En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:52

Ayasha schreef:
Ik vermoed dat bij 4 dagen verhoor toch wel een drugtest afgenomen zal worden?
het geval dat ik ken moest al eentje afleggen bij een paar uurtjes verhoor...

Volgens mij is dat wel standaard ja. Kan me iig niet voorstellen dat ze dat met deze zaken niet doen.. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:52

dromertje2 schreef:
Hoe dan ook, als het slecht afloopt is het ts die op de blaren moet zitten.
Als zij er in geloofd moet ze er voor gaan maar dan ook de misschien negatieve consequenties bij pakken. Denk dat ze dat wel beseft.

Dat is ook zo.
Maar alleen de berichten van oh wee wat rot voor jou en je vriend word je ook niet wijzer.
Helaas is de wereld niet altijd zo mooi.

Ts succes en sterkte ermee.
En ik hoop dat jullie er uit komen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 06-09-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijk stukje weggehaald.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:08

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd, het is niet de bedoeling om in een topic een persoonlijke vete 'uit te vechten'. Ik wil jullie vragen nu dus weer gewoon ontopic te blijven.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:32

@ TS, ik voel me gezegend met honderden mensen om mij heen die allemaal tussen de drie maanden en 60 jaar clean and sober zijn. Ongeveer 50% valt binnen een jaar terug na een eerste stoppoging (vaak zijn die gestopt, op aandringen van vrienden/familie niet omdat zij zelf de noodzaak inzagen) van die 50% stopt binnen een jaar weer ongeveer 25% waarvan de helft het weer redt. Over het algemeen is een gebruiker redelijk "veilig" als die een jaar clean and sober is gebleven.

Er zullen altijd mensen zijn die nooit kunnen stoppen (althans wel stoppen maar niet gestopt kunnen blijven :) ) maar voor 75% zo ongeveer is er wel een rooskleurige toekomst na gebruik, die andere 25 % die voelen zelf gewoon de noodzaak niet om te stoppen. Hiervan plegen ongeveer 10% zelfmoord in het eerste jaar na de stoppoging (falen, geen toekomstperspecties ect, ect) een aantal vinden de dood in de criminaliteit en sommige worden 100 in hun actieve verslaving.

Jouw vriend is uit zichzelf gestopt (applaus!! echt!) om gestopt te blijven is het misschien verstandig om eens te kijken bij een CA meeting in de buurt (of AA, of NA, wat hem qua mensen het beste ligt) Het is allemaal een beetje sectarisch maar mij heeft het me vooral het eerste jaar clean and sober ENORM geholpen op het "rechte" pad te blijven.

Toen mijn man gearresteerd werd zat ik na dat de complete politiemacht uit mijn huis vertrokken was op de bank met echt een enorme drang om me vreselijk te gaan bedrinken, man, man, man Kapot was ik. Ik kon twee dingen doen, rechtsaf de kroeg in of linksaf naar een meeting (waar ik al jaharen niet meer geweest was) Ik ben linksaf naar een meeting gegaan, weer drie weken twee keer in de week me laten indoctrineren en ik was weer klaar voor de toekomst.

Het is voor verslaafden een belangrijk iets om een steunpilaar te hebben onder gelijken, niet vrienden, niet familie maar gelijken!. Ik kan liegen en manipuleren als de beste, echt. Doorgewinterde rechercheurs zullen mij gewoon geloven als ik zeg dat bomen roze zijn, iedereen gelooft me, zo overtuigend kan ik liegen. Iedereen behalve mijn mede verslaafden. Mijn medeverslaafden zien dwars door mij heen, zetten me op mijn nummer, vertellen me even in niet mis te verstane woorden dat die boom echt groen met bruin is om me vervolgens aan mijn handje vast te pakken en me weer de goede kant op de begeleiden.

http://ca-holland.org/ cocaine anonymous
https://www.na-holland.nl/ narcotics anonymous
http://www.aa-nederland.nl/ alcoholics anonymous

Er zijn nog veel meer anonymous groepen, eten, niet eten, pimmetjespammetjespommetjes, gokken enz, enz.

