Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:12

Die dekbedtruc ga ik vanmiddag eens proberen!

Wat ik écht afschuwelijk vind, is de afwas. We hebben een vaatwasser, dus afwassen hoeft godzijdank niet. Maar toen ik nog alleen woonde... vreselijk. Nu alleen nog de flessen van de jongste met de hand afwassen, die daarna in de sterilisator gaan. Dat doe ik met liefde!
Vind het ook zó niet tof om vieze vaat aan te raken, altijd bang dat er iets op m'n hand komt, kan daar echt paniek van krijgen. Gisteravond zo'n klodder pindasaus op m'n vinger, nou... dan ben ik er klaar mee. Buiten de flessen om, is de vaat echt de afdeling van m'n vriend.

Verder zijn er niet echt dingen die ik echt erg vind. We hebben eens per week een lieve mevrouw die ons hele huis doet als we op ons werk zitten, dus boven heb ik geen omkijken naar. Beneden zuig ik iedere dag, om de dag met een natte lap overal overheen (katten, dus veel haren) en de gang en keuken dweil ik iedere dag. Moet wel binnenkort de douchecabine even goed onder handen nemen, want kan niet van een ander verwachten dat ze de voegen met een tandenborstel schrobt :P De was blijft wel iets eindeloos, maar heel prettig als het netjes in de kasten ligt en hangt. En even vouwen of strijken met de tv aan is ook niet zo onoverkomelijk. Alleen die rommeltjes altijd in huis... met kinderen kom je altijd dingen tegen op plekken waar ze niet horen (viltstiften, stomme poppetjes die je bij de Plus kunt sparen en die iedereen spaart voor mijn kind, momenteel AH stickers + boek, haargel, etc. etc., blijf echt opruimen en daar heb ik soms gewoon geen zin in).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:18

Putjes |(

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:24

By far de afwas!! |o
Al heel m'n leven verwend geweest met een vaatwasser en we zitten nu dus in een tijdelijke woning zónder vaatwasser.. Echt, ik ben in staat om van kartonnen bordjes te gaan eten.. _-:(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:24

Unseen schreef:
Putjes |(

Die doe ik dus niet... Ik gooi eens in de zoveel tijd ontstopper in de putjes O:) Heel slecht voor je leidingen, weet ik, maar ik ga écht geen dotten haar ergens uit trekken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:30

verootjoo schreef:
We frituren niet zo vaak :+ gaan tegenwoordig maar naar de snackbar. Eerder kochten we zo'n 4x per jaar een nieuwe.

Misschien is een airfryer iets voor je? :D Schijnt heel veel te schelen qua schoonmaken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:48

Heerlijk topic haha.
Ergste klussen zijn toch wel de afzuigkap schoonmaken en het grote aquarium van onze schildpad. En de marmeren vloer in de badkamer schoonmaken... ik moet altijd vragen wel schoonmaakmiddel er ook alweer wel of niet op mag. O:)

De afzuigkap, de ramen op de bovenverdieping (want dan moet je op een ladder gaan staan) en het aquarium zelf zijn (pomp doe ik wel) de enige 3 dingen die mijn vriend echt moet doen.

Rest doe ik wel en vind ik niet zo erg. We hebben een vaatwasser en een droger voor de was, dus dat scheelt al veel. Al hang ik de was in de zomer ook nog wel eens lekker buiten op.
Een goed strijkijzer is wel belangrijk en strijk ook alleen wat écht nodig is haha.

Maar mijn vriend helpt ook wel eens in het huishouden, dus hij weet hoeveel werk het is met 3 honden. :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:49

De grootst hekel heb ik aan de inefficienty van het huishouden. Waarom kan nou niks gewoon langer als een week soms een dag schoon blijven.
Grootst hekel heb ik aan de afwas, blousen strijken, wc poetsen, afval en vooral dan de etens resten.

Afwassen doe ik al jaren niet meer en we hebben pas sinds een maand een vaatwasser. Je kunt wel raden wie dat de rest van de tijd heeft gedaan. Blousen strijken, ik hang de mijne op aan een kleerhanger en vriendlief mag lekker die van hem doen. Frituur hebben wij niet meer na een ongelukje, nu een airfryer.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:52

Ik vind de dagelijkse/wekelijkse taken niet zo erg, maar dan ramen zemen, keuken/badkamer kastjes van binnen (alles leeghalen en weer terug zetten) vind ik wel vervelend om te doen :P En de afzuigkap in de keuken, die wordt ook altijd zo snel vet! Gelukkig kunnen we de roosters eruit halen en in de vaatwasser zetten, maar dan nog :+

Bienotje

Re: Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:27

Strijken!

Maar ook afwassen, frituurpan schoonmaken, bed weer opmaken, stofzuigen, koelkast schoonmaken, dweilen, wasgoed opvouwen, vaatwasser uitruimen, vuilniszakken legen, opruimen..

