Wat moet ik hiermee.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:25

Cer schreef:
Maar leg mij dan eens uit waarom iemand zoiets zou doen? Waarom kus je iemand die je niet kent, winkelpersoneel, op het voorhoofd?

Ik vind het niet perse een non-incident hoor... mijn lijf is van mij en daar hoeft niemand zomaar aan te zitten... echt niet.

Waarom iemand zoiets doet weet ik niet, dat zul je hen moeten vragen.

Ik vind alleen dat iemand die zoiets wel doet, zonder te beseffen dat jij dat misschien niet prettig vind, niet gelijk voor een vieze aanrander hoeft door te gaan. En er hoeft ook geen geweld gebruikt te worden.

Dat is wat mij hier zo tegenstaat.

Cer

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:28

Waar is 'hier' dan precies?
want niet iedereen 'hier' beweert dat hoor...

Overigens, jij zegt 'er hoeft geen geweld gebruikt te worden' (en dat is ook zo natuurlijk), maar een kus is dan wel geen geweld, maar kan behoorlijk intimiderend zijn, vooral omdat dat in dit land niet gebruikelijk is. Maar omdat het een 'liefdevol' gebaar is, in plaats van een 'klap' is het eigenlijk geen probleem?
Dat is wel een interessant aspect aan dit verhaal vind ik... :j

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:36

Cer schreef:
Waar is 'hier' dan precies?
want niet iedereen 'hier' beweert dat hoor...

Overigens, jij zegt 'er hoeft geen geweld gebruikt te worden' (en dat is ook zo natuurlijk), maar een kus is dan wel geen geweld, maar kan behoorlijk intimiderend zijn, vooral omdat dat in dit land niet gebruikelijk is. Maar omdat het een 'liefdevol' gebaar is, in plaats van een 'klap' is het eigenlijk geen probleem?
Dat is wel een interessant aspect aan dit verhaal vind ik... :j

Mag toch hopen dat het idd geen probleem is en al helemaal itt een klap.
Dat de TS achteraf, want dat is het achteraf vindt dat dit niet helemaal gepast was, kan die man nog steeds niets aan doen (aangezien hij zich ws van geen kwaad bewust is). Wie weet als ze bv geschrokken had gereageerd, had diezelfde man daarop zijn excuses gemaakt of uitgelegd dat hij er niets mee bedoelde , maar heel blij is dat hij nu wel fijn geholpen werd. Lijkt mij dat ts zichzelf kwalijk neemt niet meteen gerageerd te hebben of op de volgens haar juiste manier.
Ts lijkt zich te schamen dat ze haar armen om hem heen sloeg (dat is imo niet nodig), maar zo kon die man natuurlijk nooit weten dat ze dit niet wilde. Heel drama om niets dus. Volgende keer gewoon duidelijk je (zelfgestelde) grens bewaken en klaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:37

idylle schreef:
Ik denk ook nog steeds dat de man geen verkeerde intenties heeft gehad. Neemt niet weg dat ik me er wel hoogst ongemakkelijk bij voelde en dat dus de volgende x niet weer wil.
Het valt voor mij absoluut niet onder metoo, aangezien de man niet eens wat dat ik me er niet prettig bij voelde. Mocht hij het weer doen nadat ik hem gezegd heb dit niet te willen, wordt het een ander verhaal, maar tot die tijd is het voor mij een gevalletje onbenullig enthousiast

+:)+

Gelukkig maak jij er geen drama van want vooralsnog is onbenullig enthousiast een prima omschrijving lijkt me.
Ben je strijdklaar voor de volgende ontmoeting? :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 12:44

Ik denk het wel pmarena...
Al blijf ik het lastig vinden hoe goed te reageren....
Te meer omdat ik privé heel anders gereageerd zou hebben...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:52

olijf schreef:
steeds niets aan doen (aangezien hij zich ws van geen kwaad bewust is).
maar dat vind ik een non-argument.. hoezo 'van geen kwaad bewust'?
Het is hier niet gangbaar om mensen / winkelpersoneel een kus op het voorhoofd te geven..

