Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:19

Het is toch volslagen irrelevant hoeveel de vriend van TS nagedacht heeft?
Misschien heeft hij niet eens zin om er over te denken.
Nee=nee, in iedergeval op dit moment.
Wat de toekomst brengt moet blijken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:44

Gekvanfleur
dat heeft niets met beter voelen te maken, totaal helemaal niets.
Maar ik denk gewoon dat het zo is. Omdat het zo ingeburgerd is dat kinderen zo hoort. Dat doel van leven lazen we al in de OP.
En ja daarom denk ik echt dat er erg veel, (hey pas op, erg veel is nooit iedereen) zonder echt na te denken kinderen krijgen. Want ja dat heeft toch (bijna) iedereen.
Zo gaat dat toch, huisje boompje beesje en dan een kindje.
Moet je daar dan echt over nadenken als (bijna) iedereen dat doet, en als je dan per ongeluk twijfelt je niets anders hoort als, wie zorgt er anders later voor je? Je eigen kind is zo anders, ooh als het bij jezelf op de buik ligt hou je er meteen van, je mening veranderd nog wel, ..., ..., (vul maar in)
En veel vrouwen geloven dat want dat is ons decennia lang wijs gemaakt. Die roze wolk komt er echt wel.

In steeds meer bladen zoals vrouw lees je nu andere berichten. Mensen met spijt, mensen met kapotte poezen die het niet meer goed doen zoals oa incontinentie. Alle taboes die nooit uitgesproken mochten worden.
Wat zelfs menig vrouw niet eens wist. En nee dat is ook niet bij elke vrouw, gelukkig niet. Maar het is ook geen zeldzaamheid.
De eerlijkheid rondom kinderen is er nog niet.

Dus nee, het heeft niets met verheven te voelen, maar met gewoon de standaard van het al eeuwenoude doorbreken, een kind hoort.

nynke55

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:51

Ik denk dat jij dan in een heel andere maatschappij leeft dan ik. In mijn omgeving is het al heel lang heel normaal dat men kiest of men wel of geen kinderen wil.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:53

Aan de opmerkingen die heel veel kindervrije krijgen is het echt zo normaal nog niet. Nog lang niet.
Dat is te lezen in de topics van de kindervrije.
Maar ik weet het ook van de mensen om me heen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:32

Ik denk dat de reacties die je krijgt als je zegt dat je geen kinderen wilt, afhankelijk zijn van zowel je omgeving als van hoe je het brengt.

We hoeven er niet moeilijk over te doen toch, dat het gewoon een heel dik feit is dat er heel veel mensen zijn die tot hun 20e, 25e of zelfs nog na hun 30e om het hardste roepen dat ze die broekschijtende snotsmoelen niet hoeven.

En dan toch gaandeweg....verandert dat gevoel nog vaak geleidelijk tot er ineens wel de kinderwens is.
Dat gebeurt niet bij iedereen nee, en dat is ook dikke prima +:)+

Maar wel bij heel veel mensen, en ook degenen die voorheen het hardste riepen....je ziet meerdere mensen met deze eigen ervaring in het topic reageren :P

Waren die mensen 10 of 5 jaar jonger en nog midden in hun "ik doe er niet aan mee!" periode geweest dan hadden ze nu geroepen dat het niet gerespecteerd wordt dat ze gewoon geen kinderen willen. Maar nu ze inmiddels de andere kant beleefd hebben zeggen ze ook "ach het kan vaak nog wel veranderen" :D

Dan is het toch niet zo heel gek dat als iemand van in de 20 zegt dat die geen kinderen wil, je dat met een korreltje zout neemt omdat het nog zó vaak verandert :=

Je respecteert dan wel dat het gevoel op dat moment oprecht zo is, dat is wel zo netjes :j
Maar je denkt bij jezelf....we zullen zien of het zo blijft :P

Maar volgens mij zijn er zat mensen op eigen keuze kindervrij en is dat op de meeste plekken in NL echt niet zo spannend, bijzonder of heldhaftig baanbrekend als je lijkt te denken :)

Het is gewoon een keuze voor het 1 of het ander die de 1 bewuster maakt dan de ander :j

Wil je geen kinderen dan denken mensen snel "ach we zullen wel zien of dat stand houdt" en krijg je wel kinderen dan zijn er weer anderen die denken dat je een dom schaap bent dat niet beter weet en maar doet wat de maatschappij verwacht, zonder er goed over na te denken.

Zo hou je altijd wat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:48

En ondertussen reageert heel ts alang niet meer

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:49

Het is niet het probleem dat er wel eens iemand van gedachten verandert. Dat kan twee kanten op namelijk, in het kindvrijentopic nota bene zit er iemand die volgens mij tot begin 30 een kinderwens had maar die toch maar heeft afgewimpeld.

Dat mag allebei! Beide kanten op.