Het maakt helemaal niks uit naar welke groep je gaat, je kan met je eetverslaving bij de gokkers terecht en als gokker bij de alcoholisten en als alcoholist bij de eetclub.

Je hoeft er niet van te voren over te bellen, je zorgt gewoon dat je een minuut of 10 voor aanvang daar aankomt, dan staan er mensen je op te wachten en die vangen je op (elke meeting komen er wel nieuwe mensen bij) De eerste keer is altijd eng, maar geloof me je krijgt er energie van, bizar! Op zo een eerste keer wordt er van je gevraag of je, je even voor wil stellen en dat gaat dan als volgt. Ik ben..... en ik ben verslaafd, ik ben hier omdat......... en dan zegt de hele groep, welkom .... en dat is werkelijk waar het enige dat eng is. Verder kan je gewoon je mond houden en luisteren. Je krijgt dan een welkomstmuntje om je eraan te helpen herinneren dat je bezig bent je leven weer op de rit te krijgen. Je krijgt muntjes bij 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, 4 jaar en 5 jaar. Ik heb ze allemaal!

De laatste paar jaren ga ik alleen nog maar bij mijlpalen, ik word er dan door mijn cleantimecounter app aan herinnert, zo zit het allang niet meer in mijn systeem dat gebruiken, en als er hele nare dingen gebeuren, zoals de arrestatie van mijn man en ik het even niet meer weet waar ik het zoeken moet.

Als familielid/vriendin kan je ook dergelijke meetings bijwonen, juist omdat het voor naasten van verslaafden ook helemaal niet altijd even makkelijk is, en ervaring van anderen jou kan leren omgaan met de valkuilen en wistjedatjes geeft die je misschien nodig hebt om objectief te blijven kijken naar je relatie.

http://www.al-anon.nl/ alanon

Ook hier geld weer dat de groep ooit ontstaan is voor familie van alcoholisten (al dan niet in herstel) maar dat dit voor alle verslavingen geld.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:44

danzzz schreef:

Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:46

Ik blijf bij mijn eerdere punt en ik vind het nogal niet wat dat de vriend van ts hier maar gelijk even wordt bestempeld als een verslaafde. Het stel heeft in Oktober of November vorig jaar een relatie gekregen en toen is er per direct al met de drugs gestopt. Niemand hier weet hoe lang hij in totaal heeft gebruikt en wat het was en in welke hoeveelheden.

Nu is het een feit dat iedereen die rookt, of voor mijn part alleen in het weekend of elke dag 1 glaasje alcohol drinkt al verslaafd uiteindelijk, verslaafd ben je, als je niet meer zonder kunt, wat de regelmaat of hoeveelheid dan ook is, maar zolang niemand hier weet hoe lang er iets gebruikt is en in welke hoeveelheden, kan niemand hier zeggen over de vriend van ts dat hij verslaafd is (geweest).

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:11

MiniMeLona schreef:
Ik blijf bij mijn eerdere punt en ik vind het nogal niet wat dat de vriend van ts hier maar gelijk even wordt bestempeld als een verslaafde. Het stel heeft in Oktober of November vorig jaar een relatie gekregen en toen is er per direct al met de drugs gestopt. Niemand hier weet hoe lang hij in totaal heeft gebruikt en wat het was en in welke hoeveelheden.

Nu is het een feit dat iedereen die rookt, of voor mijn part alleen in het weekend of elke dag 1 glaasje alcohol drinkt al verslaafd uiteindelijk, verslaafd ben je, als je niet meer zonder kunt, wat de regelmaat of hoeveelheid dan ook is, maar zolang niemand hier weet hoe lang er iets gebruikt is en in welke hoeveelheden, kan niemand hier zeggen over de vriend van ts dat hij verslaafd is (geweest).

klopt, verslaving zit hem in het gedrag, niet het middel of de hoeveelheid. Zolang als iemand zijn verslaving kan bekostigen en het diens leven weinig beïnvloed is het prima leven met een verslaafde. Het wordt pas een probleem als er door het gebruik fouten in het werk ontstaan (niet op tijd komen, onder invloed zijn en stomme dingen doen op het werk, blablabla) werkloos worden, geldstromen drogen op maarja er moet wel middel x op de plank, en dan zit je in een downwards spiral die je niet meer zonder hulp doorbroken krijgt.