Citaat:
Ts lijkt zich te schamen dat ze haar armen om hem heen sloeg (dat is imo niet nodig),

Oh nee dat is idd zeker niet nodig, eens :j

Citaat:
maar zo kon die man natuurlijk nooit weten dat ze dit niet wilde. Heel drama om niets dus. Volgende keer gewoon duidelijk je (zelfgestelde) grens bewaken en klaar.

maar dat is ook lastig.. ik neem aan dat TS niet zelf begon met omhelzen, dus als hij begon, is het een natuurlijke reactie (althans, niet bij mij :') maar bij anderen) om 'terug te omhelzen'.

Ik vind dit, zonder het groter te maken dan het is, wel een fijn lijntje tussen wat wel gepast en niet gepast is, en dan eventueel het idee 'oh maar ik dacht dat je het fijn vond'... Nogmaals, dat is nú niet aan de hand, maar zulke dingen kunnen in een andere situatie wel uit de klauwen escaleren ...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:02

Palmera schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik ben reuze benieuwd of die man echt een dure bril gaat kopen.
Zou je niks verbazen als dat een soort van lokaas is.

8)7
Nog steeds iemand hier die durft te beweren dat dit een normale redenatie is?

Meer een reactie uit ervaring helaas.....
Door overal maar het onschuldige en vooral naief naar kijken, kun je hard op je bek gaan.

Er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten.
Feit dat hij zelf al aan gaf niet fijn geholpen te zijn bij een andere winkel en hij zich zo gedraagt....
Ik zie heel veel rode vlaggen in de post van de ts.
Oppassen dus!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:06

wauw hoe een gewone vraag uit kan lopen tot een hele rel :oo

Ik heb medelijden met deze man en de ts!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:43

Vjestagirl schreef:
Palmera schreef:

Ohw? Dus je gaat eisen stellen? Die lelijkerd krijgt alsnog een mep voor zijn kop?

Het word steeds mooier hier. :+

Mogen we dan géén eisen stellen aan wie we aan ons laten zitten en wie niet? :+

Palmera volgens mij lees jij graag de dingen zoals ze niet bedoelt zijn.
Het ging erover dat iemand zei dat als hij 40 was het wel ongepast was maar omdat hij 60 is het wel kon.....lekker vreemd.

En inderdaad daarbij mag je nog altijd zelf bepalen wie het wel en niet mag en dat kan een ANDER niet voor je bepalen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:46

Palmera schreef:
Zonnetje81 schreef:
Dus elke vreemde mag je zomaar kussen en knuffelen omdat ie oud is. Er zijn ook vieze oude mannetjes. Verbazingwekkend wat ik hier allemaal lees. Dan wordt ik liever omhelst en gekust door een jonge knappe god als sommige het zo normaal vinden.

Ohw? Dus je gaat eisen stellen? Die lelijkerd krijgt alsnog een mep voor zijn kop?

Het word steeds mooier hier. :+

@Ibbel: nee, er word nergens gezoend of omhelsd. In Nederland. Diegene die dat wel doet moet meteen dood? Daar hoeft niet mee gepraat te worden, dat snapt hij tenslotte toch niet want mannen zijn dom, dus gaan we gelijk door voor het knietje, de oude viespeuk!

Blij dat TS verstandiger is. :)

Je staat aardig in je overdrive geloof ik. Relax, ontspan, en realiseer je dat ongevraagde zoenen en omhelzingen in een klant-verkoper omgeving niet gangbaar zijn in Nederland.(En op de Canarische eilanden ook niet zo)
De intentie van de ''zoener'' is ook niet van belang in deze. Verkoopster is overdonderd, voelt zich er niet goed bij. Het is gewoon geen handige actie geweest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:05

CharleyT schreef:
Je staat aardig in je overdrive geloof ik.

_O- _O- _O- _O- _O-

en nu is Palméra degene die overdrijft. Geweldig.

Gewoon laten gaan Palmera. Geniet van jouw veel meer ontspannen; letterlijk en figuurlijk zonniger wereld {:}

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:07

idylle schreef:
Ik denk het wel pmarena...
Al blijf ik het lastig vinden hoe goed te reageren....
Te meer omdat ik privé heel anders gereageerd zou hebben...

Gewoon Nee! Is al genoeg hoor, je hoeft je niet in bochten te wringen...hij komt aan jou en jij beslist....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:09

@HC: mijn vraag aan jou staat nog steeds open :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:27

Cer schreef:
@HC: mijn vraag aan jou staat nog steeds open :)

Ik kan geen uitleg geven over een situatie welke ik niet ken, een man die ik niet ken, waarom die de ts een kus op het voorhoofd gaf, waarom de ts die ik niet ken als eerste reactie haar armen om hem heen sloeg, waarom ze achteraf niet gelukkig is met... tja... de kus, haar reactie en ook niet waarom ze het nodig vindt dit op Bokt te delen.

