Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:16

Mooie update TS! Je gaat letterlijk stapje voor stapje de goede kant op :D.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:37

yvje86 schreef:
Soms heeft het gewoon even tijd nodig om weer in te kunnen zien waarom je die andere destijds zo leuk vond.

Dat lees ik vaak en hoewel het soms goed eens voor perspectief, is verandering een gegeven. We veranderen, ontwikkelen. Het zou niet best zijn als we na 10 jaar nog hetzelfde zouden zijn.
Soms houdt dat in dat je van wat je aan elkaar leuk vindt weggegroeid bent. Soms dat er nieuwe nog veel leukere aspecten bijgekomen zijn.
Mijn punt is dat veel te veel, vooral vrouwen, zich vasthouden aan zekerheden die niet bestaan omdat verandering een gegeven is. Van het verleden tot het heden en van nu de toekomst in.

Ouderschap en de relatie zijn eigenlijk twee VERSCHILLENDE aspecten.
Wanneer je kinderen op de wereld zet, neem je een verantwoordelijkheid op je waarvan je relatie in dienst staat.
Liefde, verliefd, sex is chemie in de relatie, ouderschap een rol. Een hele mooi maar ook zware rol.
Hou die twee, relatie en ouderschap uit elkaar. Dat maakt het mogelijk om je relatie met wat minder emotie te bekijken en te waarderen in díenst van het ouderschap.

Ok en dan nu het veranderen en de twee aspecten bij elkaar.
Het ouderschap is en blijft. De inhoud verandert naarmate het grut opgroeit maar de verantwoordelijkheid als hoogste prioriteit niet.
De partners veranderen, de chemie verandert. Dat is een gegegeven. Los het op, maakt niet uit hoe.
Maak het voor elkaar :)* mogelijk om fijne ouders te kunnen zijn.
Maak de ander gelukkig, allebei, wederzijds. Wees vóór elkaar en accepteer verandering, ontwikkeling.

Ja en we zeggen allemaal wel eens iets wat gewoon verkeerd is.
Je kan dat ook als een positief zien want het is een indicatie dat er emoties spelen. Dat de relatie belangrijk is. Als het de ander koud zou laten, dan haalt deze de schouders op.
Geen excuus om maar wat te roepen maar het is wel goed om op je netvlies te houden dat boosheid ook een positieve kant heeft.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:03

Goede post HC.
Je bent niet alleen moeder maar nog zo veel meer! Vrouw, geliefde, vriendin etc.
Zo te lezen ben je op de goede weg.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:49

Respect!!!

Goed dat je zo open bent.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:04

Fijn TS lekker zo doorgaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:18

Klinkt alsof je op de goede weg zit TS, ik hoop dat de positieve lijn zich mooi door mag zetten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 03:28

Aaah wat goed *\o/* Dapper dat je uiteindelijk naar jezelf hebt durven kijken. Als jij goed in je vel zit heeft je relatie daar ook baat bij!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:28

TS Hier ook respect dat je het zo oppakt. Het zal niet een makkelijke opgave zijn, maar zolang jullie blijven praten komen jullie heel ver!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:51

Fijn dat er een positieve update is!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:32

Hey TS, wat goed!

Het was misschien niet gemakkelijk, en dit topic ook zeker totaal niet leuk, maar hopelijk kan deze lijn door worden gezet. Je bent zoveel meer dan alleen moeder :)

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 22:48

yvje86 schreef:
Goed bezig! Nu vooral geen overhaaste beslissingen nemen maar tijd voor jezelf om over dingen na te denken.

Soms heeft het gewoon even tijd nodig om weer in te kunnen zien waarom je die andere destijds zo leuk vond.

In mijn ogen gaan mensen tegenwoordig té snel en makkelijk uit elkaar. Uitzonderingen in een onhoudbare situatie daar gelaten.