geloof me, er zijn mensen zwaar verslaafd die echt hele verantwoordelijke banen hebben, zolang het gebruik niet in de weg staat van het werk, is er niet zo heel veel aan de hand.
https://www.ninefornews.nl/haagse-ziekte-politici-coke/
http://www.nu.nl/algemeen/903899/cocain ... kamer.html
https://www.ad.nl/binnenland/pvv-woordv ... ~ae48e816/

Daarnaast kan alleen een individu voor zichzelf uitmaken of die verslaafd is, dat kunnen wij niet voor iemand bepalen, wij kunnen het vinden, ts kan het vinden maar de enige die bepalen kan of die verslaafd is, is de vriend van ts zelf.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:49

TS Ik heb heel veel respect voor hoe je achter je vriend blijft staan. Je wordt hier door sommigen bijna de grond in geboord met wat je allemaal wel niet fout doet. Ik weet niet of ik het zo zou kunnen, ik heb gelukkig nog nooit met een verslaafde te maken gehad.

In de discussie over of en hoeverre je vriend verslaafd is, ga ik me niet in mengen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat als je eenmaal in zo'n wereldje verstrikt raakt, dat je dan dingen kunnen gebeuren waar je zelf niet achter staat, maar niks tegen durft te doen.

Ik wens jullie heel veel sterkte. Het is in alles duidelijk dat je vreselijk van hem houdt. En blijf dat doen. Ik wilde op dit gebied de volgende TED talk met je delen:

Everything you think you know about addiction is wrong:
https://www.ted.com/talks/johann_hari_e ... g#t-298789

Ik vond dit zo ontzettend verhelderend. Wat je vriend nodig heeft zijn connecties met de mensen die van hem houden. Niet mensen die hem in een verdom hoekje stoppen en hem "tough love" geven en een "bewijs het eerst maar eens houding".

Sterkte samen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:48

Als je vier dagen wordt verhoord wil dat niet zeggen dat je een verplichte test moet doen, als daar geen bijzondere aanleiding voor is.

Als je na vier dagen verhoor naar huis mag zonder dagvaarding wil dat niet per definitie zeggen dat je geen aandeel ergens in hebt, maar wel dat dat niet bewezen kan worden.

(wijk)agenten getuigen regelmatig in allerhande zaken. Dat wil niet zeggen dat ze van alle omstandigheden op de hoogte zijn. Ze getuigen over het gedeelte waar ze wel iets van weten.

Ik denk dat er te weinig informatie hier aanwezig is om te kunnen beoordelen of vriend verslaafd is en in welke mate, wat er in zijn rugzakje zit en in welke mate hij zich inspant voor zichzelf en ts. Ook weten we niet wat zijn doelen zijn.

Ik denk dat alleen hijzelf dat weet, of misschien ook niet helemaal.
En ts weet wat ze van hem hoort en ziet.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte ts. Je kiest in elk geval niet de makkelijkste weg voor jezelf. Maar hopelijk maakt het je wel gelukkig.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:59

danzzz schreef:
@ TS, ik voel me gezegend met honderden mensen om mij heen die allemaal tussen de drie maanden en 60 jaar clean and sober zijn. Ongeveer 50% valt binnen een jaar terug na een eerste stoppoging (vaak zijn die gestopt, op aandringen van vrienden/familie niet omdat zij zelf de noodzaak inzagen) van die 50% stopt binnen een jaar weer ongeveer 25% waarvan de helft het weer redt. Over het algemeen is een gebruiker redelijk "veilig" als die een jaar clean and sober is gebleven.

Er zullen altijd mensen zijn die nooit kunnen stoppen (althans wel stoppen maar niet gestopt kunnen blijven :) ) maar voor 75% zo ongeveer is er wel een rooskleurige toekomst na gebruik, die andere 25 % die voelen zelf gewoon de noodzaak niet om te stoppen. Hiervan plegen ongeveer 10% zelfmoord in het eerste jaar na de stoppoging (falen, geen toekomstperspecties ect, ect) een aantal vinden de dood in de criminaliteit en sommige worden 100 in hun actieve verslaving.

