Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:59

Wij hebben behalve getuigen niemand uitgenodigd, dat viel ook niet bij iedereen goed :+

Ik zou gewoon voor een duidelijke zin gaan en inderdaaf niet zo‘n bij de haren erbij getrokken sinterklaas rijmpje.

Kwa oppas begrijp ik het wel, ik haal ook echt niet zomaar in huis via een advertentie of zo :n
Niet iedereen heeft familie in de buurt.
Maar dan nog respecteer je dan gewoon het bruidspaar en dan ga je desnoods helemaal niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:15

Ceremonie hadden wij in besloten kring. Mijn nichtje(3), neefje(1), zoontje (3) van mijn getuige (komt regelmatig bij ons logeren of we gaan een dagje met hem op pad) en de dochter van een goede vriendin (4) waren erbij. De twee 3 jarigen mochten de ringen brengen en vonden dat beiden erg tof.
Met eten was alleen de 4 jarige er niet bij.

Ik heb mijn zus en mijn vriendin heel duidelijk laten weten dat ik ook op de kinderen had gerekend voor het eten. Na de ceremonie zijn we naar her restaurant gegaan en ik had vooraf ervoor gezorgd dat er voor de 3 kinderen al meteen drinken zou zijn. Het moment van "moeten gedragen" en "niet spelen" was al lang genoeg. Dus dat hun lievelings drankje klaar stond met een parasolletje erin was echt top!

Het feest was de dag erna, van 20.00 tot ?
Wij hebben maar 1 vraag gekregen of het met of zonder kinderen was. Deze mensen hadden de uitnodiging niet goed gelezen en hadden in hun hoofd dat het smiddags was.
Uitnodigingen waren naar dhr en mevr. Xxx
Iedereen binnen onze vriendengroepen snapt dat kinderen meenemen niet handig is. Kond4eren zijn allemaal onder de 5. Die moeten dan gewoonal in bed liggen . Plus dat de meesten een hotelovernachting hadden ivm reistijd.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 21:09

anjali schreef:
@Frummels: Maar wettelijk en juridisch gezien is een officieel huwelijk wel een familiezaak hoor.Dat merk je wel als iemand overlijdt,met erfenissen enzo.Als je dat allemaal niet ziet zitten dan zou ik toch even bij een notaris mijn licht gaan opsteken.Want die kinderen van de familie die jij er nu niet bij wilt hebben kunnen later wel opduiken als erfgenamen.

Zoals Ingrid inderdaad al aangaf, ben ik zelf jurist. Dus ik weet heel goed hoe dit juridisch en wettelijk zit, maar bedankt voor het meedenken. :) en naar een notaris moeten we sowieso als we gaan trouwen!

Sizzle schreef:
Wij hebben behalve getuigen niemand uitgenodigd, dat viel ook niet bij iedereen goed :+

Ik zou gewoon voor een duidelijke zin gaan en inderdaaf niet zo‘n bij de haren erbij getrokken sinterklaas rijmpje.

Kwa oppas begrijp ik het wel, ik haal ook echt niet zomaar in huis via een advertentie of zo :n
Niet iedereen heeft familie in de buurt.
Maar dan nog respecteer je dan gewoon het bruidspaar en dan ga je desnoods helemaal niet.

Ach, als jullie dat zo willen.. weet je ik kan me we echt niet druk om maken hoe een ander zijn bruiloft wil. Dat zijn gewoon mijn zaken niet. Zolang het paar er zelf maar gelukkig mee is :)

Oppas begrijp ik ook wel, dat het lastig kan zijn.

@Salsa: klopt! Daarom ben ik zo blij met alle suggesties. Want ik vind dingen al snel bot overkomen en we willen het wel vriendelijk overbrengen! Bellen is gewoon lastig omdat ik dat deel van mijn vriend zijn familie nog nooit heb gezien en hij hen zelf al een jaar of 10 niet heeft gezien..

Barroco schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat is er mis met inderdaad gewoon adresseren aan de personen die zijn uitgenodigd, en het dan gewoon ter sprake brengen bij degene met kinderen?