Het is imo ook een non-probleem voor de ts zelf zoals ze nu genuanceerd en verstandig overkomt +:)+
Zijzelf kan het makkelijk geheel zelf zonder enig conflict bijsturen :)*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:32

Ah ts gelukkig heb je een fijne oplossing gevonden voor je probleempje.

En verder pfff ok ik sluit me aan bij hc en palmera ook al woon ik gewoon in nederland nog. Oef ergens is er idd iets fout aan het gaan in dit land, zulke heftige reacties op een onschuldig ongelukkig uitgevoerd incident.

Maar de discussies over aantal zaken, de heftigheid op bv nagefloten worden en daarvan over de zeik gaan of een aardige meneer die je even wil helpen met iets afblaffen (ja serieus gehoord en meegemaakt). Ergens lijken heel veel vrouwen verandert in schreeuwende feministes. Gelijke rechten willen hebben maar mannen ongeveer fileren bij elke mogelijke verdenking op overschrijdend gedrag, maar dan wel piepen dat ze geen vriend kunnen vinden ook weer (ja ook weer gehoord meerdere keren vanmeerdere vrouwen). En als je ze dan wijst op het mogelijk hun eigen gedrag daarvan als oorzaak is. Oei dan krijg je als vrouw ook nog eens de wind van voren -O-

Ik zou als man me hevig geintimideert voelen zo langzaam aan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:38

:')

Ik heb ook nooit gezegd dat men maar moet accepteren als een ander je zoent! Maar dat schijnt niet door te dringen!

Ik vind alleen sommige aangedragen ideeën om dat duidelijk te maken volslagen absurd. En hoe de man in kwestie door sommigen hier betiteld word vind ik schandalig.

Er word zwaar overtrokken gereageerd op iets wat helemaal niet ernstig is en makkelijk op te lossen door normaal te praten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:13

Oh maar daar ben ik het mee eens hoor, dat een aantal ideeen nogal overtrokken zijn :j

Maar evengoed vind ik niet dat een kus op t hoofd iets is wat normaal zou zijn. Dat maakt mij geen schreeuwende feminist, daar zitten nog heel wat nuances tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:28

idylle schreef:
Ik denk ook nog steeds dat de man geen verkeerde intenties heeft gehad. Neemt niet weg dat ik me er wel hoogst ongemakkelijk bij voelde en dat dus de volgende x niet weer wil.
Het valt voor mij absoluut niet onder metoo, aangezien de man niet eens wat dat ik me er niet prettig bij voelde. Mocht hij het weer doen nadat ik hem gezegd heb dit niet te willen, wordt het een ander verhaal, maar tot die tijd is het voor mij een gevalletje onbenullig enthousiast

+:)+
Ik vind jouw berichten echt top in dit op hol geslagen topic. Succes morgen, komt vast goed!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:40

Ik vind ook jouw houding en berichten echt top, TS!
Laat je straks even weten hoe het gegaan is?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 17:00

Het ging wat anders als verwacht....
Meneer was een half uur te vroeg en toen was mn collega er nog niet. Ik zat net voor de winkel een peukje te doen... Hij herkende me en zei dat ik rustig ff kon roken. Normaal ga ik altijd meteen aan de gang, maar dit was voor t eerst dat ik mn peuk toch oprookte. Hij pakte mn gezicht weer vast en heb mn hoofd naar beneden gedaan en naar achteren. Toen begreep hij de hint en heeft hij niet meer aan me gezeten. Bij weggaan heb ik hem een hand gegeven zover ik mn arm kon uitrekken. Ik heb het dus niet gezegd omdat ik toch weer overdonderd was, maar was nu wel duidelijk in mn houding dat ik dit niet wilde.
Brik is besteld en met een beetje mazzel klaar als ik vakantie heb

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:03

Goed gedaan TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:23

Mooizo! :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:43

Klinkt goed!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:50

Nou, prima! Wat gevoel had je deze keer bij de meneer verder? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:09

Goed gedaan!
Jammer dat het nodig was, maar je bent met jouw lichaamstaal zeer duidelijk geweest dus voor hem.