Misschien zit je over een jaartje weer top in je vel en snap je echt niet dat je ooit aan je relatie hebt durven twijfelen.
Dat heb ik nu namelijk nadat wij onze breakdown enkele jaren geleden hadden.

Ik heb ook het idee dat veel mensen te snel opgeven en uit elkaar gaan, al snap ik ook wel dat het soms beter is om uit elkaar te gaan.
Wat jammer zeg van je eigen breakdown, niks meer aan te doen?

Bedankt iedereen voor de lieve berichten :)
Tot nu toe nog steeds alles goed, mijn man was vandaag een beetje chagerijnig (druk met werk) maar ook dat ging prima zonder ruzie te krijgen ;)
Dat geeft mij toch echt wel goede hoop, want ik weet dat ik nog steeds bij hem wil zijn en blijven, en wat wij samen ook opgebouwd hebben, zou er echt kapot van zijn als wij uit elkaar zouden gaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:49

Succes ts! +:)+

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:58

MissDream schreef:
yvje86 schreef:
Goed bezig! Nu vooral geen overhaaste beslissingen nemen maar tijd voor jezelf om over dingen na te denken.

In mijn ogen gaan mensen tegenwoordig té snel en makkelijk uit elkaar. Uitzonderingen in een onhoudbare situatie daar gelaten.

Misschien zit je over een jaartje weer top in je vel en snap je echt niet dat je ooit aan je relatie hebt durven twijfelen.
Dat heb ik nu namelijk nadat wij onze breakdown enkele jaren geleden hadden.

Ik heb ook het idee dat veel mensen te snel opgeven en uit elkaar gaan, al snap ik ook wel dat het soms beter is om uit elkaar te gaan.
Wat jammer zeg van je eigen breakdown, niks meer aan te doen?

Bedankt iedereen voor de lieve berichten :)
Tot nu toe nog steeds alles goed, mijn man was vandaag een beetje chagerijnig (druk met werk) maar ook dat ging prima zonder ruzie te krijgen ;)
Dat geeft mij toch echt wel goede hoop, want ik weet dat ik nog steeds bij hem wil zijn en blijven, en wat wij samen ook opgebouwd hebben, zou er echt kapot van zijn als wij uit elkaar zouden gaan.

Ja we woonden al samen in die tijd maar hebben elkaar echt even de ruimte kunnen geven om op adem te komen en ongeveer een jaar later is het allemaal in een positieve flow de goede kant op gegaan.
Momenteel bijna 12 jaar samen en net een nieuw huis samen gekocht, fantastische reis samen gemaakt en ik kan me niet indenken hoe het heeft kunnen gebeuren dat het toendertijd zo slecht ging.

Meid, geef niet op!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:32

Klinkt al een stuk beter ts! Bewust worden van je eigen gedrag en samen er over praten kan al zo enorm veel goed doen. Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:45

MissDream schreef:
Wauw sommige reacties vind ik echt jammer, uitspraken doen over dingen waar je de details niet van weet.

Ik had het met een vreemde mij niet iets laten vertellen wat ik wel of niet moet doen over de bokker die dat hier neerzette, niet over de psycholoog.

En de kwestie dat ik in een dipje zat, wat had ik dan moeten doen? Als ik niks zeg en vraag om even een momentje voor mijzelf (nadat ik hem had uitgelegd waarom ik een dipje had en dat ik hem dat niet wou vertellen omdat ik zijn leuke middag niet wou verpesten) is het niet goed volgens jullie maar als ik meteen had gezegd is het ook niet goed.
Ik mag blijkbaar gewoon geen dipje hebben?

Het doet mij best wel zeer sommige reacties, ik heb een hele periode in een diep dal gezeten, mijzelf in de weg gezeten door meerdere dingen, oa hormonen die van de rel waren, geen makkelijke zwangerschap, en de eerste maanden ook geen makkelijke baby.
Ik heb door iets anders (wat niks met thuisbasis te maken heeft) ook nog eens een flinke knauw aan mijn zelfvertrouwen gekregen, wat al niet goed was.
Heb randje postmortale depressie gezeten, ik voel mij eindelijk weer een beetje beter, in al die tijd he3ft mijn man gedaan wat hij kon voor mij dus dan kan je mij niet vertellen dat onze basis niet goed is.

