Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 02:23

Sani schreef:
Hier knallen ze ook nog steeds. Kunnen ze eindelijk kappen? De honden moeten nog naar buiten.

Hier ook, dacht net dat het wat rustiger werd, hond werd net ook weer wat rustiger, ging het weer..
Dus hond weer over de vlos.. moet nu eerst wachten tot die soort van weer min of meer normaal is, dan kan ik het wagen anders heeft het toch geen zin.

Ik wil slapen... -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:01

Elisa2 schreef:
Ik woon op de BibleBelt en hier word de zondagsrust gerespecteerd..wat een verschil met voorgaande dagen zeg. Het is muisstil buiten..ben heel benieuwd hoe dat om 12 uur gaat zijn.

Hier ook een zeer gelovig dorp waar wij wonen, zaterdag was de eerste oudjaarsdag zoals wij het noemden met vuurwerk tot laat in de avond. Zondag was er een enkeling die overdag toch met carbid bezig was maar 's avonds ging het toch echt wel los net als alle andere jaren.
Vandaag zal het nog wel wat geknal zijn om de restjes af te schieten.
Dan is het hopelijk toch wel echt klaar.
Wij hebben dan ruim een week er op zitten met vuurwerk dankzij onze buren. Heb op een gegeven moment de politie erbij laten komen, toen was de boodschap duidelijk en hield het eindelijk op.
Hun kennende gaan ze vanavond alles nog eens dunnetjes over doen en in de loop van de week nog een keer.... :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:00

Simbaa schreef:
Die wetgeving is er nog niet zo lang! Vroeger mocht het wel vanaf 10 uur, dus ik begrijp de verwarring wel :)

Vroeger mocht je tussen 22.00 uur en 02.00 uur afschieten. Helaas had een of andere niet-oplettende, overbetaalde ambtenaar in de regelgeving 'am' en 'pm' verkeerd ingevuld, waardoor het een aantal jaren vanaf 10.00 uur in de ochtend kon. Het is nooit meer teruggedraaid naar 22.00 uur, maar gelukkig wel naar 18.00 uur. Hoewel dat hier in de omgeving geen zier uitmaakt: men steekt al weken van tevoren vuurwerk af en gaat tot rustig half 8 deze ochtend door.

Wij hebben één kat die slecht hoort (zeg maar gerust dat ze doof is), dus die had er geen last van. De andere kat heeft de hele avond en nacht strak tegen me aangelegen. Zelf heb ik heel slecht geslapen van het vuurwerk. Zelfs onze buren van verderop zijn overgegaan op die gemene knaldingen.