Kinke schreef:Ik snap dat ze het goed bedoelen etc.etc. maar….zojuist voor de 3de keer verzocht om ons van de lijst met verplichte bezoekjes te halen. Blijkbaar is het nogal moeilijk om een juiste administratie te voeren. Vorig jaar kwamen er 2 knullen aan de deur die het jaar ervoor ons ook al met een bezoekje hadden vereerd. Beide keren aangegeven dat ik graag wil dat ze noteren dat wij niet meer bezocht willen worden. Vanmorgen dus nogmaals hetzelfde gemeld. Hoe kom ik hier permanent af? (heb er niet zoveel vertrouwen in dat aan mijn verzoek nu wel wordt voldaan)
Jehovah's Getuige meldt zich

Ik zal proberen een antwoord te geven op je vraag.
Bij ons predikingswerk houden we het inderdaad bij als mensen duidelijk te kennen hebben gegeven niet meer bezocht te willen worden. En doen we ons best om daar dan niet aan te bellen.
Maar vanuit de privacy wetgeving mogen we wel straatnaam en nummer noteren maar geen familienaam.
Omdat mensen nog wel eens verhuizen, worden de zogenaamde "niet-bellers" nog wel 1 x per jaar bezocht om te vragen of de gegevens die we hebben nog wel kloppen.
En ook al staat een adres als "niet-beller" geregistreerd. Soms maken mensen fouten, ben je gezellig met je dienstpartner aan het kletsen en "oeps" heb je per ongeluk toch gebeld. Als me dat dan overkomt, maak ik netjes excuses. Als je mij vraagt wat het beste werkt als je niet wil dat er gebeld wordt? Een sticker, die duidelijk aangeeft dat geloofsovertuigingen niet gewenst zijn. Daar bellen we niet.
Dat predikingswerk gaat heel georganiseerd, via diverse gemeentes die hun eigen gebied hebben.
We bezoeken de adressen in ons gebied zo mogelijk iedere maand, hoewel dat niet altijd lukt. Adressen waarbij mensen niet thuis zijn worden genoteerd en opnieuw bezocht. Zo lijkt het of "we" elke week komen, maar dat is niet zo. De instructies die we krijgen bij dat werk is om vriendelijk de interesse te vragen en als mensen aangeven dit niet te hebben ook niet verder aan te dringen. Hoe mensen zich in hun enthousiasme individueel soms gedragen heb je niet altijd vat op. Maar een agressieve benadering is zeker niet de bedoeling; daarmee keer je iemand alleen maar tegen je.