Vind sommige zinnetjes zoooo bot en dat zou bij mij volledig de verkeerde toon zetten. Terwijl als je het gewoon even persoonlijk meld, zou ik gewoon oppas regelen. Sowieso al als de uitnodiging alleen aan mij & man gericht zou zijn.

En vind een aantal uitgangspunten zo asociaal. “Wie betaald, bepaalt”. Bah, het gaat er toch om dat je samen bent met mensen waar je om geeft als je je liefde verklaart?

En vergeet niet dat je als gast over het algemeen ook flinke kosten maakt (outfit, bruidscadeau, vrijgezellenfeest). Bruiloft om bij aanwezig te zijn als stel ben je als snel 300 euro kwijt, al dan niet meer.

Uiteraard moet je je bruiloft inrichten zoals je zelf wel, en geen kids lijkt mij geen probleem, maar houd het vooral gezellig en liefdevol ;).
Denk dat met bepaalde zinnetjes je mensen wel op het hart kan trappen, want zij houden wel van hun ‘blagen’.

Die 300 euro valt in het niet bij wat wij kwijt zijn hoor :+ maar even los van of iemand er 10 euro of 10.000 euro aan kwijt is, vind ik wel dat het moet kunnen zoals wij het willen. En zoals ik in de OP al schreef, heb ik dit topic geopend voor suggesties en tips omdat ik het dus moeilijk vind om zoiets vriendelijk op papier te zetten. Maar ik zag al een maar leuke zinnetjes voorbij komen die in onze ogen heel netjes zijn en prima kunnen :)

Nikass schreef:
Zuchini schreef:
Wat voor kinderen hebben jullie eigenlijk in je omgeving? Ik ben echt wel beetje verbaasd over het (wan) gedrag wat ik hier lees. Janken tijdens de kerkdienst (moeder, vader, oma dan neem het kind even mee naar buiten?of zorg voor wat stille afleiding oid). Op mijn bruiloft hadden we mega veel kids. Maar die hebben zich werkelijk keurig gedragen. De mensen met echt jonge kids stonden wat dichter bij de uitgang, maar ook die waren stil.Ik vind dat er ook wel een beetje bijhoren, het netjes opvoeden van kinderen voor dit soort gelegenheden zodat ze weten wat er van de verwacht wordt.

Precies :j

Anoeska volgens mij mis jij mijn punt een beetje ;)

Maar ik hoef ten eerste geen argumenten over waarom kinderen op een bruiloft zouden mogen komen en dat sommigen zich wel kunnen gedragen, en ten tweede vind ik onze bruiloft alles behalve de gelegenheid en plaats om andermans kinderen op te voeden of bij te brengen wat er van ze verwacht wordt. En sorry als dat bot klinkt, zo bedoel ik het helemaal niet. Maar wij houden gewoon niet van kinderen en dus willen we ze niet op de bruiloft, punt.
En dat is sneu voor de mensen met kinderen die zich wel weten te gedragen, maar ik kan niet van een kind van 2 verwachten dat ie een uur stil naar de ceremonie luistert. Waar de een dat prima kan, gilt de ander de boel bij elkaar of gaat rondlopen. En om dus te voorkomen dat de een wel de kids mee mag en de ander niet, willen we het gewoon helemaal niet. Hoe stil en onzichtbaar ze ook zijn :+

ElizeVdS schreef:
anjali schreef:
Het is jullie feest dus dat mogen jullie op je eigen manier doen.Echter,een huwelijk is ook een familiezaak.Vandaar dat ik eigenlijk vind dat alle familieleden van welke leeftijd dan ook welkom zouden moeten zijn.Behalve dan waar je mee gebrouilleerd bent,maar dat zijn dan juist volwassenen en geen kinderen.

Mijn huwelijk is (was) geen familiezaak. Mijn huwelijk was iets tussen mijn man en mij (en voor hem ook God maar dat terzijde) om onze liefde te vieren met diegene die wij er bij willen hebben. Dat dat toevallig ook familie is, is mooi meegenomen. Ik vind heel stellig dat het bruidspaar bepaalt wie wanneer waarbij aanwezig mag zijn.