Maar het is natuurlijk lekker makkelijk praten vanaf een schermpje, ik denk dat het voor mij heel wijs is dit topic te laten voor wat het is, ik heb een heel aantal goede tips voorbij zien komen waar ik ook zeker wat mee kan.

Postmorbaal.... Dat mag ik toch hopen van niet... :)

Ruzie maken waar de kinderen bij zijn is absoluut not done in mijn ogen.

Heel begrijpelijk dat hulp zoeken eng is en dat je dat liever niet wilt. Toch zal je dit helpen met dingen te relativeren en uit te zoeken hoe je beter om kunt gaan met situaties. Het is allemaal niet zo spannend als het klinkt.

Is het niet mogelijk om wat mensen om je heen te verzamelen met kinderen van dezelfde leeftijd als die van jezelf? Je verteld dat er veel jonge kinderen in de wijk wonen. Misschien kun je op die manier wat contact leggen met de moeders zodat je samen leuke dingen kunt ondernemen met de kinderen.
Deze vrouwen zijn gelijkgestemd en dat maakt de stap om wat af te spreken wat kleiner.
Of misschien heb je leuke collega's die ook kinderen hebben?

Wat ondernemen met andere vrouwen zal je zeker goed doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-18 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:50

vec schreef:

Ik zou zeggen... Lees het topic nog even verder.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:07

Super goed.

Soms kun je ook gewoon lachen om elkaars buitjes toch.
Dat is en leuker voor jezelf. En ook naar de kinderen straal je uit dat het niet erg is om af en toe een beetje nukkig te zijn. En dat dat niet 'fataal' is.
En dat je ook gewoon mens bent.

Geniet van elkaar!

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 11:45

vec schreef:

Heel begrijpelijk dat hulp zoeken eng is en dat je dat liever niet wilt. Toch zal je dit helpen met dingen te relativeren en uit te zoeken hoe je beter om kunt gaan met situaties. Het is allemaal niet zo spannend als het klinkt.

Is het niet mogelijk om wat mensen om je heen te verzamelen met kinderen van dezelfde leeftijd als die van jezelf? Je verteld dat er veel jonge kinderen in de wijk wonen. Misschien kun je op die manier wat contact leggen met de moeders zodat je samen leuke dingen kunt ondernemen met de kinderen.
Deze vrouwen zijn gelijkgestemd en dat maakt de stap om wat af te spreken wat kleiner.

Dat grapje is al even voorbij gegaan _O-
Misschien inderdaad even het topic bijlezen tot de laatste update, zijn niet zo heel veel pagina`s hoor :D

Yvje86, wat fijn dat het voor jullie zo goed afgelopen is zeg, op naar nog vele jaren samen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:12

MissDream schreef:
vec schreef:

Dat grapje is al even voorbij gegaan _O-
Misschien inderdaad even het topic bijlezen tot de laatste update, zijn niet zo heel veel pagina`s hoor :D

Yvje86, wat fijn dat het voor jullie zo goed afgelopen is zeg, op naar nog vele jaren samen +:)+

Dat heb ik gedaan. Het gesprek met je man is inderdaad goed, maar is dat voor lange termijn werkend of moet er meer gebeuren?

Ik denk dat je vooral aan jezelf moet denken en ontspanning op moet zoeken in bijvoorbeeld gezelligheid met andere moeders.
Is toch heerlijk als de kinderen samen kunnen spelen en jij ernaar kunt kijken met een kop thee? Lekker even kletsen met anderen dan je man of kinderen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:30

Wat fijn TS dat het nu beter gaat, dikke pluim voor jou hoe je e.e.a. hebt opgepakt +:)+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:18

Goed bezig Ts! :):)