Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 04:52

Jazeker, nu ook toevallig wakker gebeld omdat er iemand naar t zkh moet en geen oppas had.

De mensen die mij snachts overal voor mogen wakkerbellen weten dit ook :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 05:47

Ik pas helemaal niet in deze generatie. Ben heel slecht bereikbaar. Op het werk heb ik mijn telefoon niet bij. Werk op een steriel bedrijf dus moet douchen van te voren en ga dan een sluis door dus er kan geen eens een telefoon mee.
Als ik aan het sporten ben reageer ik ook niet op appjes of telefoon (tenzij ik zie dat het een belangrijk telefoontje is).
En snachts staat mijn telefoon ook uit.

Mocht er echt strond aan de knikker zijn dan weet men dat ze mijn vriend moeten bellen.

Ik vind het verschrikkelijk deze generatie met overal vinkjes voor gelezen ed.
Ik bepaal zelf wanneer ik reageer en als dat niet direct binnen 5 min is jammer dan ...

Toch bizar dat mensen dat niet lijken te snappen of waarderen.
Vooral marktplaats mensen. Hoezo heb je geen telefoon op je werk. Je kunt toch in je pauze kijken?!
Eh nee dat gaat niet nee.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 07:34

Ik wil wel altijd bereikbaar kunnen zijn als het mij uit komt (wil ook altijd online kunnen op vakantie etc) maar heb wel van 22.00-7.00 mijn telefoon op niet storen staan en sinds Apple de automodus heeft betekent dat dat niet storen effectief tot 7.30 aan staat op zowel werktel als privé.

Werk zet ik eigenlijk altijd op stil tegenwoordig als ik thuis kom tenzij ik nog even wat wil doen. Privé ook steeds vaker op stil, ik zie mijn notificaties ook op mijn Apple Watch binnen komen dus dan kan ik altijd nog beslissen mijn telefoon te pakken. Familie en 2 goede vrienden staan in de “favorietenlijst” en bellen dus altijd door een eventuele do not disturb heen :-)
Laatst bijgewerkt door Choiix op 30-01-18 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 07:34

Tyrcanol schreef:
Ik pas helemaal niet in deze generatie.

Dan heb je het topic niet goed gelezen, er zijn er tientallen zoals jij. Ook jongeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:44

Kahawa schreef:
Tyrcanol schreef:
Ik pas helemaal niet in deze generatie.

Dan heb je het topic niet goed gelezen, er zijn er tientallen zoals jij. Ook jongeren.

En toch ben je dan onder de jongeren een uitzondering, want die andere 100-duizenden zijn vergroeid met hun mobiel :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:26

Als er echt iets is moeten ze maar 112 bellen. 'S nachts staat mijn telefoon op stil tenzij er iets is afgesproken of als ik dienst heb. Als ik de telefoon bij de hand heb ben ik gewoon bereikbaar of ik bel relatief snel terug.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 09:27

Ik neem wel eens expres mijn mobiel niet mee wanneer ik ergens heen moet.
De verontwaardigde reacties van de gemiste gesprekken daarna :')

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:31

Ik heb mijn mobiel meestal wel bij mij. Op mijn eigen werk heb ik hem altijd op stil staan, behalve als ik telefoontje verwacht. Iedereen weet waar ik werk, mocht er een noodgeval zijn kunnen ze mij rechtstreeks bellen om mijn werktelefoon. Thuis heb ik slecht bereik, maar ook dan kunnen ze mij op de huistelefoon bellen mocht er noodzaak zijn. Mijn ouders mopperen wel eens dat ik de telefoon vaker niet op neem als wel.... :')

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:33

Maar worden jullie dan zo veel gebeld? Ik heb mijn huidige telefoon sinds afgelopen oktober, en denk dat ik de gesprekken op 2 handen kan tellen.

