. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. yvje86 schreef:Soms heeft het gewoon even tijd nodig om weer in te kunnen zien waarom je die andere destijds zo leuk vond.
mogelijk om fijne ouders te kunnen zijn.yvje86 schreef:Goed bezig! Nu vooral geen overhaaste beslissingen nemen maar tijd voor jezelf om over dingen na te denken.
Soms heeft het gewoon even tijd nodig om weer in te kunnen zien waarom je die andere destijds zo leuk vond.
In mijn ogen gaan mensen tegenwoordig té snel en makkelijk uit elkaar. Uitzonderingen in een onhoudbare situatie daar gelaten.
Misschien zit je over een jaartje weer top in je vel en snap je echt niet dat je ooit aan je relatie hebt durven twijfelen.
Dat heb ik nu namelijk nadat wij onze breakdown enkele jaren geleden hadden.

MissDream schreef:yvje86 schreef:Goed bezig! Nu vooral geen overhaaste beslissingen nemen maar tijd voor jezelf om over dingen na te denken.
Soms heeft het gewoon even tijd nodig om weer in te kunnen zien waarom je die andere destijds zo leuk vond.
In mijn ogen gaan mensen tegenwoordig té snel en makkelijk uit elkaar. Uitzonderingen in een onhoudbare situatie daar gelaten.
Misschien zit je over een jaartje weer top in je vel en snap je echt niet dat je ooit aan je relatie hebt durven twijfelen.
Dat heb ik nu namelijk nadat wij onze breakdown enkele jaren geleden hadden.
Ik heb ook het idee dat veel mensen te snel opgeven en uit elkaar gaan, al snap ik ook wel dat het soms beter is om uit elkaar te gaan.
Wat jammer zeg van je eigen breakdown, niks meer aan te doen?
Bedankt iedereen voor de lieve berichten![]()
Tot nu toe nog steeds alles goed, mijn man was vandaag een beetje chagerijnig (druk met werk) maar ook dat ging prima zonder ruzie te krijgen
Dat geeft mij toch echt wel goede hoop, want ik weet dat ik nog steeds bij hem wil zijn en blijven, en wat wij samen ook opgebouwd hebben, zou er echt kapot van zijn als wij uit elkaar zouden gaan.
MissDream schreef:Wauw sommige reacties vind ik echt jammer, uitspraken doen over dingen waar je de details niet van weet.
Ik had het met een vreemde mij niet iets laten vertellen wat ik wel of niet moet doen over de bokker die dat hier neerzette, niet over de psycholoog.
En de kwestie dat ik in een dipje zat, wat had ik dan moeten doen? Als ik niks zeg en vraag om even een momentje voor mijzelf (nadat ik hem had uitgelegd waarom ik een dipje had en dat ik hem dat niet wou vertellen omdat ik zijn leuke middag niet wou verpesten) is het niet goed volgens jullie maar als ik meteen had gezegd is het ook niet goed.
Ik mag blijkbaar gewoon geen dipje hebben?
Het doet mij best wel zeer sommige reacties, ik heb een hele periode in een diep dal gezeten, mijzelf in de weg gezeten door meerdere dingen, oa hormonen die van de rel waren, geen makkelijke zwangerschap, en de eerste maanden ook geen makkelijke baby.
Ik heb door iets anders (wat niks met thuisbasis te maken heeft) ook nog eens een flinke knauw aan mijn zelfvertrouwen gekregen, wat al niet goed was.
Heb randje postmortale depressie gezeten, ik voel mij eindelijk weer een beetje beter, in al die tijd he3ft mijn man gedaan wat hij kon voor mij dus dan kan je mij niet vertellen dat onze basis niet goed is.
Maar het is natuurlijk lekker makkelijk praten vanaf een schermpje, ik denk dat het voor mij heel wijs is dit topic te laten voor wat het is, ik heb een heel aantal goede tips voorbij zien komen waar ik ook zeker wat mee kan.

vec schreef:Postmorbaal.... Dat mag ik toch hopen van niet...
Ruzie maken waar de kinderen bij zijn is absoluut not done in mijn ogen.
Heel begrijpelijk dat hulp zoeken eng is en dat je dat liever niet wilt. Toch zal je dit helpen met dingen te relativeren en uit te zoeken hoe je beter om kunt gaan met situaties. Het is allemaal niet zo spannend als het klinkt.
Is het niet mogelijk om wat mensen om je heen te verzamelen met kinderen van dezelfde leeftijd als die van jezelf? Je verteld dat er veel jonge kinderen in de wijk wonen. Misschien kun je op die manier wat contact leggen met de moeders zodat je samen leuke dingen kunt ondernemen met de kinderen.
Deze vrouwen zijn gelijkgestemd en dat maakt de stap om wat af te spreken wat kleiner.
Of misschien heb je leuke collega's die ook kinderen hebben?
Wat ondernemen met andere vrouwen zal je zeker goed doen.
MissDream schreef:vec schreef:Postmorbaal.... Dat mag ik toch hopen van niet...
Ruzie maken waar de kinderen bij zijn is absoluut not done in mijn ogen.
Heel begrijpelijk dat hulp zoeken eng is en dat je dat liever niet wilt. Toch zal je dit helpen met dingen te relativeren en uit te zoeken hoe je beter om kunt gaan met situaties. Het is allemaal niet zo spannend als het klinkt.
Is het niet mogelijk om wat mensen om je heen te verzamelen met kinderen van dezelfde leeftijd als die van jezelf? Je verteld dat er veel jonge kinderen in de wijk wonen. Misschien kun je op die manier wat contact leggen met de moeders zodat je samen leuke dingen kunt ondernemen met de kinderen.
Deze vrouwen zijn gelijkgestemd en dat maakt de stap om wat af te spreken wat kleiner.
Of misschien heb je leuke collega's die ook kinderen hebben?
Dat grapje is al even voorbij gegaan![]()
Misschien inderdaad even het topic bijlezen tot de laatste update, zijn niet zo heel veel pagina`s hoor![]()
Yvje86, wat fijn dat het voor jullie zo goed afgelopen is zeg, op naar nog vele jaren samen