Er zijn twee dingen die in mijn ogen bijzonder ongepast zijn bij heen bruiloft:
- niet genodigde mensen meenemen (tezamen met je misdragen)
- wit dragen (als vrouw)

Juridisch gezien valt het godzijdank ook echt mee hoe familierechtelijk is en daar kan je ook heel makkelijk een mouw aan passen

Helemaal met je eens :j

bigone schreef:
Zet gewoon op de kaart: Wij houden van iedereen, groot en klein maar willen op deze voor ons zo speciale dag onder volwassenen zijn.

Ah die is ook netjes, dankje!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:18

TS dat schreef ik uiteraard niet, dat jij andermans kinderen moet opvoeden. Ik schreef ook geen argumenten waarom jij kinderen op je bruiloft zou moeten willen. Ik schreef juist dat iedereen zelf moet weten hoe ze hun bruiloft willen inrichten. En inderdaad beetje offtopic, maar beetje jammer dat je alles verdraaid. Zoals ik al zei, komt vast helemaal goed met de tips die je hebt gekregen en veel plezier alvast met de voorbereidingen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 21:25

Zuchini schreef:
TS dat schreef ik uiteraard niet, dat jij andermans kinderen moet opvoeden. Ik schreef ook geen argumenten waarom jij kinderen op je bruiloft zou moeten willen. Ik schreef juist dat iedereen zelf moet weten hoe ze hun bruiloft willen inrichten. En inderdaad beetje offtopic, maar beetje jammer dat je alles verdraaid. Zoals ik al zei, komt vast helemaal goed met de tips die je hebt gekregen en veel plezier alvast met de voorbereidingen!

Nou nou wat een verwijten :)) het is natuurlijk helemaal niet mijn bedoeling om jouw woorden te verdraaien want daar heb ik helemaal niets aan. Dus dan heb ik je verkeerd begrepen. Kan gebeuren hoor. Overigens zeg ik op mijn beurt helemaal nergens dat jij dat zegt, toch? :)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:43

@Frummels, als je leest zie je ook dat ik neer heb gezet dat je uiteraard je bruiloft moet dan zoals je dat zelf wilt. Maar iets met de toon wat de muziek maakt...

Ik ben zelf 1,5 jaar geleden getrouwd (dus prima op de hoogte van de kosten hoor;)) en ik was vooral dankbaar dat ik zoveel lieve vrienden en familie had die met mij dat wilde delen. Vind de insteek ‘het is onze dag en ik bepaal’ gewoon volledig fout. Nogmaals, uiteraard is het jullie dag maar je kan ook gewoon blij zijn dat je het kan delen met vrienden en familie.

En als je er geen kids bij wil kan je dat dus ook gewoon op een normale manier communiceren ipv naar te doen over andermans kinderen :+.

Geloof me, als je het leuk brengt vind geen een ouder het erg om een feestje zonder kids te hebben hoor ;).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:52

anjali schreef:
@Frummels: Maar wettelijk en juridisch gezien is een officieel huwelijk wel een familiezaak hoor.Dat merk je wel als iemand overlijdt,met erfenissen enzo.Als je dat allemaal niet ziet zitten dan zou ik toch even bij een notaris mijn licht gaan opsteken.Want die kinderen van de familie die jij er nu niet bij wilt hebben kunnen later wel opduiken als erfgenamen.

Met alle respect , maar dit is lariekoek. Heel simpel: bruid en bruidegom bepalen hoe hun trouwdag eruit ziet.
Je argument ''juridisch en wettelijk'' is er ook met de haren bijgesleept. Je hoeft echt geen rekening te houden met eventuele erfgenamen in de toekomst.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:02

Barroco schreef:
@Frummels, als je leest zie je ook dat ik neer heb gezet dat je uiteraard je bruiloft moet dan zoals je dat zelf wilt. Maar iets met de toon wat de muziek maakt...

Ik ben zelf 1,5 jaar geleden getrouwd (dus prima op de hoogte van de kosten hoor;)) en ik was vooral dankbaar dat ik zoveel lieve vrienden en familie had die met mij dat wilde delen. Vind de insteek ‘het is onze dag en ik bepaal’ gewoon volledig fout. Nogmaals, uiteraard is het jullie dag maar je kan ook gewoon blij zijn dat je het kan delen met vrienden en familie.

