze altijd wat te doen heeft en mijn moeder werkt thuis dus ze is heel weinig alleen, doet ze dat niet meer.

truus1970 schreef:
100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
al een telefoon en een tablet kapot. Nintendo switch kapot. Barkrukken kapot en het lijstje wordt als maar langer.
Wel aardig ons weg gevonden hoe zij het minst vernielt, maar toch ontsnapt er wel eens wat aan onze aandacht en dan vindt ze dat weer.
Ik denk als je alles optelt, ze in 2 jaar tijd al voor 500 euro vernielt heeft.
Toch is ze lief, en gaat ze echt niet weg. Maar soms....afleren is lastig, want als je thuis komt en kwaad is al geschied, dan kan je dr ook niet meer op dr sodemieter geven.
Ze heeft ons wel fantastisch leren opruimen. Al wat blijft liggen, gaat kapot...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:16

madeliefw schreef:
truus1970 schreef:
100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
al een telefoon en een tablet kapot. Nintendo switch kapot. Barkrukken kapot en het lijstje wordt als maar langer.
Wel aardig ons weg gevonden hoe zij het minst vernielt, maar toch ontsnapt er wel eens wat aan onze aandacht en dan vindt ze dat weer.
Toch is ze lief, en gaat ze echt niet weg. Maar soms....afleren is lastig, want als je thuis komt en kwaad is al geschied, dan kan je dr ook niet meer op dr sodemieter geven.
Ze heeft ons wel fantastisch leren opruimen. Al wat blijft liggen, gaat kapot...

Oei... Hier als pup ook een behoorlijke sloper gehad maar ik heb haar altijd dus wel enorm gestraft als ik thuis kwam. En ik heb echt het idee dat ze het daardoor wel afgeleerd heeft. Ook het idee dat ze precies wist wat ze fout deed.

Wat een onzin..
Alsof dat dier dacht: goh, dit zal wel over die schoen gaan die ik vanmorgen opgegeten heb. Nee dat zal ik maar niet meer doen.

Hoe ziet dat er trouwens uit? Achteraf enorm straffen.

Ps: ik ben absoluut voorstander van straffen als dat nodig is
Maar achteraf straffen is echt l*lkoek.

En mijn grootste miskoop: mijn vorige paard, hij mankeerde alles wat in het handboek ziektes bij paardeb herkennen staat. :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:50

truus1970 schreef:

Je maakt een grap neem ik aan?
Zo niet dan zou je jezelf eens achter de oren moeten krabben, een dier doet dat namelijk met een reden, nooit zomaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 02:14

BarbaLala schreef:
Je maakt een grap neem ik aan?
Zo niet dan zou je jezelf eens achter de oren moeten krabben, een dier doet dat namelijk met een reden, nooit zomaar.

Plus je laat een hond die je niet kan vertrouwen natuurlijk niet alleen achter in je woonkamer/huis.

Hier gaan de puppies de kooi in als we geen toezicht kunnen houden.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:17

truus1970 schreef:

Die laatste zin ..... das nog eens een mooie manier van omdenken! _/-\o_

_Reneee

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:42

Onze hond zit nooit alleen en die heeft ook een bankstel en deur verwoest.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:51

Een rijbroek van 165,- euro.. doe ik nooit meer! 1x gewassen en past gelijk niet meer..

En een keer een paard, gelukkig niet de hoofdprijs voor betaald omdat we wisten dat hij iets had met zijn rug (was bekend wat precies). Achteraf bleek hij veel meer te mankeren (in alle benen, hals etc) dus maar 4 maanden bij ons geweest en uit zijn lijden verlost.. leefde niet pijnvrij helaas :(

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:14

Het zadel dat ik overgekocht heb bij mijn pony. Na twee maanden kon ik het zadel weg doen omdat hij gegroeid was in zijn bespiering. Helaas niks aan te passen aan het zadel. Met verlies verkocht op facebook.

Heb er nu een wintec wide op liggen maar kan er zelf niet lekker in zitten dus weeeeer op zoek naar een ander zadel. Bah. Kost zoveel geld steeds.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:39

_Reneee schreef:
Onze hond zit nooit alleen en die heeft ook een bankstel en deur verwoest.

Dat een hond nooit alleen zit betekend niet per definitie dat hij zich niet verveeld.
Of frustratie heeft.

