Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janneke2 schreef:Mijn buurvrouw zei altijd: als je geen belasting wil betalen, regel dan je eigen straatverlichting.
(Volgens mij betaal ik 0,04% - wauw, zo krijgt de politie echt geen opslag).
Liever dat dan een keer belasting erover te betalen en een keer rente.
.
. (Als gezegd: de vrije voet.is giga en het tarief schappelijk: 0,04%)Shiloh schreef:Ik vind het echt de belachelijkste belasting die er bestaat. Je werkt kei hard, zet geld opzij, en wordt vervolgens gestraft omdat je het opspaart ipv direct uitgeeft. Je hebt er toch al inkomstenbelasting en zo over betaald. En als je het alsnog uitgeeft betaal je ook nog weer eens btw.
Ik ben echt niet tegen belasting betalen hoor. Echt niet. Maar die vind ik echt zo idioot.

als we straks de huur niet meer hebben en verhuisd zijn naar onze tijdelijke woning op de bouwplaats hoop ik wel elke maand weer wat op zij te kunnen zetten wat ik dan weer in het huis kan stoppen
Shiloh schreef:Ik vind het echt de belachelijkste belasting die er bestaat. Je werkt kei hard, zet geld opzij, en wordt vervolgens gestraft omdat je het opspaart ipv direct uitgeeft. Je hebt er toch al inkomstenbelasting en zo over betaald. En als je het alsnog uitgeeft betaal je ook nog weer eens btw.
Ik ben echt niet tegen belasting betalen hoor. Echt niet. Maar die vind ik echt zo idioot.
Supervixen schreef:En wat dacht je van belasting als je als ouder je kind een aardig bedrag schenkt? Is ook van de zotte.
Sowieso als je nadenkt hoeveel belasting je uiteindelijk betaalt voor alles.
Janneke2 schreef:...wat inhoudt dat je als middenklasser die niet plotseling overlijdt die hele successierechten niet hoeft te betalen, als je er een beetje beleid op maakt.
dromertje2 schreef:Precies of je een beetje kan plannen waneer je dood gaat??