Hmm.. bij nader inzien al het huishoudelijke wel ;-)

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:45

Ohja. Het fornuis en de oven schoonmaken. En het bed opmaken. Het hoeslaken en de kussenslopen gaan nog wel, maar het dekbedovertrek vind ik vreselijk :+

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:05

Stofzuigen.
We hebben 2 matten in huis liggen, en met een border collie die heel het jaar lang denkt dat hij van vacht moet wisselen, is het een hel om dat schoon te houden. We hebben wel zo'n speciaal rolletje om de matten te doen, maar dan blijft het nog een pest werk.

Strijken vind ik dan weer niet zo erg. Series binge watchen en productief zijn tegelijk, héérlijk! :+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:06

Moonlight17 schreef:
De grootst hekel heb ik aan de inefficienty van het huishouden. Waarom kan nou niks gewoon langer als een week soms een dag schoon blijven.

Als je huisdieren hebt (2 katten hier) duurt het effect van stofzuigen of dweilen hooguit 10 minuten voor er overal weer haar ligt of natte pootjes staan |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:21

Het schoonmaken van de wc pot. Gezien vriendlief niet zo schoon is wat dat betreft... :r

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:25

Amy schreef:
Het schoonmaken van de wc pot. Gezien vriendlief niet zo schoon is wat dat betreft... :r

Dat zou ik hem dan toch mooi zelf laten oplossen eigenlijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:21

Amy schreef:

Toen mijn vriend samen met 2 jongens woonden en de wc pot was een bende, mochten ze dat zelf opruimen :').
Kwam gewoon met een sopje naar hun kamer:').

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:36

martine096 schreef:
Kastjes/planken waar stof op zit schoonmaken want iets later zit er nog steeds een beetje stof op wanneer het weer droog is

Afstoffen met een droog (microvezel) doekje!

Hier staat stofzuigen met stip op 1. Het is altijd zo gepiept maar toch heb ik er een gruwelijke hekel aan.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:36

Ik heb een hekel aan was opvouwen. Verder doet mijn schoonmaakster de badkamer en de wc en die dweilt ook. Stofzuigen doet ze ook, maar dat is maar 1x per week, dus de andere keren doe ik, of mijn vriend het. Vind het stofzuigen ook niet echt leuk, ben met mijn hele huis ook gauw een half uur bezig dus tijdrovend.

En de kattenbakken schoonmaken vind ik ook niet leuk, ondanks dat het echt maar heel weinig werk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:40

De was opvouwen, muren schoonmaken (keuken misschien wel nog vervelender dan de badkamer), dweilen en afstoffen. Allemaal dingen die ik zo lang mogelijk voor me uit stel :7

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:41

Gewoon alles eigenlijk en vooral dat dan net alles opgeruimd/netjes is en het een uur later weer lijkt alsof er een bom ontploft is :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:45

Als wij straks iets meer gaan verdienen dan kijk ik er echt naar uit dat er 1x per week iemand even komt om te stofzuigen en te poetsen. Iemand die mij gewoon dat wekelijkse klusje uit de handen neemt. Heerlijk.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:46

Strijken... En ik heb best veel strijk. Nu in de winter gelukkig weer meer truien, die ik dus niet hoef te strijken. Ik stel het altijd te lang uit en dan heb ik dus een berg strijk waar de honden geen brood van lusten. Sta ik weer anderhalf uur achter die strijkplank, blegh...

In alle eerlijkheid heb ik wel ontzettende mazzel, want mijn man doet heel veel in het huishouden. Dingen als ramen wassen en dweilen mag ik nog geneens. Want ik maak strepen :+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:04

Stofzuigen en de vaatwasser uitruimen.

Was ophangen/opvouwen vind ik ontspannend, lekker muziekje aan en gaan :D Heb het meeste op hangertjes dus dat is zo geregeld.
Strijken doe ik niet, heb wel een strijkbout maar geen strijkplank :+

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:09

Ik begrijp dus echt niet waarom mensen afwassen een vies klusje vinden... Wat is er vies aan eten dat je een half uur daarvoor nog lekker genoeg vond om te eten? Het is niet alsof het half vergaan is, lijkt me? (Tenzij je het laat staan tot de schimmel erop staat, dan kan ik me voorstellen dat je het smerig vindt...)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:18

Ik vind stofzuigen echt heerlijk <3
Kom bij jullie allemaal wel langs om te stofzuigen :))

De was opvouwen daarentegen vind ik een drama. Ophangen vind ik prima, maar opvouwen :n

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:19

JoT schreef:
In alle eerlijkheid heb ik wel ontzettende mazzel, want mijn man doet heel veel in het huishouden. Dingen als ramen wassen en dweilen mag ik nog geneens. Want ik maak strepen :+

De mijne is ook zo: ik mag nog niet in de buurt van de ramen komen. Vind ik dat erg, zeg :')

Verder dweilt hij ook, stofzuigt mee, doet de was, de afwas, ruimt de vaatwasser mee in en uit,... Ik heb echt wel een helpende hand, mijn gouden vent <3