Maar: het deel waar ik (en velen met mij) uit hun vel van springen van frustratie is dus precies dat 'het komt nog wel'-geneuzel wat heel normaal is. Het enige wat normaal is is dat je als volwassene wel eens groeit en dan iets anders denkt dan eerst. En als dat betekent dat je nog wel kinderen wil is dat prima, maar dat maakt de niet-kinderwens van de volgende vrouw niet minder oprecht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:57

TS moet voor zichzelf bepalen of de denkt dat haar vriend een 'het komt nog wel' kandidaat is of niet.

Ik ken ook een stel waar de man concreet uitgesproken heeft dat hij wel kinderen wil maar er niet van hem verwacht hoeft te worden dat hij er voor gaat zorgen :=
Ondanks haar goede baan en opleiding en mega sterke kinderwens is de vrouw vol vertrouwen dat hij bij draait en dat ze het samen kunnen oplossen.
Ik noem dat nogal naief, maar het is haar relatie, niet de mijne.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:48

Sizzle schreef:
TS moet voor zichzelf bepalen of de denkt dat haar vriend een 'het komt nog wel' kandidaat is of niet.

Ik ken ook een stel waar de man concreet uitgesproken heeft dat hij wel kinderen wil maar er niet van hem verwacht hoeft te worden dat hij er voor gaat zorgen :=
Ondanks haar goede baan en opleiding en mega sterke kinderwens is de vrouw vol vertrouwen dat hij bij draait en dat ze het samen kunnen oplossen.
Ik noem dat nogal naief, maar het is haar relatie, niet de mijne.

Zo ken ik heel veel stellen, inmiddels gezinnen. Waarbij de man dus niet is bijgedraaid.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 00:21

Ik heb geen kinderen en op het moment geen actieve kinderwens, maar mijn mond valt altijd wagenwijd open als ik de gewenst-kinderloze brigade iedere keer weer frontaal in de kramp zie schieten.

Wat een uitspraken worden hier weer gedaan. Ik ben begin 30, dus de laatste jaren heeft mijn vriendenkring zich flink uitgebreid met jonge aanhang. En van de meeste van hen heb ik voorafgaand aan de verwekking met hun ouders de overpeinzingen besproken..
Ja, mijn ouders hinten soms dat het voor hen een gemis zou zijn als ze geen kleinkinderen krijgen en op een verjaardag kan een net iets te vaag bekende net iets te hard vragen wanneer ik nu eens een leuke vent neem, want ik zou zo'n leuke moeder zijn.
En zo krijgen mijn vrienden-met-kinderen weer andere dingen te horen.
Wat een onzin, alsof je gediscrimineerd wordt als je geen kinderen neemt.
Dat je gezonder verstand hebt omdat je bewust niet voor kinderen kiest.

Bruintje123, jouw uitspraken vind ik heel bijzonder. In een eerdere discussie* waar ik je tegenkwam vond jij dat iemand van een andere cultuur niet moet verwachten dat we met individuen rekening kunnen houden en hier bepleit je dat jij last hebt van de 'norm' dat onze maatschappij van ons verwacht dat we kinderen krijgen.
Ik ervaar absoluut geen taboe op dit onderwerp en behalve mijn ouders en de speelgoedwinkels bemoeit niemand zich actief met dit gebrek aan zingeving aan mijn leven.

* Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 00:27

Oh ja en on-topic..
Als het voor jou een thema is, probeer er vooral juist over te praten TS!
Op een dag moet het er toch over gaan. En geef hem de ruimte om te kunnen aangeven als hij een andere wens heeft als jij, of zich er op dit moment nog helemaal niets bij kan voorstellen.
Hebben jullie het nooit over in wat voor huis jullie later willen wonen, wat voor baan jullie willen hebben, of je het liefst full time of part time wilt werken? Ik bespreek mijn toekomstdromen graag met mijn vriendje en dan kom je vanzelf bij verschillen en overeenkomsten uit. En soms blijken die onoverkomelijk, zeker als je er niet over kunt praten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 00:32

Iets om over na te denken:

Stel je geeft je relatie op en treft niet meer een persoon waarmee je zoiets fijns en stabiels hebt en dus gewn kinderen gaat krijgen en alleen (of minder gelukkig) blijft. Is dat het waard voor het idee: er is misschien meer op deze aarde te vinden?

Ik heb jaren terug een relatie verbroken waarbij ik dacht er is meer en beter te halen. Nou dat ben ik nog niet tegen gekomen. Haha.

Meiden die 1 doel hebben en dat is moeder worden lijken zich vaak sneller te schikken in een relatie om hun doel te halen. Jij geeft aan die oerkloek niet te hebben. Dus de kans is dat jij jezelf minder snel zal schikken in een relatie.

Je bent nog echt jong en hij ook. Veel mannen willen op hun 24ste helemaal niet nadenken over kids. En vooruit denken is vaak ook niet aan ze besteed. En stoere opmerkingen eruit floepen is ook man eigen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 03:07

De vraag waarom wel of geen kinderen met alle voor en nadelen van die keuzes zijn volkomen off topic.
Beide opties zijn prima, en te respecteren, maar dat is niet het probleem van de ts.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:15

Hele topic doorgelezen.

