quarterH schreef:Omdat hij maar kort groen is, gebeurd het dan dat de vrachtwagen voor je bij groen optrekt, jij optrekt, de vrachtwagen te lang/langzaam is en tegen de tijd dat jij erdoor rijd en het stoplicht weer kunt zien, deze al op oranje staat of zelfs net op rood springt als je er net onderdoor rijd.
Juist omdat je de situatie daar zo goed kent, en ziet dat je een vrachtauto voor je hebt staan, doe dan gewoon rustig aan. Want je weet dat jij toch niet meer dat groene licht gaat halen.
Ik ken ook meerder verkeerslichten waarbij ik weet dat als er een vrachtauto voor me staat, ik dat groene licht niet meer kan halen. Daar anticipeer ik dan al op door gewoon rustig naar de streep te rijden en te stoppen, en niet gewoon maar dom te proberen toch dat licht te halen. Het werkt toch niet. En tja dan duurt mijn rit maar een paar minuten langer, tis goedkoper dan zulke bekeuringen
En verder je kan proberen of je de bekeuringen in delen kan betalen. Want ook ik kan echt geen reden bedenken waarom jou 1 of beide kwijtgescholden zou worden.

als je sportief hebt heb je geen tijd om te remmen en weer op te trekken weet je hoeveel Tijd dat kost
en nog "trots" roepen dat er niemand in gevaar was omdat er niets op de foto stond die je dus pas achteraf zag.... really? ???