Aangezien ik buitenshuis geen internet heb, neem ik vaak een boek mee als ik ergens heen moet/moet wachten. Of een brief om te schrijven. Of een haak- of borduurwerkje :+ Hopeloos tuttig hehehe

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:24

Het verbaast me hoeveel mensen blijkbaar druk van buitenaf ervaren om snel te reageren. Ik heb echt nog nooit klachten gehad als ik niet direct reageer. Wel wordt er soms verbaasd gereageerd als ik zeg onder werktijd niet (mobiel) bereikbaar te zijn (bijv als ik teruggebeld moet worden voor een afspraak) maar als ik dat dan uitleg begrijpt iedereen het wel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:30

Ja. Ik ben altijd bereikbaar :j
FB/WhatsApp/mail etc. staat allemaal op stil en krijg ik geen geluid van. Het enige geluid wat ik hoor van mijn telefoon is als iemand mij belt. En dan heeft iemand mij nodig, dus ja, dan wil ik graag bereikbaar zijn.
Stel je voor er is iets met mijn (oude) merrie/moeder/vader/vriend/broer oid. en ik neem niet op. Zal het mezelf echt niet kunnen vergeven als je te laat bent :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:33

Lizzyy schreef:
.
Stel je voor er is iets met mijn (oude) merrie/moeder/vader/vriend/broer oid. en ik neem niet op. Zal het mezelf echt niet kunnen vergeven als je te laat bent :n

Als ze jou eerst bellen en daarna pas DA/112 kunnen ze idd te laat zijn.. :+ Natuurlijk wil je er snel zijn, maar je kunt meestal toch niets doen als het echt ernstig is..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:36

Ik heb mijn telefoon eigenlijk altijd op 'stil', tenzij ik een telefoontje verwacht, dan zet ik hem even aan. Meestal ligt mijn telefoon in de buurt en zie ik het als iemand belt of appt. Ik kijk best vaak op mijn telefoon dus bel of app vrij snel terug als het nodig is. Van mijn werktelefoon staat het geluid alleen aan als ik aan het werk ben.

Soms denk ik er wel over na dat ik dus 's nachts niet bereikbaar ben voor noodgevallen. Als er bijvoorbeeld iets met een dierbare zou zijn. Maar het is een beetje verpest doordat ik vaak gewekt ben door vriendinnen die het nodig vonden om 's nachts of heel vroeg al te appen, automatische mails die er in de nacht uitgaan en andere gekkigheid. Ook al staat je geluid uit, je telefoon licht toch op. Ik overweeg daarom wel eens om weer een huistelefoon te nemen en alleen mijn ouders het nummer te geven. Alleen mag je hopen dat je dan niet wordt lastig gevallen door call-centers....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:42

Relaxed schreef:
Lizzyy schreef:
.

Als ze jou eerst bellen en daarna pas DA/112 kunnen ze idd te laat zijn.. :+ Natuurlijk wil je er snel zijn, maar je kunt meestal toch niets doen als het echt ernstig is..

Natuurlijk bellen ze eerst 112... Heeft toch niets te maken met of je nog wat kunt doen? Maar dan kan je nog te laat zijn om bijv afscheid te nemen of een geliefde bij te staan. Ik vind dat persoonlijk heel belangrijk, maar heb toch al behoorlijk wat reacties van mensen voorbij zien komen van mensen die dat blijkbaar niet boeit, kan me er niets bij voorstellen :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:33

Laura82 schreef:
Relaxed schreef:

Natuurlijk bellen ze eerst 112... Heeft toch niets te maken met of je nog wat kunt doen? Maar dan kan je nog te laat zijn om bijv afscheid te nemen of een geliefde bij te staan. Ik vind dat persoonlijk heel belangrijk, maar heb toch al behoorlijk wat reacties van mensen voorbij zien komen van mensen die dat blijkbaar niet boeit, kan me er niets bij voorstellen :o

"Natuurlijk" wordt er eerst 112 gebeld, maar 112 moet ook gebeld worden :))
Ik heb zelf een paar jaar geleden een ongeluk gehad en ik belde eerst mijn vriend met een zware hersenschudding. 112 kwam niet in mij op. Ambulance vond het al knap dat ik mijn vriend nog kon bellen. Als hij niet had opgenomen was het heel anders met mij afgelopen!

En nee, ik kan en wil het mij ook niet voorstellen dat er mensen zijn die niet bereikbaar willen zijn voor zulk soort dingen. Hoe weet je dan of er wat met iemand is? Maar goed, ieder zijn ding..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:39

Ok, tuurlijk zijn er situaties in te denken waarin niet eerst 112 gebeld wordt. Maar ik doelde meer op de opmerking dat 112 maar gebeld moet worden als het zo dringend is. Alsof het dan volstrekt onnodig is om jou te bereiken, dat is het deel dat ik niet goed snap.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:46

Riddershow schreef:
A3a1 schreef:
Ja, die verwijder ik {:)-:(

Kan mijn ouders zo slecht verwijderen...