Ik zeg niet dat dat bij jouw hond zo is.
Maar nooit alleen is geen definitie voor geen verveling

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:25

Mijn hond is ook zo, lopen de hele dag in de tuin (grote tuin met bomen, struiken, extra speeltjes,....) en zelfs nog een hond als vriendje erbij. En toch krijgt ze het klaar om dagelijks een oud boek uit de kartonnen doos te pikken en letterlijk te verslinden. Ik kan dus bijna dagelijk snippertjes van de gazon harken.
Waarom? Geen idee het is de uitdaging om dat boek uit die doos te krijgen denk ik?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:41

Onze hond sloopte vroeger ook weleens dingen, maar op hem hoefde je eigenlijk niet eens boos te worden. Zodra je in de buurt kwam van dat wat hij had gesloopt kwam hij er al heel zielig met de staart tussen de poten en z’n kop omlaag bij staan, dus de vorige eigenaar zal ‘m vast een keer flink op z’n flikker hebben gegeven _O-

Verder is mijn duurste miskoop denk ik toch echt mijn gitaar cursus van NHA. Ligt nu al een jaar stof te verzamelen. Ik ben zo’n perfectionist die iets graag meteen goed wil kunnen en anders maar gewoon stopt :') :') :')

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:01

blokje schreef:
Onze videocamera. Allemaal mooie filmpjes mee gemaakt maar op de pc doet het geluid het niet...
4 jaar film zonder geluid. (Moet op te lossen zijn maar ken niemand met zoveel verstand van computers)

Probeer eens Gomplayer, je mediaplayer heeft denk niet de juiste codecs

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:55

M'n tweedehands fiets... na 1 dag al lekke band (moest ook gelijk een nieuwe op), nieuw zadel+stang nodig gehad en m'n remmen moeten eigenlijk ook nog op den duur -O-
Ook meteen de laatste keer dat ik zo iets zonder m'n vader of vriend doe.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:54

Sunnda schreef:
Wat een onzin..
Alsof dat dier dacht: goh, dit zal wel over die schoen gaan die ik vanmorgen opgegeten heb. Nee dat zal ik maar niet meer doen.

Hoe ziet dat er trouwens uit? Achteraf enorm straffen.

Ps: ik ben absoluut voorstander van straffen als dat nodig is
Maar achteraf straffen is echt l*lkoek

Ik was het tot een jaar geleden met je eens.
Maar als ik nu ooit thuis kom en onze hond heeft (uit verveling) een reclamefolder versnippert/legpuzzel door de kamer liggen/pollepel vernield en ik heb als eerste reactie: 'Wat is hier gebeurd?!', dan kruipt hij in elkaar en probeert als een klein kind alles bij elkaar te vegen :') hij is zich wel degelijk bewust van wat hij gedaan heeft en dat dat niet mag.

Straffen in de zin van: we sluiten hem dan op in de bench doe ik dan weer niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:07

Precies dit. Hond weet t precies hier. En alles waar hij ooit voor op de kop heeft gekregen (lees een grom heeft gekregen) heeft hij sindsdien met rust gelaten. Overigens is het hele slopen gelukkig nu niet meer aan de orde, was echt puppygedrag.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:10

Pikkepor; als ik thuis kom en ik zeg op een bepaalde toon "Wat heb jij gedaan?" dan kruipt mijn jongste ook in elkaar. Terwijl hij nooit sloopt of piest in huis. :D Is de toon die hem onzeker maakt.
Dus weten wat ze fout hebben gedaan is bullshit en achteraf voor straffen is belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:37

Mlies: Als ik de deur binnen kom en mijn hond al op haar rug ligt te kwispelen en piepen, wat is dat dan? Ik heb dan zelfs nog niet gezien dat er iets is, maar weet dan wel dat het niet lang gaat duren :) Honden weten dat echt wel hoor. Dat heeft niets te maken met mijn houding, want ik ben mij dan nog van geen kwaad bewust.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:44

Mlies schreef:
Pikkepor; als ik thuis kom en ik zeg op een bepaalde toon "Wat heb jij gedaan?" dan kruipt mijn jongste ook in elkaar. Terwijl hij nooit sloopt of piest in huis. :D Is de toon die hem onzeker maakt.
Dus weten wat ze fout hebben gedaan is bullshit en achteraf voor straffen is belachelijk.

Als de kat het gedaan heeft, dan wijst hij die aan.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:47

En hond die op zn rug gaat liggen, als je thuis komt is imo ook echt geen fijn teken. Ik denk en dus puur op wat je nu deelt, dat je hond alvast onderdanig doet, omdat "het baasje wel weer boos zou kunnen gaan doen". Aangeleerd gedrag dus, want uiteindelijk word het baasje regelmatig boos als ze thuis komt, dus dan kan ik maar beter alvast onderdanig zijn misschien dat ze deze keer niet boos wordt.

Ik zou dus het echt achterwege gaan laten dat je bozig reageert als je weer wat kapots ontdekt. Corrigeren heeft echt 0,0 zin meer als het niet direct na de fout gebeurt.
Je hond heeft imo nu al stress omdat je thuis komt en waarschijnlijk boos wordt. Want dat heeft ie geleerd, niet dat dat slopen niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:09

NoTwixLeft schreef:
En hond die op zn rug gaat liggen, als je thuis komt is imo ook echt geen fijn teken. Ik denk en dus puur op wat je nu deelt, dat je hond alvast onderdanig doet, omdat "het baasje wel weer boos zou kunnen gaan doen". Aangeleerd gedrag dus, want uiteindelijk word het baasje regelmatig boos als ze thuis komt, dus dan kan ik maar beter alvast onderdanig zijn misschien dat ze deze keer niet boos wordt.