Jouw vriend is uit zichzelf gestopt (applaus!! echt!) om gestopt te blijven is het misschien verstandig om eens te kijken bij een CA meeting in de buurt (of AA, of NA, wat hem qua mensen het beste ligt) Het is allemaal een beetje sectarisch maar mij heeft het me vooral het eerste jaar clean and sober ENORM geholpen op het "rechte" pad te blijven.

Toen mijn man gearresteerd werd zat ik na dat de complete politiemacht uit mijn huis vertrokken was op de bank met echt een enorme drang om me vreselijk te gaan bedrinken, man, man, man Kapot was ik. Ik kon twee dingen doen, rechtsaf de kroeg in of linksaf naar een meeting (waar ik al jaharen niet meer geweest was) Ik ben linksaf naar een meeting gegaan, weer drie weken twee keer in de week me laten indoctrineren en ik was weer klaar voor de toekomst.

Het is voor verslaafden een belangrijk iets om een steunpilaar te hebben onder gelijken, niet vrienden, niet familie maar gelijken!. Ik kan liegen en manipuleren als de beste, echt. Doorgewinterde rechercheurs zullen mij gewoon geloven als ik zeg dat bomen roze zijn, iedereen gelooft me, zo overtuigend kan ik liegen. Iedereen behalve mijn mede verslaafden. Mijn medeverslaafden zien dwars door mij heen, zetten me op mijn nummer, vertellen me even in niet mis te verstane woorden dat die boom echt groen met bruin is om me vervolgens aan mijn handje vast te pakken en me weer de goede kant op de begeleiden.

http://ca-holland.org/ cocaine anonymous
https://www.na-holland.nl/ narcotics anonymous
http://www.aa-nederland.nl/ alcoholics anonymous

Er zijn nog veel meer anonymous groepen, eten, niet eten, pimmetjespammetjespommetjes, gokken enz, enz.

Het maakt helemaal niks uit naar welke groep je gaat, je kan met je eetverslaving bij de gokkers terecht en als gokker bij de alcoholisten en als alcoholist bij de eetclub.

Je hoeft er niet van te voren over te bellen, je zorgt gewoon dat je een minuut of 10 voor aanvang daar aankomt, dan staan er mensen je op te wachten en die vangen je op (elke meeting komen er wel nieuwe mensen bij) De eerste keer is altijd eng, maar geloof me je krijgt er energie van, bizar! Op zo een eerste keer wordt er van je gevraag of je, je even voor wil stellen en dat gaat dan als volgt. Ik ben..... en ik ben verslaafd, ik ben hier omdat......... en dan zegt de hele groep, welkom .... en dat is werkelijk waar het enige dat eng is. Verder kan je gewoon je mond houden en luisteren. Je krijgt dan een welkomstmuntje om je eraan te helpen herinneren dat je bezig bent je leven weer op de rit te krijgen. Je krijgt muntjes bij 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, 4 jaar en 5 jaar. Ik heb ze allemaal!

De laatste paar jaren ga ik alleen nog maar bij mijlpalen, ik word er dan door mijn cleantimecounter app aan herinnert, zo zit het allang niet meer in mijn systeem dat gebruiken, en als er hele nare dingen gebeuren, zoals de arrestatie van mijn man en ik het even niet meer weet waar ik het zoeken moet.

Als familielid/vriendin kan je ook dergelijke meetings bijwonen, juist omdat het voor naasten van verslaafden ook helemaal niet altijd even makkelijk is, en ervaring van anderen jou kan leren omgaan met de valkuilen en wistjedatjes geeft die je misschien nodig hebt om objectief te blijven kijken naar je relatie.

http://www.al-anon.nl/ alanon

Ook hier geld weer dat de groep ooit ontstaan is voor familie van alcoholisten (al dan niet in herstel) maar dat dit voor alle verslavingen geld.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Ook van mij respect! En heel blij hoe jij het hebt verwoord!
Geen psychiater, geen kliniek, geen medicijn kan tegenop de hulp van medeverslaafden.

