De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:38

NenaC schreef:
Juist de bestuurders die de hele invoeg-/rits strook gebruiken krijgen van mij ten alle tijde ruimte om in te voegen. Dit is namelijk het juiste gebruik van dit soort stroken. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de duitsers. Die geven altijd ruimte aan het einde van zo'n strook.

whahhaha grapje zeker?? :)) :))[/quote]
Jammer dat je mijn tekst verkeerd quote maar dit is absoluut geen grapje. Een groot deel van de Nederlanders zijn asociaal op de weg. Dit soort stroken zijn er om je snelheid aan te kunnen passen aan het overig verkeer zodat er op een normale manier ingevoegd kan worden zonder dat iedereen in de ankers hoeft of moet uitwijken. Men realiseert zich niet als een automobilist op dat punt van 100 naar 70 moet afremmen dat het verkeer wat zich 800 meter daar achter bevind stil staat door die actie.
Het zijn ook de snelwegen waar op relatief korte afstand veel op-/afritten zijn waar de kans op file het grootst is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:44

ogidni schreef:
Men realiseert zich niet als een automobilist op dat punt van 100 naar 70 moet afremmen dat het verkeer wat zich 800 meter daar achter bevind stil staat door die actie.

Ik vraag me af hoeveel mensen eigenlijk echt weten wat hun remgedrag op een snelweg teweeg brengt en hoe een file ontstaat. Ik denk dat dat er maar weinig zijn namelijk. En als het er wel veel zijn boeit het ze volgens mij niet, het gaat alleen om hen op de snelweg.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:49

Ik ben best tolerant in het verkeer, als ik achter iemand zit die iets te langzaam rijden stoor ik me er over het algemeen niet zo aan (als in 70 waar je 80 mag ofzo, zelf doe ik het niet maargoed whatever floats your boat)
Maar van de week zat ik achter iemand en die reed krap 50 waar je 80 mag |( man, 30 te langzaam. Er reed ook een hele slinger auto’s achter :') enkelbaans 80 weg... en geen mogelijkheid om in te halen.
Oké het was donker, maar die weg is gewoon alleen maar rechtdoor. Zit geen bocht in..

Verder erger ik me kapot aan bumperklevers! Ik rij altijd de maximum snelheid of max 5 erboven, en dan toch lopen duwen :evaw:

En van de week zat er een tegenligger op mijn rijbaan (ook een enkelbaan 80 weg) die snel een vrachtwagen voor een onoverzichtelijke bocht in wilde halen... ja koekoek, daar reden wij dus al. Ging echt maar nét goed met de auto voor me. Die weg is na die bocht echt zo goed als recht. Als je dan persé in wil halen waar het niet mag (doorgetrokken streep) doe het dan tenminste nog op een overzichtelijk stuk, zodat je niemand de prak in rijdt. Sommige mensen hebben hun verstand echt in hun reet zitten 8)7

Overigens hebben wij hier op de autoweg echt een rot invoeg strook, echt super kort en er zitten twee hele gemene 90 graden bocht voor waar je echt niet te hard doorheen kan. Ik red het ook nooit om dan met 100 in te voegen. Maar dat red echt bijna niemand daar, zelfs dikke BMW’s halen de 100 niet op dat kippenstukkie invoegstrook :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:51

Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

1) Ik ben snelheidsmaniak.

2) Het feit dat de wegbeheerder vond dat er in zijn algemeenheid 50 gereden mag worden betekent niet dat dit ook maar te allen tijde kan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:39

Mensen schijnen het verschil tussen maximum en minimum niet helemaal te begrijpen.

Nessa

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:48

Erg jammer dat menig bestuurder zich asociaal opsteld. Of geen inzicht hebben.

Mijn irritaties voornamelijk:

- bumperkleven
- niet gebruiken van knipperlicht
- links rijders
- inhalen en dan voor jou weer langzaam gaan rijden
- extreem langzaam rijden (60 op een enkelbaans 80 weg)
- afsnijden

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:00

Mensen die de lampen van hun auto's niet aanzetten, in de ochtend/avond en doodleuk afgaan op hun automatische verlichting >;) .
Laat je zien!! Zeker als je een zilver/grijze auto hebt en het is grijs en grauw weer

Echt wel mijn nummer 1

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:48

Ja idd! Dat langzaam rijden... Kijk op een 4 baansweg (2 heen 2 terug) moet je lekker zelf weten wat je doet (zolang je, imo, maar minstens 80 rijdt op de snelweg. Al vind ik dat eerlijk gezegd onverantwoord als je er 130 mag en het rustig is. Het snelheidsverschil is dan zo groot en wat iemand eerder al zei, van een personenauto verwacht je niet dat die maar 80 rijdt als het rustig is).