Ik zou dus het echt achterwege gaan laten dat je bozig reageert als je weer wat kapots ontdekt. Corrigeren heeft echt 0,0 zin meer als het niet direct na de fout gebeurt.
Je hond heeft imo nu al stress omdat je thuis komt en waarschijnlijk boos wordt. Want dat heeft ie geleerd, niet dat dat slopen niet mag.

Wat een bullshit... Sorry maar wat een hoop aannames in een bericht zeg. Dit is mijn eerste reactie op deze discussie en je gaat er direct van uit dat ik mijn hond dan straf? Waar lees je dat ze dit bijna altijd doet? Waar lees je dat ik regelmatig boos wordt bij thuis komst? We zijn haar juist aan het afleren van te blaffen bij thuiskomst dus als ze stil is wordt ze uitgebreid beloond. Ongeacht wat ze dan heeft gedaan.
Ze doet dit 1 x per maand ongeveer en ja, dan heeft ze ook gewoon altijd wat gedaan. Ik straf haar dan ook niet maar volg de normale routine van altijd. Maar ze weet dus wel wat ze heeft gedaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:17

Zullen we hier ontopic blijven? :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:27

DeMolenhoek schreef:
NoTwixLeft schreef:

Wat een bullshit... Sorry maar wat een hoop aannames in een bericht zeg. Dit is mijn eerste reactie op deze discussie en je gaat er direct van uit dat ik mijn hond dan straf? Waar lees je dat ze dit bijna altijd doet? Waar lees je dat ik regelmatig boos wordt bij thuis komst? We zijn haar juist aan het afleren van te blaffen bij thuiskomst dus als ze stil is wordt ze uitgebreid beloond. Ongeacht wat ze dan heeft gedaan.
Ze doet dit 1 x per maand ongeveer en ja, dan heeft ze ook gewoon altijd wat gedaan. Ik straf haar dan ook niet maar volg de normale routine van altijd. Maar ze weet dus wel wat ze heeft gedaan.

Iedereen straft zn hond, daar twijfel ik niet over. Straffen is imo corrigeren en dat verschilt natuurlijk in mate van gebruik.

Heb niet eens doorgehad dat dit jouw eerste bericht hier is, dus daar oprecht mijn excuses voor. Heb verschillende posts op een hoop gegooid, niet netjes van me.

Maar ik vind het echt bijzonder dat mensen nog steeds denken dat een hond na "5 minuten" nog snapt waarom die gestraft/gecorrigeerd wordt, dat was mijn gedachtegang achter de post.
Als een hond iets sloopt is dat vaak vanwege stress, aan de baas de taak om uit te zoeken waar die stress vandaan komt en dat op te lossen.

Marjoow schreef:
Zullen we hier ontopic blijven? :)

Grootste miskoop zijn denk ik een paar schoenen. Niet zo zeer spijt, maar mn vriend dacht dat ze wel in de wasmachine konden. Dag €120. :evaw: Of is mn vriend dan de miskoop? :')

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:36

Mijn grootste miskoop van mijn Gazelle Fuente, wat een drama. Alles altijd stuk, 28 versnellingen die het nooit goed gedaan hebben. De fiets stond binnen en ik maakte de ketting etc. regelmatig schoon en goed gevet, en ik fietste er natuurlijk dagelijks op. Dat laatste was dan ook het probleem volgens de fietsenmaker die hem mij verkocht had.... teveel erop gefietst, dus veel slijtage. Na 3 jaar was ik er klaar mee en heb ik een Scott gekocht.
Aan die Gazelle is alleen het frame nog origineel. Verder heb ik álles meerdere keren moeten vervangen (van ketting tot handvaten). Hij staat nu te verstoffen in de schuur, want ik moet nogmaals alle tandwielen en kabels van de versnellingen vervangen, en ik weiger :+

Mijn oude brik Gazelle van inmiddels 16 jaar oud heb ik dan weer weinig problemen mee. En die staat al jaren buiten en fiets ik alleen hele korte stukjes mee. Ziet er niet uit dat ding, maar fietsen doet 'ie altijd 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:38

NoTwixLeft schreef:
Grootste miskoop zijn denk ik een paar schoenen. Niet zo zeer spijt, maar mn vriend dacht dat ze wel in de wasmachine konden. Dag €120. :evaw: Of is mn vriend dan de miskoop? :')

Dat ligt eraan hoe duur hij was en of je op andere manier nog wel plezier aan hem beleefd.