En als je er geen kids bij wil kan je dat dus ook gewoon op een normale manier communiceren ipv naar te doen over andermans kinderen :+.

Geloof me, als je het leuk brengt vind geen een ouder het erg om een feestje zonder kids te hebben hoor ;).

Heb je de openingspost eigenlijk wel gelezen vraag ik me nu af? Waarom denk je dat ik dit hele topic gestart ben :+ ja, om dus op een vriendelijke manier op de uitnodiging te zetten dat we geen kleine kinderen op de bruiloft willen. :roll:

En jij mag die insteek absoluut fout vinden. Maar dat vind ik niet zo belangrijk. als wij er geen kids bij willen, dan is dat ons goed recht. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:04

CharleyT schreef:
anjali schreef:

Met alle respect , maar dit is lariekoek. Heel simpel: bruid en bruidegom bepalen hoe hun trouwdag eruit ziet.
Je argument ''juridisch en wettelijk'' is er ook met de haren bijgesleept. Je hoeft echt geen rekening te houden met eventuele erfgenamen in de toekomst.

Haha nee inderdaad, dat zou wat zijn zeg :)) gelukkig heb ik daar zelf wel kaas van gegeten, dus daar was ik niet zo bang voor.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:08

Nou ja zeg.. wat een reactie. Tuurlijk heb ik de openingspost gelezen! Denk dat jij mijn post niet leest, er staat wel 4x in dat het je goed recht is om het zonder kids te doen en dat me dat ook geen bezwaar lijkt voor gasten :+.
Moet ik het even quoten voor je soms?

Ik geef alleen aan dat de zinnetjes die hier staan, behoorlijk flauw zijn. En dat het mij netter lijkt, om het gewoon persoonlijk even te brengen.

Dus geen kids prima, snap ik heel goed, alleen ik kan me voorstellen dat de zinnetjes die hier genoemd worden niet goed gaan vallen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:14

Barroco schreef:
Nou ja zeg.. wat een reactie. Tuurlijk heb ik de openingspost gelezen! Denk dat jij mijn post niet leest, er staat wel 4x in dat het je goed recht is om het zonder kids te doen en dat me dat ook geen bezwaar lijkt voor gasten :+.
Moet ik het even quoten voor je soms?

Ik geef alleen aan dat de zinnetjes die hier staan, behoorlijk flauw zijn. En dat het mij netter lijkt, om het gewoon persoonlijk even te brengen.

Dus geen kids prima, snap ik heel goed, alleen ik kan me voorstellen dat de zinnetjes die hier genoemd worden niet goed gaan vallen.

Nee natuurlijk vallen die niet goed, haha. Daar heb ik daar ook zo op gereageerd. Dat we die daarom niet gebruiken.

Maar dit is nogal nutteloos want volgens mij praten we compleet langs elkaar heen. Als jij inderdaad vindt dat we het mogen doen zoals we het willen, heb ik daar natuurlijk niets tegenin te brengen. Dat zou vreemd zijn :D

De reden dat we niet (iedereen met kinderen) bellen heb ik al eerder genoemd, dus vandaar dat we liever voor een tekst op de kaart kiezen. In sommige gevallen vind ik het ongepast om te bellen omdat we de mensen niet goed kennen.. (fam van vriend die ik dus nog nooit heb gezien en hij ook al jaren niet).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:17

Lynn_Nikita schreef:
Voor mij zou een uitnodiging zonder extra vermelding niet duidelijk zijn hoor. Verschil tussen de namen of fam. Op de kaart zou ik niet begrijpen. :o

Dan eerder iets zoals: voor de genodigden met kinderen vragen wij om voor deze avond/dag een oppas te vinden zodat jullie zonder afleiding mee kunnen vieren

Dit zou ik ook hebben. Als de voornamen van mij en mijn man op de uitnodiging staan zou ik nog steeds er van uitgaan dat het voor het hele gezin is.