Maar als er maar 1 baan is en er is geen mogelijkheid om in te halen, please, rijdt dan gewoon de maximumsnelheid!!! 9/10 keer kan dat dan ook gewoon. Ik praat hier niet over wegen met onoverzichtelijke bochten maar gewoon recht toe recht aan een lijn met een flauw bochtje misschien waar je 80 mag en kan en ook met 80 door die bocht kan, zo flauw als die bocht is.
"Dan vertrek je toch eerder ik heb geen haast" vind ik net zo asociaal als bumperkleven. Ja sorry hoor, met files houdt je ook gewoon rekening als je weet dat die er vaak staan. Maar ik ga niet om half 2 voor m'n lol al naar mijn werk vertrekken ipv om 14:00 want op dat ritje van een half uur zou toch eens iemand kunnen zijn die de hele weg (precies zo'n 80 weg als ik hierboven beschrijf) voor zijn lol 50 rijdt om van het mooie kanaal te genieten. Sommige mensen gebruiken hun tijd liever nuttig.

Oef ik voel mijn bloeddruk gewoon stijgen tijdens het typen joh :+ :Y)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:25

Haha ja die slome mensen op de weg. Net toevallig op een ritje van maar een kilometer of 3 ook echt achter twee slome drollen gezeten. En in allebei de wagens zat een oude man. Op zijn dooie gemak 35 rijden waar je 50 mag en dan nog is remmen voor ieder zielig drempeltje en meters vantevoren voor een groot stoplicht al remmen. Echt alsjeblieft, neem die mensen zijn rijbewijs af.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:54

Ik had laatst in de bebouwde kom iemand voor me rijden die continue op zijn telefoon keek. Echter was meneer zo druk met zijn telefoon, dat bij elk stoplicht, meneer niet zag dat het groen werd en we dus continue groen licht hadden maar stil stonden vanwege zijn telefoon.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:28

Ook hier een echte roadrager. :P
Al kan ik me ook heel goed voorstellen dat ik zo'n soort bestuurder ben die flink wat mensen hier het bloed onder de nagels vandaan kan halen als ik het zo lees.

Waar ik echt niet tegen kan zijn mensen die te langzaam rijden, en helemaal op een weg waar ik geen mogelijkheid heb om er langs te gaan.
Mensen die doodleuk hun auto met 100km/h naar links gooien terwijl ik met 130 aan kom rijden en vervolgens irritant lang links te blijven hangen.

Wat dat betreft kan NL nog een hoop leren van de duitsers..
Als je er langs wil op de linkerbaan dan ga je in de linker buitenspiegel van je voorganger rijden, zien ze je niet, 1x knipperen en ze gaan aan de kant.
Noem het associaal, maar als de inhalende auto je voorbij is dan kun je op je dooie gemakje weer op de linkerbaan gaan kachelen. Gek genoeg heb ik op de Duitse autobahn nooit geen problemen met inhalen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:42

het lijkt tegenwoordig ook normaal te worden dat aanhangers geen 90 km meer hoeven te rijden, kom er regelmatig wat tegen die met 130 stuiterend over de weg gaan 8)7

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:44

Ayasha schreef:
Wat verstaan jullie onder aansprakelijk gesteld? Want een fietser die achter op je rijdt kan nooit in z'n recht zijn. De fietser krijgt dan zijn lichamelijke schade betaald van zijn verzekering (niet de materiële normaal) maar moet ook de schade aan de auto betalen. Tenzij je getekend hebt dat je aansprakelijk was maar dan ben je gewoon niet zo handig bezig.

Mijn broertje stond stil bij een kruising om onze straat uit te rijden. Vanaf de stoep kwam een klein jongetje aangefietst welke tegen zijn stilstaande auto is aangereden. Toch is m’n broertje toen aansprakelijk gesteld door de verzekering.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:29

Hiervan gaat mijn bloeddruk op hol.
Een smal bruggetje waar je met goed stuur werk met 2 overheen kan. Maar meeste mensen kunnen dit niet en dan is het wie het eerst komt wie het eerst maalt. En dat was Ik, helaas dacht de dame in kwestie daar anders over en bezat zijn geen goede stuur kunsten. Ik kon geen cm meer naar rechts en ja hoor spiegels tegen elkaar.

Afbeelding
-:(-

Waarom nemen mensen toch altijd voorrang? En dan mij de schuld geven, je mag hier niet eens rijden zegt ze dan is een bestemmingsweg.