Hutcherson

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:11

Even over dat 'wegwezen/wegrennen' wat iedereen hier benoemt.
Als je vriend, waar je veel van houdt en waar je echt een toekomst mee wilt en ziet, opeens in aanraking komt met de politie/justitie omdat hij een fout heeft gemaakt, dan pak je niet zomaar even je spullen en je bent weg. Het ligt volledig aan de ernst van de situatie(en geloof me, dat kan vele verder gaan dan wat je zelf ooit dacht mee te kunnen dealen), het verhaal van je vriend en anderen eromheen, het onderzoek dat gedaan wordt, maar most of all: je eigen onderbuik gevoel.

je kunt jezelf echt wel inschatten of je een beetje mensenkennis hebt of niet en hoe je situaties inschat. Als de situatie echt over je grenzen gaat, dan ben je zo weg. Maar je gaat niet bij iemand waarvan je houdt weg omdat de maatschappij de ernst van de situatie zeer hoog vindt. je moet echt op jezelf vertrouwen en vergeet niet dat je altijd nog weg kunt gaan mocht je de situatie verkeerd hebben ingeschat en uit politieonderzoek blijkt iets heel anders.

kOrtom, vertrouw op je eigen onderbuik gevoel of je je geliefde geloofd of niet. NIet omdat je iemand hoort te vertrouwen omdat je in een relatie zit. Zo werkt het niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:37

TS, ik heb (gelukkig) geen ervaring met verslaafden dus of je vriend dat wel of niet is (geweest) weet ik niet. Wat ik wel weet is dat jij zo te lezen in hem gelooft, en je ouders doen dat zo te lezen ook. Top! Blijf vooral dicht bij jezelf want jij bent de enige die weet hoe het voor jou zit en hoe je daar mee om wilt gaan. Blijf kritisch, ook in je houden van, zodat jullie daar allebei wat aan hebben.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 18:07

Er is alweer een flinke tijd voorbij gegaan, maar ik wilde toch even een update geven.

Vriend en ik zijn nog steeds bij elkaar, wonen intussen alweer een tijdje samen.
Vriend staat dus ingeschreven, heeft een baan met contract, geen drugs meer aangeraakt en alles gaat dus allemaal super eigenlijk. Vriend loopt in de hulpverlening.

Aantal maanden geleden hebben wij de eerste rechtszaak gehad en afgelopen week is de strafeis gedaan. Uitspraak is pas over een tijdje. Pff wat een gestress. Ik wilde het toch weer even kwijt, ook omdat er best wat mensen waren die volgden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:12

Fijne update! Dank je wel dat je dit hebt laten weten.

Edit: nog wel een spannende tijd in het vooruitzicht dan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:27

Wat fijn om te lezen dat het "goed"met jullie gaat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:02

Ik moest weer even teruglezen TS, ik hoop dat alles mee gaat vallen voor je vriend en dus ook voor jou. Hoe is het afgelopen met zijn huis waar M in zat? Is dat een beetje netjes afgehandeld? Heeft je vriend nog aangifte gedaan tegen M? Hebben jullie nog last van bedreigingen vanuit het kamp van M? Of is dat gestopt na zijn aanhouding. Misschien vragen die je liever niet beantwoorden, dat is ook goed uiteraard, maar ben nieuwsgierig.

Respect hoe je je staande hebt gehouden in deze situatie.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 10:56

Bedankt allemaal!

Of het mee gaat vallen weten we over een tijdje pas helaas. Maar de eis is niet niks.

Het huis is uiteindelijk opgezegd toen M in de gevangenis zat. Dat is geregeld. M heeft een contact verbod met ons, daar houdt hij zich aan. Behalve in de rechtbank, toen zei hij wel het een en ander maar daar hebben we niet op gereageerd.
Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan, hij wordt zelf als verdachte gezien en hij durft niet tegen M in te gaan. Een uitspraak van M tijdens de rechtzaak was ook: Beter gaat hij gewoon de waarheid vertellen. Zegt niet veel misschien, maar wij weten beter.
We zijn vooral erg opgelucht dat alles nu klaar is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:51