En nette omschrijving ook om de kinderen thuis te laten :j

Dan zou ik inderdaad denken; Hey leuk feestje zonder de Kids.....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:20

NatasjavE schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Voor mij zou een uitnodiging zonder extra vermelding niet duidelijk zijn hoor. Verschil tussen de namen of fam. Op de kaart zou ik niet begrijpen. :o

Dan eerder iets zoals: voor de genodigden met kinderen vragen wij om voor deze avond/dag een oppas te vinden zodat jullie zonder afleiding mee kunnen vieren

Dit zou ik ook hebben. Als de voornamen van mij en mijn man op de uitnodiging staan zou ik nog steeds er van uitgaan dat het voor het hele gezin is.

En nette omschrijving ook om de kinderen thuis te laten :j

Dan zou ik inderdaad denken; Hey leuk feestje zonder de Kids.....

Ik heb het aan wat vriendinnen gevraagd en die gaven ook aan dat het niet duidelijk genoeg is. :) ik heb veel nette en vriendelijke suggesties voorbij zien komen dus er zit zeker iets bij waar we wat mee kunnen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:22

Enneuh,...gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk. Veel plezier die dag.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:36

Als je dan echt niet wil/kan bellen, zou ik inderdaad neerzetten “Leeftijd vanaf..” bij de gegevens zoals locatie, datum, tijd etc.
Dan staan alle feitjes netjes en duidelijk bij elkaar, niet te missen en niemand kan dat vervelend opvatten :)

In ieder geval veel plezier!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:40

Ik moet zeggen dat ik als moeder "leeftijd vanaf" wel het meest zou waarderen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:34

Zuchini schreef:

Inderdaad, ik schreef dat ook niet. Ik vind het allemaal prima, heb alleen gezegd dat als het mij zou aangaan, ik niet zou komen.
Nou hou ik toch al helemaal niet van bruiloften, dus dat scheelt alweer ;)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:09

wij hebben geen k3, clown of ballenbak
graag uw kind bij de oppas ieders gemak.:))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:34

Wat is er zo moeilijk aan een duidelijke boodschap op de uitnodiging?
Waarom moet dat met zulke tenenkrommende sinterklaas rijmelarijen...?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:45

Kuggur schreef:

Dat vind ik ook. Maar ik vind die suffe rijmpjes op een geboortekaartje ook vreselijk :')

Ik zou ook iets simpels zetten bij de info:
Leeftijd vanaf 16 jaar (ofzo)

Ik heb dus zelf jonge kinderen en zou dat prima en duidelijk vinden zo.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:47

Of je moet echt een rijmpje doen die inslaat.
Iets als:
Wij vinden kinderen k*t, laat alsjeblieft thuis dat grut.

*duikt weg, doei*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:09

Kuggur schreef:

Beste Kuggur,

Al heb je misschien wel een beetje gelijk
Haal toch niet direct ons bokkers door het slijk

Een flauwe grap moet kunnen op zijn tijd
Of ben jij je gevoel voor humor kwijt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 06:39

Lieveli, so extra :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 06:43

Wij hadden toen wij trouwden gelukkig nog maar 2 kleine kinderen in familie. Die waren wat ons betreft welkom, maar vonden het niet verstandig om ze mee te nemen naar het feest. Ouders hadden contact opgenomen met onze ceremoniemeesters wat in ons schema een handige ophaaltijd zou zijn. Ik geloof dat ze beide rond het diner zijn opgehaald.

Wij hadden wel een volwassen persoon die dacht uitgenodigd te zijn, terwijl ze dat niet was :o . Onze ceremoniemeester kwam daar een week voor ons trouwen achter. Nog even uitgelegd dat ze niet was uitgenodigd, haar vriend zei:"ik kom met haar, of ik kom niet". Oke, dan niet := .
Ik vond het raar dat ze dacht uitgenodigd te zijn, haar vriend had een uitnodiging gehad op zijn naam en adres, ze woonden nog niet eens samen. :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 06:47

Ligt er denk ik aan hoelang ze al samen zijn. Als zij al 5 jaar samen zijn dan is het wel vreemd maar dan ga ik er vanuit dat jullie haar ook kennen. Als ze net bij elkaar zijn en je kent haar nauwelijks dan is het logisch.