Ts, heb je het al met hem besproken nav dit topic?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:38

Wauw wat een reacties heeft dit opgeleverd zeg!
Ik ben er helemaal verbaasd over.

Ik ben nu tot en met pagina 6 bijgelezen maar het is mega veel.
Super bedankt voor alle reacties :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:09

Haha, het is een beetje uit de hand gelopen he. Succes er mee!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:32

Jullie zijn best nog jong. Laat het onderwerp nog een paar jaar liggen en geniet er nu van hoe goed je het samen hebt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:17

Sammyoo schreef:
Jullie zijn best nog jong. Laat het onderwerp nog een paar jaar liggen en geniet er nu van hoe goed je het samen hebt!

Nou,ik zou echt niet tegen mijn wil in de pil gaan slikken of iets dergelijks,wat nog bijwerkingen heeft ook,terwijl ik eigenlijk naar een kind zat te verlangen!Dat zou ik onderdrukking van mijn vrouw-zijn vinden. Ik zeg er even bij dat dit mijn persoonlijke mening is,want anders krijg ik weer een hoop tegengas natuurlijk.....maar ik vind deze zaak toch zo belangrijk dat ik het niet kan laten me in de discussie te mengen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:55

anjali schreef:
Sammyoo schreef:

Nou,ik zou echt niet tegen mijn wil in de pil gaan slikken of iets dergelijks,wat nog bijwerkingen heeft ook,terwijl ik eigenlijk naar een kind zat te verlangen!Dat zou ik onderdrukking van mijn vrouw-zijn vinden. Ik zeg er even bij dat dit mijn persoonlijke mening is,want anders krijg ik weer een hoop tegengas natuurlijk.....maar ik vind deze zaak toch zo belangrijk dat ik het niet kan laten me in de discussie te mengen.

En dat mag! Maar als jij je vrouw zijn niet wilt onderdrukken, ook niet voor een paar jaar, is het wel zo netjes de man in kwestie daarvan op de hoogte te brengen zodat hij kan kiezen of hij daarin meegaat of niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:06

anjali schreef:
Sammyoo schreef:

In een relatie gaat het er niet om dat jij, de vrouw, naar een kind zat te verlangen. Het gaat erom dat jullie, de man EN de vrouw, samen naar een kind zaten te verlangen. Een kind 'neem' je samen, niet alleen terwijl je vriend/man er (nog) niet achter staat.
Dat is geen onderdrukking van je vrouw zijn, maar uitstel, omdat je verstandig wil zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:32

En iedereen is natuurlijk vrij om de relatie te beëindigen als je niet de gok wilt wagen om te wachten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:37

Palmera schreef:
En dat mag! Maar als jij je vrouw zijn niet wilt onderdrukken, ook niet voor een paar jaar, is het wel zo netjes de man in kwestie daarvan op de hoogte te brengen zodat hij kan kiezen of hij daarin meegaat of niet.

Mooi gezegd :j
Ik vind trouwens niet dat ik mijn vrouw zijn onderdruk door anticonceptie toe te passen... Ik kan vrouwelijk zijn op meer gebieden dan mijn baarmoeder alleen. (Bovendien: vrouwen die kinderen kunnen krijgen zijn ook net zo goed vrouw toch?)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:12

Nou zeg, wat een uitspraak dat je daarmee je vrouwzijn onderdrukt. En helemaal gelijk Magrathea, maar je bedoelt denk ik die GEEN kinderen kunnen krijgen. Al mag je het wat mij betreft ook andersom zeggen hoor, haha.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:40

_Caitlinnn schreef:
linnnh schreef:
Ben ik te kort door de bocht als ik me afvraag waarom je het niet met hem bespreekt? :)

haha die reactie had ik verwacht.
Maar het lijkt gevoelig te liggen, als ik een serieus gesprek er over aan wil gaan lijkt hij het uit de weg te gaan. Wat misschien ook al geen goed teken is. Maar misschien was de timing ook niet goed kan ook he.

Overigens zijn we ook nog jong. Ik ben 23 en hij 24, maar toch.. voor je het weet ben je ''te oud'' om het überhaupt te proberen.

je bent nog jong. Op die leeftijd zei ik altijd: Ik wil NOOIT kinderen en trouwen...................
En nu....... Getrouwd al 15 jaar en 2 kids ( 11 en 6 jaar ), huisje boompje beestje(s)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:45

anjali schreef:
Sammyoo schreef:

Er zijn meerdere manieren om geen kind te krijgen. Heb al dik 10 jaar geen nep hormonen meer in mijn lijf, en ook geen baby's.
En als je perse wél baby's wil is het zaak om dat samen met iemand te doen die dat óók wil.