Ik hoop dat je vriend ook gewoon de waarheid gaat vertellen waardoor jullie nog langer van M zijn afwezigheid kunnen gaan genieten. Echter denk ik wel dat je vriend ook wel straf gaat krijgen hij heeft immers niet zulke handige beslissingen gemaakt. ik hoop voor jullie dat het bij een taakstraf blijft. Ik heb wel het idee vanuit jouw verhalen dat hij ervan geleerd heeft en niet meer zo snel een fout als dit gaat maken.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:00

Waarheid heeft hij zeker verteld. De zaak is alleen veel groter dan dat mijn vriend dacht.
Hij krijgt zeker een straf, is ook allemaal niet erg. We hopen alleen niet op een gevangenisstraf ivm zijn hulpverlening die loopt, zijn werk en het huisje wat wij samen hebben. Alleen kan ik dit niet opbrengen, dan moeten we weer van voor af aan beginnen.
Die fout gaat hij zeker niet nog een keer maken, anders steek ik er wel een stokje voor haha.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:11

Ts.

Ik heb net even alleen al jou berichten gelezen.

Super fijn dat jullie nu alles op de rit hebben voor zo ver dat nu mogelijk is.
Ik vind het super sterk van je dat jullie zo ver gekomen zijn en dat jij hem al die tijd gesteund hebt.

Je geeft aan dat er naar je vriend toch een flinke straf geeist is.
dus voor mij niet helemaal duidelijk of hij nou wel of niet volledig onschuldig is.

maar of dat nou zo is of niet.
Iedereen verdient een 2e kans en die heeft hij zo te horen met 2 handen aangepakt en daar doet hij enorm zijn best voor.

ik hoop echt dat voor jullie alles straks geregeld is en jullie zonder alle gedoe van elkaar kunnen genieten en een toekomst kunnen opbouwen.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 13:44

Onschuldig, tja. Ik weet dat hij iets heeft gedaan, maar dat is in hele kleine mate. Officier van justitie zegt dat hij had in moeten grijpen, wat ik zeker begrijp, maar hij durfde niet. En ik weet hoe bang hij was.
Hij was verslaafd, helemaal vannde kaart. En toen hij weer nuchter was, zag hij in dat het niet goed was. Allemaal gewoon niet goed overnagedacht, hij heeft ook verschillende stoornissen, stoornis op het autismespectrum, hij heeft een geestelijkestoornis, dat wordt allemaal onderzocht nu. Al vanaf kinds af aan wisten ze dat er iets niet goed zat en door dit is het balletje gaan rollen.

Het praat het absoluut niet goed. Maar ik weet wat er in hem zit. En datis gewoon een hele lieve zorgzame jongen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:53

Luvyou schreef:
Onschuldig, tja. Ik weet dat hij iets heeft gedaan, maar dat is in hele kleine mate. Officier van justitie zegt dat hij had in moeten grijpen, wat ik zeker begrijp, maar hij durfde niet. En ik weet hoe bang hij was.
Hij was verslaafd, helemaal vannde kaart. En toen hij weer nuchter was, zag hij in dat het niet goed was. Allemaal gewoon niet goed overnagedacht, hij heeft ook verschillende stoornissen, stoornis op het autismespectrum, hij heeft een geestelijkestoornis, dat wordt allemaal onderzocht nu. Al vanaf kinds af aan wisten ze dat er iets niet goed zat en door dit is het balletje gaan rollen.

Het praat het absoluut niet goed. Maar ik weet wat er in hem zit. En datis gewoon een hele lieve zorgzame jongen.

Het belangrijkste is dat jullie het samen goed hebben toch?
en dat andere roepen laat hem vallen tja zegt meer over die persoon.

IK vind het echt heel stoer en knap dat je zo in hem bent blijven geloven want ik geloof best dat dat niet altijd even makkelijk is als er om je heen zo veel gebeurd.

Maar ook voor hem echt een dikke pluim dat hij zo zn best doet!
Hopenlijk komt nu alles aan het licht ook de dingen die hem dwars gezeten hebben om stappen te durfen ondernemen maar dat moet vast goed komen met een vriendin die zich zo voor hem in zet!