Toevallig is mijn bestemming op die weg trut -:(-
En uiteraard heeft haar spiegel geen krasje niks.

Echt mensen heb geduld !

Vanmorgen ook een Deen op de weg die duidelijk de a67 niet gewend is :+
Vrachtwagens zijn daar heel vervelend dat is een feit laat het gaan.

Bij iedere vrachtwagen die m er voor gooide scheen hij met zijn groot licht en deed hij zijn richting aanwijzer naar links aan.
En geloof me dat heeft hij minimaal een keer of 15 moeten doen :').
Wat zal die man gevloekt hebben.

Mensen zijn te gehaast, te agressief en te afgeleid en eerlijk? Ja helaas hoor ik daar ook wel eens bij.
Al blijf ik van mijn telefoon af tijdens het rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:08

Ik ben echt best rustig in het verkeer, heb mijn rijbewijs nog niet zo lang dus let goed op dat ik alles zo netjes mogelijk doe maar man wat zit ik me soms te ergeren := Begrijp me niet verkeerd, ik maak ook nog wel eens inschattingsfoutjes waardoor iemand achter me wellicht heel licht op de rem moet, maar ik word dus echt geschift van mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken, vooral op rotondes, en mensen die met 85 een vrachtwagen gaan inhalen die 80 rijdt.

Qua fietsers heb ik ook nog wel wat puntjes, maar ik moet zeggen dat ik me dat pas realiseer sinds ik zelf autorijd. Toen ik zelf alles op de fiets deed had ik ook nogal de mentaliteit van 'auto's stoppen wel voor mij' en nu pas zie ik in hoe veel hartverzakkingen en spontane remacties dat oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:19

Pleidooi aan de suicidale fietser. Doe je licht aan en draag reflectie. Ik krijg keer op keer een hartverzakking. Ik zie jullie gewoon niet!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:20

Dan had die Deen beter geen dimlicht meer aan kunnen zetten op de A67 :+
Daar moeten ze inhaalverbod voor vrachtwagens weer invoeren voor nu en 3 baans van maken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:48

Haha bruintje :D

mee eens. Ik snap echt wel dat vrachtwagens ook in moeten halen maar het spant wel de kroon. En het levert ook gevaarlijke situaties op. Je komt met 130 aan en ineens schiet er een voor. Gebeurt meermaals per dag zelfs om 5 uur in de ochtend.
Ik ben voor een 3 baans weg.

Laatst (3uur) naar Groningen gereden wat een verademing qua wegen als je een A67 gewend bent. Heerlijk vond ik het haha.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:05

bruintje123 schreef:
Daar moeten ze inhaalverbod voor vrachtwagens weer invoeren voor nu en 3 baans van maken.

Dat de A67 een k.u.t weg is, dat is 100% waar. Alleen het probleem van een inhaalverbod is, dat auto`s niet meer in en uit kunnen voegen. Dat gaat nu al soms moeilijk, zeker hoe verder je richting Eindhoven gaat.

3 baans, zou geweldig zijn, alleen hebben de dames en heren in Den Haag dat afgeblazen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:25

Niniane schreef:
Haha ja die slome mensen op de weg. Net toevallig op een ritje van maar een kilometer of 3 ook echt achter twee slome drollen gezeten. En in allebei de wagens zat een oude man. Op zijn dooie gemak 35 rijden waar je 50 mag en dan nog is remmen voor ieder zielig drempeltje en meters vantevoren voor een groot stoplicht al remmen. Echt alsjeblieft, neem die mensen zijn rijbewijs af.

Wat is daar verkeerd aan?
Als er iemand in een brommobiel, gehandicaptevoertuig of 2 fietsers naast elkaar hadden gereden was het waarschijnlijk nog langzamer gegaan.
Waarom zou iemand die langzaam rijdt, maar zich wel netjes aan de regels houdt ; geen recht hebben op een rijbewijs?!

