No buy challenge Maart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:16

Och.. <3 nee dat zou ik ook niet laten lopen!!!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:19

Klopt! Toen we er waren konden we hem echt niet laten zitten.
En op de terugweg meteen maar langs de hornbach om er een verwende kat van te maken.

Ik heb geen verleiding meer voor paardenspullen. Maar voel nu al wat nieuws opkomen.. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:36

Iedereen het overleefd?
Heb ‘maar’ 30 euro aan niet noodzakelijke dingen uitgegeven dus ik ben trots :D (Normaal zit het eerder op 100-200 denk ik) Heb geen kleding of iets voor in huis gekocht, dus dat scheelde al veel. Dus uiteindelijk veel kunnen sparen dus dat gaat mooi naar ons bruiloftspotje. *\o/*
Volgende maand weer verder. Al heb ik dan wel kleding nodig (zomerjas, sneakers en t-shirts).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:48

Ik heb bijna wekelijks wel iets extra's gekocht, maar ben er wel veel bewuster mee bezig geweest.
Dus niet meer klakkeloos kopen maar nadenken of ik het nodig heb en of het evt uitgesteld kan worden.
Dingen die niet uitgesteld konden bijv omdat het tijdelijk in het assortiment was (het setje ovenschaaltjes) of omdat ik anders tekort zou komen (de telefoonkabel voor mij en de eenden- en kippennekken voor de hond) heb ik gewoon gekocht, de rest heb ik goed over afgewogen of het écht nodig was en of er een goede reden was om het toch te doen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:57

Ik hoop dat dit topic in April doorgaat. Ik ben dan wel erg laat ingestroomd maar het topic in mijn achterhoofd werkt tot nu toe wél erg motiverend! Ik zei bijvoorbeeld NEE tegen korting bij mijn favo kaarsenwinkel, ik zei NEE tegen paaskorting van waxmeltshops, ik zei NEE tegen een nieuw oogpotlood wat niet écht nodig is, ik zei NEE tegen allerlei leuke maar overbodige paasdecoratie bij de Action, ik zei NEE tegen supergave maar overbodige placemats bij de Jysk en ook tegen een niet echt nodig tafelkleed voor buiten bij de Jysk.
Ik zei wel JA tegen een shirtje waar ik helemaal verliefd op was en waarvan ik vond dat ik hem na 8 kilo afvallen echt wel verdiend heb. :D Schade: 15 euro.

Verder uiteraard gewoon de boodschappen, supplementen etc maar dat beschouw ik niet als overbodig :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:17

Goed bezig dames! Ik ga ook door, want het voelt ergens wel goed. Heb ook eigenlijk niks uitgegeven aan onzinnige dingen. Alleen cadeautjes en spulletjes voor de kat.
Wil wel graag schoenen, kleren, haarproducten en kattenspeeltjes kopen.
En eigenlijk ook nieuw servies.

Vind het best lastig hoor. Soms wil ik gewoon iets kopen. Maar doe het niet, en dan blijft het een beetje "knagen" ofzo. Want is zo moooiiii!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:26

san4nie schreef:
Goed bezig dames! Ik ga ook door, want het voelt ergens wel goed. Heb ook eigenlijk niks uitgegeven aan onzinnige dingen. Alleen cadeautjes en spulletjes voor de kat.
Wil wel graag schoenen, kleren, haarproducten en kattenspeeltjes kopen.
En eigenlijk ook nieuw servies.

Vind het best lastig hoor. Soms wil ik gewoon iets kopen. Maar doe het niet, en dan blijft het een beetje "knagen" ofzo. Want is zo moooiiii!

Bij mij helpt dan om te denken van Oke als ik het nu niet koop, morgen terugkom en het is op/weg. Zou ik me daar dan bij neer kunnen leggen of zou ik hemel en aarde bewegen om er alsnog aan te kunnen komen? In het eerste geval, lekker laten liggen. In het tweede geval zou ik het indien redelijk qua prijs toch meenemen. Maar wel eerlijk naar jezelf zijn dan natuurlijk ;)

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:54

Goeie tip Alwiene! Ik koop de meeste dingen ook wel heel 'bewust', dus alleen als ik ze écht heel graag wil of écht nodig heb. Leuke challenge! Gaat mij alleen niet lukken. :+ Afgelopen week wezen zwemmen en ergens koffie gedronken, niet echt nodig natuurlijk, maar wel leuk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:20

Bij mij werkt opschrijven beter dan de eendagsregel. En ik bedenk ook altijd of ik al naar dat specifieke ding op zoek was vóór ik het zag. En soms is het gewoon absolute liefde, dan gaat het gewoon mee. Maar dat is maar heel af en toe.

Ik heb helemaal niks gekocht in maart, dus blij :) Wel alles opgeschreven wat ik gedurende maart bedacht te willen hebben. Ik doe het in april weer :). Het viel me in het begin wel erg op hoe erg je bezig bent met dingen willen. Je zoekt gewoon iets om te willen. Heel raar.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:32

Sheran schreef:
Het viel me in het begin wel erg op hoe erg je bezig bent met dingen willen. Je zoekt gewoon iets om te willen. Heel raar.

Dit bedoel ik dus! Ik zit momenteel thuis, en de verleiding is in echte winkels wel groter dan online.

Ik kan het nog steeds uitstellen, maar de schoenen niet lang meer denk ik. Wil fijne Nikes voor het werk. En werken zonder zere voeten is wel fijn.

Jullie tips helpen vast! En ik wil volgend jaar weer een paard kopen, dus op zich een goed spaar doel.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:19

Ik ga dit in april/mei ook proberen. Ga wel een week naar new york dus daar zal ik wel wat gaan uitgeven, maar ik bestel nu ontzettend veel en daar wil ik mee stoppen. Ben van plan binnenkort een auto te kopen dus mn spaarrekening moet dan weer flink aangevuld worden

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:26

Ik noteer aan het eind van elke maand wat mijn beste koop en wat mijn slechtste koop is van die maand.
Bij mij werkt dat beter dan proberen alleen nuttige aankopen te doen.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:33

Of als je naar de stad gaat gewoon niet meer geld in je portemonnee doen dan je wilt uitgeven, en je pinpas thuis laten. Werkt bij mij wel handig als ik kleren wil gaan kopen!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:47

Ik ga het zeker proberen vol te houden om geen eten te kopen :D
Vorige maand is het echt goed gelukt :) 1x wat gekocht, maar dat was omdat ik mijn lunch was vergeten :=

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:54

Goed bezig! Ik houd het ook nog steeds vol :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:09

Maart is bij mij dik geslaagd!
Ga dit voortzetten in april!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:29

En, houden jullie nog steeds vol?

Ik ben gisteren bij de action geweest, voornamelijk nuttige dingen gekocht. Maar 2 leuke extraatjes.

En ik wil de schoenen!! Maar nog niet gedaan :x

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:51

Ik heb gisteren voor het eerst in bijna 1,5 maand weer wat dingen gekocht, maar geen spijt van hoor. Ik vind het al fijn dat het niet-kopen meer de standaard is dan het wel-kopen :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:08

Ik heb een nieuwe fiets besteld. Mij lijkt een keertje per week mtb-en wel leuk. Geen idee of ik over 2 maanden er nog zo overdenk.