Waarom niet, je kunt ze ook vragen je te mailen.
En dat als ze zich weer beter gedragen, ze weer in je telefoon kunnen.

Klijntje schreef:
Maar worden jullie dan zo veel gebeld? Ik heb mijn huidige telefoon sinds afgelopen oktober, en denk dat ik de gesprekken op 2 handen kan tellen.

Aangezien ik buitenshuis geen internet heb, neem ik vaak een boek mee als ik ergens heen moet/moet wachten. Of een brief om te schrijven. Of een haak- of borduurwerkje :+ Hopeloos tuttig hehehe

Op het moment weer wel pffff, maar gelukkig ook hele periodes niet.
Heel prettig om niet zo bereikbaar te zijn...
Maar je telefoon uitzetten is gelukkig ook erg goed mogelijk :-)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:58

Ik ben bereikbaar als mij dat past.

Daar staan geen uren op.
Als ik in een zware vergadering zit gaat-ie af. En als ik op Mn paard zit gaat hij in de kast en staat hij op stil. Dat is mijn momentje, ik wil daar van kunnen genieten.
Ohja en als ik slaap dan staat hij ook op stil.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:20

Overdag ben ik altijd bereikbaar. Tenzij ik werk dan staat hij op trillen maar kijk dan in de pauzes.
's Nachts staat altijd mijn internet uit zodat ik in geval van nood altijd gebeld kan worden maar ik niet wakker wordt van whatsappjes etc. Ook als ik overdag even rust wil staat mijn internet uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:34

Ik heb thuis vaste telefoon dus bereikbaar. Wat ook moet ivm mijn vader. Mijn mobiele nummer is maar bij een beperkt aantal mensen bekend, thuis staat deze gewoon uit s nachts. Elders is vaste foon doorgeschakeld en blijft hij aan. Maar over het algemeen blijft deze beneden liggen. Vergeet hem mee te nemen dan. Maar s nachts bellen is foute boel

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:12

Ik ben bereikbaar als ik dat wil zijn.
Telefoon staat wel altijd aan voor het geval er wel iets serieus aan de hand is, op trillen (of op stil tijdens werk) maar internet of Wi-Fi regelmatig uit.
Reageer op appjes als ik ze zie, blauwe vinkjes en laatst gezien optie staan uit. Soms reageer ik binnen een paar minuten en soms een dag later.

Bellen net zo, als het me uitkomt om op te nemen doe ik dat en zo niet dan druk ik het net zo makkelijk weg. Bel dan uiteraard terug zodra het wel kan.
Waar ik me wel aan kan ergeren is als mensen niet terugbellen. Ik bel nooit zonder reden (app liever en gezelligheidsgesprekken komen vaak wel als ik die persoon zie), houd er niet van om te storen (dus bel dan niet vaker) dus vind het wel zo fijn als iemand even terugbelt als het uitkomt. :o

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:52

Relaxed schreef:
Kahawa schreef:

En toch ben je dan onder de jongeren een uitzondering, want die andere 100-duizenden zijn vergroeid met hun mobiel :+

Hoewel ik het met je eens ben, merk ik in mijn omgeving (ik ben 19, 'omgeving' is vrij ruim, maar bestaat hoofdzakelijk uit 16 - 30 jaar) wel steeds meer dat ook jongeren helemaal klaar zijn met mobiele telefoons en bijkomende bereikbaarheidsvereisten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:11

Ik ben theoretisch altijd bereikbaar
Maar ik heb mijn telefoon echt niet altijd in of bij de hand
En reageer rustig pas veel later op appjes, berichten en belletjes
Tenzij er bepaalde nummers fanatiek bellen, die wil ik dan ook wel opnemen als het wat minder uit komt
Maar dan is er kans op iets met ouders/familie of dieren
Snachts ben ik ook bereikbaar voor een paar specifieke nummers maar die bellen snachts alleen bij problemen (ouders bv)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:14

Mijn telefoon staat in ieder geval altijd op stil, maar ligt wel in de buurt. Appjes reageer ik op wanneer ik ze lees, telefoontjes idem dito. Tenzij ik echt een telefoontje verwacht uiteraard. Van mijn werktelefoon staat wel altijd het geluid aan, maar die telefoontjes zijn ook altijd wel relevant :)) Al gaat die ook uit na 19.00.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:28

Mijn geluid staat altijd uit, regelmatig geiriteerde voicemail van manlief omdat ik weer eens niet opneem :')