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:27

Nies_ schreef:
theadora99 schreef:
Bumperklevers... ik heb elke zaterdag ochtend als ik links vrachtwagens inhaal een Volkswagen op Mn bumper zitten, haha. Het rem trucje werkt goed, ruitensproeier ngo niet geprobeerd. Maar dan blijf ik ook wel nét ietsje langer dan nodig links rijden.
Of op wegen waar je 60 mag en ze met 80 aan komen rijden, dan ga ik wel tussen de 55 en 60 rijden en niet harder. Dat kan ik slecht hebben haha. Sowieso hard rijders, wij hebben hier gewoon een parkeerplaats en als je vooruit geparkeerd staaf moet je dus de weg op steken (50 weg) en kwam een auto echt met enorme snelheid aanrijden dus ik deed alsof ik naar achter ging steken. Ik hoorde zijn remmen piepen :j (heb dit wel zo gedaan dat hij mij niet zou raken, was nog niet eens exht uit de parkeerplaats en de auto stond alweer in de vooruit zodat ik meteen naar voren kon als hij uitweek). Die kijkt volgende keer hopelijk beter uit

Behoorlijk asociaal en gevaarlijk rijgedrag dit. Je hoeft die mensen niet op te voeden hè, je bent hun moeder niet.

Precies wat ik dacht. Volgende keer gaat het mis en vliegt de auto over de kop. Houd er gewoon rekening mee dat veel automobilisten die parkeerplaats miss niet eens zien

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:29

Afgelopen vakantie twee weken in Canada rondgereden. Wat een verademing. Geen één verkeershufter meegemaakt.

Ergste land waar ik heb gereden is Mozambique. Wat je daar allemaal meemaakt.. allebei de kanten inhalen, op de 'snelweg' waar je 100 mag bestaande uit een rijbaan heen en een terug, zonder vangrail, zonder vluchtstrook, en met veel gaten fietsen ook fietsers, rijden vrachtwagens opeens 30 of staan stil, lopen mensen, enz. In het donker is het levensgevaarlijk. Geen verlichting, dronken bestuurders, auto's zonder licht, zonder spiegels en spookrijders. En mensen krijgen daar hun rijbewijs als ze een keer op en neer gereden zijn in de hoofdstraat van de hoofdstad.
Als je dan weer hier komt ben je blij dat je wegenbelasting betaalt en auto's een apk moeten hebben.
En je lacht om de bumperklevers.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:34

Pieter25 schreef:
bruintje123 schreef:

Dat de A67 een k.u.t weg is, dat is 100% waar. Alleen het probleem van een inhaalverbod is, dat auto`s niet meer in en uit kunnen voegen. Dat gaat nu al soms moeilijk, zeker hoe verder je richting Eindhoven gaat.

3 baans, zou geweldig zijn, alleen hebben de dames en heren in Den Haag dat afgeblazen.

Omdat te langzaam rijden niet minder gevaarlijk is dan te hard rijden. Je hebt je gewoon aan de minimumsnelheid te houden. Dat bord met 50 betekent ook, wanneer dit kan, dat je 50 behoort te rijden. Niet harder, niet zachter. Tevens is te zacht rijden net zo goed strafbaar op basis van artikel 5 Wegenverkeerswet. En nee, er wordt geen minimumsnelheid gehandhaafd, behalve dan de minimumsnelheid op de snelweg en waarmee je als voertuig zijnde op de weg mag, maar het zou er wel moeten zijn.

De A67 is inderdaad echt een vervelende weg. Stervensdruk. Dat was voor mij 9 van de 10 keer altijd de snelweg van mijn rijlessen en dan moet je op je eigen houtje in- en uitvoegen maar ook inhalen waar mogelijk. Als beginnend bestuurder word je daar niet altijd vrolijk van.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:36

Niniane schreef:
Omdat te langzaam rijden niet minder gevaarlijk is dan te hard rijden. Je hebt je gewoon aan de minimumsnelheid te houden. Dat bord met 50 betekent ook, wanneer dit kan, dat je 50 behoort te rijden. Niet harder, niet zachter. Tevens is te zacht rijden net zo goed strafbaar op basis van artikel 5 Wegenverkeerswet.

Nee hoor. Het is geen wettelijke verplichte snelheid.
Lekker dat ik keihard zou moeten gaan fietsen om proberen zo veel mogelijk bij de 50 km/h te komen :+

En je krijgt echt geen boete als je 30 rijdt op een plek waar je max 50 mag.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:43

Dat zeg ik toch ook. ;)

En er zijn zeker weten gevallen waarbij mensen zijn beboet voor te langzaam rijden. Echter is de boete niet afhankelijk van de snelheid die je rijdt, maar het gevaar dat je ermee creëert. Nogmaals wordt dit gebaseerd op artikel 5 Wegenverkeerswet.

Als je een beetje fatsoenlijk auto hebt leren rijden, dan weet je dat je snelheid moet maken om hachelijke situaties te voorkomen en voor de doorstroming van het verkeer. Waarom er nu ineens gedaan wordt alsof te langzaam rijden echt niet zo erg is, gaat mij de pet te boven