Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat is er mis met inderdaad gewoon adresseren aan de personen die zijn uitgenodigd, en het dan gewoon ter sprake brengen bij degene met kinderen?
Vind sommige zinnetjes zoooo bot en dat zou bij mij volledig de verkeerde toon zetten. Terwijl als je het gewoon even persoonlijk meld, zou ik gewoon oppas regelen. Sowieso al als de uitnodiging alleen aan mij & man gericht zou zijn.
En vind een aantal uitgangspunten zo asociaal. “Wie betaald, bepaalt”. Bah, het gaat er toch om dat je samen bent met mensen waar je om geeft als je je liefde verklaart?
En vergeet niet dat je als gast over het algemeen ook flinke kosten maakt (outfit, bruidscadeau, vrijgezellenfeest). Bruiloft om bij aanwezig te zijn als stel ben je als snel 300 euro kwijt, al dan niet meer.
Uiteraard moet je je bruiloft inrichten zoals je zelf wel, en geen kids lijkt mij geen probleem, maar houd het vooral gezellig en liefdevol

.
Denk dat met bepaalde zinnetjes je mensen wel op het hart kan trappen, want zij houden wel van hun ‘blagen’.